Editorial

23 Apr, 2018 Ώρα 16:37

10 αυτοκίνητα που βγάζουν (πολλά) παραπάνω άλογα από όσα δηλώνουν

Thumbnail

Ακόμα δεν ξεκίνησε το κείμενο, ετοιμάσου για ανώμαλη προσγείωση από τα σύννεφα: οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μας λένε την αλήθεια!

Close

Ξεπερνώντας το πολιτισμικό σοκ, λαμβάνουμε ως δεδομένο πως οι εταιρίες δηλώνουν αυτά που το αγοραστικό κοινό και -κυρίως- οι νομοθέτες θέλουν να ακούν. Είτε πρόκειται για νούμερα κατανάλωσης, εκπομπές ρύπων ή στοιχεία ιπποδύναμης. Αυτό το τελευταίο, ωστόσο, κάποιες φορές μπορεί να μας κάνει ευτυχισμένους.

Κάποιες φορές το αφεντικό τρελαίνεται και μοιράζει άλογα, τα οποία δεν φαίνονται στα χαρτιά. Φορολογικοί, μαρκετινίστικοι και αγωνιστικοί παράγοντες ενώνονται για να απολαμβάνουμε εγώ κι εσύ (λέμε τώρα) επιπλέον χλιμίντρισμα σε κάθε πάτημα του δεξιού ποδιού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ολοκαίνουργια BMW M5, που υποτίθεται ότι αποδίδει 600 ίππους, αλλά στο δυναμόμετρο έβγαλε +25 στους τροχούς κιόλας (ήτοι κοντά στην 700αρα στον στρόφαλο).

Close

Δεν ήταν η πρώτη, δεν θα είναι η τελευταία και η μέρα μας μόλις έγινε πιο όμορφη.

 

Close

Audi RS6 C6

Ότι οι Γερμανοί έχουν ένα ζήτημα με την αλήθεια, είναι κομματάκι γνωστό. Πόσω μάλλον όταν μεσολαβούν φορολογία και πρόστιμα.

Το ιδιότυπο φορολογικό τους σύστημα βαθμονομεί τα αυτοκίνητα βάσει ιπποδύναμης, οπότε χρόνια τώρα ξέρουμε πως οποιοδήποτε μοντέλο made in Germany αποδίδει το κατιτίς του παραπάνω. Υπάρχουν βέβαια και οι περιπτώσεις “είπαν στην γριά να χ€σει”. Καλή ώρα το RS6 2ης γενιάς.

Στα χαρτιά ο V10 twintubo FSI των 5,2 λίτρων αποδίδει 580 ίππους και 65 κιλά ροπής. Καθόλου άσχημα. Για την ακρίβεια, όταν παρουσιάστηκε έκανε χαβαλέ στις αντίστοιχες Mercedes E63 AMG και BMW M5. Όταν σε κάποια συγκριτικά, όμως, βρέθηκε να “σβερκώνει” το όμορο R8, να πετυχαίνει 0-100 κοντά -ή και κάτω- από τα 4″ (4,6 η εργοστασιακή μέτρηση) και να ξεπερνάει τα 300 χλμ/ώρα χωρίς τον κόφτη το επιχείρημα της πάμπλουτης ροπής, του συστήματος quattro και της άψογης κλιμάκωσης του 6τάχυτου κιβωτίου άρχισε να χάνει την δυναμική του.

Ανεξάρτητες δυναμομετρήσεις το έφεραν στα 620-630 άλογα, ενώ με ένα “τσικ” στον εγκέφαλο ξεπερνάει τα 700. Σκέτη υγεία.

 

BMW M5 F10

H BMW από τότε που έκανε το comeback στις τουρμπίνες, του έχει δώσει να καταλάβει. Η 335i Ε92, που ξεκίνησε το κίνημα του “σαλίγκαρου” στην Βαυαρία, αποδίδει κοντά στα 35 άλογα επιπλέον των δηλούμενων 306. Η M5, πάντως, πήγε σε άλλο επίπεδο τα “δώρα” και έδειξε τον δρόμο για την σημερινή γενιά.

