Ένας αδιαφιλονίκητος παγκόσμιος πρωταθλητής, ένας rookie της χρονιάς και ένα γενικό μούδιασμα ήταν τα τρία βασικά στοιχεία του αγώνα της Κυριακής στην Ιαπωνία.
Ο Marc Marquez μπορεί να στέφθηκε μαθηματικά παγκόσμιος πρωταθλητής για 8η φορά στην καριέρα του στον περασμένο αγώνα στην Ταϊλάνδη. Αυτό δε σημαίνει πως θα έπαιζε «safe» στον αγώνα. Έτσι, η καλή αίσθηση που είχε στο ζέσταμα μεταφράστηκε σε μια άνετη νίκη που δεν άφησε περιθώρια αντίδρασης στο Fabio Quartararo ο οποίος είναι το πρόσωπο του αγώνα. Γιατί; Γιατί στέφθηκε Rookie της σεζόν αλλά και για ακόμα μια φορά καλύτερος αναβάτης της Yamaha με δορυφορική και παλιότερη (!) μοτοσυκλέτα. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Andrea Dovizioso ο οποίος με υποδειγματική διαχείριση των ελαστικών του είχε πολύ καλό ρυθμό ειδικά στο 2ο μισό του αγώνα.

Στην 4η θέση τερμάτισε ο Maverick Vinales, χωρίς να μπορεί να απαντήσει στη δύναμη της GP19 του DesmoDovi. Καλό αγώνα έκανε μετά από καιρό ο Cal Crutchlow που πήρε την 5η θέση, ενώ εξίσου καλό αγώνα έκανε ο έτερος αναβάτης της Petronas Yamaha, Franco Morbidelli. Αν και το πάλεψε από τα μισά του grid, ο Alex Rins τελικά ανέβηκε ως την 7η θέση, μπροστά από το 2ο αναβάτη της Suzuki, Joan Mir ο οποίος με τη σειρά του κράτησε για άλλα 4’’ πίσω το Danilo Petrucci. O Jack Miller αν και πάλεψε ως την 3η θέση στην αρχή του αγώνα, τελικά περιορίστηκε μόλις στη 10η. Αναλυτικά, μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα του αγώνα εδώ.

Κάτι είπαμε στην αρχή και πρέπει να σταθούμε σε αυτό και αναφερόμαστε στη λέξη «μούδιασμα». Επιεικής χαρακτηρισμός για το αρνητικό ρεκόρ προσέλευσης στην πίστα του Motegi, μες την καρδιά της μοτοσυκλέτας. Ίσως σε αυτό να συμβάλλει και η απογοητευτική απόδοση του Valentino Rossi ο οποίος όντας στην 11η θέση σημείωσε και πτώση ολοκληρώνοντας την προσωπική του ιαπωνική πανωλεθρία.

Σε παρόμοιο κακό κλίμα πρέπει να είναι και το box του Jorge Lorenzo, με το HRC να βλέπει τον πάλαι ποτέ πρωτοκλασάτο αναβάτη να παλεύει για μια θέση στον ήλιο κόντρα στον Karel Abraham, τερματίζοντας 40’’ πίσω από τον 1ο. Όλα αυτά ενώ οι φήμες λένε πως ο Zarco ίσως περιμένει στη γωνία. Το Philip Island έρχεται σε μια εβδομάδα ακριβώς, αν και το ενδιαφέρον για το φετινό πρωτάθλημα εξατμίζεται και πάει, κυρίως από πλευράς αναβατών. Εξαίρεση αποτελεί ο Quartararo που μοιάζει αποφασισμένος για μια νίκη πριν το επόμενο πρωτάθλημα.

