Editorial

23 Nov, 2018 Ώρα 18:06

Έτος 2018: Σχολιασμός σε άρθρο: «Κόντρες ταχύτητας, αδιαφορία που σκοτώνει»: Λάθος πόρτα χτυπάτε.

Thumbnail

Θεωρήσαμε ασέβεια στον νεκρό το γράψιμο ενός άρθρου υπέρ της πάταξης των κόντρων στους δρόμους χρησιμοποιώντας το όνομα του αδικοχαμένου Φειδία Σαββίδη που έχασε τη ζωή του σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα τις μέρες που μας πέρασαν. Καταρχάς μέσω του δικού μας άρθρου θα θέλαμε να δώσουμε τα συλλυπητήρια μας στην οικογένεια του μικρού.

Close

Δυστυχώς βλέπουμε άλλα μέσα ενημέρωσης (άσχετα με το χώρο του αυτοκινήτου) να ξυπνούν και να ρίχνουν το φταίξιμο εκεί που πιστεύουν ότι δεν θα πάρουν απάντηση, ή ότι μιλούν εμπεριστατωμένα. Αποκαλώντας τους φίλους του αυτοκινήτου που αρέσκονται στην ταχύτητα «ένα τσούρμο ανεγκέφαλους». Δηλαδή, θλίβονται για τον θάνατο του Φειδία αλλά την ίδια στιγμή τον χαρακτηρίζουν ανεγκέφαλο. Εκείνον, και άλλους τόσους χιλιάδες που ασχολούνται με το hobby του αυτοκινήτου και βέβαια κακώς έτρεχαν ή τρέχουν στους δρόμους, γιατί όμως το πράττουν; Γνωρίζει η συντάκτρια; Όχι βέβαια.

Θλίβονται και θυμώνουν επειδή ο διευθυντής της τροχαίας δεν έχει απάντηση για το πως θα σταματήσει αυτή η φρίκη. Δεν είναι φρίκη καλή μου δημοσιογράφε. Είναι πραγματικότητα. Ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του κάνοντας αυτό που αγαπά, σε λάθος τόπο, ελλείψει κατάλληλων χώρων που δεν υφίστανται διαχρονικά με ευθύνη της Πολιτείας. Ήθελε όμως, δυστυχώς, να το κάνει.

Close

Δεν είχε απάντηση η αστυνομία. Ξέρεις γιατί; Επειδή οι από πάνω τους, η Πολιτεία δηλαδή, τους άφησαν να λύσουν το πρόβλημα. Χωρίς να τους δώσουν τα εφόδια, χωρίς να παρέχουν στις χιλιάδες οπαδούς της ταχύτητας χώρους εκτόνωσης, όπως σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες. Όταν οι ιθύνοντες αδιαφορούν, τότε έχουμε πρόβλημα.

Γράφει η δημοσιογράφος, λέει, από το 2004. Δώσατε λέτε στοιχεία για το πως χάθηκαν ζωές από βελτιωμένα αυτοκίνητα. Θα ήθελα πολύ να δω μια καταμέτρηση. Πόσοι χάθηκαν από βελτιωμένα αυτοκίνητα και κόντρες τα τελευταία 15 χρόνια; (2, 3, 4;) Πόσοι χάθηκαν από άλλους λόγους, 700; 800; Το εκπαιδευτικό σύστημα τι σχέση έχει με τις επιλογές που κάνεις όταν μεγαλώσεις; Η αλήθεια είναι ότι πολλοί από τους «ανεγκέφαλους εγκληματίες» που αναφέρεται είναι σπουδασμένοι, οικογενειάρχες, καταλαβαίνουν το λάθος να τρέχεις στο δρόμο και πίστεψε με «βρίσκονται ανάμεσα μας».

