Classic

20 Dec, 2019 Ώρα 10:19

Κλασικό Fiat – Το είδαν στην έκθεση και ειδοποίησαν τον πρώην, ηλικιωμένο ιδιοκτήτη – συγκινητική ιστορία (φωτο)

Thumbnail

Μια συγκινητική ιστορία εξελίχθηκε στο πρόσφατο Boyz Stuff Show και την Έκθεση Κλασικού & Σπορ Αυτοκινήτου που διοργανώθηκε στη Λευκωσία. Ο διοργανωτής της έκθεσης και γνωστός συλλέκτης κλασικών Fiat, Στέλιος Κυθρεώτης, σκέφτηκε να εκθέσει στο κομμάτι των κλασικών αυτοκινήτων ένα παλιό Fiat το οποίο είχε αγοράσει πριν αρκετά χρόνια αλλά ακόμη δεν το έβαλε στη διαδικασία αναπαλαίωσης. Έτσι το μετέφεραν στην έκθεση και το τοποθέτησαν σε φάση barn find,δηλαδή όπως το βρίσκει κάποιος στην αποθήκη, μετά από χρόνια… σκονισμένο και έτοιμο για να δεχθεί την αγάπη που του αρμόζει…

Close

Πρόκειται για ένα Fiat 1100 103, μοντέλο του 1956 με το πολύ σπάνιο original αριθμό κυπριακής εγγραφής (νούμερο)… W1! Ναι, καλά διαβάζετε, W1!

 

Close

 

Την πρώτη μέρα λοιπόν της έκθεσης το Fiat προκάλεσε μεγάλο ενδιαφέρον στους χιλιάδες επισκέπτες με αποτέλεσμα το διαδίκτυο να κατακλυστεί μεταξύ άλλων και με τη φωτογραφία του σκονισμένου Fiat. Κάποιος ενημέρωσε τον γιο του παλιού ιδιοκτήτη και όλα τα μετέπειτα έγιναν γρήγορα. Ο γιος ενημέρωσε τον πατέρα του και την επόμενη μέρα, όλη η οικογένεια, ο παλιός ιδιοκτήτης με την σύζυγο του και τους δύο του γιους, επισκέφθηκαν την έκθεση για να δουν το αγαπημένο τους αυτοκίνητο!

Close

Τότε ο υπεύθυνος της έκθεσης των κλασικών, Πάμπος Θεοχαρίδης, ενημέρωσε αμέσως τηλεφωνικά τον νυν ιδιοκτήτη, Στέλιο Κυθρεώτη, ότι ο παλιός ιδιοκτήτης ήταν εκεί στην έκθεση και θέλει να τον γνωρίσει! 

 

 

Έτσι κι έγινε. Ο αξιαγάπητος κύριος, η σύζυγος του, αλλά και τα παιδιά του, αφηγήθηκαν στον Στέλιο διάφορες ιστορίες. Ότι και τα δύο παιδιά με αυτό το αυτοκίνητο έμαθαν να οδηγούν, ότι πολλές φορές του πρόσθεταν στην πινακίδα (W1) ένα C, κάνοντας το WC1…

Η σημαντικότερη όμως ιστορία, είναι πως το αυτοκίνητο αυτό ήταν το όχημα το οποίο χρησιμοποίησε το ζευγάρι στον γάμο τους! Ήταν το αυτοκίνητο με το οποίο ο τότε νιόπαντρος λεβέντης πήρε την νύφη και έφυγε από την Εκκλησία αμέσως μετά το μυστήριο…  

 

 

Συγκινητική στιγμή εκεί στην έκθεση, όταν το ζευγάρι αγκαλιάστηκε μπροστά στο σκονισμένο αυτοκίνητο του γάμου τους αρχές της δεκαετίας του ’60 και τα μάτια των παρευρισκόμενων δάκρυσαν…   

Ο Στέλιος, υποσχέθηκε ότι θα κάνει τα αδύνατα δυνατά να αναπαλαιώσει το αυτοκίνητο το συντομότερο δυνατό και εφόσον το κάνει, να πάει βόλτα τους τότε νεόνυμφους και τα παιδιά τους, που είχαν τόσες μνήμες σε εκείνο το αυτοκίνητο… 

 

 

