Editorial

12 Jan, 2024 Ώρα 08:17

Κι όμως! Έρευνα της Deloitte καταλήγει στο ότι η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως παρουσιάζει μείωση ενδιαφέροντος!

Thumbnail

Μετά από πολλές χώρες, τώρα και στις ΗΠΑ η πρόθεση αγοράς συμβατικού αυτοκινήτου εσωτερικής καύσης αυξήθηκε κατά 9% σε σχέση με το 2023.

Close

 

Του Κωνσταντίνου Καποδίστρια

CEO/Executive Director της Chr. Kapodistrias & Sons Ltd

Close

Στο μέλλον, ένας κόσμος όπου όλοι οδηγούν ηλεκτρικά οχήματα ενδέχεται να είναι αναπόφευκτος, αν και πολλοί ειδικοί εκφράζουν αρκετές επιφυλάξεις για αυτό. Ωστόσο, προς το παρόν, μια σειρά παραγόντων οδηγούν τους καταναλωτές πίσω στα κανονικά οχήματα εσωτερικής καύσης. Παρά τις μειώσεις τιμών και τις κυβερνητικές επιδοτήσεις σε πάρα πολλές χώρες, η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων αντιμετωπίζει πληθώρα προκλήσεων, συμπεριλαμβανομένων των υψηλότερων επιτοκίων και των τιμών πωλήσεων, της ανησυχίας των οδηγών για την αυτονομία της μπαταρίας, του χρόνου φόρτισης και της διαθεσιμότητας της υποδομής φόρτισης. Όλα αυτά συμβάλλουν στην μείωση της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων σε πολλές αγορές.

Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα από τη «Μελέτη Καταναλωτή Αυτοκινήτων 2024» της Deloitte, η οποία καταδεικνύει μια σημαντική αλλαγή στις προτιμήσεις των καταναλωτών προς τα ηλεκτρικά οχήματα. Στις ΗΠΑ, η πρόθεση αγοράς συμβατικών οχημάτων εσωτερικής καύσης αυξήθηκε κατά 9% από το 2023 (στο 67%), δείχνοντας σημαντικές προκλήσεις στο πλησιέστερο μέλλον για τη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, σύμφωνα με τη μελέτη της Deloitte.

Close

Παγκοσμίως, το ενδιαφέρον των καταναλωτών για οχήματα εσωτερικής καύσης επέστρεψε επίσης στη Γερμανία, την Ιαπωνία και την Κορέα (αύξηση 4% σε κάθε αγορά).

«Η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να αντιμετωπίζει αρκετές προκλήσεις όσον αφορά το μέλλον της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων», δήλωσε ο Masa Hasegawa, διευθυντής συμβουλευτικών υπηρεσιών της Deloitte Consulting LLP για θέματα παγκόσμιων αυτοκινητοβιομηχανιών και πρακτικών στρατηγικής και λειτουργιών.  «Λόγω των τρεχουσών τιμών πώλησης και της ανησυχίας για την αυτονομία ταξιδίου, ορισμένοι καταναλωτές κατευθύνονται προς τα οχήματα με εσωτερική καύση. Αυτό αποτελεί πρόκληση για μια ευρεία ομάδα ενδιαφερομένων φορέων του οικοσυστήματος, συμπεριλαμβανομένων των ρυθμιστών στις κυβερνήσεις, που κάνουν γενικές επενδύσεις για την επίτευξη φιλόδοξων στόχων υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων με αποφασιστικό χρονοδιάγραμμα», συμπλήρωσε ο κύριος Hasegawa.

Το ενδιαφέρον του καταναλωτή για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEVs) είναι υψηλότερο στην Κίνα (33%), ενώ οι καταναλωτές στην Ιαπωνία συνεχίζουν να εκδηλώνουν τη μεγαλύτερη προτίμηση προς τα Υβριδικά Ηλεκτρικά Οχήματα (HEV/PHEV) (41%).

