Classic

16 Jul, 2020 Ώρα 23:44

40 χρόνια Fiat Panda: Η πεμπτουσία του Design

Thumbnail

Το ταξίδι στην 40χρονη ιστορία του Fiat Panda συνεχίζεται. Μετά την πρώτη στάση στους κινητήρες που χαρακτήρισαν το μοντέλο, στο δεύτερο video της σειρά κοιτάζουμε βαθύτερα στο σχεδιασμό που χαρακτήρισε τις τρεις γενιές του πετυχημένου αυτοκινήτου πόλης της ιταλικής φίρμας.

Close

Η έννοια του “Design” περιλαμβάνει πολλά περισσότερο από απλά την αισθητική και βρίσκεται βαθιά στη δημιουργία κάθε βιομηχανικού προϊόντος καθορίζοντας εκτός από τη μορφή του και τη συνολική του φιλοσοφία. Η αναζήτηση της βέλτιστης λύσης σε συνδυασμό με την επίτευξη ενός άρτια σε επίπεδο αισθητικής αποτελέσματος, αποτελούν την πεμπτουσία του Design που συμπυκνώνεται στη φράση “forms follows function” (η μορφή ακολουθεί τη λειτουργία).

_

Close

 

Τα μυστικά της επιτυχίας

Close

Στην ιστορία για το σχεδιασμό του Panda, εκτός από τον Luca Napolitano – Επικεφαλής των Fiat & Abarth για την περιοχή ΕΜΕΑ-, μας συνοδεύει και ο Klaus Busse – Επικεφαλής Σχεδιασμού της FCA για την περιοχή ΕΜΕΑ- που αναλύει το Ιταλικό Design του Panda, το οποίο αποτελεί έναν τέλειο συνδυασμό πρακτικότητας, ρεαλισμού, αλλά και συναισθήματος.

Τα μυστικά της επιτυχίας του Panda περιλαμβάνουν τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, το ευρύχωρο και κυρίως πλήρως διαμορφώσιμο εσωτερικό, την ευρεία γκάμα κινητήρων, αλλά και την ποικιλία χρωματισμών. Όλα τα παραπάνω συναντήθηκαν σε μια στιβαρή μορφή η οποία εκπέμπει γοητεία και φιλικότητα. Δεν αποτελεί σύμπτωση το γεγονός ότι το Panda είναι το πλέον δημοφιλές αυτοκίνητο για τους Ιταλούς, αλλά και για εκατομμύρια άλλους Ευρωπαίους που το επέλεξαν για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, είτε στην πόλη, είτε στην επαρχία. Το Panda είναι ένα αυτοκίνητο πόλης, αλλά την ίδια στιγμή είναι και ένα μικρό SUV, από την εποχή που ακόμα κανείς δεν ήξερε τι είναι το «SUV». Και βέβαια με την παρουσίαση του μοντέλου 4x4 έγινε πραγματικά ασταμάτητο σε κάθε επιφάνεια.  

_

 

Πρωτότυπο στιλ...

Είναι βασικό κομμάτι του DNA του Panda να προσφέρει πρωτότυπο στιλ και χρηστικότητα, παράλληλα με έξυπνες λύσεις που κάνουν πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού και των επιβατών. Στο πέρασμα του χρόνου το Panda εξελίχθηκε, αλλά παρέμεινε πιστό στις αξίες του, διατηρώντας μια τέλεια ισορροπία μεταξύ της μορφής και της λειτουργικότητας του. Από γενιά σε γενιά το μικρό Fiat επαναπροσδιόρισε το στιλ του, αλλά ποτέ δεν έχασε την ταυτότητα του και κυρίως δεν θυσίασε στο ελάχιστο την πρακτικότητα του. Για την ακρίβεια το Panda αποτελεί το σημείο αναφοράς όσον αφορά στη χρηστικότητα με συγκεκριμένα σχεδιαστικά στοιχεία που το κάνουν άμεσα αναγνωρίσιμο. Στοιχεία όπως τα αναδιπλούμενα καθίσματα, οι προσαρμόσιμοι χώροι για αντικείμενα στο εσωτερικό, η εργονομική διάταξη των χειριστηρίων και πολλά άλλα που εξασφαλίζουν άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις.

Στο άμεσο μέλλον το Fiat Panda θα συνεχίσει να εκπλήσσει. Η πρωτοποριακή του φύση αποτελεί συνεχή πηγή έμπνευσης για τους σχεδιαστές του Centro Stile που εργάζονται για να ανακαλύψουν ακόμα πιο έξυπνες και πρακτικές λύσεις για το αυτοκίνητο πόλης του αύριο. Καρπός μιας από αυτές τις προσπάθειες αποτελεί και το Fiat Concept Centoventi, η απάντηση της Fiat στη βιώσιμη ηλεκτροκίνηση για όλους, η οποία βασίζεται στα 120 χρόνια ιστορίας της μάρκας.

Το ταξίδι της ανακάλυψης του Fiat Panda δεν σταματά εδώ. Το τρίτο video που θα εστιάζει στις έξυπνες λύσεις του μοντέλου σύντομα θα είναι διαθέσιμο.

