Το τελευταίο τεστ πριν το ξεκίνημα του MotoGP 2023, που θα γίνει σε δέκα ημέρες στην πίστα του Πορτιμάο στην Πορτογαλία, έδειξε ότι η περσινή κυριαρχία της Ιταλικής Ducati θα συνεχιστεί και η επόμενη πιο δυνατή μάρκα ήταν η Aprilia, τη στιγμή που οι Ιαπωνικές εταιρίες είχαν μόνο την Yamaha του Fabio Quartararo να σώζεται στα φύλλα χρόνου, στον ένα καλό γύρο που κατάφερε να κάνει ο Γάλλος. Η άλλοτε κραταιά Honda είδε τους οδηγούς της στις θέσεις 13 και 14, πίσω ακόμη και από την Αυστριακή ΚΤΜ, που είναι σχετικά νέα στο παιχνίδι.
Ειδικά η “κόκκινοι” της Ducati είχαν και τις 7 μοτοσυκλέτες που συμμετείχαν στις δοκιμές της Κυριακής, στις 8 πρώτες θέσεις, με τον Γάλλο Quartararo στην τρίτη θέση, να τους χαλάει το πάρτυ της απόλυτης νίκης! Στην ένατη θέση η ΚΤΜ και πίσω της τρεις Aprilia!

Είμαστε λοιπόν μπροστά στο ξεκίνημα μιας Ευρωπαϊκής κυριαρχίας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, μετά και την αποχώρηση της Suzuki φέτος;
Αν ανατρέξουμε στην ιστορία των Αγώνων που ξεκίνησε το 1949 θα δούμε μια Ευρωπαϊκή επικράτηση για τα πρώτα 26 χρόνια, κυρίως με τις Gilera & MV Agusta, αλλά και τον Giacomo Agostini, που μετά τα 7 συνεχόμενα Πρωταθλήματα με την Ιταλική MV, έδωσε το 1975 τον πρώτο Τίτλο στους Ιάπωνες της Yamaha, που έκτοτε ξεκίνησαν μια κυριαρχία 31 συνεχόμενων Πρωταθλημάτων, που με τη διακοπή του 2007, συνέχισαν για ακόμη 14 χρόνια, μέχρι και το 2021, με Suzuki & Honda να μπαίνουν στο παιχνίδι των Τίτλων. Μάλιστα η Honda πήρε τα 21 από τα 45 Ιαπωνικά Πρωταθλήματα, για να φτάσει το 2022 να είναι η πρώτη της χρονιά χωρίς νίκη και η πρώτη της χρονιά στην τελευταία θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.

Η Honda παραμένει στο παιχνίδι με τέσσερις οδηγούς και μάλιστα δύο Παγκόσμιους Πρωταθλητές της μεγάλης κατηγορίας στην ίδια ομάδα, η Yamaha έμεινε με δύο οδηγούς, από τέσσερις που είχε μέχρι πέρυσι και η Suzuki, όπως είπαμε αποχώρησε. Είναι αυτό ένα δείγμα υποχώρησης των Ιαπώνων στους Αγώνες, που όπως δηλώνουν είναι αναπόσπαστο κομμάτι της τεχνολογικής τους εξέλιξης ή απλά είναι ένα διάλειμμα στο οποίο θα ανασυνταχθούν και θα επιχειρήσουν να ξαναπάρουν τα ηνία;
Η ιστορική και στατιστική κυριαρχία τους δεν απειλείται μόνο από το γεγονός ότι με αιχμή του δόρατος την Ducati, οι Ευρωπαίοι θέλουν να αυξήσουν το νούμερο των 28 Πρωταθλημάτων τους. Απειλείται από αυτό που έκτισε τον Τίτλο του Pecco Bagnaia το 2022 και είναι η συνεχής εξέλιξη και η σχεδόν τελειοποίηση της Ducati Desmocedici GP, ενώ και η Ιταλική Aprilia έχει φτιάξει μια εξαιρετική μοτοσυκλέτα και έχει τέσσερις οδηγούς έτοιμους για όλα, μπροστά στους οκτώ συνολικά της Ducati. Η Αυστριακή ΚΤΜ επίσης δείχνει με τους τέσσερις οδηγούς της να βρίσκεται κοντά.

Όλοι στο Paddock του MotoGP μιλούν για την κόκκινη εποχή και η τεχνολογική πρωτοπορία φάνηκε στις δοκιμές και στα αεροδυναμικά βοηθήματα των μοτοσυκλετών, που προσπαθούν οι Ιάπωνες να αντιγράψουν, τη στιγμή μάλιστα που η Aprilia προχώρησε ένα ακόμη βήμα πιο μπροστά σε αυτόν τον τομέα και από την Ducati.
Η διαφαινόμενη κυριαρχία της Ευρώπης μπορεί να φέρει και ένα κακό, που θα είναι η αποχώρηση και των δύο εναπομείναντων Ιαπώνων, αφού μάλλον η Kawasaki δεν μπορεί ή δεν θέλει να επιστρέψει και για την Suzuki θα μπορούμε να συζητήσουμε μια ενδεχόμενη επιστροφή μετά το 2026, όταν θα αλλάξουν οι τεχνικοί κανονισμοί και ίσως επιτραπούν υβριδικοί κινητήρες.