Close

Καλείτε τον κόσμο να ανοίξει τα μάτια του αλλά προς την λάθος κατεύθυνση. Δεν υποστηρίζουμε τις κόντρες στους δρόμους, απλά, επειδή περάσαμε από εκείνο το στάδιο, γνωρίζουμε ότι οι κόντρες δεν σταματάνε με την όποια «εκστρατεία». Απλά, πηγαίνουν παρακάτω, σε άλλο δρόμο, σε άλλο μέρος. Η Αστυνομία έχει την μικρότερη ευθύνη από μεριάς της Πολιτείας.

Εμείς που είμαστε του χώρου, από το 2004 φωνάζουμε μέσω του τότε περιοδικού BURNOUT: Η βελτίωση δεν είναι έγκλημα. Ούτε και η αγάπη προς το αυτοκίνητο και την ταχύτητα. Ο καθένας έχει το hobby του. Σκεφτήκατε να μην υπήρχαν γήπεδα;

Φίλος, ο οποίος έμεινε παράλυτος μετά από αυτοκινητιστικό γράφει τα πιο κάτω:

«Δώστε στο κόσμο του αυτοκινήτου ασφαλείς δρόμους για να κάνουν το δικό τους επιτέλους! Ότι δεν μπορείς να το ελέγξεις το ρυθμίζεις, και η ταχύτητα δεν ελέγχεται, οι κόντρες πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν. Παρά παιδιά εθισμένα στα ναρκωτικά, τον τζόγο και στο αλκοόλ, προτιμώ παιδιά που γουστάρουν να βάζουν κόντρες σε κλειστούς δρόμους με κιγκλίδωμα ασφαλείας που θα συγχωρέσει το λάθος όπως και απόσταση των θεατών από το δρόμο για τη δική τους ασφάλεια.

Η πολιτεία ευθύνεται που οι κόντρες γίνονται ακόμα σε δημόσιους δρόμους. Αν τα αρμόδια Υπουργεία είχαν υπευθυνότητα και όραμα θα τροχιοδρομούσαν και αυτή τη δράση. Προτιμούν δακρύβρεχτες ομιλίες για την οδική ασφάλεια σε ανήλικους και νεαρούς που δεν φέρνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Θέλετε να σταματήσουν οι κόντρες θανάτου; Δώστε στους νέους ασφαλείς χώρους να κάνουν το σπορ που τους αρέσει. Είναι απλά μηχανοκίνητος αθλητισμός!»

Ακούστε τους νέους μια φορά στη ζωή σας και αγκαλιάστε εκείνο που αγαπούν. Δεν χρειάζεται να πούμε κάτι περισσότερο.

Παρακαλούμε λοιπόν όλους τους δημοσιογράφους, πριν να γράφουν κάτι αφορίζοντας χιλιάδες φίλους της ταχύτητας που δυστυχώς διαχρονικά τρέχουν στους δρόμους ελλείψει πιστών ταχύτητας, να μαζεύουν τις πληροφορίες και μετά να θίγουν ολόκληρες κοινωνικές ομάδες, όπως η δική μας, του αυτοκινήτου. Και σας παρακαλούμε, μην βγείτε να πείτε ότι υποστηρίζουμε τις κόντρες, μέσω των οποίων μεγαλώσαμε. Αυτό που υποστηρίζουμε είναι ότι οι κόντρες δεν θα σταματήσουν αν δεν γίνουν πίστες ταχύτητας και ασφαλούς οδήγησης. Ποτέ.

Η ομάδα του Car.com.cy

16 Dec, 2024 Ώρα 11:32

Όλα τα ρεκόρ στο Nurburgring!

Thumbnail

Ένας γρήγορος γύρος στο Nurburgring δεν έχει απλά να κάνει με το ποιος υπερέχει. Καθώς βλέπουμε εταιρείες να ανταγωνίζονται η μία την άλλη για το ποιανού το σπορ μοντέλο είναι ταχύτερο στον γύρο στην Πράσινη Κόλαση.

