F1

18 May, 2017 Ώρα 06:42

F1 Αυστραλία Νίκη Vettel Ferrari

Thumbnail

Η Ιταλική ομάδα της Ferrari έκανε ένα καλό ξεκίνημα για το 2017 κερδίζοντας τον αγώνα της Αυστραλίας και δείχνοντας ότι μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπη με την Mercedes. Η ανατροπή του αγώνα έγινε στα pit όπου ο Vettel πέρασε τον Hamilton. Ο Αγγλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής βρέθηκε στην δεύτερη θέση, με τον Bottas να συμπληρώνει το βάθρο.

Close

Ο καιρός ήταν ζεστός ο Hamilton είχε την pole, ο Ricciardo της Red Bull ξεκίνησε με καθυστέρηση έχοντας προβλήματα με το μονοθέσιο του. Στην εκκίνηση χρειάστηκε δεύτερος γύρος σχηματισμού γιατί ο Hulkenberg σταμάτησε σε λάθος θέση. Ο Hamilton πετάχτηκε μπροστά, κάνοντας καλή εκκίνηση, με τον Vettel να κρατιέται και να ακολουθεί στη δεύτερη θέση και τον Bottas στην τρίτη. Τόσο ο Hamilton όσο και ο Vettel δεν ήτανε απόλυτα ικανοποιημένοι από τα μονοθέσια τους.

Στην πίστα δεν υπήρχε κάποια μεγάλη μάχη, η διαφορά των δύο πρώτων ήταν μεγαλύτερη του δευτερολέπτου ενώ έκαναν απανωτούς ταχύτερους γύρους ο ένας και ο άλλος. Ο Grosjean εγκατέλειψε από κινητήρα λίγο αργότερα, χωρίς να έχει κάνει κάτι σημαντικό μέχρι τότε, ο Hamilton είχε θέμα υπερθέρμανσης ελαστικών και αναγκάστηκε να μπει πρώτος από τους πρωτοπόρους στα pit, ήτανε και το σημείο όπου ο Vettel πέρασε μπροστά, αφού παρέμεινε στην πίστα.

Close

Ο Hamilton ήταν γρήγορος με τα καινούργια ελαστικά αλλά βρέθηκε πίσω από τον Verstappen και έχασε λίγο χρόνο. Ο Vettel μπήκε για την αλλαγή ελαστικών, έβαλε μαλακή γόμα, βγήκε μπροστά από τον Verstappen και έμεινε πρώτος, ένα κακό σενάριο για τον Hamilton στον οποίο μάλλον δεν άρεσαν και τα μαλακά ελαστικά, αφού και ο Bottas ήταν ελάχιστα ταχύτερος. Η Mercedes αποφάσισε να μείνει στο ένα pit stop για τον Αγγλο. Δεν υπήρχαν ιδιαίτερες μάχες στην πίστα ενώ είχαμε εγκατάλειψη και για τον Magnussen, μία απογοητευτική αρχή της χρονιάς για την Haas. Στην 10η θέση έδωσαν μάχη Ocon, Alonso και Hulkenberg, ο Αλόνσο λίγο αργότερα εγκατέλειψε. Επόμενος αγώνας το GP της Κίνας στις 9 Απριλίου.

04 Apr, 2024 Ώρα 13:19

F1: Στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου το Grand Prix της Κυριακής

Thumbnail

Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία των αγώνων που η F1 επισκέπτεται την πίστα της Suzuka International Racing Course τόσο νωρίς. Μέχρι και πέρυσι ο αγώνας ήταν πάντα στο πρόγραμμα, στο δεύτερο μέρος της σεζόν, κάπου ανάμεσα στον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο και θεωρητικά στην πίστα αυτή έβγαινε «μαθηματικά» ποιος θα είναι ο νέος παγκόσμιος πρωταθλητής. Μάλιστα τα δύο  τελευταία χρόνια, είχαμε δύο στάνταρ αποτελέσματα. Το 2022, σ’ αυτή την πίστα, ο Max Verstappen σφράγισε το δεύτερο τίτλο του, ενώ το 2023 η Red Bull εξασφάλισε τη διατήρηση του τίτλου των κατασκευαστών.

Close

Το πρώτο Grand Prix του Ειρηνικού είχε γίνει στις 17 Απριλίου 1994, στην Αΐντα. Το 1995 ο αγώνας μεταφέρθηκε τον Οκτώβριο.

Το παραδοσιακό slot της τελευταίας σεζόν άλλαξε και τώρα στις αρχές Απριλίου έχουμε αγώνα με έναν καιρό να δείχνει τα δόντια του. Αυτό το διάστημα αναμένονται ψυχρότερες συνθήκες και οι γιαπωνέζοι μετεωρολόγοι προβλέπουν την ημέρα του αγώνα βροχές και καταιγίδες.

Close

Στους τρεις προηγούμενους αγώνες, στο Bahrain, στη Saudia Arabia και στην  Αυστραλία, η πίστα ήταν στεγνή. Τα βρόχινα αλλά και τα ενδιάμεσα ελαστικά μέχρι σήμερα ήταν τυλιγμένα στις κουβέρτες. Τώρα όμως φαίνεται ότι θα βγουν αφού ο 4ος αγώνας λογικά θα γίνει υπό βροχή.

