Moto

20 Nov, 2018 Ώρα 12:03

O καιρός είχε τον πρώτο λόγο στο φινάλε της σεζόν

Thumbnail

Ο κακός καιρός και η βροχή είχαν τον κύριο λόγο στο φινάλε του Παγκοσμίου πρωταθλήματος MotoGP που έγινε στην πίστα της Valencia στην Ισπανία. Ένας συναρπαστικός αγώνας με δραματικό φινάλε αφού πολλοί ήταν αυτοί που δεν κατάφεραν να δουν την καρό σημαία του τερματισμού. Παράλληλα, οι κακές καιρικές συνθήκες είχαν σαν αποτέλεσμα τη διακοπή του αγώνα και μια δεύτερη εκκίνηση για την ολοκλήρωσή του. Κύριο μέλημά των αναβατών στον αγώνα της Ισπανίας δεν ήταν ο απόλυτος χρόνος αλλά το να παραμείνουν στην πίστα μιας και οι συνθήκες ήταν ιδιαίτερα δύσκολες.

Close

Το φινάλε του αγώνα, αλλά και της σεζόν βρήκε νικητή τον Andrea Dovizioso, έκλεισε η αυλαία του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος MotoGP. Ο Maverick Vinales που ξεκινούσε από την πρώτη θέση έκανε κακή εκκίνηση και μπροστά του βρέθηκαν οι Alex Rins (Suzuki) και ο Andrea Doviziozo (Ducati).

Close

O Iσπανός προσπάθησε να ανακάμψει αλλά η βροχή άρχισε να μεγαλώνει και να δυσκολεύει αφάνταστα τους αναβάτες. Αποτέλεσμα, πολλοί από αυτούς να έχουν εξόδους από την πίστα. Πρώτος εγκατέλειψε ο Danilo Petrucci, που βρισκόταν στην πέμπτη θέση και στη συνέχεια ο ομόσταυλος του Jack Miller. Το «χορό» των εγκαταλείψεων συνέχισαν οι Michele Pirro με Ducati και ο Aleix Espargaro με την εργοστασιακή KTM. Ούτε ο παγκόσμιος πρωταθλητής Marc Marquez δεν απέφυγε το λάθος και αναγκάστηκε να εγκαταλείψε από την τρίτη θέση.

Close

Εκτός μάχης τέθηκαν τόσο Andrea Iannone με την Suzuki όσο και ο ο Vinales με τη Yamaha. Εκεί ήταν που έπεσε η κόκκινη σημαία για διακοπή του αγώνα, τη στιγμή που στην πρώτη θέση – μέχρι τον τελευταίο συμπληρωμένο γύρο – ήταν ο Rins με τους Andrea Dovizioso και Valentino Rossi να τον ακολουθούν.

Ο αγώνας ξεκίνησε ξανά μετά από αρκετά λεπτά και όταν οι συνθήκες έγιναν καλύτερες. Ο Rins προσπάθησε να μείνει μπροστά αλλά ο Dovizioso δεν άφησε περιθώρια και πήρε τα ηνία. Το ίδιο θα έκανε και ο πολυπρωταθλητής Valentino Rossi αλλά έπεσε μόλις πέντε γύρους πριν το τέλος. Μια έξοδος που έδωσε την ευκαιρία στον Pol Espargaro με την KTM να ανέβει για πρώτη φορά στην καριέρα του στο βάθρο. Τέταρτος ήταν ο Michele Pirro με την Ducati ενώ την πρώτη πεντάδα έκλεισε ο ομόσταυλος του Marquez, Dani Pedrosa.

15 Apr, 2024 Ώρα 18:19

MotoGP USA: O Bat-Mav χτύπησε δυνατά!

Thumbnail

O Maverick Viñales έγινε ο πρώτος αναβάτης στην σύγχρονη ιστορία (από το 2002 και μετά στην 4χρονη εποχή) των MotoGP που καταφέρνει να πάρει νίκη με τρεις διαφορετικούς κατασκευαστές στη μεγάλη κατηγορία, καθώς επικράτησε στο Grand Prix της Αμερικής με την Aprilia.

Close

Μετά το απίστευτο ρεκόρ που έκανε το Σάββατο στις Κατατακτήριες Δοκιμές και τη νίκη που πέτυχε με άνεση στον Αγώνα Sprint, o BatMAv με το σήμα του Batman στο κράνος του, ήταν το φαβορί για τη νίκη και στον Αγώνα της Κυριακής.

