Moto

22 Sep, 2017 Ώρα 11:12

Ανασκόπηση πρωταθλήματος MotoGp 2017 – 13ος γύρος

Thumbnail

Όλα ανοικτά για το φετινό τίτλο

Τίποτα δεν έχει ξεκαθαρίσει μετά από 13 γύρους στο φετινό πρωτάθλημα του MotoGP. Δύο αναβάτες οδηγούν την κούρσα με ίδιους βαθμούς ενώ άλλοι τρεις του ακολουθούν έχοντας ελπίδες για το φετινό τίτλο.  Μετά που τιμήθηκε ως Rookie of the Year πέρυσι, ο αναβάτης της Monster Energy Maverick Vinales καβάλα σε μια Yamaha άνοιξε τον φετινό χορό των δυο τροχών φέτος με προσωπικά ρεκόρ, μιας και στο Κατάρ κατάφερε να πάρει την Pole Position αλλά και την νίκη στον πρώτο του αγώνα με την νέα του ομάδα (Yamaha) αλλά και την νίκη στην Αργεντινή. Στις Ηνωμένες Πολιτείες ωστόσο ήρθε η απάντηση από τον άλλο μεγάλο νεαρό αναβάτη, τον Marc Marquez, που κατάφερε να κυριαρχήσει με την Honda του κλείνοντας για πρώτη φορά φέτος την μαγική τριπλέτα της pole, ταχύτερου γύρου και νίκης. Κάτι που επανέλαβε ο άλλος αναβάτης της Honda στον αμέσως επόμενο αγώνα που ήταν και ο αγώνας της πατρίδας του. Ο Dani Pedrosa  έφερε έτσι στα ίσα τις νίκες των δυο Ιαπωνικών ομάδων, Honda και Yamaha. 

Close

Στην Γαλλία ο Vinales επέστρεψε στις νίκες.  Κάπου εδώ μίλησε και Andrea Dovizioso. Ο Ιταλός, επί ιταλικού εδάφους, έγινε ο πρώτος αναβάτης που πατάει στο βάθρο με μία Ducati μετά από 7 ολόκληρα χρόνια. Τα ρεκόρ και οι εκπλήξεις συνεχίστηκαν και στον αγώνα της Καταλονίας όπου ο Dovizioso πήρε ακόμη μια σπουδαία νίκη. Στον επόμενο σταθμό του θεσμού, ήταν η σειρά του «Γιατρού» να κερδίσει στην Ολλανδία όπου ο Vinales εγκατέλειψε μετά από ατύχημα ενώ ο Rossi τερμάτισε μόλις 63 χιλιοστά μπροστά από τον δεύτερο Petrucci. Στους δυο επόμενους αγώνες κυριάρχησε ο Marc Marquez και η Honda σε Γερμανία και Τσεχία με άμεση απάντηση με δυο συνεχόμενες νίκες του Dovizioso σε Αυστρία και Μεγάλη Βρετανία. Σημειώστε πως ο Rossi, σε αγώνα Motorcross έσπασε το δεξί το πόδι, αλλά τρεις εβδομάδες αργότερα υποσχέθηκε πως θα έτρεχε στην Ισπανία, ακόμη και τραυματίας. 

Στον αγώνα του Σαν Μαρίνο ο Vinales κατέκτησε την Pole Position ωστόσο ο αγώνας άνηκε στον Marquez που έγραψε και τον ταχύτερο γύρο στον δρόμο του προς την καρό σημαία. Η εκπληκτική χρονιά αυτή έχει ακόμη πέντε αγώνες, δύο στην Ισπανία και τρεις εκτός Ευρώπης (Ιαπωνία, Αυστραλία και Μαλαισία). Στη βαθμολογία οι Marquez και Dovizioso είναι ισόβαθμοι στην κορυφή του πρωταθλήματος με 199 βαθμούς ενώ με 183 τους ακολουθεί ο Vibnales. O Rossi, παρά τα προβλήματα του, τους ακολουθεί με 157 βαθμούς έναντι 150 του Petroza.     

