Classic

08 Aug, 2021 Ώρα 10:00

Όταν η Citroen μάθαινε τους Γερμανούς τη λέξη «άνεση» (βίντεο)

Thumbnail

Ήταν άνετη και έστριβε «με όσα»! Video εποχής δείχνει την υπεροχή της υδροπνευματικής ανάρτησης της Citroen CX έναντι των Mercedes, Audi και Fiat σε ανωμαλίες και στροφές! Θυμάστε πόσο αρχοντικές ήταν οι CX;

Close

 

 

Πληροφοριακά, το Citroen CX κατασκευάστηκε μεταξύ 1974 έως 1991 σε σχεδόν 1,2 εκατομμύρια αντίτυπα. Η ονομασία του προήλθε από το σύμβολο Cx (στα γαλλικά, το γνωστό Cd στα αγγλικά), που χρησιμοποιείται για τον αεροδυναμικό συντελεστή, αφού την εποχή εκείνη είχε 0,36. Ψηφίστηκε Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 1975, ενώ δεν ήταν λίγοι οι διάσημοι πολιτικοί και καλλιτέχνες που το είχαν στην κατοχή τους. Στην κορυφή της γκάμας βρέθηκε το CX 25 GTi Turbo μE 2.5 λτ. κινητήρα απόδοσης 164 ίππων και με τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα.

 

Close

Πηγή: Autoagora

28 Nov, 2024 Ώρα 10:10

Πωλείται το σημαντικότερο F1 μονοθέσιο στην ιστορία της Mercedes – Εκτιμάται στα 50 εκατ. ευρώ

Thumbnail

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν λίγους σχεδιαστικούς περιορισμούς στα πρώτα χρόνια της Formula 1, πολύ πριν οι αυστηροί κανονισμοί οριστικοποιηθούν. Η Mercedes-Benz εκμεταλλεύτηκε αυτή την ευκαιρία στα μέσα της δεκαετίας του 1950 και δημιούργησε την W 196 R, ένα ανοικτό αγωνιστικό. Ονομάστηκε Stromlinienwagen, και η RM Sotheby’s πουλάει ένα τέτοιο αγωνιστικό, το οποίο συνοδεύει μεγάλη ιστορία.

Close

 

 

Το αυτοκίνητο έκανε το αγωνιστικό του ντεμπούτο στο Grand Prix του Μπουένος Άιρες τον Ιανουάριο του 1955, με τον Juan Manuel Fangio να πιλοτάρει το σασί Νο 9 και να πετυχαίνει τη νίκη. Το αυτοκίνητο θα ολοκληρώσει την αγωνιστική του καριέρα με άλλη μια νίκη με τον Sir Stirling Moss στο τιμόνι, κερδίζοντας τον ταχύτερο γύρο στο ιταλικό Grand Prix του 1955.

 

Close

 

Η Mercedes διατήρησε αρχικά και τα 10 εναπομείναντα μοντέλα W 196 και τα διατήρησε σε λειτουργική κατάσταση. Ωστόσο, τελικά δώρισε τέσσερα από τα αυτοκίνητα αυτά, συμπεριλαμβανομένου του Νο 9. Το αυτοκίνητο βρήκε νέα στέγη στο Ίδρυμα Indianapolis Motor Speedway, όπου βρίσκεται από τότε, έχοντας υποστεί δύο αναβαθμίσεις κατά τη διάρκεια της ζωής του.

 

 

Σύμφωνα με τον οίκο RM Sotheby’s, αυτό είναι το μοναδικό Stromlinienwagen που προσφέρθηκε ποτέ προς πώληση σε ιδιώτη και είναι ένα από τα τέσσερα γνωστά W 196 R που είχαν το βελτιωμένο αμάξωμα στο τέλος της σεζόν F1 του 1955. Η RM προσδιορίζει την αξία του σε «πάνω από 55.000.000 δολάρια».

 

 

Η δημοπρασία έρχεται μόλις δύο χρόνια μετά την πώληση μιας Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe -μια από τις μόλις δύο που υπάρχουν- για το ιλιγγιώδες ποσό των 143 εκατομμυρίων δολαρίων, καθιστώντας την το ακριβότερο όχημα στον πλανήτη. Ενώ αυτή η W 196 R δεν είναι τόσο σπάνια, η ιστορία της στον χώρο των αγώνων είναι απαράμιλλη.