Το Weather.com αναφέρει πιθανότητα βροχής και τις τρεις ημέρες στην Ιαπωνία. Την Παρασκευή αναμένεται συννεφιά με θερμοκρασίες έως και 15 βαθμούς Κελσίου. Υπάρχει 23% πιθανότητα βροχής κατά τη διάρκεια του FP1!

Close

Το Σάββατο, η θερμοκρασία προβλέπεται να αυξηθεί κατά έναν βαθμό και η πιθανότητα βροχής αυξάνεται στο 24%. Οι κατατακτήριες δοκιμές, ωστόσο, αναμένεται να έχουν τελειώσει πριν αρχίσει να βρέχει.

 

 

Τι λέει το πρόγραμμα

Την Παρασκευή, 5 Απριλίου, στις 05.30 θα γίνει το Practice 1

Την ίδια ημέρα στις 09.00 θα γίνει το Practice 2

Το Σάββατο, 6 Απριλίου, στις 05.30 θα γίνει το Practice 3 και λίγες ώρες αργότερα στις 09.00 θα γίνει το Qualifying όπου θα βγει και ο Pole Man του αγώνα.

Την Κυριακή, 7 Απριλίου, ο αγώνας θα ξεκινήσει στις 08.00 το πρωί.

Το τέταρτο Grand Prix της σεζόν συμπίπτει με την εποχή των ανθισμένων κερασιών. Η Sakura στην Ιαπωνία, εμφανίζεται ανάμεσα στο τέλος Μαρτίου με αρχές Απριλίου. Sakura ονομάζεται στην Ιαπωνία το άνθος αρκετών δέντρων του γένους Prunus. Συγκεκριμένα της ιαπωνικής κερασιάς Prunus serrulata.

Είναι η πρώτη φορά που το Ιαπωνικό Grand Prix θα διεξαχθεί αυτή την εποχή της «Sakura». Η πρώιμη άνοιξη λογικό είναι να έχει χαμηλότερες θερμοκρασίες από ότι είναι συνηθισμένες. Αυτή την εποχή κυμαίνονται μεταξύ 8°C και 13°C.

 

 

Η Suzuka International Racing Course έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και είναι αγαπητή στους πιλότους της F1. Για πρώτη φορά αγώνας της F1 έγινε το 1987. Η πίστα είναι κλασική και δοκιμάζει τις ικανότητες των οδηγών με την απαιτητική χάραξη σχήματος «8». Το συνολικό μήκος της πίστας είναι 5.807 μέτρα. Οι πιλότοι θα καλύψουν σε 53 γύρους 307.471 Km. Το ρεκόρ με χρόνο 1.30.983 κατέχει από το 2019 ο Lewis Hamilton.

H πίστα δοκιμάζει επίσης τα ελαστικά: τόσο από άποψη φθοράς – λόγω υψηλών επιπέδων τραχύτητας ασφάλτου – όσο και από τις δυνάμεις και τα φορτία, στα οποία υπόκεινται τα ελαστικά σε όλες τις στροφές που συνθέτουν έναν γύρο. Ως συνήθως, η Pirelli επέλεξε τις πιο σκληρές γόμες.

 

 

H C1 θα είναι το σκληρό ελαστικό, η C2 το μεσαίο ελαστικό και η C3 το μαλακό ελαστικό. Αυτή η επιλογή χρησιμοποιήθηκε και στο Μπαχρέιν για τον πρώτο αγώνα της σεζόν.

Η συνήθης στρατηγική αγώνα, είναι αυτή των δυο αλλαγών, λόγω της ενέργειας που μεταφέρεται από τα ελαστικά και της πίεσης στην οποία, αυτά υπόκεινται. Ωστόσο, οι χαμηλότερες θερμοκρασίες μπορεί να δώσουν τη δυνατότητα και για στρατηγική μιας αλλαγής ειδικά στους οδηγούς που είναι ευγενικοί με τα ελαστικά τους.

Από την άλλη πλευρά, οι χαμηλές θερμοκρασίες μπορεί να δυσκολέψουν τη διατήρηση των ελαστικών στο σωστό παράθυρο λειτουργίας, ιδιαίτερα στον πρώτο γύρο εξόδου από τα πιτ. Η στρατηγική της μιας αλλαγής μειώνει επίσης την αποτελεσματικότητα προσπέρασης στα πιτ (undercut), η οποία είναι συνήθως πολύ χρήσιμη στη Suzuka. Αναμένεται η σκληρή και η μεσαία γόμα να πρωταγωνιστήσουν στον αγώνα. Βέβαια όπως είπαμε όλα θα εξαρτηθούν από τον καιρό.

Μετά τον αγώνα στην Αυστραλία η βαθμολογία των οδηγών έχει ως εξής

 

 

Μετά τον αγώνα στην Αυστραλία η βαθμολογία των ομάδων έχει ως εξής