Moto

13 Mar, 2023 Ώρα 15:46

Ξεκινάει η Ευρωπαϊκή κυριαρχία στο MotoGP;

Thumbnail

Το τελευταίο τεστ πριν το ξεκίνημα του MotoGP 2023, που θα γίνει σε δέκα ημέρες στην πίστα του Πορτιμάο στην Πορτογαλία, έδειξε ότι η περσινή κυριαρχία της Ιταλικής Ducati θα συνεχιστεί και η επόμενη πιο δυνατή μάρκα ήταν η Aprilia, τη στιγμή που οι Ιαπωνικές εταιρίες είχαν μόνο την Yamaha του Fabio Quartararo να σώζεται στα φύλλα χρόνου, στον ένα καλό γύρο που κατάφερε να κάνει ο Γάλλος. Η άλλοτε κραταιά Honda είδε τους οδηγούς της στις θέσεις 13 και 14, πίσω ακόμη και από την Αυστριακή ΚΤΜ, που είναι σχετικά νέα στο παιχνίδι.

Close

Ειδικά η “κόκκινοι” της Ducati είχαν και τις 7 μοτοσυκλέτες που συμμετείχαν στις δοκιμές της Κυριακής, στις 8 πρώτες θέσεις, με τον Γάλλο Quartararo στην τρίτη θέση, να τους χαλάει το πάρτυ της απόλυτης νίκης! Στην ένατη θέση η ΚΤΜ και πίσω της τρεις Aprilia!

 

Close

 

Είμαστε λοιπόν μπροστά στο ξεκίνημα μιας Ευρωπαϊκής κυριαρχίας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, μετά και την αποχώρηση της Suzuki φέτος;

Close

Αν ανατρέξουμε στην ιστορία των Αγώνων που ξεκίνησε το 1949 θα δούμε μια Ευρωπαϊκή επικράτηση για τα πρώτα 26 χρόνια, κυρίως με τις Gilera & MV Agusta, αλλά και τον Giacomo Agostini, που μετά τα 7 συνεχόμενα Πρωταθλήματα με την Ιταλική MV, έδωσε το 1975 τον πρώτο Τίτλο στους Ιάπωνες της Yamaha, που έκτοτε ξεκίνησαν μια κυριαρχία 31 συνεχόμενων Πρωταθλημάτων, που με τη διακοπή του 2007, συνέχισαν για ακόμη 14 χρόνια, μέχρι και το 2021, με Suzuki & Honda να μπαίνουν στο παιχνίδι των Τίτλων. Μάλιστα η Honda πήρε τα 21 από τα 45 Ιαπωνικά Πρωταθλήματα, για να φτάσει το 2022 να είναι η πρώτη της χρονιά χωρίς νίκη και η πρώτη της χρονιά στην τελευταία θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.

 

 

Η Honda παραμένει στο παιχνίδι με τέσσερις οδηγούς και μάλιστα δύο Παγκόσμιους Πρωταθλητές της μεγάλης κατηγορίας στην ίδια ομάδα, η Yamaha έμεινε με δύο οδηγούς, από τέσσερις που είχε μέχρι πέρυσι και η Suzuki, όπως είπαμε αποχώρησε. Είναι αυτό ένα δείγμα υποχώρησης των Ιαπώνων στους Αγώνες, που όπως δηλώνουν είναι αναπόσπαστο κομμάτι της τεχνολογικής τους εξέλιξης ή απλά είναι ένα διάλειμμα στο οποίο θα ανασυνταχθούν και θα επιχειρήσουν να ξαναπάρουν τα ηνία;

Η ιστορική και στατιστική κυριαρχία τους δεν απειλείται μόνο από το γεγονός ότι με αιχμή του δόρατος την Ducati, οι Ευρωπαίοι θέλουν να αυξήσουν το νούμερο των 28 Πρωταθλημάτων τους. Απειλείται από αυτό που έκτισε τον Τίτλο του Pecco Bagnaia το 2022 και είναι η συνεχής εξέλιξη και η σχεδόν τελειοποίηση της Ducati Desmocedici GP, ενώ και η Ιταλική Aprilia έχει φτιάξει μια εξαιρετική μοτοσυκλέτα και έχει τέσσερις οδηγούς έτοιμους για όλα, μπροστά στους οκτώ συνολικά της Ducati. Η Αυστριακή ΚΤΜ επίσης δείχνει με τους τέσσερις οδηγούς της να βρίσκεται κοντά.

 

 

Όλοι στο Paddock του MotoGP μιλούν για την κόκκινη εποχή και η τεχνολογική πρωτοπορία φάνηκε στις δοκιμές και στα αεροδυναμικά βοηθήματα των μοτοσυκλετών, που προσπαθούν οι Ιάπωνες να αντιγράψουν, τη στιγμή μάλιστα που η Aprilia προχώρησε ένα ακόμη βήμα πιο μπροστά σε αυτόν τον τομέα και από την Ducati.

