Με την πρώτη του νίκη, μετά από τον Ιούλιο, ο Fabio Quartararo πάτησε και πάλι στο πρώτο σκαλοπάτι του βάθρου. Αυτό έγινε στον αγώνα της Ισπανίας στην πίστα της Καταλονίας, ανεβαίνοντας έτσι και πάλι την κορυφή του πρωταθλήματος αναβατών του MotoGP.

Ο αγώνας ξεκίνησε με τον Morbidelli στην pole position. Με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων της εκκίνησης κατάφερε να φύγει αρκετά καλά και να κρατήσει πίσω του τον Jack Miller της Ducati. Από την άλλη ο Dovizioso είδε τον αγώνα του να καταστρέφεται μετά από επαφή με τον Zarco, βγάζοντας τον εκτός αγώνα και κοστίζοντας του την πρώτη θέση του πρωταθλήματος. Πιο μπροστά, ο «Γιατρός» κατάφερε να προσπεράσει τον Miller ενώ την ευκαιρία άρπαξε και ο Quartararo, ξεκινώντας το κυνήγι του Rossi, με τον Morbidelli μπροστά να έχει μισό δευτερόλεπτο απόσταση από τον πολυπρωταθλητή του θεσμού. Στον έκτο γύρο όμως ο ρυθμός του Quartararo αποδείχθηκε αρκετός για να προσπεράσει και τον Rossi, τοποθετώντας τις δυο Petronas Yamaha στις θέσεις 1-2. Ο Quartararo δεν άργησε να πιάσει και τον Morbidelli, ο οποίος έπεσε πίσω και από τον «Γιατρό». Οι ελπίδες για το 200ο βάθρο του Rossi έκαναν φτερά στην συνέχεια όμως, μάλιστα ανήμερα τις εκκίνησης νούμερο 350 της καριέρας του, όταν γλίστρησε και έπεσε στην δεύτερη στροφή.

Μπροστά ο Quartararo ήταν άνετος, ενώ στην δεύτερη θέση ο Morbidelli έβλεπε το πίσω ελαστικό του να χάνει κράτημα, με τις δυο Suzuki πίσω του να έρχονταν απειλητικά. Ο Joan Mir δεν άργησε να βρει την ευκαιρία του και να περάσει στην δεύτερη θέση, ενώ ακολούθησε σύντομα και ο Alex Rins, κλειδώνοντας το ηχηρό 2-3 για την Suzuki. Πίσω από τον τέταρτο Morbidelli, τερμάτισε ο Miller, με τους Bagnaia, Nakagami, Petruci, Vinales και Crutchlow να κλείνουν την βαθμολογούμενη δεκάδα του αγώνα στην Βαρκελώνη.

Ο Quartararo, που κυριάρχησε στους πρώτους δυο αγώνες τις σεζόν, έμεινα μακριά από το βάθρο για τους επόμενους πέντε, ωστόσο με την νίκη του εδώ, και σε συνδυασμό με την πτώση του Dovi, πέρασε στην πρωτοπορία του πρωταθλήματος με μια διαφορά οκτώ βαθμών από τον Mir. Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, η Petronas Yamaha άνοιξε διαφορά 25 βαθμών από την Suzuki, μετά από τις τέσσερεις νίκες της. Ο επόμενος σταθμός του απρόβλεπτου αυτού πρωταθλήματος θα πραγματοποιηθεί στο Le Mans, στις 11 Οκτωβρίου.