Ο 4,4 twinturbo V8 έλεγε ότι βρίσκεται στα 556 άλογα. Τα δυναμόμετρα τον “έδωσαν στεγνά” στα 600. Η επετειακή Jahre Edition “έπιασε” αυτό το νούμερο στους τύπους, τα ράουλα την έδειξαν στα 620.

 

Chevrolet Corvette L88

Οι αγωνιστικοί κανονισμοί αποτελούν -μαζί με την κείμενη νομοθεσία- τον μεγαλύτερο οχτρό για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ειδικά τα homologation specials μπορεί να αποδειχθούν σεβαστό παλούκι.

Οι Αμερικανοί, υλοποιώντας στον απόλυτο βαθμό το δόγμα της απλότητας, έβαλαν τον αγωνιστικό 427 V8 στην Chevrolet Corvette. Ο 7λιτρος Big Block χρωμάτισε την πανέμορφη σιλουέτα με 435 άλογα. Κάποιοι αγωνιζόμενοι με Corvette, ωστόσο, δήλωσαν πως το πολιτικό αυτοκίνητο δεν είχε μεγάλες διαφορές στο “άνοιγμα” σε σχέση με το αγωνιστικό. Σημειωτέον, η Corvette Can-Am ήταν στα 700 άλογα…

Η αλήθεια βρέθηκε κάπου στη μέση, δηλαδή στους 550 ίππους. Προκειμένου να αποφύγουν τις απαραίτητες -χρονοβόρες και κοστοβόρες- μετατροπές, οι μηχανικοί της Chevrolet απλά “φίμωσαν” το αγωνιστικό μοτέρ και “ξέχασαν” να δηλώσουν περί τα 120 άτια.

 

Dodge Challenger Hellcat/Demon

Kάτι ανάλογο, για διαφορετικούς λόγους, επανέλαβαν οι συνάδελφοί τους στην Dodge σχεδόν 50 χρόνια αργότερα.

Πριν ακόμα παρουσιαστεί η σειρά Hellcat το τμήμα SRT διατυμπάνιζε πως η δυναμική του κινητήρα βρισκόταν πολύ πιο πάνω από τα 707 άλογα. Σαν να μας έλεγαν δηλαδή:

1. Όποιος το αγοράσει, το ρημάζει στην βελτίωση

2. Έρχεται ακόμα ισχυρότερη έκδοση

Πράγματι τα Chalenger και Charger Hellcat απέδωσαν 700 ίππους, μόνο που ήταν στους τροχούς. Ο στρόφαλος έχει την χαρά να συναναστρέφεται με 750+ ίππους. Και μετά ήρθε το Demon.

Λες και οι 840 ίπποι μαζί με όλα τα παρανοϊκά νούμερα που το συνοδεύουν δεν είναι αρκετά, ο “American Demon” βασάνισε ένα άμοιρο δυναμόμετρο με 890 άλογα.

 

Ferrari F40

Δεν υπήρχε περίπτωση το τελευταίο αυτοκίνητο που εξελίχθηκε υπό την επίβλεψη του “Γέρου” να μην ήταν ένα από τα καλύτερα, πιο συγκλονιστικά και ταχύτερα τέκνα του Cavallino Rampante. Τόσο γρήγορο, μάλιστα, που σε κάποιες περιπτώσεις εξέθεσε ακόμα και την διάδοχο.

Όσα επικριτικά σχόλια κι αν δέχτηκε η F50, οι αριθμοί απλά δεν έβγαιναν για να δικαιολογήσουν τις ήττες της από την F40. 520 ίπποι για 1.300 κιλά η F50, 480 για 1.200 η F40. Το “μπαμ” των δύο τουρμπίνων στον V8 των 2.9 λίτρων έπαιζε τον ρόλο του, αλλά κι ο 5.2 V12 κατευθείαν από την Formula 1 δεν ήταν “κούφιος”.

Την απάντηση έδωσαν μεταγενέστερες μετρήσεις, που έδειξαν 530 ίππους για την πιο ποθητή Ferrari όλων των εποχών και αποκατέστησαν την τάξη για την πιο αδικημένη.

