F1

17 Jul, 2017 Ώρα 09:30

Formula 1: Συγκλονιστικό το φινάλε στο Silverstone με νικητή τον Hamilton

Thumbnail

Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη,

Close

 

Για 4η συνεχή χρονιά ο Lewis Hamilton κατάφερε να κερδίσει τον αγώνα της πατρίδας του και συγκεκριμένα το γκραν πρι που διεξήχθη στην πίστα του Silverstone. 

Close

Ο πιλότος της Mercedes ξεκίνησε από την πρώτη θέση και χωρίς να αντιμετωπίσει καμία απολύτως δυσκολία, ακόμα και πίεση από τους αντιπάλους του ήταν αυτός που είδε πρώτος την καρό σημαία. 

 

Close

 

Πίσω από τον Hamilton τερμάτισε ο Bottas που άρπαξε την ευκαιρία μόλις δύο γύρους πριν τον τερματισμό και ενώ βρισκόταν τρίτος. 

Ο μέχρι εκείνη τη στιγμή δεύτερος, Kimi Raikkonen με Ferrari, αντιμετώπισε πρόβλημα με ένα από τα ελαστικά και αναγκάστηκε να μπει στα πιτς για αλλαγή! Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να σημειώσει η Mercedes το απόλυτο 1-2 και να ξεφύγει στην βαθμολογία έναντι της Ferrari. 

 

 

Χαμός και θέαμα στο... τέλος

Το βάθρο συμπλήρωσε τελικά ο Raikkonen παρά το χάσιμο χρόνο στον προτελευταίο γύρο σώζοντας... κάπως την εμφάνιση της ιταλικής ομάδας. Και αυτό διότι ο Vettel με την δεύτερη Ferrari κατάφερε να τερματίσει στην 7η θέση καθώς δύο γύρους πριν τον τερματισμό, το εμπρός αριστερό ελαστικό διαλύθηκε και έτσι αναγκάστηκε να μπει στα πιτς για να μπορέσει να... τερματίσει. Παρ' όλα αυτά, ο Γερμανός διατήρησε την πρώτη θέση στην βαθμολογία των οδηγών, με διαφορά μόλις ένα βαθμό από τον Hamilton.

Στην 4η θέση τερμάτισε ο Verstappen με Red Bull ενώ ο δεύτερος πιλότος της ομάδας, Daniel Ricciardo ακολούθησε στην 5η θέση έχοντας εκκινήσει από την 19η! Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι, Hulkenberg, Vettel, Ocon Perez και Massa.

O αγώνας της Βρετανίας αποδείχτηκε συγκλονιστικός και ιδίως στο τελείωμά του, με όλα τα παραπάνω που συνέβησαν. Τα αποτελέσματα ήταν τέτοια που έφεραν σημαντικές αλλαγές στην βαθμολογία και δείχνουν να αλλάζουν τις ισορροπίες κυρίως στην κατάταξη.

Η συνέχεια του πρωταθλήματος θα δοθεί στις 30 Ιουλίου στην Ουγγαρία, ένας αγώνας πολύ σημαντικός λίγο πριν φύγουν οι πιλότοι για τις... καλοκαιρινές τους διακοπές. 

 

 

04 Apr, 2024 Ώρα 13:19

F1: Στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου το Grand Prix της Κυριακής

Thumbnail

Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία των αγώνων που η F1 επισκέπτεται την πίστα της Suzuka International Racing Course τόσο νωρίς. Μέχρι και πέρυσι ο αγώνας ήταν πάντα στο πρόγραμμα, στο δεύτερο μέρος της σεζόν, κάπου ανάμεσα στον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο και θεωρητικά στην πίστα αυτή έβγαινε «μαθηματικά» ποιος θα είναι ο νέος παγκόσμιος πρωταθλητής. Μάλιστα τα δύο  τελευταία χρόνια, είχαμε δύο στάνταρ αποτελέσματα. Το 2022, σ’ αυτή την πίστα, ο Max Verstappen σφράγισε το δεύτερο τίτλο του, ενώ το 2023 η Red Bull εξασφάλισε τη διατήρηση του τίτλου των κατασκευαστών.

Close

Το πρώτο Grand Prix του Ειρηνικού είχε γίνει στις 17 Απριλίου 1994, στην Αΐντα. Το 1995 ο αγώνας μεταφέρθηκε τον Οκτώβριο.

Το παραδοσιακό slot της τελευταίας σεζόν άλλαξε και τώρα στις αρχές Απριλίου έχουμε αγώνα με έναν καιρό να δείχνει τα δόντια του. Αυτό το διάστημα αναμένονται ψυχρότερες συνθήκες και οι γιαπωνέζοι μετεωρολόγοι προβλέπουν την ημέρα του αγώνα βροχές και καταιγίδες.

Close

Στους τρεις προηγούμενους αγώνες, στο Bahrain, στη Saudia Arabia και στην  Αυστραλία, η πίστα ήταν στεγνή. Τα βρόχινα αλλά και τα ενδιάμεσα ελαστικά μέχρι σήμερα ήταν τυλιγμένα στις κουβέρτες. Τώρα όμως φαίνεται ότι θα βγουν αφού ο 4ος αγώνας λογικά θα γίνει υπό βροχή.

