Editorial

21 Sep, 2020 Ώρα 10:49

Νεκρός μοτοσικλετιστής – Πότε θα μιλήσουμε για την βελτίωση της υποδομής του οδικού δικτύου;

Thumbnail

Του Στέλιου Κυθρεώτη

Close

 

Χθες χάσαμε ακόμη ένα φίλο μοτοσικλετιστή ο οποίος απώλεσε τον έλεγχο της μοτοσικλέτας του και χτύπησε αρχικά στο προστατευτικό κιγκλίδωμα, όπου το κράνος του διαλύθηκε...

Close

Η επίσημη αναφορά μιλά για "ανθρώπινο παράγοντα" και βέβαια "αυξημένη" ταχύτητα. Και εννοείται ότι και τα δύο ισχύουν.

Όμως, κανένας δεν θα αναφέρει πως οι συγκεκριμένες μπαριέρες (crash barriers) είναι ακατάλληλες για επαφή με μοτοσικλετιστή σε πτώση.

Close

 

 

Με δεδομένο το μεγάλο ποσοστό νεκρών μοτοσικλετιστών από πτώση και επαφή με μπαριέρες, κανένας δεν έχει αναφέρει σε σχεδιασμούς για μείωση των θανατηφόρων στην Κύπρο, πέρα από γενικόλογα του στιλ "βελτίωση του οδικού δικτύου" την ανάγκη για τοποθέτηση νέων προσθετικών μερών στις υφιστάμενες μπαριέρες για σημαντική μείωση της πιθανότητας ένας μοτοσικλετιστής να χάσει την ζωή του.

 

barieres

 

Και πάλι, δεν θα ανακαλύψουμε την "τασσινόπιττα". Υπάρχουν πολλά συστήματα στο εξωτερικό όπως το Ecran Motard που φαίνεται στην πρώτη φωτογραφία, αλλά και άλλα όπως το Mototub, το Motorail και το Plasti-rail. Δοκιμασμένα συστήματα τα οποία με βεβαιότητα μπορούν να σώσουν ζωές στην Κύπρο - θα είχαν πιθανότατα σώσει τρεις, μόνο το 2020... - . Η διαφορά της πρώτης από την δεύτερη που εμφανίζει μπαριέρες όπως αυτές που έχουμε στην Κύπρο, είναι εμφανής. Δείτε την διαφορά εδώ.

 

 

Αυτό είναι το συμπέρασμα μελέτης, στα αγγλικά, από εμπειρογνώμονες στο εξωτερικό:

Τhe working width and the dynamic deflection (i.e. deflection of the fence) were measured for each configuration. The results, in terms of the safety performance of the device for motorcyclists, showed that the motorcycle was redirected by the device and that, as the motorcycle and its rider slid along the fence, the aluminium guides protected the rider body parts against the wires. In addition, no part of the fence penetrated the motorcycle or the rider.

Το οποίο μεταφράζεται:

Οι Acceleration Severity Index (ASI), Theoretical Head Impact Velocity (THIV), Post Impact Head Decelerations (PHD), το πλάτος εργασίας και η δυναμική εκτροπή (δηλ. εκτροπή της μπαριέρας) μετρήθηκαν για κάθε διαμόρφωση. Τα αποτελέσματα, από την άποψη της απόδοσης ασφάλειας της πρόσθετης μπαριέρας για μοτοσικλετιστές, έδειξαν ότι η μοτοσικλέτα ανακατευθύνθηκε από τη πρόσθετη μπαριέρα και ότι, καθώς η μοτοσικλέτα και ο αναβάτης της γλίστρησαν κατά μήκος του φράχτη, οι πρόσθετοι οδηγοί αλουμινίου προστάτευαν τα μέρη του αμαξώματος από τα καλώδια. Επιπλέον, κανένα τμήμα του φράχτη δεν διείσδυσε τη μοτοσικλέτα ή τον αναβάτη.

Χρειαζόμαστε νέες προσεγγίσεις γιατί η μέχρι στιγμής ανάλυση των τροχαίων δείχνει ότι τα μέτρα που λαμβάνονται, εκτός από τον παράγοντα της ταχύτητας που χωρίς την χρήση καμερών (που μας πουλάνε σαν χρήσιμη) έχει μειωθεί, σε όλους τους άλλους παράγοντες υπάρχει διαχρονικά μια αποτυχημένη πορεία (κράνος, ζώνη κ.α.). Η Πολιτεία χρειάζεται πίεση από εμάς για να γεμίσουν οι δρόμοι μας με νέες μπαριέρες. Με κράνη (με προδιαγραφές) και ζώνες που θα φοράμε πάντα.

13 Feb, 2024 Ώρα 10:24

10+1 λόγοι να επισκεφτείς την πίστα της Άχνας!

