Η αυλαία έπεσε στο 2024 MotoGP™ Sepang Shakedown με τον νεοεμφανιζόμενο στη μεγάλη κατηγορία, Pedro Acosta (Red Bull GASGAS Tech3) στην κορυφή, με το νούμερο 31 να συνεχίζει να γίνεται πρωτοσέλιδο.
Ένα υπέροχο 1:58.189 την τελευταία μέρα τον είδε να οδηγεί μπροστά από τον αναβάτη δοκιμών της ΚΤΜ Pol Espargaro (Red Bull KTM Factory Racing) με 0.066 δευτερόλεπτα και με τον νέο αναβάτη της CASTROL Honda LCR, Johann Zarco, να συμπληρώνει την πρώτη τριάδα.

Ο Acosta εκθαμβωτικός
Παρά τα δύο μικρά ατυχήματα την τελευταία μέρα – ένα στο στεγνό στη στροφή 11 και ένα στο βρεγμένο στη στροφή 15 – ο Acosta συνεχίζει μόνο να εντυπωσιάζει. Ο χρόνος του μπορεί να τον τοποθετήσει στην 5η θέση στη συνολική κατάταξη του Sepang Test του περασμένου έτους και απομένουν ακόμη τρεις ημέρες σε αυτή τη δοκιμαστική περίοδο μέχρι την επόμενη εβδομάδα.

Παραλλαγή στο φέρινγκ του Pedrosa για την ΚΤΜ, ώστε να μην αναγνωρίζονται εύκολα οι αλλαγές!
Την τελευταία μέρα, ο Acosta χρησιμοποίησε το πλαίσιο από ανθρακονήματα της KTM και στις δύο μοτοσυκλέτες της GASGAS, υποδεικνύοντας ότι αυτή μπορεί κάλλιστα να είναι η κατεύθυνση προς την οποία θα κινηθούν για τη σεζόν. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε ποια νέα εξαρτήματα θα δοκιμάσει ο Acosta την Τρίτη, την Τετάρτη και την Πέμπτη στη Μαλαισία, καθώς μαζί του είναι ο συναθλητής του Augusto Fernandez και οι δύο αναβάτες της Red Bull KTM Factory Racing Brad Binder και Jack Miller. Και μιλώντας για την πορτοκαλί ομάδα, ο Pol Espargaro της Red Bull KTM Factory Racing δήλωσε σε ένα βίντεο που δημοσίευσε η ομάδα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι αισθάνεται «πολύ καλά» στη μοτοσυκλέτα, αφού ένας χειμώνας προπόνησης βλέπει τον αναβάτη δοκιμών να εισέρχεται στο 2024 πολύ καλύτερα σε φυσική κατάσταση. Ο Espargaro σχολιάζει επίσης πόσο καλά προσαρμόζεται ο Acosta στη μοτοσυκλέτα.

Το αναβαθμισμένο πίσω φτερό «stegosaurus» της Honda φαίνεται εδώ
Η ανάπτυξη των αεροδυναμικών ενισχύθηκε πριν από το τεστ στη Sepang
Όπως είδαμε τις προηγούμενες δύο ημέρες της δράσης του Shakedown, τα εργοστάσια ενίσχυσαν την επίδραση της αεροδυναμικής το 2024. Μπορούμε να δούμε το μπροστινό φτερό της KTM, το πίσω φτερό «Batmobile» της Aprilia και τις πρόσθετες αναβαθμίσεις του φέρινγκ στο πλευρικό τμήμα της Ducati που διαμορφώνουν τον διαχύτη, με τους αντίστοιχους αναβάτες να δοκιμάζουν όλες αυτές τις προσθήκες την τελευταία μέρα.

Ο Cal Crutchlow με ένα αναβαθμισμένο αεροδυναμικό πακέτο
Honda και Yamaha:
Την 3η Ημέρα, ο Takaaki Nakagami (IDEMITSU Honda LCR) εντοπίστηκε να δοκιμάζει ένα διαφορετικό ψαλίδι και ο Joan Mir (Repsol Honda Team) επιβεβαίωσε ότι η μοτοσυκλέτα του 2023 της Honda δεν βρίσκεται στην Sepang. Η Honda επικεντρώνεται στο πακέτο που είχε στη δοκιμή της Βαλένθια και σε ένα νέο πρωτότυπο. Μια «αλλαγή κατεύθυνσης».

Ο Alex Rins μαθαίνει την Yamaha M1
Ο Zarco ήταν ο ταχύτερος για την Honda το Σάββατο, μπροστά από τον Mir και στη συνέχεια τον Luca Marini (Repsol Honda Team) και τον Nakagami, που ξεχώρισαν στην πρώτη δεκάδα. Εν τω μεταξύ, ο Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP™) ολοκλήρωσε το Shakedown στην 4η θέση, ενώ ο νέος συναθλητής του Alex Rins ήταν ένα δέκατο πίσω από αυτόν στην 7η θέση. Όσον αφορά τις καινοτομίες, ο δοκιμαστής της Yamaha Cal Crutchlow βγήκε στην πίστα με μια νέα, μεγαλύτερη εξάτμιση και ένα αναβαθμισμένο αεροδυναμικό πακέτο.