 

Ford Mustang Mach 1 Cobra Jet και Boss 429

Είδαμε παραπάνω την πατέντα της Chevrolet με την Corvette για αγωνιστικούς λόγους. Η Ford έκανε κάτι παρόμοιο για ασφαλιστικούς.

Το 1969 παρουσίασε την Cobra Jet, με τον 7λιτρο V8 να δηλώνεται στα 335 άλογα. Όποιος οδηγούσε muscle cars ήξερε πως ήταν “μούσια”, προκειμένου να διατηρηθούν τα ασφάλιστρα χαμηλά. Στην πραγματικότητα η Cobra Jet απέδιδε περί τους 420 ίππους. Σεβαστή η διακύμανση των 90 ίππων, αλλά όχι κάτι συγκλονιστικό για την εποχή.

Εκεί που γέλασε ο κόσμος ήταν στο λανσάρισμα της Boss 429. Έχοντας κάτω από το καπό τον V8 που χρησιμοποιούσε η Ford στα πρωταθλήματα Τουρισμού, οι 335 δηλούμενοι ίπποι αποτέλεσαν το καλύτερο ανέκδοτο για το 1969. Καθότι δυναμόμετρα δεν υπήρχαν τότε, ό,τι δήλωνες ήσουν. Στην πραγματικότητα οι πίσω τροχοί δέχονταν γύρω στους 550 ίππους, με τους μηχανικούς της Ford να προσθέτουν απλά δυο σιλανσιέ στο αγωνιστικό μοτέρ και να το βγάζουν στον δρόμο.

 

Μercedes SLK 200 Kompressor

Όπως είπαμε, όλα τα γερμανικά λίγο έως πολύ κάνουν “δωράκια”. Κάτι που κάποιοι ντόπιοι αγύρτες, επιχείρησαν να εκμεταλλευτούν προς όφελος της τσέπης τους.

Στα τέλη του 2008 η facelifted SLK 2ης γενιάς ήρθε στη χώρα μας. Ο κομπρεσοράτος 1.8 ανέβηκε στους 184 ίππους, συν 21 δηλαδή σε σχέση με πριν. Ορισμένοι dealers, εν αγνοία της κεντρικής αντιπροσωπείας, πούλησαν έναν ωραιότατο “παπά” σε αρκετούς που αγόρασαν την pre-facelift έκδοση.

Αφού έκλειναν οι παραγγελίες και ο πελάτης περίμενε το αυτοκίνητο να έρθει, ενημέρωναν πως υπάρχει “καπέλο” στη συμφωνηθείσα τιμή λόγω αυξημένης απόδοσης του κινητήρα. Ότι, δηλαδή, τα τελευταία pre-facelift μοντέλα έφεραν τις αναβαθμίσεις των επόμενων και ο κινητήρας απέδιδε 184 ίππους. Φυσικά και ήταν σωστό το νούμερο που υποστήριζαν, μόνο που η facelifted SLK είχε +20 ίππους στους “χάρτινους”. Ήτοι 200 άλογα.

Η επιβάρυνση κυμαινόταν -ανάλογα τον επίδοξο “αετονύχη”- από 600 μέχρι 1.000 ευρώ. Ευτυχώς οι περισσότεροι αγοραστές απάντησαν, ως γνήσιοι Έλληνες : “εγώ 163 πλήρωσα, ‘μπα να ‘χει και 300”.

 

Mercedes SL55 AMG

Πάμε και στο οργανωμένο “έγκλημα”. Η SL55 AMG είναι από τα αγαπημένα μου αυτοκίνητα (όχι ότι σε νοιάζει) και μία από τις καλύτερες Mercedes που έχουν κυκλοφορήσει (σε νοιάζει, αν μπορείς να την αγοράσεις).

