Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP, χωρίς ανάσα, συνεχίζεται το προσεχές τριήμερο 8-10 Απριλίου στην πίστα Circuit of the Americas, στο Τέξας των ΗΠΑ. Μετά το «ροντέο» της Αργεντινής και τον απίστευτο αγώνα που παρακολουθήσαμε στο Termas de Rio Hondo, οι αναβάτες έχουν να αντιμετωπίσουν ακόμα μια πρόκληση στην πολύ απαιτητική πίστα του Austin.
Το μεγαλύτερο νέο πηγαίνοντας προς την Αμερική είναι φυσικά η επιστροφή του Marc Marquez στη δράση. Ο Ισπανός αναβάτης είχε μια σοβαρή πτώση στο ζέσταμα πριν τον αγώνα της Ινδονησίας η οποία του προκάλεσε την επιστροφή του προβλήματος διπλωπίας στην όρασή του. Έχασε τον αγώνα της Ινδονησίας και αναγκάστηκε να μείνει εκτός δράσης στην Αργεντινή, ωστόσο με τη σωστή αποθεραπεία κατάφερε να ξεπεράσει γρήγορα το πρόβλημα και να είναι έτοιμος να οδηγήσει ξανά την Honda RC213V του. Η πίστα COTA είναι από τις αγαπημένες του Ισπανού αναβάτη και έχει κερδίσει όλους τους αγώνες εκεί - εκτός από το 2019 όταν σημείωσε πτώση από την πρώτη θέση. Η προσέγγισή του αυτό το τριήμερο θα είναι πιο ήπια, αλλά ποτέ δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τον Marquez από ένα καλό αποτέλεσμα.
Έγραψαν ιστορία Aprilia και Aleix Espargaro
Στην Αργεντινή γίναμε μάρτυρες ενός μοναδικού αποτελέσματος καθώς είχαμε την πρώτη νίκη του Aleix Espargaro στην καριέρα του στο MotoGP και την πρώτη νίκη της Aprilia στη σύγχρονη εποχή του MotoGP. Ο Ισπανός δικαιώθηκε για τη σκληρή δουλειά που έκανε με την ιταλική ομάδα και πλέον πηγαίνει στην Αμερική έχοντας την πρώτη θέση στη βαθμολογία. Τι θα δούμε όμως στο Τέξας; Η αμερικανική πίστα είναι πολύ ιδιαίτερη και απαιτητική. Στο παρελθόν, Honda και Suzuki έχουν δείξει καλά στοιχεία με τις Yamaha και Ducati να δυσκολεύονται λίγο περισσότερο.
Από αυτά που έχουμε δει μέχρι τώρα, τον πρώτο λόγο στο Τέξας θα έχουν οι αναβάτες της Suzuki και ιδιαίτερα ο φορμαρισμένος Alex Rins. Στη μάχη της νίκης θα είναι επίσης ο επίσης φορμαρισμένος Jorge Martin, ενώ δεν πρέπει να αποκλείουμε τον Marc Marquez και τον Pecco Bagnaia. Στη μάχη του βάθρου θα είναι οι Aleix Espagraro, Fabio Quartararo και Brad Binder, ενώ ερωτηματικό παραμένουν οι Enea Bastianini και Pol Espargaro.
Το πρόγραμμα του GP Αμερικής είναι το εξής:
Παρασκευή 8/4
17:55 Ελεύθερες Δοκιμές 1
22:10 Ελεύθερες Δοκιμές 2
Σάββατο 9/4
17:55 Ελεύθερες Δοκιμές 3
21:30 Ελεύθερες Δοκιμές 4
22:10 Q1
22:35 Q2
Κυριακή 6/6
19:20 Αγώνας Moto2
21:20 Αγώνας MotoGP
22:30 Αγώνας Moto3

Ανδρέας Ιακώβου, Μωυσής Ατζάμη, Ηρακλής Πελεντρίδης και Iehab Hallab. Ξάφρισαν τα βραβεία στο BMU στις Σέρρες!
Το έχουμε πει εκατοντάδες φορές εδώ στο car.com.cy: σε ποσοστά άνω του 90%, Κύπριος που ταξιδεύει για αγώνα στο εξωτερικό επιστρέφει πίσω με διακρίσεις. Διακρίσεις για τον ίδιο τον οδηγό, για τους χορηγούς του, για τη χώρα του, για τους φίλους του και πάνω απ’ όλα για την οικογένειά του.
Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε τα τέσσερα ονόματα του σημερινού μας τίτλου. Οδηγοί που βρέθηκαν το περασμένο Σαββατοκύριακο στην πίστα των Σερρών για τους δύο τελευταίους γύρους του Βαλκανικού Πρωταθλήματος Ταχύτητας. Και οι τέσσερις επέστρεψαν στην Κύπρο με γεμάτες βαλίτσες – όχι μόνο από εμπειρίες, αλλά και από βάθρα! Ο καθένας ξεχώρισε στη δική του κατηγορία, αποδεικνύοντας για ακόμη μια φορά ότι οι Κύπριοι αναβάτες έχουν το ταλέντο, την πειθαρχία και το πάθος να σταθούν επάξια απέναντι σε κορυφαίους συναθλητές με αμέτρητες ώρες στην πίστα.