Δε μένει παρά να δούμε αν το χαλαρό φινάλε που έρχεται, επιτρέψει στους αναβάτες να πουν ένα «all in». Ο ενθουσιασμός του Quartararo, η δύναμη της Ducati του Dovizioso και η συνεχώς ευχάριστη έκπληξη ονόματι Alex Rins είναι εδώ. Για να δούμε λοιπόν..
Πηγή: Zougla.gr

H Γαλλία φιλοξενεί το MotoGP στο Le Mans!
Το Le Mans έχει φιλοξενήσει Grand Prix σε 37 προηγούμενες περιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένου του Grand Prix “Vitesse du Mans” το 1991, που είναι η μόνη χρονιά που δύο GP πραγματοποιήθηκαν στη Γαλλία την ίδια χρονιά. Το Le Mans φιλοξένησε το πρώτο του GP το 1969, όταν ο Aγώνας των 500cc κερδήθηκε από τον Giacomo Agostini, ο οποίος πέρασε ένα γύρο όλους τους υπόλοιπους αναβάτες πάνω στη MV Agusta. Το 2019 ήταν η 50ή επέτειος του πρώτου GP στο Le Mans και το 2025 είναι η 60ή επέτειος της πίστας “Bugatti” του Le Mans.
Εκτός από το Le Mans, υπάρχουν άλλες επτά πίστες που έχουν φιλοξενήσει το Γαλλικό GP: Paul Ricard (13 φορές), Clermont-Ferrand (10), Nogaro (2), Reims (2), Rouen (2), Albi (1), Magny-Cours (1).
Πέντε Γάλλοι αναβάτες έχουν κερδίσει Grand Prix στο Le Mans: Jean Auréal (125cc – 1969), Guy Bertin (125cc – 1979), Patrick Fernandez (350cc – 1979), Mike Di Meglio (125cc – 2008) και Louis Rossi (Moto3 – 2012).
Το καλύτερο αποτέλεσμα Γάλλου αναβάτη στη μεγάλη κατηγορία του MotoGP στο Le Mans είναι του Johann Zarco, που πήρε τη 2η θέση το 2017 και το 2021, καθώς και του Raymond Roche με 2η θέση το 1985. Άλλα βάθρα στη μεγάλη κατηγορία για Γάλλους αναβάτες στο Le Mans: Zarco (3η θέση το 2023), Fabio Quartararo (3η θέση το 2021) και Christian Sarron (3η θέση το 1987).
Από τους 23 Αγώνες MotoGP που έχουν διεξαχθεί στο Le Mans στη σύγχρονη εποχή, οι 11 έχουν ξεκινήσει σε βρεγμένες συνθήκες ή άρχισε να βρέχει κατά τη διάρκεια του Αγώνα. Οι χρονιές που ο Αγώνας έγινε σε πλήρως στεγνές συνθήκες ήταν: 2004, 2010, 2011, 2014-2019 και 2022 έως 2024.