Από τις πρώτες AMG που δεν ήταν μόνο ήχος και καταιγιστικός ρυθμός στην ευθεία, όπως αποδεικνύουν ο Damon Hill (με μαλλί α λα Toto) και ο δύσμοιρος δημοσιογράφος δίπλα του

 

 

Για την ακρίβεια ήταν τόσο καλή, που αποτέλεσε την βάση για την SLR McLaren. Ο κομπρεσοράτος V8 κινητήρας της ειδικά, ο οποίος απέδιδε -πολύ βολικά- 476 ίππους. Βολικά διότι από τους 480 άλλαζε ο φορολογικός συντελεστής. Κατόπιν ελέγχου, όμως, (ενδεχομένως από “καρφωτή”) ο οχτακύλινδρος των 5.4 λίτρων μετρήθηκε από το γερμανικό Υπουργείο Μεταφορών και βρέθηκε θετικός σε 517 ίππους.

Κατ’ αυτό τον τρόπο η Mercedes έγινε η πρώτη εταιρία που δέχτηκε πρόστιμο, επειδή “έκρυβε” άλογα.

 

Porsche 959

Θα μπορούσε να είναι η Porsche στη θέση της, αλλά στο Τσουφενχάουζεν ξέρουν να αποφεύγουν τις κακοτοπιές.

Η 959 ξέρουμε πως είναι το πιο προηγμένο αυτοκίνητο που είδαν τα 80’s κι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα εφαρμοσμένης τεχνολογίας μπροστά από την εποχή. Στη φώτο βλέπεις τον Walter Rohrl να αξιοποιεί την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση και ανάρτηση, την ενεργητική τετραδιεύθυνση καθώς επίσης τους 450 ίππους του διτούρμπινου boxer των 2,9-λίτρων.

Oι επιδόσεις, βέβαια, ήταν κομματάκι εξωπραγματικές για την ισχύ του κινητήρα (0-100 σε 3,7″, 317 χλμ/ώρα τελικής) και δεν άργησαν να δημιουργήσουν υποψίες. Ειδικά τη στιγμή που το ίδιο μοτέρ με λίγες μετατροπές, απέδιδε 600 ίππους σε αγωνιστική μορφή. Δεν αποδείχτηκε ποτέ, όμως η 959 φημολογείται ότι αποδίδει γύρω στους 510 ίππους.

Και, φυσικά, δεν μπορούμε παρά να κλείσουμε με…

 

Όλα τα 90’s-00’s ιαπωνικά sports/super/luxury/ό,τι θες car των 280 ίππων

Ένα από τα χειρότερα κρυμμένα μυστικά της αυτοκίνησης, δεν είναι άλλο από τα 280 άλογα των εξ Ανατολών ορμόμενων “καμικάζι”.

Σε μια προσπάθεια να περιοριστεί η εγχώρια κοντράδικη σκηνή και ο ενθουσιασμός των νέων, οι ιαπωνικές αρχές θέσπισαν ως ανώτατο όριο ισχύος τα 280 άλογα και ταχύτητας τα 180 χλμ/ώρα. Στις υπόλοιπες χώρες ο περιοριστής ταχύτητας αφαιρείτο, όμως η δύναμη παραμένει 20 ίππους υπό των 300. Επειδή, όμως, τόσο οι νομοθέτες όσο και οι κατασκευαστές γνώριζαν πως με 280 άλογα ο αμερικανο-ευρωπαϊκός ανταγωνισμός θα φώναζε “που πα ρε Καραμήτρο”, έκαναν αμοιβαία τα στραβά μάτια.

Κατ’ αυτόν τον απλούστατο τρόπο, τα διάφορα Subaru Impreza STI και Mitsubishi Lancer Evo αποδίδουν κοντά στα 310 άλογα, τα Nissan Skyline R34 και 300ΖΧ γύρω στα 340 με 310 αντίστοιχα, το Impreza 22B επίσης 340 (αλλά δηλωνόταν 300, εντάξει) και πάει λέγοντας.

Η Toyota Supra ήταν η πρώτη που έσπασε την ομερτά και παραδέχτηκε την αλήθεια (330 ίπποι), ενώ τα Honda NSX (ελέω ατμοσφαιρικής φύσης) και Mazda RX-7 κρατούσαν ολομόναχα το οχυρό των 280 ίππων.