Τα κλασικά αυτοκίνητα έχουν την δική τους ιστορία. Είναι μέρος του πολιτισμού μας, της ζωής μας. Όπως το μικρό παλιό αυτό Φιατάκι το οποίο για κάποιους μπορεί να φαντάζει ένα παλιό άχρηστο αυτοκίνητο… για τους λάτρεις όμως των κλασικών και της ιστορίας του αυτοκινήτου, το Fiat 1100 είναι ένας θησαυρός που σε κάποια φάση, θα κυκλοφορήσει ξανά στους δρόμους κι ας κατασκευάστηκε πριν 65 περίπου χρόνια…

 

25 May, 2020 Ώρα 13:22

Πόσα ξέρετε για το αεροπορικό spoiler του Ford Escort Cosworth;

Thumbnail

Τα παιδιά από το autogreeknews.gr μας άνοιξαν λίγο τα μάτια πρίνα μερικές μέρες με το ποιό κάτω άρθρο για εβληματικό spoiler του Ford Escort Cosworth. 

Close

Το Escort Cosworth αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα φετίχ των βενζινοαίματων, όχι μόνο σε σχέση με τα αυτοκίνητα της εποχής, αλλά κυρίως συγκριτικά με τα σημερινά. Αν ρωτάγαμε 10 άτομα, ζήτημα να μας έλεγαν οι 2 πως προτιμούν ένα σύγχρονο μοντέλο σε σχέση με το 90’s rally replica της Ford.

O κυριότερος λόγος που χαράχτηκε στο θυμικό όλων με πυρωμένο σίδερο, είναι φυσικά η συγκλονιστική εμφάνιση. Φουσκώματα, επιθετικό εμπρός μέρος με λειτουργική αεροδυναμική και, όπως θα περιμένατε, ο αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής: η θρυλική φτερούγα στο πίσω μέρος, που ενώνει οροφή και πόρτα πορτμπαγκάζ, με ένα ακόμα μικρότερο spoiler στη βάση της. Η αιτία -μαζί με το εμπρός spliiter- που το Escort Cosworth έγινε το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με downforce. Το προσωνύμιο «ουρά φάλαινας» προέκυψε από το σχήμα. Πόσοι γνωρίζουν, όμως, ότι η πραγματική έμπνευση προήλθε από τα αεροπλάνα;

Close

 

 

Ένα συγκεκριμένο, για την ακρίβεια. Το Fokker Dr.1 αποτέλεσε την αιχμή του δόρατος για την Luftstreitkrafte, κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Στα χέρια του Manfred von Richthofen, έσπειρε τον τρόμο στους αιθέρες από το 1917 έως το 1918 μετρώντας περισσότερες από 80 καταρρίψεις! Ο θρύλος του «Κόκκινου Βαρώνου» αποτέλεσε πηγή για δεκάδες βιβλία, τραγούδια και ταινίες, με την πρωτοποριακή διάταξη των τριών φτερών στο αεροπλάνο του να αφήνει εποχή. Από εκεί «έκλεψε» ιδέες ο Frank Stephenson, για τον σχεδιασμό της αεροτομής του Escort Cosworth.

Μάλιστα, το αρχικό του σχέδιο ήταν ακόμα πιο κοντά σε αυτό του Fokker καθώς αποτελείτο από 3 στελέχη, με την «ουρά φάλαινας» να είναι διπλή!

 

Το κόστος, ωστόσο, δεν «έψησε» τους ανθρώπους της Ford, ενώ υπήρχαν και παράπονα από τους δοκιμαστές για την ορατότητα. Οπότε η ανεπανάληπτη αεροτομή, πήρε τη μορφή που ξέρουμε. Παρόλα αυτά, όποιος ήθελε –και θέλει ακόμα- μπορούσε να προσθέσει το τρίτο spoiler (ή να αφαιρέσει κάθε παρουσία βοηθήματος από το πίσω μέρος, για να αυξήσει την τελική στα 240, από τα 232 χλμ./ώρα). Βλέποντάς το, αισθανόμαστε ευγνώμονες που τόσο η Ford όσο και η συντριπτική πλειοψηφία των κατόχων «Cossie», έμειναν πιστοί στην «ουρά φάλαινας».

 

Πηγή: Autogreeknews.gr