ΝΙΚΗΤΕΣ MOTO GP ΣΤΟ LE MANS
Marc Marquez 3 (2014, 2018, 2019)
Jorge Martin 1 (2024)
Maverick Viñales 1 (2017)
Jack Miller 1 (2021)
Enea Bastianini 1 (2022)
Marco Bezzecchi 1 (2023)
ΝΙΚΗΤΕΣ SPRINT ΣΤΟ LE MANS
Jorge Martin 2 (2023, 2024)
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΣΤΟ LE MANS: ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Νίκες σε GP:
Honda 15
Yamaha 10
Ducati 5
Suzuki 5
MV Agusta 2
Η τελευταία νίκη της Honda στο MotoGP στο Le Mans ήταν του Marc Marquez το 2019 από την pole, που ήταν και η 300ή νίκη της Honda στην κατηγορία. Ο Marquez είχε κερδίσει επίσης το 2014 και το 2018.
Η τελευταία νίκη της Yamaha ήταν του Viñales το 2017 από την pole position. Η Yamaha έχει 10 νίκες στην πίστα, περιλαμβανομένων τριών συνεχόμενων με Jorge Lorenzo (2015 & 2016) και Maverick Viñales (2017), με την τελευταία να είναι η 500ή νίκη Yamaha σε Grand Prix.
Η Ducati έχει πέντε νίκες στην πίστα στην κορυφαία κατηγορία, όλες τα τελευταία πέντε χρόνια και με πέντε διαφορετικούς αναβάτες: Danilo Petrucci (2020), Jack Miller (2021), Enea Bastianini (2022), Marco Bezzecchi (2023) και Jorge Martin (2024).
Ο Francesco Bagnaia πήρε pole position το 2022 και 2023 και ο Martin το 2024 – οι μοναδικές pole για Ducati εδώ. Ο Martin κέρδισε και τα δύο Sprint που έχουν γίνει ως τώρα στην πίστα.
Aprilia: Η 3η θέση του Aleix Espargaro το 2022 είναι το καλύτερο αποτέλεσμα της Aprilia στο MotoGP στο Le Mans.
KTM: Η 3η θέση του Pol Espargaro το 2020 είναι το καλύτερο αποτέλεσμα της KTM στο Le Mans.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΓΕΓΟΝΟΤΑ
10 τρέχοντες αναβάτες έχουν ανέβει στο βάθρο του MotoGP στο Le Mans:
M. Marquez (5), Zarco (3), Viñales (2), Miller (2), Martin (2), Alex Marquez (1), Quartararo (1), Bastianini (1), Bezzecchi (1), Bagnaia (1).
6 έχουν ξεκινήσει από pole position:
M. Marquez (4), Quartararo (2), Bagnaia (2), Viñales (1), Zarco (1), Martin (1).
4 αναβάτες έχουν πάρει βαθμούς και στους πέντε Αγώνες MotoGP φέτος:
Francesco Bagnaia, Alex Marquez, Fabio Quartararo, Luca Marini. Και άλλοι τέσσερις έχουν πάρει βαθμούς σε όλα τα Sprint της χρονιάς: Marc Marquez, Alex Marquez, Morbidelli και Bagnaia. Μόνο οι A. Marquez και Bagnaia έχουν βαθμούς και στους πέντε Αγώνες και στα πέντε Sprint.
ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΑΝ…
1954: Οι Johann Zarco και Fabio Quartararo στοχεύουν να γίνουν οι πρώτοι Γάλλοι που θα κερδίσουν σε Αγώνα MotoGP εντός έδρας από τον Pierre Monneret στην Reims το 1954. Σε εκείνον τον Αγώνα ο Jacques Collot τερμάτισε 3ος – πρώτη φορά που δύο Γάλλοι μοιράστηκαν βάθρο στο MotoGP.
115: Αν ο Marc Marquez τερματίσει στην τριάδα, θα είναι το 115ο βάθρο του, ξεπερνώντας τον Jorge Lorenzo στη 2η θέση της λίστας με τα περισσότερα βάθρα.
86: Αν κάποια Ducati προκριθεί στις τρεις πρώτες θέσεις, θα είναι το 86ο διαδοχικό GP με Ducati στην πρώτη σειρά – ένα σερί που ξεκίνησε στην Valencia το 2020.
72: Η Ducati έχει 71 συνεχόμενα βάθρα. Ένα ακόμη θα κάνει τα βάθρα 72, παραμένοντας το κορυφαίο ρεκόρ. Η Honda είχε 83 συνεχόμενα από το FIM GP του 1993 έως το GP στην Imola το 1999.
23: Μια νίκη της Ducati θα είναι η 23η στη σειρά – νέο ρεκόρ για τις περισσότερες διαδοχικές νίκες στο MotoGP.
20: Ο Fermin Aldeguer, που θα είναι 20 ετών και 36 ημερών την Κυριακή, μπορεί να γίνει ο νεότερος νικητής MotoGP, ξεπερνώντας τον Marc Marquez (20 ετών και 63 ημερών στο Austin, 2013).
7: Αν κάποιος άλλος εκτός από M. Marquez (2019), Petrucci (2020), Miller (2021), Bastianini (2022), Bezzecchi (2023) και Martin (2024) κερδίσει, θα είναι ο 7ος διαφορετικός νικητής σε 7 συνεχόμενα GP στο Le Mans.
6: Υπάρχουν έξι αναβάτες στο grid που θα μπορούσαν να πάρουν την πρώτη τους νίκη στο MotoGP αυτό το Σαββατοκύριακο: Raul Fernandez, Luca Marini, Pedro Acosta και οι rookies Ai Ogura, Somkiat Chantra και Fermin Aldeguer.
1: Οι αναβάτες της Aprilia και της KTM μπορούν να φέρουν στην κατασκευάστρια εταιρία την πρώτη νίκη στην κορυφαία κατηγορία στο Le Mans.
