Γενικά

17 Jun, 2017 Ώρα 14:37

ERC Cyprus Rally 2017 O Al Attiyah Επιστρέφει Στην Κορυφή - Κυπριακή Μάχη Τσουλόφτα - Τιμοθέου

Thumbnail

Ο Nasser Al Attiyah στο τιμόνι ενός Ford Fiesta R5 προηγείται στο Ράλι Κύπρος, μετά το πρώτο πέρασμα των πρωινών ειδικών διαδρομών. Ο Καταρινός οδηγός επιστρέφει στην γνώριμη για αυτόν θέση του πρωτοπόρου του εθνικού μας αγώνα, ύστερα από ένα χρόνο απουσίας από το βάθρο. Κέρδισε τις δύο από τις τρείς ειδικές κρατώντας στη δεύτερη θέση τον κάτοχο του περσινού Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι και δεύτερο στο φετινό Πρωτάθλημα, Kajetan Kajetanowicz με επίσης Ford Fiesta R5 και η μεταξύ τους διαφορά βρίσκεται στα 17 δευτερόλεπτα. Στην τρίτη θέση με 19 δευτερόλεπτα διαφοράς από τον πρώτο ο Λετονός Nikolay Gryazin στο τιμόνι ενός Skoda Fabia R5 Αν και κέρδισε την πρώτη διαδρομή του αγώνα, ο Gryazin δεν κατάφερε να διατηρήσει το νικηφόρο μομέντουμ και διατηρήθηκε πίσω από τον Kejetanowicz με τη μεταξύ τους διαφορά να βρίσκεται στα 2,7 δευτερόλεπτα.

Close

Στην τέταρτη θέση της γενικής και στην πρώτη ανάμεσα στα Κυπριακά πληρώματα, ο Αλέξανδρος Τσουλόφτας, με συνοδηγό τον Στέλιο Ηλία. Δεύτερος Κύπριος ο νικητής του Ράλι Κύπρος του 2007 Χαράλαμπος Τιμοθέου, ο οποίος συμμετέχει στον αγώνα με συνοδηγό τον Χρίστο Κουζιώνη στο τιμόνι ενός Skoda Fabia R5 Ο Τσουλόφτας πέτυχε δύο πρώτους χρόνους μεταξύ των Κυπριακών πληρωμάτων, ενώ ο Τιμοθέου κατάφερε να μειώσει τη μεταξύ τους διαφορά στο πρώτο πέρασμα της CNP Asfalistiki Super Special Stage ύστερα από πρόβλημα του πρώτου με το σύστημα αλλαγής ταχυτήτων. Η διαφορά τους τώρα είναι μόλις 1,8 δευτερόλεπτα, προδιαθέτοντας για μια συναρπαστική συνέχεια.

Στην πέμπτη θέση περιορίζεται ο πρωτοπόρος του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι, Πορτογάλος Bruno Magalhaes με συνοδηγό τον αδελφό του Hugο. Οδηγώντας ένα Skoda Fabia, ο Magalhaes παρουσιάστηκε εκνευρισμένος από το πρωί, αφού αναγκάστηκε στην πρώτη ειδική να ακολουθεί τον Τούρκο οδηγό της Castrol Ford Team Turkiye, Murat Bonstanci, ο οποίος σταμάτησε για αντικατάσταση σκασμένου ελαστικού, χάνοντας πολύτιμο χρόνο στη μάχη του με τον Kajetanowicz. Στην έβδομη θέση το δίδυμο από την Τσεχία, Antonin Tlustak και Ivo Vybiral και αυτοκίνητο Skoda Fabia R5 με όγδοο τους Πανίκο Πολυκάρπου και Gerald Winter στο τιμόνι ενός Mitsubishi Lancer Evo 9 Στην ένατη θέση οι Rauf Denktas και Dervis Bora με άλλο ένα Ford Fiesta R5 ενώ τη δεκάδα συμπληρώνει άλλο ένα κυπριακό πλήρωμα με τους Μιχάλη Ποσείδια και Γιώργο Αλεξάνδρου στο τιμόνι ενός Mitsuhishi Lancer EVO 10

