Όντας κυρίαρχος όλο το Σαββατοκύριακο στην πίστα του Assen, o Francesco Bagnaia “έδειξε τα δόντια του” και την Κυριακή, εξασφαλίζοντας τη νίκη και μειώνοντας ακόμα περισσότερο τη διαφορά στη βαθμολογία από τον Jorge Martin.

Όταν έσβησαν τα φώτα της εκκίνησης, ο Ιταλός της εργοστασιακής Ducati έστριψε πρώτος από την Pole Position, με τους Maverick Viñales (Aprilia) και Jorge Martin (Ducati) να τον ακολουθούν. Πιο πίσω, ο Alex Rins (Yamaha) είχε ένα άσχημο highside στην έξοδο της 1ης στροφής και εγκατέλειψε, ενώ τα αδέρφια Marquez ήταν στην τέταρτη και πέμπτη θέση, με τον Marc να οδηγεί τον Alex.
Σύντομα ο Martin πέρασε τον Viñales και, όπως και στον αγώνα Sprint του Σαββάτου, έτσι και εδώ οι δύο πρώτοι άρχισαν αμέσως να ανοίγουν διαφορά, με τον Martin να κάνει νέο ρεκόρ γύρου στον 4ο γύρο, κυνηγώντας τον Bagnaia. Ο Ιταλός απάντησε με δικό του ρεκόρ (1:31.866) και άρχισε να ανοίγει και πάλι τη διαφορά, η οποία στα τελευτία στάδια είχε ξεπεράσει τα 2 δευτερόλεπτα.
Ελέγχοντας πλήρως την κατάσταση, ο Bagnaia έφτασε με άνεση στη γραμμή του τερματισμού για να πάρει μια ακόμα νίκη και να μειώσει τη διαφορά στη βαθμολογία από τον Jorge Martin στους 10 βαθμούς, με τον Μartin να περιορίζεται στην 2η θέση.

Πιο πίσω, οι μάχες για τις υπόλοιπες θέσεις είχαν ανάψει για τα καλά, με τον Marquez (Ducati) να περνάει τον Viñales, ο οποίος έχασε άλλη μια θέση από τον Fabio Di Giannantonio (Ducati) που ακολουθούσε. Καλά πήγαινε και ο Pedro Acosta (GAGSGAS/KTM), που ήταν στην ουρά αυτού του γκρουπ και πίεζε.
Στον 8ο γύρο, ο Marquez επέτρεψε στον Di Giannantonio να περάσει στην τρίτη θέση, με την ελπίδα ότι – όντας λίγο πιο γρήγορος – θα έκλεινε τη διαφορά από τον Μartin και θα τον τραβούσε και εκείνον μαζί του, κάτι τέτοιο όμως δεν συνέβη.
Φτάνοντας στον 19ο γύρο, ο Di Giannantonio έκανε ένα λάθος ανοίγοντας τη γραμμή του και στην “αναμπουμπούλα” που δημιουργήθηκε ο Viñales πέρασε και πάλι στην τρίτη θέση, καταφέρνοντας μάλιστα να ανοίξει σύντομα μια μικρή διαφορά από τους Di Giannantonio και Marc Marquez. Όμως ο Ισπανός της Aprilia δεν θα έπαιρνε το βάθρο, καθώς ο Enea Bastianini (Ducati) είχε για άλλη μια φορά πολύ καλό ρυθμό στα τελειώματα του αγώνα και από την 11η θέση, τον έφτασε και τον πέρασε, κλειδώνοντας την τελευταία θέση του βάθρου.
Πίσω του, ο Marc Marquez έδωσε ωραίες μάχες με τους Viñales και Di Giannantonio και τελικά κατάφερε να πάρει την τέταρτη θέση, με τον Viñales να περνάει τη γραμμή του τερματισμού πέμπτος, όμως να δέχεται ποινή και να παραδίδει μια θέση στον Di Giannantonio.
Έβδομος ήταν ο Brad Binder (KTM), μετά από μια πτώση του Pedro Acosta στον τελευταίο γύρο, με τους Alex Marquez (Ducati), Raul Fernandez (Aprilia) και Franco Morbidelli (Ducati) να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα.
Δείτε τα αποτελέσματα του 8ου Αγώνα:
Race Classification for NED MotoGP RAC
Δείτε τη βαθμολογία μετά τον 8o Αγώνα:
World Championship Team for NED MotoGP RAC