Thumbnail

Η αλήθεια είναι ότι αυτό το θέμα δεν το έχουμε συζητήσει ποτέ. Εμείς εδώ στο Car.com.cy προερχόμαστε από μια ιστορία η οποία πάει πίσω. Πολύ πίσω. Από τις κόντρες στους δρόμους πριν υπάρξει καν πίστα στο νησί. Από τους πρώτους αγώνες Dragster, το περιοδικό Burnout και ακολούθως τους αγώνες Drift πριν καν υπάρξει η σκέψη για πίστα! Και αφού άνοιξε η πίστα φέραμε τα πρώτα Time Attack (Burnout Challenge). Σε όλα αυτά ήμασταν πάντα πρωτοπόροι. 

Close

Επικράτησαν σαν αθλήματα, επειδή ο κόσμος του motorsport τα αγάπησε και τα αγκάλιασε οργανωμένα δημιουργώντας τις λέσχες αυτοκινήτου όπου μέσω της Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου έγιναν την τελευταία δεκαετία επίσημα αθλήματα στο αγωνιστικό καλεντάρι. 

H ομάδα μας, όντας κοντράκηδες πολλών δεκαετιών (δεν λέμε πόσα για να μην φανεί πόσων χρονών είναι το αφεντικό) βρέθηκε από την κατάσταση Α (κόντρες, αγώνες σε διάφορους χώρους) στην κατάσταση Β (Διαχείριση πίστας, Οργανωμένοι Αγώνες κάτω από την ΚΟΑ, Promoter αγώνων ανάβασης κ.α.) χωρίς καν να καταλάβουμε την μεταφορά από το ένα στο άλλο. Το ζητούσε η αγορά. Το ζητούσαν οι αθλητές. 

Close

Ίσως επειδή η κατάσταση Β μας έδωσε μια διαφορετική αίσθηση στο θέμα αγώνων και ασφάλειας. Ίσως επειδή είναι μια εξέλιξη για μας αλλά και για το άθλημα. Εννοείται ότι στο αίμα μας συνεχίζει να κυλάει το ίδιο Petrolhead DNA που είχαμε πάντα. Γι'αυτό και δεν σταματάμε κάθε χρονιά να δυναμώνουμε ότι είναι στα χέρια μας. Βλέπε Boyz Stuff Show, Moto Expo, διαχείριση πίστας και άλλα.

Αν την βρίσκουμε με την πίστα, νομίζω αυτό είναι φανερό. Αν είμαστε ακόμη κοντράκηδες και αυτό είναι φανερό. Βρήκαμε όμως την φόρμουλα να χαιρόμαστε αυτό που αγαπάμε σε ένα ιερό για τους Petrolheads χώρο (εντάξει όχι για όλους) τον οποίο απολαμβάνουμε για πολλούς και διάφορους λόγους. Ας τους δούμε πιο αναλυτικά:

Close

1. Ασφαλές Περιβάλλον

Η πίστα είναι σχεδιασμένη με στόχο την ασφάλεια. Επίπεδες και ομαλές επιφάνειες. Καθαρό οπτικό πεδίο. Στροφές οι οποίες συγχωρούν λάθη μιας και υπάρχει αρκετό πλάτος (εντός και εκτός πίστας) διαφυγής του οχήματος σου. Ένα περιβάλλον χωρίς απρόβλεπτα εμπόδια έτσι ώστε να απολαύσεις γρήγορη οδήγηση χωρίς τους κινδύνους του αστικού κυκλοφοριακού δικτύου. Άσε τους δρόμους λοιπόν και έλα στην πίστα.

 

supra

 

 2. Μαθήματα γρηγόρης οδήγησης

 Είτε άσχετος, είτε σχετικός πάντα υπάρχουν πολλά που μπορείς να μάθεις για την γρήγορη οδήγηση. Ακόμη και πράγματα που μπορούν να σε βοηθήσουν στην κανονική οδήγηση. Τεχνικές οδήγησης οι οποίες μπορούν να σου σώσουν και την ζωή σε κάποια έκτακτη ανάγκη. Η υπηρεσία αυτή προσφέρεται με εμφανή τα αποτελέσματα από έμπειρους οδηγούς.

3. Η απόλυτη δοκιμή

Είτε έχεις εργοστασιακό είτε βελτιωμένο αυτοκίνητο ή μοτοσικλέτα, η πίστα είναι ο μόνος τόπος όπου θα δεις αλλά και θα ρυθμίσεις τα όρια του. Εκεί επίσης θα ανακαλύψεις και τα δικά σου όρια τα οποία εύκολα θα δεις ότι μπορείς να βελτιώσεις. Θα το δεις στο lap time που θα βελτιώνεται συνεχώς.