Close

Οι διοργανωτές αναγκάστηκαν να ακυρώσουν τη δεύτερη ειδική διαδρομή στα Λεύκαρα, καθώς το Mitsubishi Lancer των Denner και Topcu ακινητοποιήθηκε με σπασμένο κιβώτιο ταχυτήτων μπλοκάροντας τη διαδρομή. Μετά το σέρβις του μεσημεριού, τα πληρώματα θα κάνουν το δεύτερο πέρασμα των τριών ειδικών, με την ημέρα να κορυφώνεται με το δεύτερο πέρασμα της CNP ASFALISTIKI SUPER SPECIAL STAGE που αρχίζει στις 16:59

Αποτελέσματα μετά την ΕΔ 4

Close

1. Ν. Al-Attiyah – Mathhieu Baumel – Ford Fiesta R5 - 43:27.9

2. Kajetan Kajetanowicz – Jaroslava Baran – Ford Fiesta R5 – 43:44.6    

3. Nikolay Gryazin – Yaroslav Fedorov – Skoda Fabia R5    43:447.0

4. Aλέξανδρος Τσουλόφτας – Στέλιος Ηλία –Citroen DS3 R5 – 44:44.2

5. Bruno Magalhaes – Hugo Magalhaes – Skoda Fabia R5 – 44:44.9

6. Χαράλαμπος Τιμοθέου – Χρίστος Κουζιώνης – Skoda Fabia R5  - 44:46.0

7. Antonin Tlustak – Ivo Vybiral – Skoda Fabia R5 – 45:22.2

8. Πανίκος Πολυκάρπου – Gerald Winter – Mitsubishi Lancer Evo IX – 45:25.3

9. Rauf Denktash – Dervis Bora Savarona – Ford Fiesta R5 – 45:32.8

10. Μιχάλης Ποσείδιας – Γιώργος Αλεξάνδρου – Mitsubishi Lancer Evo X – 45:49.2

22 Nov, 2024 Ώρα 18:30

O Ευαγόρας Παπασάββας προάγεται στην USF Pro 2000

Thumbnail

Είναι μόλις 16 ετών αλλά έχει θέσει ψηλά το στόχαστρό του, διεκδικώντας μια θέση στο στερέωμα των αγώνων αυτοκινήτου στις ΗΠΑ. Ο λόγος για τον Ευαγόρα Παπασάββα, κάτοικο Mid-Ohio με καταγωγή από τη Λεμεσό, ο οποίος ετοιμάζεται να κάνει τώρα το επόμενο μεγάλο βήμα της καριέρας του. 

Close

Ο Ευαγόρας Παπασάββας δεν μιλά πολύ. Αφήνει την οδήγησή του να μιλήσει για τον εαυτό του και η αλήθεια είναι πως το 2024, μετά από όσα έδειξε στο πρωτάθλημα USF2000 των ΗΠΑ, κατάφερε να στρέψει πολύ σημαντικά κεφάλια προς το μέρος του τα οποία έσπευσαν όχι απλώς να τον συγχαρούν, αλλά για να του προσφέρουν ένα ακόμη πιο λαμπρό μέλλον.  

Το έμπειρο μάτι των «ειδικών παρατηρητών» εστίασε από νωρίς την προσοχή του στον νεαρό συμπατριώτη μας. Παρόλο που τα στεγνά αποτελέσματά του δεν αποκαλύπτουν την πραγματική εικόνα της πορείας του στο 2024 (δύο νίκες, δύο pole positions και μια τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα) οι εμφανίσεις του στην πίστα μαρτυρούν ότι ο ίδιος έχει τα φόντα για να φτάσει πολύ ψηλά. Η οδήγησή του στη βροχή του Portland, όπου κατάφερε να περπατήσει πάνω στο νερό και να αναδυθεί σαν καρχαρίας στην επιφάνεια, ήταν ένα από τα πολλά κερασάκια που είδαμε τον ίδιο να τοποθετεί φέτος πάνω στην τούρτα. 