Το Weather.com αναφέρει πιθανότητα βροχής και τις τρεις ημέρες στην Ιαπωνία. Την Παρασκευή αναμένεται συννεφιά με θερμοκρασίες έως και 15 βαθμούς Κελσίου. Υπάρχει 23% πιθανότητα βροχής κατά τη διάρκεια του FP1!

Close

Το Σάββατο, η θερμοκρασία προβλέπεται να αυξηθεί κατά έναν βαθμό και η πιθανότητα βροχής αυξάνεται στο 24%. Οι κατατακτήριες δοκιμές, ωστόσο, αναμένεται να έχουν τελειώσει πριν αρχίσει να βρέχει.

 

 

Τι λέει το πρόγραμμα

Την Παρασκευή, 5 Απριλίου, στις 05.30 θα γίνει το Practice 1

Την ίδια ημέρα στις 09.00 θα γίνει το Practice 2

Το Σάββατο, 6 Απριλίου, στις 05.30 θα γίνει το Practice 3 και λίγες ώρες αργότερα στις 09.00 θα γίνει το Qualifying όπου θα βγει και ο Pole Man του αγώνα.

Την Κυριακή, 7 Απριλίου, ο αγώνας θα ξεκινήσει στις 08.00 το πρωί.

Το τέταρτο Grand Prix της σεζόν συμπίπτει με την εποχή των ανθισμένων κερασιών. Η Sakura στην Ιαπωνία, εμφανίζεται ανάμεσα στο τέλος Μαρτίου με αρχές Απριλίου. Sakura ονομάζεται στην Ιαπωνία το άνθος αρκετών δέντρων του γένους Prunus. Συγκεκριμένα της ιαπωνικής κερασιάς Prunus serrulata.

Είναι η πρώτη φορά που το Ιαπωνικό Grand Prix θα διεξαχθεί αυτή την εποχή της «Sakura». Η πρώιμη άνοιξη λογικό είναι να έχει χαμηλότερες θερμοκρασίες από ότι είναι συνηθισμένες. Αυτή την εποχή κυμαίνονται μεταξύ 8°C και 13°C.

 

 

Η Suzuka International Racing Course έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και είναι αγαπητή στους πιλότους της F1. Για πρώτη φορά αγώνας της F1 έγινε το 1987. Η πίστα είναι κλασική και δοκιμάζει τις ικανότητες των οδηγών με την απαιτητική χάραξη σχήματος «8». Το συνολικό μήκος της πίστας είναι 5.807 μέτρα. Οι πιλότοι θα καλύψουν σε 53 γύρους 307.471 Km. Το ρεκόρ με χρόνο 1.30.983 κατέχει από το 2019 ο Lewis Hamilton.

H πίστα δοκιμάζει επίσης τα ελαστικά: τόσο από άποψη φθοράς – λόγω υψηλών επιπέδων τραχύτητας ασφάλτου – όσο και από τις δυνάμεις και τα φορτία, στα οποία υπόκεινται τα ελαστικά σε όλες τις στροφές που συνθέτουν έναν γύρο. Ως συνήθως, η Pirelli επέλεξε τις πιο σκληρές γόμες.

 

 

H C1 θα είναι το σκληρό ελαστικό, η C2 το μεσαίο ελαστικό και η C3 το μαλακό ελαστικό. Αυτή η επιλογή χρησιμοποιήθηκε και στο Μπαχρέιν για τον πρώτο αγώνα της σεζόν.

Η συνήθης στρατηγική αγώνα, είναι αυτή των δυο αλλαγών, λόγω της ενέργειας που μεταφέρεται από τα ελαστικά και της πίεσης στην οποία, αυτά υπόκεινται. Ωστόσο, οι χαμηλότερες θερμοκρασίες μπορεί να δώσουν τη δυνατότητα και για στρατηγική μιας αλλαγής ειδικά στους οδηγούς που είναι ευγενικοί με τα ελαστικά τους.

Από την άλλη πλευρά, οι χαμηλές θερμοκρασίες μπορεί να δυσκολέψουν τη διατήρηση των ελαστικών στο σωστό παράθυρο λειτουργίας, ιδιαίτερα στον πρώτο γύρο εξόδου από τα πιτ. Η στρατηγική της μιας αλλαγής μειώνει επίσης την αποτελεσματικότητα προσπέρασης στα πιτ (undercut), η οποία είναι συνήθως πολύ χρήσιμη στη Suzuka. Αναμένεται η σκληρή και η μεσαία γόμα να πρωταγωνιστήσουν στον αγώνα. Βέβαια όπως είπαμε όλα θα εξαρτηθούν από τον καιρό.

Μετά τον αγώνα στην Αυστραλία η βαθμολογία των οδηγών έχει ως εξής

 

 

Μετά τον αγώνα στην Αυστραλία η βαθμολογία των ομάδων έχει ως εξής