Μια δυνατή παρουσία που κλείνει τη φετινή χρονιά με τον καλύτερο τρόπο και μας γεμίζει περηφάνια για το επίπεδο του κυπριακού motorsport.
Ανδρέας Ιακώβου
Ο Ανδρέας, όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα, ακολούθησε φέτος σχεδόν ολόκληρο το καλεντάρι του BMU Europe RR Championship και του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Alpe Adria. Ταξίδεψε σε πέντε διαφορετικές χώρες, φέρνοντας πίσω μαζί του πολλά βάθρα. Με τις δύο τρίτες θέσεις του Σαββατοκύριακου που μας πέρασε, ο Ανδρέας κατακτά επίσημα την τρίτη θέση overall στην κατηγορία STK600 του BMU!
Τεράστιο μπράβο στον Ανδρέα – και αναμένουμε τα νέα του για την επόμενη χρονιά.
Μωυσής Ατζάμη
Ο Μωυσής, όπως και οι επόμενοι δύο αθλητές, συμμετείχε μόνο στους έξι αγώνες του BMU που έγιναν στις Σέρρες. Έδειξε τα δόντια του το περασμένο Σαββατοκύριακο, κατακτώντας δεύτερη θέση και στους δύο αγώνες της κατηγορίας STK600.
Ίσως έφταιξε που τον… προκαλέσαμε λίγο πριν φύγει για την Ελλάδα, ή ίσως απλά το έχει! Γιατί για να μπεις σε τέτοιου είδους αγώνες με την ελάχιστη δυνατή προπόνηση και να επιστρέψεις με βάθρα, δεν είναι απλώς μια συνηθισμένη μέρα στην καθημερινότητα.
Iehab Hallab
Ο Iehab έφτασε στην Ελλάδα ήρεμος και με χαμηλούς τόνους – όπως πάντα. Όπως τον ξέρουμε κι από τα track days της Achna Speedway. Διακριτικά, έκανε τη δουλειά του με συνέπεια και έφυγε αθόρυβα, αφήνοντας πίσω του μόνο αποτελέσματα που μιλούν από μόνα τους.
Επιστρέφει με δύο πρώτες θέσεις στην κατηγορία F600. Και την ίδια στιγμή, με μόλις έξι συμμετοχές στους δεκαέξι αγώνες, κατάφερε να ολοκληρώσει το πρωτάθλημα στην τρίτη θέση της γενικής – αποδεικνύοντας πως η ουσία μετρά περισσότερο από την παρουσία.
Ηρακλής Πελεντρίδης
Με το ίδιο ύφος θέλουμε να μιλήσουμε και για τον Ηρακλή. Ένας από τους πιο επιθετικούς οδηγούς που έχουμε δει ποτέ, με οδήγημα που ξέρει να φέρνει αποτελέσματα. Κατάφερε να ανέβει στη δεύτερη θέση της F600 το Σάββατο, κάνοντας το 2 στα 2, αφού στην πρώτη του συμμετοχή στις αρχές της χρονιάς είχε πάρει την πρώτη θέση.
Ένα μεγάλο μπράβο σε όλους τους οδηγούς, οι οποίοι απέδειξαν πως αν είχαν τον χρόνο, τις οικονομικές δυνατότητες και –πάνω απ’ όλα– τη στήριξη από το κράτος, θα επέστρεφαν με κατακτήσεις πρωταθλημάτων.
Όλα όσα γράψαμε έγιναν χάρη στη στήριξη λίγων χορηγών, των οικογενειών και των φίλων τους, αλλά και από τον “κλεμμένο” χρόνο του μεροκάματου. Μπράβο σε όλους!
Σχετικά με το BMU European Road Racing Championship
Το BMU European Road Racing Championship (BMU ECRR) είναι το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα δρόμου που διοργανώνει η Balkan Motorcycle Union – μια περιφερειακή ένωση της FIM Europe, μελών των Βαλκανίων (Ρουμανία, Ελλάδα, Βουλγαρία, Τουρκία, Σερβία, Μολδαβία, Βόρεια Μακεδονία, Κύπρος, Βοσνία-Ερζεγοβίνη).
- Το BMU ECRR πραγματοποιείται κάθε χρόνο και είναι ανοιχτό τόσο σε μεμονωμένους αναβάτες όσο και σε εθνικές ομάδες.
- Περιλαμβάνει διάφορες κατηγορίες μοτοσυκλετών (όπως 125 SP, Moto3, Supersport 300, SuperStock 600/1000, Superbike, Formula 600 & 1000, R7 και Moto-Classic), σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIM Europe.
- Προσφέρει μια πλατφόρμα για ερασιτέχνες και ημιεπαγγελματίες αναβάτες των Βαλκανίων να ανταγωνιστούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο και λειτουργεί παράλληλα με τα τοπικά πρωταθλήματα (όπως το Ελληνικό).
