Ο μακρύς και ατελείωτος χειμώνας έφτασε στο τέλος του και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP ξεκινάει το προσεχές τριήμερο 4-6 Μαρτίου. Ο πρώτος γύρος του πρωταθλήματος πραγματοποιείται, όπως έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια, στην πίστα Lusail του Κατάρ και φυσικά θα πραγματοποιηθεί υπό το φως του φεγγαριού και των προβολέων της εκπληκτικής πίστας.
Φέτος, το πρωτάθλημα θα είναι το πιο μεγάλο σε διάρκεια όλων των εποχών καθώς έχουν προγραμματιστεί 21 αγώνες. Οι αναβάτες και οι ομάδες του MotoGP θα επισκεφτούν, εκτός από τις κλασικές πίστες όπως το Mugello στην Ιταλία και το Assen στην Ολλανδία, δύο καινούριες πίστες στο ημερολόγιο του 2022. Η μία είναι στην Ινδονησία όπου πραγματοποιήθηκε το δεύτερο επίσημο τεστ χειμώνα και η άλλη στην Φινλανδία, στο καινούριο KymiRing τον Ιούλιο. Αν όλα πάνε καλά, εννοώντας την πανδημία του Covid-19, το πρωτάθλημα θα επιστρέψει και στις πίστες της Ασίας, όπως τη Μαλαισία, την Αυστραλία και την Ιαπωνία, έπειτα από απουσία δύο ετών.
8 Ducati, 4 Yamaha, 4 KTM, 4 Honda, 2 Suzuki και 2 Aprilia
Η μάχη των αναβατών και των εργοστασίων αρχίζει από το Κατάρ και σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, έχουμε μπροστά μας ένα από τα πιο δυνατά grid των τελευταίων ετών. Στις δοκιμές του χειμώνα είδαμε τον πρωταθλητή Fabio Quartararo με την Yamaha να είναι έτοιμος να υπερασπιστεί τον τίτλο του, τον Marc Marquez με την ανανεωμένη Honda να έχει ξεπεράσει όλα του τα προβλήματα και τον Pecco Bagnaia με την πανίσχυρη Ducati να ετοιμάζει τη δική του επίθεση για τον φετινό τίτλο. Η Suzuki έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου και ο Joan Mir είναι σοβαρή απειλή, ενώ στην Aprilia υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία με τον ταχύτατο Maverick Vinales. Δεν πρέπει φυσικά να ξεχνάμε τους "πορτοκαλί" της KTM οι οποίοι έχουν πολύ δυνατό δίδυμο φέτος και στην δορυφορική ομάδα Tech με τους Raul Fernandez και Remy Gardner, ενώ θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι θα κάνουν τα αουτσάιντερ όπως ο Jorge Martin, ο Alex Rins και ο Andrea Dovizioso.
Πρωτάθλημα χωρίς τον "Γιατρό"
Το 2022 θα είναι η πρώτη χρονιά έπειτα από 22 χρόνια που δεν θα βρεθεί στο grid της μεγάλης κατηγορίας ο Valentino Rossi. Ο Ιταλός αποσύρθηκε από το MotoGP στο τέλος του 2021 αφήνοντας μια τεράστια κληρονομιά στο πρωτάθλημα. Ο Rossi θα έχει τη δική του ομάδα στο grid, την Mooney VR46 Ducati, ωστόσο η απουσία του θα είναι τουλάχιστον άβολη. Η Dorna παρόλα αυτά έχει δουλέψει σκληρά τα τελευταία δέκα χρόνια προκειμένου να γίνει ομαλά η αποχώρηση του Ιταλού superstar και τα έχει καταφέρει καθώς οι αναβάτες του 2022 είναι έτοιμοι να μας προσφέρουν ατελείωτο θέαμα.
Το πρόγραμμα του GP στο Κατάρ είναι το εξής:
Παρασκευή 4/6
11:40 Ελεύθερες Δοκιμές 1
17:00 Ελεύθερες Δοκιμές 2
Σάββατο 5/6
12:15 Ελεύθερες Δοκιμές 3
16:20 Ελεύθερες Δοκιμές 4
17:00 Q1
17:25 Q2
Κυριακή 6/6
14:00 Αγώνας Moto3
13:20 Αγώνας Moto2
17:00 Αγώνας MotoGP

Ανδρέας Ιακώβου, Μωυσής Ατζάμη, Ηρακλής Πελεντρίδης και Iehab Hallab. Ξάφρισαν τα βραβεία στο BMU στις Σέρρες!
Το έχουμε πει εκατοντάδες φορές εδώ στο car.com.cy: σε ποσοστά άνω του 90%, Κύπριος που ταξιδεύει για αγώνα στο εξωτερικό επιστρέφει πίσω με διακρίσεις. Διακρίσεις για τον ίδιο τον οδηγό, για τους χορηγούς του, για τη χώρα του, για τους φίλους του και πάνω απ’ όλα για την οικογένειά του.
Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε τα τέσσερα ονόματα του σημερινού μας τίτλου. Οδηγοί που βρέθηκαν το περασμένο Σαββατοκύριακο στην πίστα των Σερρών για τους δύο τελευταίους γύρους του Βαλκανικού Πρωταθλήματος Ταχύτητας. Και οι τέσσερις επέστρεψαν στην Κύπρο με γεμάτες βαλίτσες – όχι μόνο από εμπειρίες, αλλά και από βάθρα! Ο καθένας ξεχώρισε στη δική του κατηγορία, αποδεικνύοντας για ακόμη μια φορά ότι οι Κύπριοι αναβάτες έχουν το ταλέντο, την πειθαρχία και το πάθος να σταθούν επάξια απέναντι σε κορυφαίους συναθλητές με αμέτρητες ώρες στην πίστα.
Μια δυνατή παρουσία που κλείνει τη φετινή χρονιά με τον καλύτερο τρόπο και μας γεμίζει περηφάνια για το επίπεδο του κυπριακού motorsport.
Ανδρέας Ιακώβου
Ο Ανδρέας, όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα, ακολούθησε φέτος σχεδόν ολόκληρο το καλεντάρι του BMU Europe RR Championship και του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Alpe Adria. Ταξίδεψε σε πέντε διαφορετικές χώρες, φέρνοντας πίσω μαζί του πολλά βάθρα. Με τις δύο τρίτες θέσεις του Σαββατοκύριακου που μας πέρασε, ο Ανδρέας κατακτά επίσημα την τρίτη θέση overall στην κατηγορία STK600 του BMU!
Τεράστιο μπράβο στον Ανδρέα – και αναμένουμε τα νέα του για την επόμενη χρονιά.
Μωυσής Ατζάμη
Ο Μωυσής, όπως και οι επόμενοι δύο αθλητές, συμμετείχε μόνο στους έξι αγώνες του BMU που έγιναν στις Σέρρες. Έδειξε τα δόντια του το περασμένο Σαββατοκύριακο, κατακτώντας δεύτερη θέση και στους δύο αγώνες της κατηγορίας STK600.
Ίσως έφταιξε που τον… προκαλέσαμε λίγο πριν φύγει για την Ελλάδα, ή ίσως απλά το έχει! Γιατί για να μπεις σε τέτοιου είδους αγώνες με την ελάχιστη δυνατή προπόνηση και να επιστρέψεις με βάθρα, δεν είναι απλώς μια συνηθισμένη μέρα στην καθημερινότητα.
Iehab Hallab
Ο Iehab έφτασε στην Ελλάδα ήρεμος και με χαμηλούς τόνους – όπως πάντα. Όπως τον ξέρουμε κι από τα track days της Achna Speedway. Διακριτικά, έκανε τη δουλειά του με συνέπεια και έφυγε αθόρυβα, αφήνοντας πίσω του μόνο αποτελέσματα που μιλούν από μόνα τους.
Επιστρέφει με δύο πρώτες θέσεις στην κατηγορία F600. Και την ίδια στιγμή, με μόλις έξι συμμετοχές στους δεκαέξι αγώνες, κατάφερε να ολοκληρώσει το πρωτάθλημα στην τρίτη θέση της γενικής – αποδεικνύοντας πως η ουσία μετρά περισσότερο από την παρουσία.
Ηρακλής Πελεντρίδης
Με το ίδιο ύφος θέλουμε να μιλήσουμε και για τον Ηρακλή. Ένας από τους πιο επιθετικούς οδηγούς που έχουμε δει ποτέ, με οδήγημα που ξέρει να φέρνει αποτελέσματα. Κατάφερε να ανέβει στη δεύτερη θέση της F600 το Σάββατο, κάνοντας το 2 στα 2, αφού στην πρώτη του συμμετοχή στις αρχές της χρονιάς είχε πάρει την πρώτη θέση.
Ένα μεγάλο μπράβο σε όλους τους οδηγούς, οι οποίοι απέδειξαν πως αν είχαν τον χρόνο, τις οικονομικές δυνατότητες και –πάνω απ’ όλα– τη στήριξη από το κράτος, θα επέστρεφαν με κατακτήσεις πρωταθλημάτων.
Όλα όσα γράψαμε έγιναν χάρη στη στήριξη λίγων χορηγών, των οικογενειών και των φίλων τους, αλλά και από τον “κλεμμένο” χρόνο του μεροκάματου. Μπράβο σε όλους!
Σχετικά με το BMU European Road Racing Championship
Το BMU European Road Racing Championship (BMU ECRR) είναι το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα δρόμου που διοργανώνει η Balkan Motorcycle Union – μια περιφερειακή ένωση της FIM Europe, μελών των Βαλκανίων (Ρουμανία, Ελλάδα, Βουλγαρία, Τουρκία, Σερβία, Μολδαβία, Βόρεια Μακεδονία, Κύπρος, Βοσνία-Ερζεγοβίνη).
- Το BMU ECRR πραγματοποιείται κάθε χρόνο και είναι ανοιχτό τόσο σε μεμονωμένους αναβάτες όσο και σε εθνικές ομάδες.
- Περιλαμβάνει διάφορες κατηγορίες μοτοσυκλετών (όπως 125 SP, Moto3, Supersport 300, SuperStock 600/1000, Superbike, Formula 600 & 1000, R7 και Moto-Classic), σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIM Europe.
- Προσφέρει μια πλατφόρμα για ερασιτέχνες και ημιεπαγγελματίες αναβάτες των Βαλκανίων να ανταγωνιστούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο και λειτουργεί παράλληλα με τα τοπικά πρωταθλήματα (όπως το Ελληνικό).