MotoGP Qatar: Marquez εναντίον Viñales, ωραία μάχη και μετά η ποινή!
Ο 4ος Αγώνας του MotoGP του 2025 έγινε στην πίστα του Κατάρ, υπό το φως των προβολέων, ως είθισται από το 2008 και μετά. ο νικητής του Αγώνα Sprint, o Marc Marquez δεν επικράτησε όσο εύκολα αναμενόταν, καθώς η έκπληξη ήρθε από τον Maverick Vinales και την ΚΤΜ, που μάλιστα προσπέρασε τον ΜΜ93 και προηγήθηκε για κάποιο διάστημα του Αγώνα.
Όμως ο νέος πρωτοπόρος του Πρωταθλήματος επικρατεί τελικά του “Top Gun”, αλλά μια ποινή μετά τον Αγώνα για μικρότερη του επιτρεπτού πίεση ελαστικών ρίχνει τον #12 πίσω στην κατάταξη, με τον Morbidelli να ανεβαίνει στο βάθρο
Το διπλό στην Ντόχα – ποιος το περίμενε; Ίσως κάποιοι, αλλά όχι ο Marc Marquez (Ducati Lenovo Team). Κι όμως, αυτό ακριβώς συνέβη για τον #93, καθώς μια ξέφρενη μάχη στο MotoGP εκτυλίχθηκε στο Grand Prix του Κατάρ, με τον Maverick Viñales να εξασφαλίζει το πρώτο του βάθρο με τα χρώματα της Red Bull KTM Tech3 – ή έτσι πιστεύαμε πριν την ποινή. Ο Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) ανέκαμψε στην 3η θέση μετά από ένα απογοητευτικό Σάββατο, ενώ δράμα εξελίχθηκε για τον Alex Marquez (BK8 Gresini Racing MotoGP), ο οποίος αναγκάστηκε να αρκεστεί στην 7η – που αργότερα έγινε 6η.
Όλα αυτά εξαιτίας μιας ποινής μετά τον Αγώνα – και μετά την Απονομή – η οποία δόθηκε στον Viñales για πίεση ελαστικών, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι αναβάτες που πήραν βαθμούς να ανεβαίνουν μία θέση. Έτσι, ο Franco Morbidelli (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) προωθήθηκε στην 3η – και φυσικά, ο Bagnaia στην 2η. Τα +16 δευτερόλεπτα έριξαν τον Viñales στην 14η.

ΕΝΑ ΞΕΦΡΕΝΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ
Ο Marc Marquez ήταν αυτός που πήρε την πρωτοπορία στη στροφή 1, αλλά καθώς οι αναβάτες έβγαιναν από την 1η στροφή, υπήρξε επαφή ανάμεσα στον #93 και τον αδελφό του Alex Marquez, με ένα από τα δύο πλαϊνά πτερύγια της ουράς να φεύγει από το πίσω μέρος της κόκκινης Ducati και το άλλο να έχει εξασθενίσει στη βάση του δημιουργώντας ταλαντώσεις από τον αέρα. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Morbidelli να πάρει το προβάδισμα στη στροφή 2, ενώ ο Viñales έκανε τη ζωή δύσκολη στον Alex Marquez. Ο Top Gun ήταν στην 3η θέση στη γρήγορη στροφή 3, αλλά ο Marquez απάντησε, κολλώντας ξανά πίσω από τον μεγαλύτερο αδερφό του.
Το προβάδισμα του Morbidelli έφτασε στα 0.8s στην αρχή του 3ου γύρου, καθώς ο Bagnaia είχε ξεκινήσει καλά. Ο νικητής του GP της Αμερικής ανέβηκε στην 6η θέση, πριν υπάρξει νέα επαφή! Ο Alex Marquez προσπάθησε να περάσει ξανά τον Fabio Di Giannantonio (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) στη στροφή 12, αλλά έκανε λάθος εκτίμηση. Και οι δύο βγήκαν εκτός γραμμής, με τον Marquez να πέφτει στην 7η και τον άτυχο Di Giannantonio να υποχωρεί στην 21η. Για το συμβάν, ο Alex Marquez πήρε ποινή μεγαλύτερου γύρου.
Στο μεταξύ, ο Bagnaia ήταν σε άνοδο. Στα φρένα για τη στροφή 1 στον 5ο γύρο, πέρασε με άνεση τον Marc Marquez και ανέβηκε στη 2η θέση. Αυτό άφησε τον πρωτοπόρο του Πρωταθλήματος 3ο, τον Viñales 4ο, ενώ ο Johann Zarco (LCR Honda Castrol) ήτανε στην 5η θέση, με τους Fermin Aldeguer και Alex Marquez στην 6η και 7η αντίστοιχα.