Close

 

 

Προβιβασμός σε ανώτερη κατηγορία 

Η ομάδα TJ Speed (που ανήκει στον πρώην μηχανολόγο του Jacques Villeneuve, Tim Neff) έτρεξε για να εξασφαλίσει πρώτη την υπογραφή του Παπασάββα, διορίζοντάς τον ως πρώτο οδηγό της για το 2025 και αναγγέλλοντας στον ίδιο ότι θέλει να τον προβιβάσει από την USF2000 στην USF Pro 2000, κατηγορία η οποία βρίσκεται μόλις δύο σκαλοπάτια μακριά από το πασίγνωστο πρωτάθλημα των Indycars. 

H TJ Speed, όμως, δεν αποτελεί άλλη μια ομάδα του πρωταθλήματος αλλά την ομάδα η οποία έχει από το 2025 την ευθηνή για το πρόγραμμα Εξέλιξης Οδηγών της HMD Motorsports η οποία αγωνίζεται στο Indy NXT: το πρωτάθλημα που εκτρέφει και προμηθεύει με ταλέντα την κορωνίδα των αγώνων αυτοκινήτου της Αμερικής.

«Αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα για μένα και για την καριέρα μου», ανέφερε ο Ευαγόρας. «Δεν βλέπω την ώρα να ξεκινήσω τη συνεργασία μου με μια νέα ομάδα, με ένα νέο μονοθέσιο, σε ένα νέο πρωτάθλημα και μάλιστα ως οδηγός του προγράμματος που οδηγεί στο Indy NXT». 

 

Η TJ Speed δήλωσε με τη σειρά της, χωρίς να κρύψει τον ενθουσιασμό της, πως ο Κύπριος οδηγός έχει την ικανότητα, τη θέληση και την εμπειρία για να πετύχει μαζί της τους στόχους του. 

 

Close

 

Οι βάσεις για κάτι μεγαλύτερο 

Ο συμπατριώτης μας ανυπομονεί λοιπόν να δοκιμάσει το νέο του αυτοκίνητο στο πρώτο του test με την ομάδα στο τέλος αυτού του μήνα (26-27 Νοεμβρίου στο Barber Motorsports Park) τραβώντας πίσω τα γάντια για να μάθει πως συμπεριφέρεται το νέο εργαλείο ταχύτητας που θα αναλάβει. 

Η μονοθέσια βολίδα που θα πιλοτάρει στο πρωτάθλημα του 2025 ο Παπασάββας είναι μοντέλο της Tatuus, η οποία κατασκευάζει και τα μονοθέσια των άλλων μικρών κατηγοριών, προσφέροντας έτσι ομαλή προσαρμογή στους νεοφερμένους, ενώ το κινητήριο σύνολο αποτελεί ένας δίλιτρος MZR. Η τελική ταχύτητα του μονοθέσιου, που ζυγίζει μόλις 520 κιλά, ξεπερνά τα 265 χλμ./ώρα. 

Η μεγαλύτερη ευχάριστη έκπληξη αναφορικά με το μέλλον του Παπασάββα, ωστόσο, είναι πως η HMD έχει πρόσφατα μετακομίσει στη νέα, άρτια από τεχνολογικής άποψης βάση της, μεγέθους 7.500 τ.μ., κοντά στη θρυλική πίστα της Indianapolis, με την ομάδα να διαθέτει τώρα τον δικό της εξομοιωτή οδήγησης, γυμναστήριο, βαφείο κ.λπ. 

Το σημαντικότερο είναι πως η ομάδα της TJ Speed θα μετακομίσει επίσης σε αυτή τη νέα βάση, εκμεταλλευόμενη με κάθε τρόπο τις νέες εγκαταστάσεις, οι οποίες θα επιτρέψουν στον Ευαγόρα να ανθίσει σε ένα εύφορο περιβάλλον, προκειμένου να μπορέσει να βαδίσει στα χνάρια πρώην αστέρων της USF Pro 2000, όπως ο Pato O'Ward και ο Kyle Kirkwood, που τερμάτισαν στους πρώτους επτά στο φετινό πρωτάθλημα των Indycar.