H Γαλλία φιλοξενεί το MotoGP στο Le Mans!
Το Le Mans έχει φιλοξενήσει Grand Prix σε 37 προηγούμενες περιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένου του Grand Prix “Vitesse du Mans” το 1991, που είναι η μόνη χρονιά που δύο GP πραγματοποιήθηκαν στη Γαλλία την ίδια χρονιά. Το Le Mans φιλοξένησε το πρώτο του GP το 1969, όταν ο Aγώνας των 500cc κερδήθηκε από τον Giacomo Agostini, ο οποίος πέρασε ένα γύρο όλους τους υπόλοιπους αναβάτες πάνω στη MV Agusta. Το 2019 ήταν η 50ή επέτειος του πρώτου GP στο Le Mans και το 2025 είναι η 60ή επέτειος της πίστας “Bugatti” του Le Mans.
Εκτός από το Le Mans, υπάρχουν άλλες επτά πίστες που έχουν φιλοξενήσει το Γαλλικό GP: Paul Ricard (13 φορές), Clermont-Ferrand (10), Nogaro (2), Reims (2), Rouen (2), Albi (1), Magny-Cours (1).
Πέντε Γάλλοι αναβάτες έχουν κερδίσει Grand Prix στο Le Mans: Jean Auréal (125cc – 1969), Guy Bertin (125cc – 1979), Patrick Fernandez (350cc – 1979), Mike Di Meglio (125cc – 2008) και Louis Rossi (Moto3 – 2012).
Το καλύτερο αποτέλεσμα Γάλλου αναβάτη στη μεγάλη κατηγορία του MotoGP στο Le Mans είναι του Johann Zarco, που πήρε τη 2η θέση το 2017 και το 2021, καθώς και του Raymond Roche με 2η θέση το 1985. Άλλα βάθρα στη μεγάλη κατηγορία για Γάλλους αναβάτες στο Le Mans: Zarco (3η θέση το 2023), Fabio Quartararo (3η θέση το 2021) και Christian Sarron (3η θέση το 1987).
Από τους 23 Αγώνες MotoGP που έχουν διεξαχθεί στο Le Mans στη σύγχρονη εποχή, οι 11 έχουν ξεκινήσει σε βρεγμένες συνθήκες ή άρχισε να βρέχει κατά τη διάρκεια του Αγώνα. Οι χρονιές που ο Αγώνας έγινε σε πλήρως στεγνές συνθήκες ήταν: 2004, 2010, 2011, 2014-2019 και 2022 έως 2024.