Η διαφαινόμενη κυριαρχία της Ευρώπης μπορεί να φέρει και ένα κακό, που θα είναι η αποχώρηση και των δύο εναπομείναντων Ιαπώνων, αφού μάλλον η Kawasaki δεν μπορεί ή δεν θέλει να επιστρέψει και για την Suzuki θα μπορούμε να συζητήσουμε μια ενδεχόμενη επιστροφή μετά το 2026, όταν θα αλλάξουν οι τεχνικοί κανονισμοί και ίσως επιτραπούν υβριδικοί κινητήρες.

 

 

Μέχρι τότε ας απολαύσουμε τη μάχη των Δαυίδ της βιομηχανίας μοτοσυκλέτας, (Ducati & Aprilia), απέναντι στους Γολιάθ (Honda & Yamaha), με την ΚΤΜ να είναι κάτι ανάμεσα σε αυτούς.

Όπως και νάχει το 2023 αναμένεται να βιώσουμε ένα ιδιαίτερα συναρπαστικό Πρωτάθλημα, με το θέαμα να είναι ακόμη μεγαλύτερο, καθώς κάθε Σάββατο (στο Αγωνιστικό Σαββατοκύριακο) θα βλέπουμε τους Αγώνες Σπριντ. Μαζί με τους κανονικούς Αγώνες της Κυριακής, ο Πρωταθλητής θα βγει μετά από 42 βαθμολογίες στα τέλη Νοεμβρίου.

 

 

Πηγή: Zougla.gr

02 Jun, 2025 Ώρα 10:33

BMU Europe: Με βάθρα επιστρέφουν από την πίστα των Σερρών, οι Κύπριοι οδηγοί!

Thumbnail

Το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε η πίστα των Σερρών φιλοξένησε τον 3ο και 4ο αγώνα του Βαλκανικού Πρωταθλήματος Ταχύτητας.

Close

Στους δύο αυτούς αγώνες του BMU Europe RR Championship είχαμε και πάλι Κυπριακές συμμετοχές. Οι Κύπριοι αναβάτες έδειξαν εξαιρετική απόδοση και κατέκτησαν σημαντικές θέσεις στα βάθρα των κατηγοριών τους. Ας τα δούμε αναλυτικά. 

Στον τρίτο αγώνα του BMU Europe είχαμε 3 βάθρα. Στη κατηγορία STK600 o Ανδρέας Ιακώβου ανέβηκε στη τρίτη θέση του βάθρου με τον Μωυσή Ajami να ακολουθεί στη τέταρτη θέση της κατηγορίας. Μεγάλη επιτυχία για τον Ανδρέα ο οποίος ανεβαίνει σιγά σιγά βλέποντας τους στόχους του να γίνονται πραγματικότητα. O Μωυσής είχε σχετικά δύσκολο Σαββατοκύριακο με μικρά προβλήματα στη μοτοσυκλέτα. Τερμάτισε όμως με περηφάνεια και αυτό είναι που έχει σημασία.

Close

 

 

Στην F600 o Ηρακλής Πελεντρίτης έκανε τη διαφορά και έφερε τη Κυπριακή σημαία στη πρώτη θέση της κατηγορίας. Δίπλα του στη δεύτερη θέση ο Iehab Hallab. Και οι δύο outsiders μεταξύ των 19 οδηγών της F600 έδειξαν τις δυνατότητες τους και έφεραν το καλύτερο αποτέλεσμα που θα μπορούσαν να φέρουν. 

 

 

Η Κυριακή του τέταρτου αγώνα ήταν ακόμη πιο δύσκολη για τους οδηγούς. Με την κούραση του τρίτου αγώνα αλλά και με μικροπροβλήματα οι Ατζαμής και Ιακώβου δεν κατάφεραν να ανέβουν βάθρο αλλά το πάλεψαν και τερμάτισαν στην 4η και 5η θέση αντίστοιχα.

 

 

Στην F600 o Iehab Hallab όμως δεν το έβαλε κάτω. Τερμάτισε πρώτος στην κατηγορία κανοντας μας όλους περήφανους. Ο Ηρακλής δυστυχώς δεν κατάφερε να τελειώσει τον αγώνα.

 

 

Οι νίκες των Κύπριων οδηγών αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη αξία αν αναλογιστεί κανείς τις συνθήκες κάτω από τις οποίες επιτεύχθηκαν. Δεν πρόκειται για επαγγελματίες αναβάτες με απεριόριστο χρόνο προπόνησης και εξειδικευμένη πρόσβαση στην πίστα των Σερρών. Πρόκειται για ανθρώπους της διπλανής πόρτας, που εργάζονται καθημερινά στο μεροκάματο και καταφέρνουν να ανέβουν στη σέλα λίγες μόλις ημέρες πριν από τον αγώνα. Με ελάχιστο χρόνο δοκιμών και προσαρμογής, αποδεικνύουν με πάθος, αφοσίωση και αγωνιστικό ήθος ότι η θέληση και το ταλέντο μπορούν να ξεπεράσουν τα όρια και τις αντικειμενικές δυσκολίες.

Μεγάλο μπράβο από την ομάδα μας εδώ στην STS Events. To Car.com.cy όπως και η Achna Speedway σας εύχονται τα καλύτερα. Καλές επιτυχίες στους επόμενους αγώνες. 

Δείτε όλα τα αποτελέσματα του αγώνα εδώ.

 

Close

 

 

Φωτογραφίες: Apex Photography , MotoMag.gr