Classic

16 Jul, 2020 Ώρα 23:44

40 χρόνια Fiat Panda: Η πεμπτουσία του Design

Thumbnail

Το ταξίδι στην 40χρονη ιστορία του Fiat Panda συνεχίζεται. Μετά την πρώτη στάση στους κινητήρες που χαρακτήρισαν το μοντέλο, στο δεύτερο video της σειρά κοιτάζουμε βαθύτερα στο σχεδιασμό που χαρακτήρισε τις τρεις γενιές του πετυχημένου αυτοκινήτου πόλης της ιταλικής φίρμας.

Close

Η έννοια του “Design” περιλαμβάνει πολλά περισσότερο από απλά την αισθητική και βρίσκεται βαθιά στη δημιουργία κάθε βιομηχανικού προϊόντος καθορίζοντας εκτός από τη μορφή του και τη συνολική του φιλοσοφία. Η αναζήτηση της βέλτιστης λύσης σε συνδυασμό με την επίτευξη ενός άρτια σε επίπεδο αισθητικής αποτελέσματος, αποτελούν την πεμπτουσία του Design που συμπυκνώνεται στη φράση “forms follows function” (η μορφή ακολουθεί τη λειτουργία).

_

Close

 

Τα μυστικά της επιτυχίας

Close

Στην ιστορία για το σχεδιασμό του Panda, εκτός από τον Luca Napolitano – Επικεφαλής των Fiat & Abarth για την περιοχή ΕΜΕΑ-, μας συνοδεύει και ο Klaus Busse – Επικεφαλής Σχεδιασμού της FCA για την περιοχή ΕΜΕΑ- που αναλύει το Ιταλικό Design του Panda, το οποίο αποτελεί έναν τέλειο συνδυασμό πρακτικότητας, ρεαλισμού, αλλά και συναισθήματος.

Τα μυστικά της επιτυχίας του Panda περιλαμβάνουν τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, το ευρύχωρο και κυρίως πλήρως διαμορφώσιμο εσωτερικό, την ευρεία γκάμα κινητήρων, αλλά και την ποικιλία χρωματισμών. Όλα τα παραπάνω συναντήθηκαν σε μια στιβαρή μορφή η οποία εκπέμπει γοητεία και φιλικότητα. Δεν αποτελεί σύμπτωση το γεγονός ότι το Panda είναι το πλέον δημοφιλές αυτοκίνητο για τους Ιταλούς, αλλά και για εκατομμύρια άλλους Ευρωπαίους που το επέλεξαν για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, είτε στην πόλη, είτε στην επαρχία. Το Panda είναι ένα αυτοκίνητο πόλης, αλλά την ίδια στιγμή είναι και ένα μικρό SUV, από την εποχή που ακόμα κανείς δεν ήξερε τι είναι το «SUV». Και βέβαια με την παρουσίαση του μοντέλου 4x4 έγινε πραγματικά ασταμάτητο σε κάθε επιφάνεια.  

_

 

Πρωτότυπο στιλ...

Είναι βασικό κομμάτι του DNA του Panda να προσφέρει πρωτότυπο στιλ και χρηστικότητα, παράλληλα με έξυπνες λύσεις που κάνουν πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού και των επιβατών. Στο πέρασμα του χρόνου το Panda εξελίχθηκε, αλλά παρέμεινε πιστό στις αξίες του, διατηρώντας μια τέλεια ισορροπία μεταξύ της μορφής και της λειτουργικότητας του. Από γενιά σε γενιά το μικρό Fiat επαναπροσδιόρισε το στιλ του, αλλά ποτέ δεν έχασε την ταυτότητα του και κυρίως δεν θυσίασε στο ελάχιστο την πρακτικότητα του. Για την ακρίβεια το Panda αποτελεί το σημείο αναφοράς όσον αφορά στη χρηστικότητα με συγκεκριμένα σχεδιαστικά στοιχεία που το κάνουν άμεσα αναγνωρίσιμο. Στοιχεία όπως τα αναδιπλούμενα καθίσματα, οι προσαρμόσιμοι χώροι για αντικείμενα στο εσωτερικό, η εργονομική διάταξη των χειριστηρίων και πολλά άλλα που εξασφαλίζουν άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις.