29 Jul, 2025 Ώρα 22:06

Στέλιος Κυθρεώτης για οδική ασφάλεια: Η ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ "ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ" ΣΚΟΤΩΝΕΙ

Thumbnail

Πόσα χρόνια πρέπει να το λέμε και να μην ακούει κανένας; Φωνάζουν πάλι για τους «μιτσιούς που βουρούν» στους δρόμους. Όταν και οι ίδιοι έτρεχαν όταν ήταν μιτσιοί, όταν τράκαραν ή έχασαν φίλους στο δρόμο. Χθες, θρηνήσαμε ακόμη ένα νέο στην Αγλαντζιά και άλλον έναν στην Πάφο.

Close

Από μένα, λάτρη της ταχύτητας, που τρέχει μόνο στις πίστες βέβαια, θα διαβάσετε την άλλη όψη, την πραγματική, όχι εκείνη της Αστυνομίας, ούτε του ανίκανου να εντοπίσει τα προβλήματα στους δρόμους, Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας. 

Και ξεκινάω την ανάλυση:

Close

Κόντρες: Γιατί γίνονται; 

Γίνονταν, γίνονται και θα γίνονται! Δεν συναινούμε, το αντίθετο! Απλά καταλαβαίνουμε γιατί γίνονται και έχει βγάλει η γλώσσα μας μαλλιά, αλλά δεν ακούει κανένας.  

Οι κόντρες, είναι κοινωνικό φαινόμενο. Μια μερίδα των νέων που τους αρέσουν τα αυτοκίνητα και οι μοτοσικλέτες θα τρέχουν, ναι, ενίοτε θα βάζουν και κόντρες! Δεν είναι σωστό, αλλά θα το πράττουν, όπως δεν πρέπει να καπνίζουν, να πίνουν αλκοόλ και πολλά άλλα. Εμείς, η Πολιτεία, τι κάνουμε για να το αποτρέψουμε; 

Close

Κατά την άποψη μου ΤΙΠΟΤΑ το ουσιώδες και δεν αποτρέπεται με τα μυαλά που κουβαλούν οι υπεύθυνοι. Και το κυριότερο, κανένας δεν θα τιμωρηθεί - όπως καταλάβατε και από τις πρόσφατες πυρκαγιές -  για τις λανθασμένες αποφάσεις του. Οι κόντρες θα συνεχίζονται για ΠΑΝΤΑ με τις πολιτικές που ακολουθεί η ανίκανη να αντιμετωπίσει το πρόβλημα Αστυνομία. Γιατί; Να σας εξηγήσω.

 

Αστυνομία

Με το δάχτυλο ψηλά και το να τους λέμε ότι δεν θα τρέχετε, οι νεαροί, το βλέπουν και γελάνε. Και αν «βάλουμε κάμερες» στην Αγλαντζιά, θα τρέχουν πχ στο Γέρι. Όταν σκοτωθεί κάποιος εκεί, θα βάλουμε κάμερες και στο Γέρι. Θα κινηθούν για κόντρες σε άλλο σημείο και ούτω καθεξής. Κια όλα αυτά, την ώρα που οι ειδήμονες "υπεύθυνοι" αστυνομικοί κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου, ανησυχώντας μόνο για την προαγωγή τους και για τις δηλώσεις που θα κάνουν στις κάμερες (ότι μειώθηκαν τα θανατηφόρα – πάει και αυτό).

Η αστυνομία – τους γνωρίζω καλά – χτίζει τους αυριανούς «Αρχηγούς Τροχαίας» μέσα από σεμινάρια στο εξωτερικό και πολιτικές ξεπερασμένες. Και δεν εννοώ ότι πρέπει να τρέχουν οι νεαροί στους δρόμους. Απλά, δεν μπορεί κάποιος που στα νιάτα του ήταν «μοτορτζής» με μοτιφαρισμένη μοτόρα και τώρα είναι αστυνομικός και στα σκαριά για να «προαχθεί», να μην μπορεί να καταλάβει τι θέλουν οι νεαροί που αγοράζουν μοτοσικλέτες με τελική 300χλμ/ω +, όπως τη δική του τότε. Σίγουρα όχι για να πηγαίνουν 30χλμ/ω και 100χλμ/ω στον αυτοκινητόδρομο. Άρα, τι θέλουν οι νεαροί; ΘΕΛΟΥΝ ΠΙΣΤΕΣ! Θέλουν χώρους εκτόνωσης!