Close

Ωστόσο, η διαβόητη πίστα με τις 154 στροφές αφορά σε πολύ περισσότερα από αυτό. Εξού και οι ατελείωτες δοκιμές που κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες ετησίως εκεί, για να εξετάσουν σπιθαμή προς σπιθαμή τους τομείς απόδοσης του εκάστοτε μοντέλου, ώστε να γνωρίζουν που ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους και που χρίζει βελτίωσης.

Οι εταιρείες περνούν χρόνια ολόκληρα ή ακόμα και δεκαετίες, πριν να μπορέσουν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που στο Nordschleife θα θεωρείται ένα από τα ταχύτερα στον κόσμο.

Close

Από το 2019, υπάρχει μία νέα παράμετρος η οποία λέει πως η χάραξη φτάνει πλέον τα 20,83 χλμ. με τους ιθύνοντες να αφαιρούν μία μικρή ευθεία η οποία υπήρχε στην έξοδο της στροφής 13.

Βάσει αυτής της αγωνιστικής διαδρομής, λοιπόν, πάμε να δούμε αναλυτικά ποιοι κατέχουν τα ρεκόρ, τόσο σε γενικό πλαίσιο, όσο και ως προς την κατηγορία.

Close

Το ταχύτερο γενικά αυτοκίνητο στο Nurburgring είναι με διαφορά η Porsche 919 Hybrid Evo, η οποία έχει σταματήσει το χρονόμετρο στο 05:15,55.

 

 

Αυτό έγινε αφότου η Porsche πήρε το «πράσινο φως» να δουλέψει ελεύθερα πάνω στην νικήτρια του Le Mans, η οποία έως τότε ακολουθούσε τις τεχνικές προδιαγραφές.

Έτσι, η γερμανική εταιρεία κατάφερε να μεγιστοποιήσει τις δυνατότητες της 919 Hybrid Evo και κατ’ επέκταση να καταρρίψει οποιοδήποτε ρεκόρ υπήρχε μέχρι τότε.

Το αγωνιστικό που ολοκλήρωσε τον γύρο στο Nurburgring ήταν 39 κιλά ελαφρύτερο από την Le Mans εκδοχή του, με τα ριζικά αναθεωρημένα αεροδυναμικά στοιχεία να αυξάνουν την κάθετη δύναμη κατά 53%.

Ο δίλιτρος V4 προγραμματίστηκε τόσο, ώστε να αποδίδει μόνος του 720 ίππους και συνδυάστηκε με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 439 ίππων.

Ο εργοστασιακός οδηγός της Porsche, Timo Bernhard βρέθηκε πίσω από το τιμόνι της 919 Evo και κατάφερε να «σβήσει» εντελώς τον ανταγωνισμό, σημειώνοντας επίσημα 05:18,546.

Στα ηλεκτρικά…

…η Volkswagen βλέπει το όνομά της να φιγουράρει στην κορυφή, χάρη στο τεχνολογικό επίτευγμα που λέγεται ID R. Το αγωνιστικό EV κατάφερε να σημειώσει πληθώρα ρεκόρ, αφού εκτός του Nurburgring ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο στο Goodwood και στο Tianmen Shan Big Gate Road της Κίνας.

 

 

Με χρόνο 06:05,33 στην Πράσινη Κόλαση, το VW ID R είναι με διαφορά το ταχύτερο αμιγώς ηλεκτρικό που έχει γυρίσει την πίστα των 20,8 χλμ.

Στα προσθιοκίνητα…

…έχουμε τη Honda με το περίφημο Civic Type R. Η ιαπωνική εταιρεία ανέκαθεν προσπαθούσε με το εμβληματικό της hot-hatch να βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος όσον αφορά στο Nordschleife.

 

 

Για αυτό και κάθε Civic Type R που έχουμε δει την τελευταία δεκαετία έχει έστω και προσωρινά κατακτήσει το ρεκόρ του ταχύτερου προσθιοκίνητου αυτοκινήτου στο Nurburgring.