Στο άμεσο μέλλον το Fiat Panda θα συνεχίσει να εκπλήσσει. Η πρωτοποριακή του φύση αποτελεί συνεχή πηγή έμπνευσης για τους σχεδιαστές του Centro Stile που εργάζονται για να ανακαλύψουν ακόμα πιο έξυπνες και πρακτικές λύσεις για το αυτοκίνητο πόλης του αύριο. Καρπός μιας από αυτές τις προσπάθειες αποτελεί και το Fiat Concept Centoventi, η απάντηση της Fiat στη βιώσιμη ηλεκτροκίνηση για όλους, η οποία βασίζεται στα 120 χρόνια ιστορίας της μάρκας.

Το ταξίδι της ανακάλυψης του Fiat Panda δεν σταματά εδώ. Το τρίτο video που θα εστιάζει στις έξυπνες λύσεις του μοντέλου σύντομα θα είναι διαθέσιμο.

 

 

 

05 Feb, 2025 Ώρα 13:36

Εξωφρενικό ποσό για τη Mercedes-Benz W196R – Έγινε το 2ο ακριβότερο μοντέλο στην ιστορία

Thumbnail

Μία Mercedes-Benz W196 R Stromlinienwagen του 1954 σημείωσε νέο ρεκόρ σε δημοπρασία, καθώς έγινε το δεύτερο ακριβότερο αυτοκίνητο που έχει πωληθεί ποτέ. Το αγωνιστικό αυτοκίνητο έπιασε το αστρονομικό ποσό των 51.155.000 ευρώ.

Close

 

 

Η W196 R είναι ένα από τα μόλις τέσσερα αυτοκίνητα που παρήχθησαν ποτέ και αυτό είναι το μοναδικό που έχει προσφερθεί ποτέ προς πώληση. Αυτό ακριβώς το αυτοκίνητο, με αριθμό πλαισίου 00009/54, αγωνίστηκε όχι από έναν αλλά από δύο θρύλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού – τον Juan Manuel Fangio και τον Sir Stirling Moss.

 

Close

 

Η W196 R σηματοδότησε την επιστροφή της Mercedes στους αγώνες μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, κερδίζοντας στο ντεμπούτο της στο GP του Μπουένος Άιρες το 1955. Ο Fangio κατέκτησε το δεύτερο πρωτάθλημα οδηγών του την ίδια χρονιά, ενώ ο Moss τερμάτισε στη δεύτερη θέση. Από τους 14 αγώνες στους οποίους συμμετείχε, η W196 R κέρδισε τους 11.

 

 

Η W 196 R έχει ένα κλασικό αγωνιστικό αμάξωμα εκείνης της εποχής, με μονό κάθισμα και πλευρικές εξατμίσεις. Κάτω από το μακρύ καπό βρίσκεται ένας οκτακύλινδρος σε σειρά κινητήρας M196 2,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 290 ίππους και διαθέτει ψεκασμό καυσίμου.

 

 

Το μοντέλο μέχρι τώρα ήταν στο Μουσείο Indianapolis Motor Speedway, καθώς το είχε δωρίσει η ίδια η Mercedes. Πλέον, για την τιμή των 51.155.000 ευρώ, πέρασε στα χέρια του ανώνυμου εκατομμυριούχου.

 

 

Αξίζει να αναφέρουμε, πως το συγκεκριμένο μοντέλο, γίνεται το 2ο ακριβότερο στην ιστορία καθώς η πρωτιά ανήκει σε μία ακόμη Mercedes. Ο λόγος για την Mercedes-Benz 300 SLR του 1955, την οποία o οίκος RM Sotheby’s πούλησε για 135 εκατομμύρια ευρώ το 2022.