Στον 6ο γύρο, ο Α.Marquez ολοκλήρωσε την ποινή του και έπεσε από την 6η στην 12η θέση, 4.9” πίσω από τον Morbidelli. Μπροστά, ο Marc Marquez πέρασε ξανά τον Bagnaia για την 2η με 16 γύρους να απομένουν, ενώ πίσω τους, ο Viñales σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του Αγώνα καθώς το προβάδισμα του Morbidelli μειωνόταν. Ο Viñales στο τέλος του 7ου γύρου, πέρασε τον Bagnaia για την 3η και έθεσε στόχο να φτάσει τον Marquez.

VIÑALES ΠΡΩΤΟΣ, Ο MARQUEZ ΑΠΑΝΤΑ
Και με 13 γύρους να απομένουν, ο Viñales επικράτησε της 2ης εργοστασιακής Ducati. Εντυπωσιακή εμφάνιση από τον αστέρα της Tech3, και έναν γύρο αργότερα, πέρασε 1ος. Ίδιο σημείο, ίδιο αποτέλεσμα. Ο Morbidelli έχασε την πρωτοπορία για πρώτη φορά, και ο Marquez πέρασε επίσης τον Ιταλό. Ο Bagnaia πάλευε να περάσει τον Morbidelli, με τους δύο να αλλάζουν θέσεις πέντε φορές στον 11ο γύρο από τους 22 – αλλά αυτό τους κόστισε σε χρόνο. Ο Bagnaia ήταν 0.9s πίσω από τον Marquez.
Ο Zarco ήταν ο επόμενος που πέρασε τον Morbidelli για την 4η, και ο Ιταλός άρχισε αμέσως να χάνει έδαφος. Με οκτώ γύρους να απομένουν, ο Viñales κρατούσε ακόμη τον Marquez πίσω του, με τον Pecco 0.8s πίσω από τους δύο πρώτους. Τότε ήρθε το λάθος. Ο Viñales βγήκε λίγο εκτός στη στροφή 6 και ο Marquez εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία για να πάρει την πρωτοπορία με 7 γύρους να απομένουν. Τι μπορούσαν να κάνουν τώρα ο Viñales και ο Pecco;
ΞΕΣΠΑΣΜΑ – MARC MARQUEZ
Ο Marquez ήταν ο ταχύτερος από τους τρεις πρώτους, αλλά μόλις ένα δέκατο πιο γρήγορος από τον Bagnaia. Ωστόσο, ο Viñales ήταν 0.3s πιο αργός από τον Marquez στον 17o γύρο – μήπως άρχιζε η KTM να ξεμένει από πρόσφυση; Όχι – ήταν ο Marquez που βρήκε ρυθμό. Ο ταχύτερος γύρος του Αγώνα ανήκε στον έξι φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή MotoGP – δύο δέκατα ταχύτερος από τον Viñales και επτά από τον Pecco.