Η νέα γενιά, την οποία οδηγήσαμε και στην Κύπρο, εξοπλίστηκε με semi-slick ελαστικά της Michelin και εκθρόνισε το Renault Megane RS Trophy-R, με το χρονόμετρο να σταματάει στα 07:44,88.

 

Τα 10 ταχύτερα αυτοκίνητα παραγωγής στο Nurburgring

Mercedes-AMG ONE – 06:35,183

Τον Νοέμβριο του 2022, η Mercedes-AMG ONE έγραψε ιστορία περνώντας από τις 154 στροφές του Nordschleife, «σβήνοντας» το μέχρι τότε ρεκόρ για 10 δευτερόλεπτα!

Το hypercar των 1.063 ίππων έβαλε «στοπ» στο χρονόμετρο στα 06:35,183 μόλις πέρασε τη γραμμή. Οδηγός της AMG ONE δεν ήταν άλλος από τον οδηγό της Mercedes στο DTM, Mario Engel.

Γνωστό και ως «μονοθέσιο F1 για τον δρόμο», το γερμανικό hypercar είναι μέχρι σήμερα η ισχυρότερη AMG παραγωγής, χάρη στον 1.600άρη V6 της Mercedes-AMG High Performance Powertrains και στο υβριδικό σύστημα με τα τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ.

 

 

Porsche 911 GT2 RS (Manthey Performance Kit) – 6:43,30

Όταν η Porsche έβαλε τον Lars Kern πίσω από το τιμόνι της 911 GT2 RS για να κάνει έναν γύρο στο Nurburgring, ο Γερμανός οδηγός τον ολοκλήρωσε σε 06:43,30 καταρρίπτοντας έτσι το μέχρι τότε ρεκόρ με πάνω από 4,7 δευτερόλεπτα διαφορά με μέση ωριαία τα σχεδόν 186 χλμ./ ώρα.

Αυτή η 911 GT2 RS εξοπλιζόταν με το κιτ Manthey Performance το οποίο αφορά σε αλλαγές στην ανάρτηση, την αεροδυναμική και τα φρένα, όλα ειδικά σχεδιασμένα για αυτό το μοντέλο.

Συνολικά, του αυξάνει την κάθετη δύναμη στα 70 κιλά μπροστά σε ταχύτητες των 200 χλμ./ ώρα και στα 200 κιλά πίσω.

 

 

Mercedes-AMG GT Black Series – 6:48,04

Η κορυφαία έκδοση της ναυαρχίδας της Mercedes-AMG στα grand tourer πήρε το «στέμμα» από τη Lamborghini Aventador SVJ οριακά, καθώς ήταν ταχύτερη κατά 1,3 δευτερόλεπτα.

Η GT Black Series των 730 ίππων κατάφερε με τον Mario Engel στο τιμόνι και το πακέτο Track να γράψει 06:48,04. Φυσικά, σημαντικό ρόλο στην επίδοση διαδραμάτισε το εξοπλιστικό πακέτο, αν και η Mercedes δηλώνει πως οι συνθήκες τότε δεν ήταν ιδανικές. Πιθανότατα να δοκιμάσει ξανά στο κοντινό μέλλον.

 

 

Porsche 911 GT3 RS – 6:49,32

Μία ακόμα 911 μπαίνει σε αυτή την ολιγομελή λίστα, αυτή τη φορά με τον Jorg Bergmeister στο τιμόνι. Η συγκεκριμένη GT3 RS μπήκε στην κορυφαία πεντάδα των χρόνων στο Nurburgring τον Νοέμβριο του 2022 και μέχρι σήμερα δεν έχει πέσει από εκεί.

 

 

Lamborghini Aventador SVJ – 6:49,40

Με τις αεροδυναμικές αναβαθμίσεις που έκαναν την Aventador πισταδόρικη, η Lamborghini δημιούργησε ένα «όπλο» για πίστες. Με τον V12 να παράγει 770 ίππους, η ιταλική εταιρεία κατόρθωσε το 2018 να σπάσει το μέχρι τότε ρεκόρ στο Nordschleife για τα αυτοκίνητα παραγωγής.