Σας πληροφορώ ότι η πίστα Achna Speedway είναι η μοναδική πίστα στην Κύπρο που φιλοξενεί δεκάδες μοτοσικλετιστές που κάνουν μαθήματα ασφαλούς οδήγησης ή τρέχουν με ασφάλεια. Και όταν φύγουν από εκεί, είναι πλέον χορτασμένοι. Ασχολείται κανένας από την Πολιτεία;

Η Αστυνομία, θα έπρεπε να παροτρύνει  την Πολιτεία να ενδυναμώνει την πίστα, ή να κτίσει και άλλες πίστες! Το να νομίζεις ότι με τις κάμερες θα μειώσεις τα δυστυχήματα, αυτό είναι πλέον ξεπερασμένο, οι αριθμοί τους διαψεύδουν. Θα τιμωρηθεί κάποιος για τις λανθασμένες αποφάσεις του; Όχι! Το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας; Όχι βέβαια! Λανθασμένες και ξεπερασμένες πολιτικές δεν θα σώσουν τους νέους, ούτε θα μειώσουν τις κόντρες. Σας το υπογράφω. 

 

Κάμερες φωτοεπισήμανσης

Μεγάλος ντόρος έγινε για τις κάμερες. Συνεχίστε, καλά πάτε. Εισπράττετε. Οι «ειδικοί», επέμεναν να φέρουν τις κάμερες για να σώσουν ζωές. Κατάφεραν να πληρώσουν εκατομμύρια, να φορτώνουν ακόμη και καλούς οδηγούς με πόντους και πρόστιμα και τελικά, να αυξήσουν τα θανατηφόρα και σοβαρά δυστυχήματα από τη μέρα που τοποθετήθηκαν. Βέβαια, ψάχνουν και πάλι σε ποιον θα επιρρίψουν την ευθύνη. ΚΑΝΕΝΑΣ δεν είναι υπόλογος στο υπουργείο ή στην Αστυνομία.

Θα αναρωτιέστε αν συμφωνώ με τις κάμερες. Συμφωνώ αλλά σαν 10ο μέτρο και όχι τώρα. Έπρεπε να γίνουν άλλα πρώτα, πολλά! Έχω ετοιμάσει ολόκληρη μελέτη για το σύστημα φωτοεπισήμανσης, την έχω παρουσιάσει στον τέως υπουργό, την παρουσιάσαμε μαζί στο Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας και ο υπουργός τους είπε στην παρουσία μου ότι «θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και να με καλέσουν να την αναλύσουμε». Θα με καλέσουν ακόμα (με ανάμιξη της Αστυνομίας, που δεν θέλει να αναμοχλεύουμε το βούρκο των αποφάσεων τους, ούτε τα ταξιδάκια τους στο εξωτερικό για ενημέρωση)... 

 

Δεν είμαι εναντίον των καμερών οι οποίες πρέπει να μπαίνουν σε σημεία που έχουν γίνει σοβαρά ή θανατηφόρα δυστυχήματα τα τελευταία 5 χρόνια (ονομάζονται μελανά σημεία). Είμαι εναντίον του να φέρουμε κάμερες πριν να λάβουμε άλλα πολλά μέτρα για την οδική ασφάλεια στην Κύπρο. 

 

Πίστες 

Είμαστε «ευρωπαϊκή χώρα» μόνο για την μάππα. Για το αυτοκίνητο και τη μοτοσικλέτα είμαστε στη δεκαετία του ’50. 

