Οι Aleix Espargaro και Maveric Vinales πήραν ένα ιστορικό 1-2 για την ομάδα της Aprilia στο Grand Prix της Καταλονίας. Ένας αγώνας που στιγματίστηκε από ένα σοβαρό ατύχημα από το οποίο οι Bagnaia και Bastianini μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο.
Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος είχε ένα high side στον πρώτο γύρο και μάλιστα ενώ βρισκόταν στην πρωτοπορία. Δυστυχώς για τον Ιταλό, ο Brad Binder δεν πρόλαβε να τον αποφύγει με αποτέλεσμα να τον χτυπήσει στα πόδια. Πιο πίσω ο Enea Bastianini, προκάλεσε ατύχημα εμπλέκοντας πολλούς αναβάτες στην πρώτη στροφή. Ένα ατύχημα που κατέστρεψε τον αγώνα για τους Johann Zarco, Alex Marquez, Fabio Di Giannantonio και Marco Bezzecchi.
Τα συμβάντα αυτά έφεραν και την κόκκινη σημαία, διακόπτοντας τον αγώνα μέχρι όλοι οι εμπλεκόμενοι αναβάτες να δεχθούν την ιατρική βοήθεια, με τους Bagnaia και Bastianini να μεταφέρονται αμέσως στο νοσοκομείο. Οι ακτινογραφίες του Bagnaia δεν έδειξαν κανένα σπάσιμο και ίσως να μην χάσει τον επόμενο αγώνα. Όμως το ίδιο δεν συνέβηκε με τον Bastianini. Είχε σπάσιμο σε χέρι και σε πόδι και θα χρειαστεί τουλάχιστον δυο επεμβάσεις πριν καν ξεκινήσει τον δρόμο της επούλωσης.
Μετά από σχεδόν 30 λεπτά ο αγώνας ξεκίνησε ξανά με τον Jorge Martin να πετάγεται από την πέμπτη θέση στην πρωτοπορία αλλά έμεινε εκεί μόνο για τρεις γύρους με τους Vinales και Aleix Espargaro να προσπερνούν τους πάντες και να τοποθετούνται στις πρώτες δυο θέσεις. Τρίτος, κλείνοντας ένα εξαιρετικό 1-2-3 για της μηχανές της Aprilia, ήταν σε εκείνο το σημείο του αγώνα ο Miguel Oliveira αλλά δεν άργησε να δεχθεί επίθεση από τον Jorge Martin που πέρασε στην τρίτη θέση.
Πλέον μπροστά ήταν καθαρά υπόθεση Aprilia με τον Espargaro να πιέζει τον Vinales και μετά από αρκετές έντονες μάχες, με αρκετές από αυτές να ρισκάρουν και εξόδους για τους αναβάτες της Aprilia. Η καρό σημαία είδε τον Espargaro να κερδίζει στην Ισπανία, μπροστά από τον Vinales και τον Martin που συμπλήρωσε το βάθρο. Αυτή ήταν και η δεύτερη νίκη του Espargaro στο φετινό πρωτάθλημα μετά από την Μεγάλη Βρετανία, ανεβάζοντας τον στο πρωτάθλημα 16 βαθμούς μπροστά από τον Zarco στην πέμπτη θέση του πρωταθλήματος. Παρόλο το ατύχημα του Bagnaia δεν αλλάζουν πολύ τα δεδομένα μπροστά, καθώς συνεχίζει να προηγείται με 50 βαθμούς μπροστά από τον Jorge Martin. Ο επόμενος σταθμός του θεσμού θα διεξαχθεί το ερχόμενο Σαββτοκύριακο στην πίστα Misano του Σαν Μαρίνο στις 9-10 Σεπτεμβρίου.
Τελική κατάταξη
1 ALEIX ESPARGARO Aprilia
2 MAVERICK VIÑALES Aprilia +0.377
3 JORGE MARTIN Ducati +2.831
4 JOHANN ZARCO Ducati +4.867
5 MIGUEL OLIVEIRA Aprilia +7.529
6 ALEX MARQUEZ Ducati +10.590
7 FABIO QUARTARARO Yamaha +10.821
8 JACK MILLER KTM +10.880
9 AUGUSTO FERNANDEZ Gas Gas +12.889
10 FABIO DI GIANNANTONIO Ducati +13.280

Ανδρέας Ιακώβου, Μωυσής Ατζάμη, Ηρακλής Πελεντρίδης και Iehab Hallab. Ξάφρισαν τα βραβεία στο BMU στις Σέρρες!
Το έχουμε πει εκατοντάδες φορές εδώ στο car.com.cy: σε ποσοστά άνω του 90%, Κύπριος που ταξιδεύει για αγώνα στο εξωτερικό επιστρέφει πίσω με διακρίσεις. Διακρίσεις για τον ίδιο τον οδηγό, για τους χορηγούς του, για τη χώρα του, για τους φίλους του και πάνω απ’ όλα για την οικογένειά του.
Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε τα τέσσερα ονόματα του σημερινού μας τίτλου. Οδηγοί που βρέθηκαν το περασμένο Σαββατοκύριακο στην πίστα των Σερρών για τους δύο τελευταίους γύρους του Βαλκανικού Πρωταθλήματος Ταχύτητας. Και οι τέσσερις επέστρεψαν στην Κύπρο με γεμάτες βαλίτσες – όχι μόνο από εμπειρίες, αλλά και από βάθρα! Ο καθένας ξεχώρισε στη δική του κατηγορία, αποδεικνύοντας για ακόμη μια φορά ότι οι Κύπριοι αναβάτες έχουν το ταλέντο, την πειθαρχία και το πάθος να σταθούν επάξια απέναντι σε κορυφαίους συναθλητές με αμέτρητες ώρες στην πίστα.
Μια δυνατή παρουσία που κλείνει τη φετινή χρονιά με τον καλύτερο τρόπο και μας γεμίζει περηφάνια για το επίπεδο του κυπριακού motorsport.
Ανδρέας Ιακώβου
Ο Ανδρέας, όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα, ακολούθησε φέτος σχεδόν ολόκληρο το καλεντάρι του BMU Europe RR Championship και του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Alpe Adria. Ταξίδεψε σε πέντε διαφορετικές χώρες, φέρνοντας πίσω μαζί του πολλά βάθρα. Με τις δύο τρίτες θέσεις του Σαββατοκύριακου που μας πέρασε, ο Ανδρέας κατακτά επίσημα την τρίτη θέση overall στην κατηγορία STK600 του BMU!
Τεράστιο μπράβο στον Ανδρέα – και αναμένουμε τα νέα του για την επόμενη χρονιά.
Μωυσής Ατζάμη
Ο Μωυσής, όπως και οι επόμενοι δύο αθλητές, συμμετείχε μόνο στους έξι αγώνες του BMU που έγιναν στις Σέρρες. Έδειξε τα δόντια του το περασμένο Σαββατοκύριακο, κατακτώντας δεύτερη θέση και στους δύο αγώνες της κατηγορίας STK600.
Ίσως έφταιξε που τον… προκαλέσαμε λίγο πριν φύγει για την Ελλάδα, ή ίσως απλά το έχει! Γιατί για να μπεις σε τέτοιου είδους αγώνες με την ελάχιστη δυνατή προπόνηση και να επιστρέψεις με βάθρα, δεν είναι απλώς μια συνηθισμένη μέρα στην καθημερινότητα.
Iehab Hallab
Ο Iehab έφτασε στην Ελλάδα ήρεμος και με χαμηλούς τόνους – όπως πάντα. Όπως τον ξέρουμε κι από τα track days της Achna Speedway. Διακριτικά, έκανε τη δουλειά του με συνέπεια και έφυγε αθόρυβα, αφήνοντας πίσω του μόνο αποτελέσματα που μιλούν από μόνα τους.
Επιστρέφει με δύο πρώτες θέσεις στην κατηγορία F600. Και την ίδια στιγμή, με μόλις έξι συμμετοχές στους δεκαέξι αγώνες, κατάφερε να ολοκληρώσει το πρωτάθλημα στην τρίτη θέση της γενικής – αποδεικνύοντας πως η ουσία μετρά περισσότερο από την παρουσία.
Ηρακλής Πελεντρίδης
Με το ίδιο ύφος θέλουμε να μιλήσουμε και για τον Ηρακλή. Ένας από τους πιο επιθετικούς οδηγούς που έχουμε δει ποτέ, με οδήγημα που ξέρει να φέρνει αποτελέσματα. Κατάφερε να ανέβει στη δεύτερη θέση της F600 το Σάββατο, κάνοντας το 2 στα 2, αφού στην πρώτη του συμμετοχή στις αρχές της χρονιάς είχε πάρει την πρώτη θέση.
Ένα μεγάλο μπράβο σε όλους τους οδηγούς, οι οποίοι απέδειξαν πως αν είχαν τον χρόνο, τις οικονομικές δυνατότητες και –πάνω απ’ όλα– τη στήριξη από το κράτος, θα επέστρεφαν με κατακτήσεις πρωταθλημάτων.
Όλα όσα γράψαμε έγιναν χάρη στη στήριξη λίγων χορηγών, των οικογενειών και των φίλων τους, αλλά και από τον “κλεμμένο” χρόνο του μεροκάματου. Μπράβο σε όλους!
Σχετικά με το BMU European Road Racing Championship
Το BMU European Road Racing Championship (BMU ECRR) είναι το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα δρόμου που διοργανώνει η Balkan Motorcycle Union – μια περιφερειακή ένωση της FIM Europe, μελών των Βαλκανίων (Ρουμανία, Ελλάδα, Βουλγαρία, Τουρκία, Σερβία, Μολδαβία, Βόρεια Μακεδονία, Κύπρος, Βοσνία-Ερζεγοβίνη).
- Το BMU ECRR πραγματοποιείται κάθε χρόνο και είναι ανοιχτό τόσο σε μεμονωμένους αναβάτες όσο και σε εθνικές ομάδες.
- Περιλαμβάνει διάφορες κατηγορίες μοτοσυκλετών (όπως 125 SP, Moto3, Supersport 300, SuperStock 600/1000, Superbike, Formula 600 & 1000, R7 και Moto-Classic), σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIM Europe.
- Προσφέρει μια πλατφόρμα για ερασιτέχνες και ημιεπαγγελματίες αναβάτες των Βαλκανίων να ανταγωνιστούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο και λειτουργεί παράλληλα με τα τοπικά πρωταθλήματα (όπως το Ελληνικό).