Τρεις γύροι να απομένουν. Ένας ακόμα ταχύτερος γύρος για τον Marquez και ο #93 άνοιξε τη διαφορά στο ένα δευτερόλεπτο, με τον Bagnaia να μένει 1.4s πίσω από τον Viñales. Στον τελευταίο γύρο, τίποτα δεν άλλαξε. Ο Marquez προηγήθηκε του Viñales κατά 1.5s, ο Bagnaia ήταν άνετα 3ος και, όπως αναμενόταν, με την καρό σημαία να πέφτει, ο Marc Marquez επέστρεψε δυναμικά μετά την απογοήτευση στο Austin. Για πρώτη φορά από το 2014, πήρε νίκη στο Κατάρ και ενίσχυσε τη θέση του στην κορυφή του Πρωταθλήματος, ενόψει Χερέθ.
Η 2η θέση του Viñales είναι τεράστια ώθηση για την KTM – τι αγώνας από τον Top Gun στην Ντόχα. Ο Bagnaia θα απογοητεύτηκε που έχασε έδαφος στη μάχη του Τίτλου, αλλά μετά από ένα μέτριο Σάββατο, η ανάκαμψη στην 3η θέση ήταν καλή δουλειά για τον Ιταλό.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΚΑΤΑΡ
Ο Morbidelli κατάφερε να παλέψει ως το τέλος για την 4η θέση, αλλά όπως αναφέραμε, αυτή έγινε 3η μετά την ποινή, ενώ ο Zarco άντεξε τις προσπάθειες του Aldeguer και πήρε το καλύτερο αποτέλεσμα της Honda στην 4η. Ο Aldeguer σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμα καριέρας στην 5η. Η ανάκαμψη του Alex Marquez τον έφερε στην 6η – πολύ καλή δουλειά από τον Ισπανό, αλλά το σερί βάθρων σταματά.
Ξεκινώντας από την πρώτη σειρά για πρώτη φορά από το 2023, ο Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) κατέλαβε την 7η, μπροστά από τον Pedro Acosta (Red Bull KTM Factory Racing), τον Marco Bezzecchi (Aprilia Racing) και τον Luca Marini (Honda HRC Castrol) – ο Ιταλός έκλεισε τη δεκάδα.
Ο Enea Bastianini (Red Bull KTM Tech3) πήρε την 11η, ο Alex Rins (Monster Energy Yamaha MotoGP) τερμάτισε στην 12η, ενώ οι Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing), Viñales μετά την ποινή και Ai Ogura (Trackhouse MotoGP Team) πήραν τους τελευταίους βαθμούς.
Δυστυχώς, η επιστροφή του Jorge Martin (Aprilia Racing) στο Grand Prix της Κυριακής έληξε πρόωρα, καθώς ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής είχε μία πτώση. Ο #1 μεταφέρθηκε στο ιατρικό κέντρο και στη συνέχεια σε τοπικό νοσοκομείο. Η Aprilia ενημέρωσε για θλάσεις και κατάγματα στα πλευρά, με τον Martin να παραμένει στο νοσοκομείο.

ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ: ΧΕΡΕΘ
Για τον Marquez στην κορυφή, αυτό ήταν η έβδομη νίκη σε οκτώ Αγώνες. Και τώρα, έρχεται η επιστροφή στην πατρίδα. Ο Marc Marquez προηγείται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP πριν από το Ισπανικό GP και σίγουρα στην Χερέθ θα επικρατεί εορταστική ατμόσφαιρα. Το ερώτημα είναι: μπορεί κάποιος να σταματήσει την πορεία του #93;
Από την άλλη μεριά οι οργανωτές δέχονται κριτική για το ότι η διαδικασία ελέγχου της πίεσης των ελαστικών είναι χρονοβόρα, χρειάζονται περίπου 40′ λεπτά και έτσι η απονομή γίνεται με άλλους οδηγούς και άλλοι τελικά παίρνουν τα Κύπελλα. Κάπως πρέπει να το αλλάξουν!
Τα αποτελέσματα του Αγώνα και η βαθμολογία πρωταθλήματος στους παρακάτω πίνακες:
Race Classification for QAT MotoGP RAC
World Championship Team for QAT MotoGP RAC