200 γήπεδα της μάππας, μια μόλις πίστα, φτιαγμένη με κόπο και κεφάλαια από ιδιώτη, να προσπαθεί να διατηρηθεί σε ζωή. ΑΠΑΡΑΔΕΧΤΟ.

Για να σώζουμε ζωές θα έπρεπε να χτίσουμε 1-2 νέες πίστες ή να συντηρούμε την υφιστάμενη, να ενισχύσουμε τα μαθήματα οδικής ασφάλειας στις πίστες και να ενδυναμώσουμε τον μηχανοκίνητο αθλητισμό που έχει να κάνει και με τους νέους που θέλουν να τρέχουν και που αποτελεί την καλύτερη διέξοδο ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ για μείωση των επιρρεπών στην ταχύτητα νεαρών οδηγών στους δρόμους. Δεν το λέμε εμείς, το λένε μελέτες που τους τις δίνουμε και τις πετάνε στον κάλαθο γιατί…οι κάμερες σώζουν ζωές… 

Οι κάμερες θα έπρεπε να έρθουν αφού έχουμε καλό οδικό δίκτυο, καλύτερους οδηγούς, περισσότερες πίστες και αφού έχουμε ενισχυμένο μηχανοκίνητο αθλητισμό που ξεκινά από την ηλικία των 7 χρονών με το karting: το άθλημα που φέρνει τα παιδάκια στις πίστες και τα σώζει από το να πάρουν το αυτοκίνητο και να αρχίσουν να τρέχουν όταν φθάσουν στην εφηβεία. Οι κάμερες να έρθουν αφού η Αστυνομία μας αποκτήσει ικανούς και σύγχρονους ηγέτες και όχι καρεκλοκένταυρους βολεμένους από τα κόμματα που δεν τολμούν να κάνουν τίποτε το σύγχρονο. 

 

Κλείνω συνοψίζοντας:

- Οι κόντρες θα συνεχίσουν να γίνονται. Και οι νέοι θα τρέχουν στους δρόμους. Κακώς. Γίνονται από τον καιρό που ήμουνα εγώ νεαρός, δεκαετίες πριν.

- Οι κάμερες σώζουν ζωές, αλλά σε συγκεκριμένες κατηγορίες οδηγών και σε συγκεκριμένα σημεία. ΚΑΚΩΣ ήλθαν στην Κύπρο ΠΡΙΝ να ληφθούν άλλα μέτρα για την οδική ασφάλεια που θα έσωζαν όντως ζωές στη χώρα μας, όπως να φύγουν τα πασσαλάκια από τους δρόμους, να εκσυγχρονιστούν τα κιγκλιδώματα - σκοτώστρες, να βελτιωθεί το οδικό δίκτυο και πολλά άλλα.

- Η Αστυνομία έχει ευθύνες, ιδιαίτερα η ηγεσία της και όσοι ασχολούνται με την «οδική ασφάλεια». Όπως και το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, με όλο τον σεβασμό. Θέλουμε να σώσουμε ζωές, θέλουμε σύγχρονες προσεγγίσεις.

- Η μοναδική διέξοδος για τους νέους δεν είναι η αστυνόμευση για να μην γίνουν οι κόντρες (απλά θα γίνουν παρακάτω), αλλά η δημιουργία εναλλακτικής πορείας για εκείνους που θέλουν να τρέχουν και είναι χιλιάδες: Πίστες ταχύτητας και ασφάλειας και ανάπτυξη του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Κυρίως του karting.  

Λυπάμαι που ακόμη δύο νεαροί έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο. Κάποιοι από την Πολιτεία, εκτός από τους όποιους εμπλεκόμενους στο δυστύχημα, έχουν ευθύνη. 

Λυπάμαι τέλος να πω ότι με τα μυαλά που κουβαλάνε εκεί στην Αστυνομία, θα έχουμε κι άλλους νεαρούς νεκρούς στους δρόμους μας. 

Πάντα όμως, θα φταίνε οι άλλοι. Η προαγωγή, προαγωγή, οι διακοπές, διακοπές.

 

Στέλιος Κυθρεώτης

Ειδικός σε θέματα οδικής ασφάλειας