Ο χρόνος που απαιτείται για τη φόρτιση φαίνεται να είναι η κύρια ανησυχία που εμποδίζει την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες (50%), την Ιαπωνία (48%), την Κορέα (48%), στη Νοτιοανατολική Ασία (45%), την Ινδία (43%) και την Κίνα (42%). Ο παράγοντας «αυτονομία» βρίσκεται επίσης στην κορυφή των καταναλωτών στη Γερμανία (55%). Συνολικά, η υψηλή τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένει κρίσιμο ζήτημα για την αυτοκινητοβιομηχανία των Ηνωμένων Πολιτειών, καθώς οι περισσότεροι καταναλωτές που ερωτήθηκαν αναμένουν ακόμα να πληρώσουν λιγότερο από 50.000 δολάρια για το επόμενο τους όχημα, συμπεριλαμβανομένου του 81% εκείνων που προγραμματίζουν να αγοράσουν ένα όχημα με εσωτερική καύση και του 74% εκείνων που προγραμματίζουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα.

«Σε μια περίοδο συνεχούς οικονομικής αβεβαιότητας, οι καταναλωτές στις Ηνωμένες Πολιτείες ανησυχούν όλο και περισσότερο για τη μελλοντική τους οικονομική ικανότητα και το μερίδιο του πορτοφολιού τους που απαιτείται για την ικανοποίηση των απαιτήσεών τους στην κινητικότητα», δήλωσε η Karen Bowman, αντιπρόεδρος και αρχηγός στον τομέα αυτοκινήτων των ΗΠΑ στη Deloitte LLP. Και συνέχισε, «Ως αποτέλεσμα, το ενδιαφέρον για συνδρομές οχημάτων και άλλες λύσεις κινητικότητας (ως-υπηρεσία) που επικεντρώνονται στη δημιουργία μιας αποτελεσματικής ισορροπίας μεταξύ προσιτότητας στην αγορά και ευκολίας θα είναι μια ενδιαφέρουσα τάση προς παρακολούθηση, ιδιαίτερα μεταξύ νεότερων, αστικών δημογραφικών ομάδων».

Παρά τις συνεχείς ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή και τη μείωση των εκπομπών ρύπων, η επιθυμία για μείωση του κόστους καυσίμου είναι ο κύριος λόγος που οι καταναλωτές επιλέγουν τα Ηλεκτρικά Οχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες, στη Νοτιοανατολική Ασία, στη Δημοκρατία της Κορέας, στην Ιαπωνία και στη Γερμανία, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας. Μόνο στην Ινδία, η ανησυχία για το περιβάλλον είναι το κύριο κίνητρο για την αγορά Ηλεκτρικού Οχήματος, ενώ στην Κίνα είναι η εμπειρία οδήγησης.

Η «Έρευνα Καταναλωτών του Αυτοκινήτου στην Παγκόσμια Αγορά 2024» της Deloitte βασίζεται σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε με περισσότερους από 27.000 καταναλωτές από 26 χώρες μεταξύ Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου του 2023.

Μπορείτε να δείτε την έρευνα της Deloitte εδώ.

12 Sep, 2024 Ώρα 09:52

Τι καλό θα μπορούσε να φέρει μια κρατική πίστα αυτοκινήτου-μοτοσικλέτας στην Κύπρο!

Thumbnail

Διαβάζουμε τις τελευταίες ώρες για τα τρελά νούμερα που έφερε η εξαιρετική δημόσια επιτυχία του MotoGP του San Marino και της Riviera του Rimini, με το νέο ρεκόρ των 163,558 θεατών. Ο παραγόμενος οικονομικός αντίκτυπος, ο οποίος προσθέτει στην παγκόσμια προβολή της εκδήλωσης, αφήνει στη πραγματικότητα σημαντικά ίχνη για την ανάπτυξη του Motorsport ακόμη και στο νησί μας. 

Close

Τις τελευταίες εβδομάδες, όταν η τάση των προπωλήσεων πρότεινε μια έκδοση ισοδύναμη με εκείνες στις οποίες πιστευόταν ευρέως ότι η επιτυχία καθοριζόταν κυρίως από το φαινόμενο «Valentino Rossi», η Misano World Circuit ζήτησε από την Trademark Italia να εκτιμήσει αμέσως το «οικονομικό προϊόν.