 

 

Porsche 911 GT2 RS – 6:52,15

Η 911 GT2 RS των 700 ίππων είναι μία ακόμα Porsche που βρίσκεται σε αυτή την κλειστή λίγκα. Διότι με τον twin-turbo επίπεδο εξακύλινδρο των 3,8 λίτρων και τον Lars Kern ξανά στη θέση του οδηγού βρήκε 7 δέκατα του δευτερολέπτου, υπερισχύοντας του Radical SR8LM για το ρεκόρ που είχε σημειωθεί ως τότε.

 

 

Radical SR8LM – 6:53,20

Μέχρι το 2009, το Radical SR8LM κατείχε την καλύτερη επίδοση στην Πράσινη Κόλαση, αλλά η 911 GT2 RS είχε αργότερα διαφορετική γνώμη.

Ωστόσο, εν έτει 2024 διατηρεί μία θέση στο Top-10. Κι αυτό, διότι ο Michael Vergers έφτασε τότε το SR8LM στα όριά του για να σημειώσει 06:53,20.

Βέβαια, υπάρχει διχογνωμία για το συγκεκριμένο μοντέλο, διότι είναι ένα και μοναδικό, οπότε έχει γίνει αρκετή κουβέντα για το αν βρίσκεται δικαίως ή όχι στη λίστα με τα μοντέλα παραγωγής.

 

 

Porsche 911 GT3 – 6:55,73

Ακόμα μία Porsche και φυσικά μία 911 μπαίνει στην κορυφαία κατάταξη των ταχύτερων μοντέλων παραγωγής που τα λάστιχά τους έχουν διανύσει τα 20,8 χλμ. αγωνιστικής διαδρομής.

Φυσικά, και αυτή το κατάφερε εξοπλισμένη με το κιτ εξοπλισμού Manthey, με τον Kevin Estre να καταφέρνει να είναι ταχύτερος της βασικής 911 GT3 κατά 19 δευτερόλεπτα.

 

 

Lamborghini Huracán Performante – 6:57,25

Στην προτελευταία θέση βρίσκουμε τη δεύτερη Lamborghini και αυτή δεν είναι άλλη από τη Huracan Performante, την πισταδόρικη δηλαδή έκδοση του περίφημου supercar με τον V10.

Τα αεροδυναμικά της στοιχεία είναι έντονα και έχουν μεγάλη σημασία, με προφυλακτήρες από ανθρακονήματα, μαρσπιέ και πίσω αεροτομή να μειώνουν το βάρος κατά 30 κιλά, βοηθώντας παράλληλα το ιταλικό supercar να ολοκληρώνει το σπριντ των 0-100 χλμ./ ώρα σε 2,9 δευτερόλεπτα.

 

 

Ford Mustang GTD – 6:57,69

Για το τελευταίο «entry» στη λίστα μιλήσαμε πολύ πρόσφατα, μιας και μόλις έγραψε τη δική του ιστορία στο Nordschleife Nurburgring.

 

 

Η Ford έφτασε στον στόχο της που δεν ήταν άλλος από το η Mustang GTD να ολοκληρώσει έναν γύρο στη γερμανική πίστα σε λιγότερα από 7 λεπτά της ώρας.

Όπερ και εγένετο, με το χρονόμετρο να σταματάει στα 06:57,69. Η ώθηση για την επίδοση που την κατέστησε το ταχύτερο αμερικανικό αυτοκίνητο στην Πράσινη Κόλαση προέρχεται από τον V8 των 826 ίππων.

Η οδική της συμπεριφορά βασίζεται σε ενεργητική ανάρτηση Multimatic, με την Mustang GTD να κερδίζει εν τέλει την Porsche 911 GT3 κατά 2,2 δευτερόλεπτα.

Η Ford προειδοποιεί ότι αυτό είναι μόνο το ξεκίνημα αφού το 2025 θα επιχειρήσει να βελτιώσει αυτή την επίδοση.