O Pirro δοκίμασε νέα αεροδυναμικά πράγματα για την Ducati
Περισσότερα για τη συνέχεια
Για την Ducati και την Aprilia, με τους Michele Pirro και Lorenzo Savadori, αντίστοιχα, υπήρξαν οι προαναφερθείσες αναβαθμίσεις αεροδυναμικών και αυτές ήταν εμφανείς, ενώ η δοκιμή είχε πολλές προετοιμασίες για τους υπόλοιπους αναβάτες που θα συμμετάσχουν στη μάχη στο τεστ της Sepang.

O Savadori με τη νέα Aprilia
Αυτές θα περιλαμβάνουν τον πρωταθλητή Pecco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) που θα συναντήσει τη νέα μοτοσυκλέτα του πριν από μια άλλη εκστρατεία υπεράσπισης του Τίτλου και τον αντίπαλό του το 2023, Jorge Martin (Prima Pramac Racing). Είναι επίσης μια άλλη ευκαιρία να δούμε τον Marc Marquez (Gresini Racing MotoGP™) να βγαίνει έξω στην πίστα, αν και δεν θα είναι σε μοτοσυκλέτα προδιαγραφών του 2024…
Εν τω μεταξύ, μαζί με τους Maverick Viñales και Aleix Espargaro στην Aprilia, υπάρχει επίσης μια εντελώς νέα προσθήκη διαφορετικού είδους στο στρατόπεδο του Noale καθώς η Trackhouse Racing ετοιμάζεται να ενταχθεί στο MotoGP™, με τους Miguel Oliveira και Raul Fernandez να εμφανίζονται σύντομα με τα νέα τους χρώματα στην πίστα για πρώτη φορά.
Αυτή ήταν η πρώτη δοκιμή σε ένα από τα πιο γεμάτα με αστέρια «Shakedown» που έχουμε δει εδώ και αρκετό καιρό. Στη συνέχεια, είναι το επίσημο #SepangTest από τις 6 έως τις 8 Φεβρουαρίου, όπου θα δούμε όλους τους αναβάτες να βγαίνουν στην πίστα και να επιστρέφουν στη δράση πριν από την έναρξη της αγωνιστικής σεζόν του 2024!
Τα αποτελέσματα της 3ης μέρας δοκιμών είναι στον παρακάτω πίνακα:
1 Pedro Acosta (Red Bull GASGAS Tech3) 1:58.189
2 Pol Espargaro (Red Bull KTM Factory Racing) +0.066
3 Johann Zarco (CASTROL Honda LCR) +0.211
4 Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP™) +0.249
5 Dani Pedrosa (Red Bull KTM Factory Racing) + 0.289
6 Joan Mir (Repsol Honda Team) +0.328
7 Alex Rins (Monster Energy Yamaha MotoGP™) + 0.354
8 Luca Marini (Repsol Honda Team) +0.746
9 Cal Crutchlow (Yamaha Factory Racing) +0.794
10 Takaaki Nakagami (IDEMITSU Honda LCR) +0.883
11 Michele Pirro (Ducati Lenovo Team) +1.141
12 Lorenzo Savadori (Aprilia Racing) +1.811
13 Stefan Bradl (Honda Test Team) +2.910