Το αποτέλεσμα είναι μια οικονομική επίπτωση 98.1 εκατομμυρίων (το 2023 ήταν 80.256 εκατομμύρια) και αυτά τα νούμερα έρχονται από τις 212 χιλιάδες τουριστικές παρουσίες που κατανέμονται μεταξύ της Δημοκρατίας του Αγίου Μαρίνου και της Ριβιέρα του Ρίμινι.

Close

Η πιο εμπεριστατωμένη μελέτη, πλήρης με την κατανομή μεταξύ των διαφόρων ειδών, θα είναι διαθέσιμη σε λίγες εβδομάδες, αλλά ήδη σήμερα είναι δυνατό να συσχετιστεί η αύξηση άνω των 20 χιλιάδων θεατών σε σύγκριση με το 2023 με την αύξηση των δαπανών που δημιουργούνται στην Δημοκρατία του Αγίου Μαρίνου και στην Ριβιέρα του Ρίμινι.

 

Close

 

Στο τέλος του 2024, η MWC θα έχει επίσης διαθέσιμη τη γενική μελέτη για μια σεζόν που γίνεται μια φορά στη ζωή, με μια σειρά από διεθνείς διοργανώσεις που πολύ λίγες πίστες στον κόσμο μπορούν να προσφέρουν.

Μόνο για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, το 2024 είδε πρωταγωνιστές την Formula E, το WorldSBK, το Fanatec GT, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM Junior GP, το Ιταλικό Πρωτάθλημα CIV με το Racing Night και δύο εκδόσεις του MotoGP. Μεταξύ άλλων προστέθηκαν η Παγκόσμια Εβδομάδα Ducati WDW 2024, το Eicma Riding Fest, το Aprilia All Stars, το Suzuki Motor Fest, το Grand Prix Truck και το επόμενο Σαββατοκύριακο το Italian Bike Festival που υπόσχεται πάνω από 50 χιλιάδες επισκέπτες.

Εμείς σχολιάζοντας τη φοβερή αυτή επιτυχία και τον τζίρο των σχεδόν 100 εκατομμυρίων, σε λιγότερο από μια εβδομάδα, να πούμε ότι το Σαν Μαρίνο και η Ιταλία ως κράτος έχουν έσοδα σχεδόν 22 εκατομμυρίων, μόνο από τον ΦΠΑ (22% στην Ιταλία) αυτής της εκδήλωσης και φυσικά θα υπάρξουν και άλλα σημαντικά φορολογικά έσοδα για το κράτος από τη φορολόγηση των καθαρών κερδών που θα προκύψουν από όλο αυτόν τον τζίρο που έγινε γύρω από την εκδήλωση MotoGP.

Και αυτό μόλις μερικές ώρες με το καράβι και μια ώρα δρόμος από την Ανκόνα που φτάνουν τα καράβια που ξεκινούν από την Πάτρα και την Ηγουμενίτσα. Ή μία ώρα δρόμος από το αεροδρόμιο της Μπολόνια. 

Κανείς όμως Κύπριος πολιτικός δεν έχει πάει στην πίστα του Μιζάνο για να ρωτήσει τους οργανωτές για το πως το κάνουν αυτό, για το πως θα μπορούσε αυτό το ίδιο πράγμα, ένας Αγώνας MotoGP να γίνει και στην Κύπρο. ΑΝ και μετά από σχεδόν 30 χρόνια συζητήσεων (ναι τόσα χρόνια προσπαθούμε να πείσουμε την κυβέρνηση ότι δεν είμαστε ελέφαντες) βλέπουμε ακόμη το ενδιαφέρον να είναι μόνο στραμμένο στην μάππα. 

Μήπως δεν καταλαβαίνουν το οικονομικό όφελος της πατρίδας μας από μια τέτοια διοργάνωση; Μήπως δεν καταλαβαίνουν τι άλλα οφέλη σε προβολή της χώρας θα προσφέρει κάτι τέτοιο; Μήπως δεν καταλαβαίνουν πόσο ακόμη όφελος θα έφερνε οικονομικό και με άλλες διοργανώσεις η ύπαρξη ενός τέτοιου Αγώνα;

Αξιέπαινη φυσικά η προσπάθεια της Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου η οποία πιέζει την κατάσταση όσο περισσότερο μπορεί.