Μέχρι τότε ας απολαύσουμε τη μάχη των Δαυίδ της βιομηχανίας μοτοσυκλέτας, (Ducati & Aprilia), απέναντι στους Γολιάθ (Honda & Yamaha), με την ΚΤΜ να είναι κάτι ανάμεσα σε αυτούς.
Όπως και νάχει το 2023 αναμένεται να βιώσουμε ένα ιδιαίτερα συναρπαστικό Πρωτάθλημα, με το θέαμα να είναι ακόμη μεγαλύτερο, καθώς κάθε Σάββατο (στο Αγωνιστικό Σαββατοκύριακο) θα βλέπουμε τους Αγώνες Σπριντ. Μαζί με τους κανονικούς Αγώνες της Κυριακής, ο Πρωταθλητής θα βγει μετά από 42 βαθμολογίες στα τέλη Νοεμβρίου.
Πηγή: Zougla.gr

MotoGP: 2 στα 2 στο Misano ο Martin
O Jorge Martin έκανε το 2 στα 2 στο Misano αυτό το Σαββατοκύριακο, καθώς ο Ισπανός κατέκτησε τη νίκη του αγώνα Sprint και επικράτησε άνετα στο Grand Prix της Κυριακής.
Όταν τα κόκκινα φώτα της πίστας του Misano έσβησαν, σηματοδοτώντας την έναρξη του Grand Prix, ο Jorge Martin 9Ducati) κατάφερε να στρίψει πρώτος, με τον Francesco Bagnaia και τον Marco Bezzecchi να ακολουθούν επίσης με Ducati. Πίσω τους ήταν ο Dani Pedrosa με ΚΤΜ και στην προσπάθεια του Maverick Vinales να περάσει μπροστά, ο Ισπανός της Aprilia αναγκάστηκε να ανοίξει τη γραμμή του και αυτό επέτρεψε στον Brad Binder (ΚΤΜ) να περάσει.
Οι 2 πρώτοι άρχισαν αμέσως να ανοίγουν διαφορά, με τον Bezzecchi αντίστοιχα να ανοίγει τη διαφορά από τις 2 ΚΤΜ. ο Bagnaia έκανε κάποιες πρώτες προσπάθειες να κοιτάξει από την εσωτερική του Martin, αλλά ο Ισπανός δεν του άφησε κανένα περιθώριο.
Εν τω μεταξύ ο Bezzecchi είχε αρχίσει να τους πλησιάζει και στον 6ο γύρο πέρασε μπροστά από τον Pecco Bagnaia, όμως στα φρένα της 10ης στροφής άνοιξε τη γραμμή του και αυτό επέτρεψε στον Ιταλό της εργοστασιακής Ducati να ξαναπεράσει μπροστά.
Στον επόμενο γύρο ο Bagnaia έκανε νέο ρεκόρ γύρου κατά τη διάρκεια αγώνα (1:31.791), χωρίς όμως να μπορεί και πάλι να επιτεθεί στον Martin.
Σε εκείνους τους γύρους είχαμε αρκετές πτώσεις, καθώς οι Michele Pirro (Ducati) & jack Miller (KTM) ήρθαν σε επαφή και έπεσαν στον 10ο γύρο και ο Joan Mir (Honda) ακολούθησε ένα γύρο αργότερα.
Στο 12ο γύρο ο Pedrosa είχε αρχίσει να ρίχνει τη διαφορά από τους 3 πρώτους, ενώ ο Martin άνοιξε τη διαφορά από τον Bagnaia σε πάνω από 2 δευτερόλεπτα. Ήταν προφανές ότι ο Ιταλός δεν μπορούσε να ακολουθήσει το ρυθμό και έχασε και τη 2η θέση από τον Bezzecchi στον 19ο γύρο.
Ο Pedrosa είχε αρχίσει στους τελευταίους γύρους να πλησιάζει τον Bagnaia και είχαμε ένα σκηνικό αντίστοιχο του χθεσινού αγώνα Sprint. Όμως και πάλι ο Bagnaia άντεξε στις επιθέσεις του μικροσκοπικού Σαμουράι και κατάφερε να παραμείνει στην τρίτη θέση, με τον Pedrosa να παίρνει άλλη μια ηρωική τέταρτη θέση.

o Marco Bez ήταν ευχαριστημένος με τη 2η θέση στον Αγώνα
Μπροστά, ο Jorge Martin διέσχισε άνετα πρώτος τη γραμμή του τερματισμού, με διαφορά 1.2 δευτερόλεπτα από τον Marco Bezzecchi.
Πέμπτος τερμάτισε ο Maverick Viñales, μπροστά από τον Miguel Oliveira (Aprilia). O Μarc Marquez ήταν η κορυφαία Honda στην 7η θέση, ενώ πίσω του βρέθηκε ο Raul Fernandez (Aprilia). Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Luca Marini και Johann Zarco και οι δύο με Ducati.
Δείτε εδώ τα αποτελέσματα του αγώνα αναλυτικά:
Race Classification for RSM MotoGP RAC
Δείτε εδώ τη βαθμολογία του Πρωταθλήματος:
World Championship Team for RSM MotoGP RAC
Πηγή: Zougla