ΝΙΚΗΤΕΣ MOTO GP ΣΤΟ LE MANS
Marc Marquez 3 (2014, 2018, 2019)
Jorge Martin 1 (2024)
Maverick Viñales 1 (2017)
Jack Miller 1 (2021)
Enea Bastianini 1 (2022)
Marco Bezzecchi 1 (2023)
ΝΙΚΗΤΕΣ SPRINT ΣΤΟ LE MANS
Jorge Martin 2 (2023, 2024)
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΣΤΟ LE MANS: ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Νίκες σε GP:
Honda 15
Yamaha 10
Ducati 5
Suzuki 5
MV Agusta 2
Η τελευταία νίκη της Honda στο MotoGP στο Le Mans ήταν του Marc Marquez το 2019 από την pole, που ήταν και η 300ή νίκη της Honda στην κατηγορία. Ο Marquez είχε κερδίσει επίσης το 2014 και το 2018.
Η τελευταία νίκη της Yamaha ήταν του Viñales το 2017 από την pole position. Η Yamaha έχει 10 νίκες στην πίστα, περιλαμβανομένων τριών συνεχόμενων με Jorge Lorenzo (2015 & 2016) και Maverick Viñales (2017), με την τελευταία να είναι η 500ή νίκη Yamaha σε Grand Prix.
Η Ducati έχει πέντε νίκες στην πίστα στην κορυφαία κατηγορία, όλες τα τελευταία πέντε χρόνια και με πέντε διαφορετικούς αναβάτες: Danilo Petrucci (2020), Jack Miller (2021), Enea Bastianini (2022), Marco Bezzecchi (2023) και Jorge Martin (2024).
Ο Francesco Bagnaia πήρε pole position το 2022 και 2023 και ο Martin το 2024 – οι μοναδικές pole για Ducati εδώ. Ο Martin κέρδισε και τα δύο Sprint που έχουν γίνει ως τώρα στην πίστα.
Aprilia: Η 3η θέση του Aleix Espargaro το 2022 είναι το καλύτερο αποτέλεσμα της Aprilia στο MotoGP στο Le Mans.
KTM: Η 3η θέση του Pol Espargaro το 2020 είναι το καλύτερο αποτέλεσμα της KTM στο Le Mans.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΓΕΓΟΝΟΤΑ
10 τρέχοντες αναβάτες έχουν ανέβει στο βάθρο του MotoGP στο Le Mans:
M. Marquez (5), Zarco (3), Viñales (2), Miller (2), Martin (2), Alex Marquez (1), Quartararo (1), Bastianini (1), Bezzecchi (1), Bagnaia (1).
6 έχουν ξεκινήσει από pole position:
M. Marquez (4), Quartararo (2), Bagnaia (2), Viñales (1), Zarco (1), Martin (1).
4 αναβάτες έχουν πάρει βαθμούς και στους πέντε Αγώνες MotoGP φέτος:
Francesco Bagnaia, Alex Marquez, Fabio Quartararo, Luca Marini. Και άλλοι τέσσερις έχουν πάρει βαθμούς σε όλα τα Sprint της χρονιάς: Marc Marquez, Alex Marquez, Morbidelli και Bagnaia. Μόνο οι A. Marquez και Bagnaia έχουν βαθμούς και στους πέντε Αγώνες και στα πέντε Sprint.
ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΑΝ…
1954: Οι Johann Zarco και Fabio Quartararo στοχεύουν να γίνουν οι πρώτοι Γάλλοι που θα κερδίσουν σε Αγώνα MotoGP εντός έδρας από τον Pierre Monneret στην Reims το 1954. Σε εκείνον τον Αγώνα ο Jacques Collot τερμάτισε 3ος – πρώτη φορά που δύο Γάλλοι μοιράστηκαν βάθρο στο MotoGP.
115: Αν ο Marc Marquez τερματίσει στην τριάδα, θα είναι το 115ο βάθρο του, ξεπερνώντας τον Jorge Lorenzo στη 2η θέση της λίστας με τα περισσότερα βάθρα.
86: Αν κάποια Ducati προκριθεί στις τρεις πρώτες θέσεις, θα είναι το 86ο διαδοχικό GP με Ducati στην πρώτη σειρά – ένα σερί που ξεκίνησε στην Valencia το 2020.
72: Η Ducati έχει 71 συνεχόμενα βάθρα. Ένα ακόμη θα κάνει τα βάθρα 72, παραμένοντας το κορυφαίο ρεκόρ. Η Honda είχε 83 συνεχόμενα από το FIM GP του 1993 έως το GP στην Imola το 1999.
23: Μια νίκη της Ducati θα είναι η 23η στη σειρά – νέο ρεκόρ για τις περισσότερες διαδοχικές νίκες στο MotoGP.
20: Ο Fermin Aldeguer, που θα είναι 20 ετών και 36 ημερών την Κυριακή, μπορεί να γίνει ο νεότερος νικητής MotoGP, ξεπερνώντας τον Marc Marquez (20 ετών και 63 ημερών στο Austin, 2013).
7: Αν κάποιος άλλος εκτός από M. Marquez (2019), Petrucci (2020), Miller (2021), Bastianini (2022), Bezzecchi (2023) και Martin (2024) κερδίσει, θα είναι ο 7ος διαφορετικός νικητής σε 7 συνεχόμενα GP στο Le Mans.
6: Υπάρχουν έξι αναβάτες στο grid που θα μπορούσαν να πάρουν την πρώτη τους νίκη στο MotoGP αυτό το Σαββατοκύριακο: Raul Fernandez, Luca Marini, Pedro Acosta και οι rookies Ai Ogura, Somkiat Chantra και Fermin Aldeguer.
1: Οι αναβάτες της Aprilia και της KTM μπορούν να φέρουν στην κατασκευάστρια εταιρία την πρώτη νίκη στην κορυφαία κατηγορία στο Le Mans.