 

Close

Moto GP 2017

Βαθμολογία 13ος γύρος

1 Marc Marquez        199

2 Andrea Dovizioso  199

3 Maverick Vinales    183

4 Valentino Rossi      157

5 Dani Pedrosa          150

6 Johann Zarco         110

7 Danilo Petrucci      95

8 Cal Crutchlow        92

9 Jorge Lorenzo        90

10 Jonas Folger        84

Close
10 May, 2024 Ώρα 12:15

MotoGP™: όλα αλλάζουν με νέους κανονισμούς το 2027

Thumbnail

Πιο ασφαλές, πιο βιώσιμο και ακόμα πιο θεαματικό – ετοιμαζόμαστε για περισσότερα MotoGP™ από ποτέ, καθώς οι νέοι κανονισμοί έρχονται το 2027.

Close

Είναι γνωστό ότι εδώ και καιρό η Ένωση των Κατασκευαστών MSMA, που είναι η υπεύθυνη για τους τεχνικούς κανονισμούς του MotoGP™, εργαζόταν στο να διαμορφωθούν οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί που θα εφαρμοστούν από το 2027 και μετά.

Το μεγάλο πρόβλημα των υφιστάμενων κανονισμών είναι ότι οι μοτοσυκλέτες έχουν γίνει τρομερά δυνατές και έχουν φτάσει αδιανόητες τελικές ταχύτητες των 366+ χλμ/ώρα, οι οποίες καθιστούν σχεδόν όλες τις πίστες ανασφαλείς. Οι πιστάρχες και οι οργανωτές των Grand Prix σε όλο τον κόσμο αδυνατούν πλέον να κάνουν νέα έργα με μεγαλύτερες διαφυγές, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις (όπως στην Βαρκελώνη), αυτό σημαίνει ότι πρέπει να καταργήσουν ή να μετακινήσουν ακόμη και ολόκληρες κερκίδες θεατών. Ένα ακόμη πρόβλημα εμφανίστηκε από την πολυπλοκότητα των λύσεων των αεροδυναμικών βοηθημάτων και των συστημάτων μείωσης του ύψους της μοτοσυκλέτας κατά τη διάρκεια της οδήγησης, για ακόμη καλύτερη επιτάχυνση και ακόμη μεγαλύτερες τελικές ταχύτητες. Μάλιστα πολλοί αναρωτιούνται για τη χρησιμότητα τέτοιων συστημάτων στη μεταφορά τεχνολογίας από τους αγώνες στις μοτοσυκλέτες παραγωγής. Ένα ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα ενέσκυψε από τη δυσκολία των προσπερασμάτων που έφεραν όλα αυτά τα συστήματα και άρα τη μείωση του θεάματος.

Close
Η λύση σε όλα αυτά δίνεται με την ομόφωνη απόφαση της MSMA, η οποία ανακοινώθηκε και θα τεθεί σε εφαρμογή από το 2027.

“Το MotoGP™ θα παρουσιάσει νέες μοτοσυκλέτες από το 2027, με νέους κανονισμούς που θα κάνουν το άθλημα πιο ασφαλές, πιο βιώσιμο και ακόμα πιο θεαματικό. Οι νέες μοτοσυκλέτες θα είναι πιο σχετικές με τις μοτοσυκλέτες δρόμου και πιο αποτελεσματικές, ενισχύοντας την παγκόσμια βιωσιμότητα και έχουν σχεδιαστεί για να δημιουργούν ακόμα καλύτερους αγώνες και ακόμη περισσότερες προσπεράσεις. Καλώς ήρθατε στο μέλλον του MotoGP™”, λέει η σχετική ανακοίνωση.

Close

 

 

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ 

Από το 2027, το μέγεθος του κινητήρα θα μειωθεί από 1000cc σε 850cc. Αυτό θα μειώσει τις τελικές ταχύτητες, καθιστώντας το άθλημα ασφαλέστερο και θα αυξήσει τα χιλιόμετρα σε απόσταση, καθιστώντας το πιο αποτελεσματικό και βιώσιμο. Η μέγιστη οπή εισαγωγής αέρα θα μειωθεί από 81 σε 75 χιλιοστά, γεγονός που θα περιορίσει επίσης την απόδοση. Αυτό καθιστά τους κινητήρες πιο σχετικούς με τις μοτοσυκλέτες δρόμου, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζει ότι διατηρούν τα χαρακτηριστικά που κάνουν το MotoGP™ τόσο εντυπωσιακό όσο είναι. Για να γίνει το άθλημα ακόμα πιο αποτελεσματικό, ο μέγιστος αριθμός κινητήρων που επιτρέπεται για κάθε αναβάτη σε μια σεζόν θα μειωθεί επίσης, από 7 σε 6.