 

Close

 

Όμως ξεκινώντας ο αγώνας τα πράγματα έδειχναν δύσκολα για τον Ισπανό, καθώς μετά από μια κακή εκκίνηση βρέθηκε μόλις στη 11η θέση, μετά από επαφή με τον Bagnaia (Ducati). Πρώτος είχε στρίψει ο Pedro Acosta (GASGAS/KTM), που έκανε μια εκπληκτική εκκίνηση και εκμεταλλεύτηκε τα λάθη των αντιπάλων του, ενώ οι Jorge Martin (Ducati) και Jack Miller (KTM) ακολουθούσαν. Ο Μarc Marquez (Ducati) μπήκε και αυτός στο παιχνίδι, ενώ μια επαφή του με τον Miller στο 2ο γύρο επέτρεψε στον Bagnaia να περάσει στη δεύτερη θέση.

Close

 

 

Μπροστά ο Martin προσπαθούσε απεγνωσμένα να περάσει τον Acosta, ώστε να εκμεταλλευτεί το μαλακό πίσω ελαστικό που είχε, αλλά για κάθε κίνηση του Martin, ο 19χρονος Acosta είχε την απάντηση.

 

 

Τελικά ο αναβάτης της Prima Pramac κατάφερε να περάσει μπροστά και βλέποντάς το, αμέσως ο Marquez επιτέθηκε γρήγορα και πέρασε τους Bagnaia και Acosta. Φτάνοντας τον Martin, o 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής προσπάθησε να τον περάσει στην τελευταία στροφή του πέμπτου γύρου, ενώ και πιο πίσω, Acosta και Bagnaia μας χάριζαν ωραίες μάχες.

Μάχες και προσπεράσεις ήταν το κύριο χαρακτηριστικό του αγώνα για την κορυφή, μέχρι που στον 11ο γύρο, ο Marquez πέρασε τον Acosta για να ανέβει στην πρώτη θέση. O επτά φορές νικητής στην πίστα της COTA (Circuit Of The America), λίγες στιγμές αργότερα, έχασε τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας του στην 11η στροφή, μετά από πρόβλημα που αντιμετώπισε με το μπροστινό του φρένο και έπεσε από την πρώτη θέση.

 

 

Αυτο άφησε τον Acosta στην πρώτη θέση, που σε ηλικία 19 χρονών και 325 ημερών θα μπορούσε να γίνει ο νεότερος οδηγός της ιστορίας που θα ανέβαινε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στη μεγάλη κατηγορία. Όμως σύντομα άρχισε να νιώθει την πίεση του Viñales, ο οποίος είχε ήδη περάσει τους Bagnaia και Martin και πλέον ήταν πίσω του. Ο αναβάτης της Aprilia πέρασε στην πρώτη θέση στον 13ο γύρο, στην 11η στροφή, ενώ μετά από μερικές μάχες κατάφερε να την κρατήσει και να ανοίξει λίγο τη διαφορά στους τελευταίους γύρους.

Έφτασε μέχρι την καρό σημαία με πάνω από μισό δευτερόλεπτο διαφορά, για να γράψει ιστορία παίρνοντας τη νίκη και είναι μάλιστα ο πρώτος οδηγός φέτος που παίρνει τους 37 βαθμούς των δύο αγώνων του Σαββατοκύριακου, ενώ η απόλυτη κυριαρχία του επισφραγίστηκε και με το ρεκόρ γύρου σε διάρκεια αγώνα, αλλά και με το ρεκόρ συνολικής διάρκειας αγώνα, στο οποίο είναι 5” ταχύτερος από το περσινό ρεκόρ του Alex Rins. Από την πλευρά του ο Acosta πήρε το δεύτερο βάθρο του, μόλις στον τρίτο του αγώνα και έγινε ο νεότερος με δύο συνεχόμενα βάθρα στην ιστορία.

Η μάχη για την τρίτη θέση εκτυλίχθηκε μεταξύ των Ducati των Enea Bastianini  και Jorge Martin, με τον Ιταλό να καταφέρνει να περάσει μπροστά και να συμπληρώσει το βάθρο, αφήνοντας τον Ισπανό τέταρτο. Με αυτή την κίνηση, ο Bastianini πέρασε στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας και μείωσε την διαφορά από τον Martin.

 

 

O Bagnaia έκανε έναν μέτριο αγώνα στην πέμπτη θέση, αντιμετωπίζοντας και πάλι προβλήματα με τη φθορά των ελαστικών του. Πίσω του ο πολύ καλός Fabio Di Giannantonio (Ducati). Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Aleix Espargaro (Aprilia), Marco Bezzecchi (Ducati), Brad Binder (KTM) και Raul Fernandez (Aprilia). H Yamaha και η Honda για άλλη μια φορά αντιμετώπισαν πολλά προβλήματα και έμειναν στην 12η θέση ο Fabio Quartararo (Yamaha) και στην 16η θέση ο Luca Marini (Honda).