Το MotoGP στις ΗΠΑ ξεκινά δυναμικά!
Το MotoGP™ επιστρέφει στην πίστα του Circuit of the Americas (COTA) για 12η φορά το 2025. Η πίστα φιλοξένησε το Grand Prix της Αμερικής κάθε χρόνο για επτά συνεχόμενα χρόνια από το 2013 έως το 2019. Μετά από ένα διάλειμμα το 2020 λόγω της πανδημίας Covid-19, το MotoGP επέστρεψε στην πίστα το 2021.
Υπήρξαν 36 προηγούμενα Grand Prix που φιλοξενήθηκαν στις ΗΠΑ: Laguna Seca (15), COTA (11), Indianapolis (8) και Daytona (2). Συνολικά, έχουν διεξαχθεί 87 Αγώνες Grand Prix για μοτοσυκλέτες στις ΗΠΑ από το 1949: 500cc/MotoGP – 36, 250cc/Moto2 – 26, 125cc/Moto3 – 23, 50cc – 2.
ΝΙΚΗΤΕΣ ΤΟΥ MOTOGP™ ΣΤΗΝ COTA
Marc Marquez 7 (2013-2018, 2021) – Alex Rins 2 (2019, 2023) – Enea Bastianini 1 (2022) – Maverick Viñales 1 (2024)
ΝΙΚΗΤΕΣ ΣΤΟ SPRINT ΣΤΗΝ COTA
Francesco Bagnaia 1 (2023) – Maverick Viñales 1 (2024)
ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΣΤΗΝ COTA: ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Νίκες Grand Prix
Honda 8 – Ducati 1 – Aprilia 1 – Suzuki 1
Νίκες Sprint
Ducati 1 – Aprilia 1
Honda
Έχει οκτώ νίκες στο MotoGP στην COTA από το 2013, οι 7 με τον Marc Marquez (2013 έως 2018 και το 2021) και μία με τον Alex Rins (2023). Ο Marc Marquez έχει επίσης κατακτήσει την pole position στο Τέξας επτά φορές.
Aprilia
Έχει μία νίκη στο MotoGP στην COTA με τον Maverick Viñales το 2024 (κέρδισε και το Sprint). Αυτή είναι η πιο πρόσφατη νίκη που δεν είναι Ducati στο MotoGP.
Ducati
Κέρδισε το Grand Prix της Αμερικής το 2022 με τον Enea Bastianini, ξεκινώντας από την 5η θέση. Αυτή ήταν η δεύτερη νίκη της Ducati σε αμερικανικό έδαφος, μετά από αυτή του Casey Stoner στην Laguna Seca το 2007. Ο Francesco Bagnaia κέρδισε το Sprint εδώ το 2023.
Yamaha
Η καλύτερη θέση της Yamaha στο MotoGP στο Austin, είναι η 2η θέση με τέσσερις διαφορετικούς αναβάτες: Fabio Quartararo (2021), Valentino Rossi (2017, 2019), Maverick Viñales (2018) και Jorge Lorenzo (2016).
KTM
Έχει μία θέση στο βάθρο στην COTA με τον Pedro Acosta, 2η θέση το 2024.
9 από τους σημερινούς αναβάτες έχουν ανέβει στο βάθρο του MotoGP εδώ: Marc Marquez (7), Alex Rins (3), Jack Miller (2), Fabio Quartararo (2), Maverick Viñales (2), Enea Bastianini (2), Francesco Bagnaia (1), Luca Marini (1) και Pedro Acosta (1). 4 έχουν κατακτήσει την pole: Marc Marquez (7), Bagnaia (2), Jorge Martin (1) και Viñales (1).
ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΑΝ…
114
Αν ο Marc Marquez τερματίσει στις τρεις πρώτες θέσεις, θα είναι το 114ο βάθρο του στο MotoGP, ισοφαρίζοντας τον θρύλο του MotoGP, Jorge Lorenzo, στη δεύτερη θέση της λίστας με τους αναβάτες με τα περισσότερα βάθρα.
83
Αν κάποιος αναβάτης της Ducati προκριθεί στις τρεις πρώτες θέσεις, θα είναι ο 83ος συνεχόμενος Αγώνας που ένας αναβάτης της Ducati ξεκινά από την πρώτη σειρά, μια πορεία που ξεκινά από την Βαλένθια το 2020.
69
Η Ducati βρίσκεται σε πορεία 68 συνεχόμενων βάθρων. Αν κατακτήσει βάθρο αυτό το Σαββατοκύριακο, θα επεκτείνει το δικό της ρεκόρ σε 69. Η τελευταία εταιρεία με περισσότερα από 68 σερί βάθρα είναι η Honda (83 από το FIM GP 1993 έως το GP της Imola το 1999).
20
Μια νίκη της Ducati θα είναι η 20η συνεχόμενη νίκη τους, επεκτείνοντας το δικό τους ρεκόρ. Η τελευταία κατασκευάστρια με 20 (ή περισσότερες) συνεχόμενες νίκες στο MotoGP είναι η Honda με 22 συνεχόμενες από την Μαλαισία το 1997 έως το 1998 στο Ολλανδικό TT.
19
Ο rookie Fermin Aldeguer θα είναι 19 ετών και 359 ημερών την Κυριακή και μπορεί να γίνει ο νεότερος νικητής του MotoGP™, ξεπερνώντας τον Marc Marquez (20 ετών και 63 ημερών στο Austin, 2013).
8
Αν νικήσει, θα είναι η 8η νίκη του Marc Marquez στο COTA, ισοφαρίζοντας το προσωπικό του ρεκόρ από το Sachsenring.
7
Υπάρχουν 7 αναβάτες πλήρους απασχόλησης που θα μπορούσαν να κατακτήσουν την πρώτη τους νίκη στο MotoGP αυτό το Σαββατοκύριακο: Alex Marquez, Raul Fernandez, Luca Marini, Pedro Acosta και οι rookies Ai Ogura, Somkiat Chantra και Fermin Aldeguer.
3
Αν νικήσει, ο Marc Marquez θα μπορούσε να γίνει ο πρώτος αναβάτης που θα κερδίσει τους 3 πρώτους Αγώνες από το 2014, όταν κέρδισε τους πρώτους 10.
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
Ο Marc Marquez έχει καταταγεί στην pole position σε 7 από τους 10 Αγώνες του MotoGP στο Austin. Κέρδισε 6 από αυτούς από το 2013 έως το 2018, έπεσε το 2019 ενώ ήταν επικεφαλής και κέρδισε ξανά το 2021.
Ο Marc Marquez έχει κερδίσει σε 11 από τις 14 φορές που έχει αγωνιστεί στο MotoGP στην Αμερική: επτά φορές στο Austin, τρεις φορές στην Indianapolis και μία στην Laguna Seca το 2013.