ΚΑΥΣΙΜΑ 

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, το MotoGP™ θα αγωνιστεί με 100% βιώσιμα καύσιμα από το 2027 – από το ελάχιστο 40% που γίνονται οι αγώνες από το 2024. Ως μέρος των νέων κανονισμών, η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου θα μειωθεί επίσης, από 22 λίτρα σε 20, και Οι αναβάτες θα επιτρέπεται να χρησιμοποιούν 11 λίτρα κατά τη διάρκεια του Tissot Sprint.

ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ 

Η αεροδυναμική θα μειωθεί και θα ελέγχεται πιο αυστηρά από το 2027, με στόχο την ελαχιστοποίηση των αρνητικών επιπτώσεών της. Το πλάτος του επάνω μέρους του μπροστινού φέρινγκ θα είναι 50 χλστ. πιο στενό από ότι τώρα και η μύτη θα μετατοπιστεί 50 χλστ. προς τα πίσω, μειώνοντας την επίδραση της αεροδυναμικής πίεσης και της αντίστασης όπου έχει σημασία, στις ευθείες και στα σημεία πέδησης. Αυτό θα δημιουργήσει ακόμα πιο κοντινούς αγώνες για τους αναβάτες, με ακόμα περισσότερες προσπεράσεις. Στο πίσω μέρος, η αεροτομές πίσω από τον αναβάτη θα είναι μέρος της έγκρισης από το 2027 και οι ομάδες θα επιτρέπεται να τις αναβαθμίζουν μόνο μία φορά ανά σεζόν για τον έλεγχο του κόστους σε μειωμένα επίπεδα.

ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ ΥΨΟΥΣ ΚΑΙ HOLESHOT 

Στη νέα εποχή από το 2027, όλες οι συσκευές μεταβολής ύψους οδήγησης και holeshot θα απαγορευτούν. Αυτό θα ελέγξει την απόδοση και θα κάνει το άθλημα πιο ασφαλές, ειδικά κατά τις εκκινήσεις αγώνων. Αυτό θα δώσει επίσης ακόμη μεγαλύτερη σημασία στην ικανότητα κάθε αναβάτη, όπως ακριβώς και η αεροδυναμική, στοχεύει στην αύξηση της ικανότητάς του να προσπερνά.

ΔΕΔΟΜΕΝΑ GPS 

Για ακόμη περισσότερη ανάλυση του αγωνιστικού χώρου, δεδομένα GPS από όλους τους αναβάτες θα είναι διαθέσιμα σε όλες τις ομάδες μετά από κάθε περίοδο δοκιμών και χρονομετρημένων γύρων. Η παροχή δεδομένων σε όλους τους ανταγωνιστές προσφέρει καλύτερες ευκαιρίες προόδου για τις ομάδες και τους αναβάτες με χαμηλότερες επιδόσεις και με ελεγχόμενο κόστος. Η πρόσβαση σε αυτό το εύρος δεδομένων θα βοηθήσει να γίνει το άθλημα πιο ασφαλές και θα αυξήσει επίσης το επίπεδο γνώσης που είναι διαθέσιμο στους οπαδούς σε όλο τον κόσμο.

ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ 

Το τρέχον σύστημα παραχώρησης, που εισήχθη στο τέλος της σεζόν του 2023, θα συνεχιστεί – αλλά καθώς οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί θα τεθούν σε ισχύ το 2027, όλοι οι κατασκευαστές θα ξεκινήσουν τη σεζόν στην Κατάταξη Β. Στη συνέχεια θα αξιολογηθούν ξανά στη μέση της σεζόν, στο καλοκαίρι του 2027 και μπορεί να αλλάξει η κατάταξη προς τα πάνω ή προς τα κάτω για να υπάρχει πρόσβαση σε περισσότερες ή λιγότερες παραχωρήσεις. Αυτό το σύστημα ανάδρασης σημαίνει ότι η απόδοση των κατασκευαστών λαμβάνεται υπόψη από την 1η Ημέρα, διατηρώντας τον αγωνιστικό χώρο όσο το δυνατόν πιο κοντά καθώς ξεκινά μια νέα εποχή.

Για τους αναβάτες, για το άθλημα, για το σόου: το MotoGP™ το 2027 θα είναι ασφαλέστερο, πιο βιώσιμο και ακόμη πιο θεαματικό από ποτέ.