 

 

 

12 Sep, 2024 Ώρα 14:28

Citroen 2 CV: Ένα εμβληματικό μοντέλο στην ιστορία της Γαλλικής μάρκας

Thumbnail

Η Citroën γιορτάζει τα 75 χρόνια του 2 CV, του εμβληματικού της μοντέλου με την εξαιρετική καριέρα που κατάφερε να διαθέσει 5.114.969  αυτοκίνητα στην παγκόσμια αγορά μεταξύ των ετών 1949 και 1990.  Tο εμπιστεύτηκαν άνθρωποι όλων των ηλικιών και των επαγγελμάτων, λόγω της πολυχρηστικότητας του, έγινε Bond car, πρωταγωνίστησε σε πολλές κινηματογραφικές ταινίες και διένυσε μία ζηλευτή εμπορική πορεία 42 ετών.

Close

Το 2 CV έχει τις ρίζες του στο  «TPV» (Toute Petite Voiture ή «πολύ μικρό αυτοκίνητο») του 1936, και είχε σαν στόχο να περάσει στην αγορά τις θεμελιώδης αρχές της μάρκας : δημοφιλές, άνετο, απλό, ανθεκτικό και προσιτό.  Το μοναδικό σχήμα του αμαξώματος και η ευελιξία του ήταν τα κλειδιά για μία επιτυχία που  διήρκεσε αρκετές δεκαετίες.

Σχεδιασμένο στην καρδιά του Παρισιού, στο γραφείο σχεδιασμού της Citroën στην rue du théâtre και εξελιγμένο στο κέντρο δοκιμών Ferté-Vidame στο Eure-et-Loir, το 2 CV παρουσιάστηκε στο ευρύ κοινό στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού στις 7 Οκτωβρίου 1948.  Μετά την εκπληκτική πορεία των  5,114,969 αυτοκινήτων εκ των οποίων τα 1,246,335 2CV Vans, στις 27 Ιουλίου 1990 στις 4 το απόγευμα, το τελευταίο 2 CV θα έφευγε από το εργοστάσιο Mangualde στην Πορτογαλία.

Close

 

 

Όταν ξεκίνησε η παραγωγή του τον Ιούλιο του 1949, το 2CV ήταν ένα μικρό αυτοκίνητο εξοπλισμένο με έναν αερόψυκτο, επίπεδο δίλιτρο κινητήρα 375 κ.εκ. ισχύος 9 ίππων, ικανό να αναπτύξει τελική ταχύτητα 50 χλμ/ώρα. Με αυτό το μοντέλο, η Citroën έφερε επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία προσφέροντας ένα οικονομικό και ευέλικτο όχημα που μπορούσε να μεταφέρει έως και τέσσερα άτομα και 50 κιλά αποσκευών. Ο μοναδικός του σχεδιασμός αγαπήθηκε αμέσως από το κοινό ενώ στοιχεία όπως η πολυχρηστικοτητα του με τα αφαιρούμενα καθίσματα, η ευελιξία του καθώς και η άνεση θα του χαρίσουν μια παγκόσμια αναγνώριση. 

Πρέπει να σημειωθεί ότι το 1950, η Citroen δέχθηκε τόσες πολλές παραγγελίες με αποτέλεσμα ο χρόνος παράδοσης του να φθάνει μέχρι και τα 6 χρόνια!!

 

 

Το 2 CV είναι ένα διαχρονικό μοντέλο, το οποίο έχει γίνει ένα πραγματικό κοινωνικό φαινόμενο που σήμερα ενώνει συλλέκτες από όλο τον κόσμο και το οποίο συναντάμε συχνά στους δρόμους μας. Το 2 CV είναι επίσης γνωστό σε όλο τον κόσμο όπου του απέδωσαν και διάφορα παρατσούκλια όπως "Deuche", "Deudeuche", "Ugly Duckling" και πολλά άλλα. Συνολικά στην ιστορία του, το 2 CV είχε δέκα διαφορετικές εκδόσεις. Μεταξύ αυτών, μπορούμε να αναφέρουμε το Spot, το Charleston ή το Cocorico.

 

 

Ενδεικτικό της αξιοπιστίας του, το 2 CV είχε την ευκαιρία να διασχίσει μερικές από τις πιο δύσκολες διαδρομές του πλανήτη , όπως το 1970 στο Παρίσι-Καμπούλ-Παρίσι 16.500 χιλιομέτρων, το 1971 στο Παρίσι-Περσέπολης 13.500 χιλιομέτρων και το 1973 από το Αμπιτζάν στην Τύνιδα 8.000 χιλιομέτρων.

Η Citroen αντιπροσωπεύεται στην κυπριακή αγορά από την εταιρεία CiC Automasters και οι εκθεσιακοί της χώροι, όπου θα μπορείτε να δείτε και να οδηγήσετε τα καινούργια μοντέλα, αναμένεται να λειτουργήσουν τον Οκτώβριο 2024