 

 

4. Η Εμπειρία

Η αίσθηση της ασφάλειας θα σε αφήσει να οδηγήσεις το αυτοκίνητο σου ή την μοτοσυκλέτα σου με τρόπους τους οποίους δεν θα μπορέσεις ποτέ να χρησιμοποιήσεις στον κανονικό δρόμο. Αν νομίζεις ότι η εμπειρία του κανονικού δρόμου είναι μοναδική σε προκαλούμε να επανεξετάσεις!

 

kokos

 

5. Ανταγωνιστικό Πνεύμα

Αν εξαιρέσουμε τους επίσημους αγώνες που γίνονται, τα ρολόγια της πίστας από μόνα τους σε κάνουν να θέλεις να γίνεις καλύτερος. Άρα έχεις να ανταγωνιστείς τον εαυτό σου, τα ρολόγια της πίστας αλλά και όλους τους υπόλοιπους οδηγούς της κατηγορίας σου!

6. Είσαι στον κόσμο σου

Τι πιο όμορφο από έναν χώρο στον οποίο θα βρείς ΜΟΝΟ Petrolheads. Εκεί θα κάνεις φίλους. Αυτοί οι φίλοι θα σε βοηθήσουν να γίνεις καλύτερος χωρίς να ζητήσουν αντάλλαγμα και θα χαρούν μαζί σου για το αποτέλεσμα. Μετά θα προσπαθήσουν να σε ξεπεράσουν και αυτό είναι η χαρά της πίστας. Την ίδια στιγμή έχεις τον χρόνο που θέλεις με το όχημα σου. Η στιγμή που θα φορέσεις το κράνος και θα ακούς μόνο αυτό που σε ενδιαφέρει με μια μεγάλη δόση αδρεναλίνης. Στον κόσμο σου λέμε!

 

motorace

 

7. Θα μάθεις περισσότερα για το όχημα σου

Η οδήγηση στην πίστα θα σε κάνει να σκεφτείς διπλά για το τι θα βελτιώσεις, πως θα το βελτιώσεις και με ποια υλικά θα το βελτιώσεις. Όλα αυτά με την εμπειρία που θα αποκτήσεις δοκιμάζοντας τα όρια σου και του οχήματος σου! Την ίδια στιγμή θα βρείς ακόμη περισσότερους λόγους να αγαπήσεις αυτό που οδηγείς. Στην χειρότερη θα το πουλήσεις για κάτι καλύτερο!

8. Ο Θεατής 

Αντίθετα από πολλά άλλα αθλήματα, στην πίστα ο θεατής σε απολαμβάνει με ασφάλεια. Ο θεατής είναι χαρούμενος γιατί βλέπει το θέαμα που του προσφέρεις εσύ και οι υπόλοιποι που τρέχουν μαζί σου. Ο θεατής θα είναι εκεί με την οικογένεια του και δεν θα φοβάται την θύρα «τάδε» που οργάνωσε μακελειό πάνω στις κερκίδες, όπως συμβαίνει στο ποδόσφαιρο. Το παιδί του θεατή πιθανό να θέλει να γίνει σαν εσένα κάποια μέρα. Ακόμη πιο πιθανό είναι ότι θα το πετύχει επειδή στην πίστα θα τρέξει με τους δικούς του κόπους και όχι με το μέσο του καθενός. 

 

 

9. Δεν θα σε κρίνει κανείς

Πας περίπατο με το όχημα σου. Κάνεις θόρυβο, είσαι μοντίφας, είσαι αλήτης, είσαι εγκληματίας, η αστυνομία σε έχει στο μάτι, ο γείτονας το ίδιο. Ακόμη και αν θέλεις να είσαι γρήγορος μέσα σε ένα όχι και τόσο δημοφιλές όχημα. Στην πίστα θα πας και εκείνο που βλέπεις εσύ είναι χάρμα οφθαλμού και για τους υπόλοιπους.

 

bike

 

10. Η πίστα είναι για όλους

Άντρας, γυναίκα, καγκουρό! Για την πίστα είσαι Petrolhead! 

10+1. Η πρώτη επαφή με το μηχανοκίνητο

Η πίστα είναι ο μοναδικός χώρος μέσω του οποίου μπορείς να προωθήσεις το μηχανοκίνητο στα παιδιά σου. Ξεκινώντας από το κάρτιγκ μπορείς να μυήσεις το δικό σου παιδί στον εκπληκτικό κόσμο του motorsport! Ή να νιώσεις κι εσύ γρήγορος έστω για λίγο, ναι, μπορείς!

Και μην ανησυχείς, αν απλά θέλεις να βλέπεις το όχημα σου παρκαρισμένο για να απολαμβάνεις την ομορφιά του και την γυαλάδα του, έχουμε και για σένα τον χώρο. Αλλα αφού το βελτίωσες ρε μπροοοο! Πάτα του μία με ασφάλεια να σε χαρούμε και εμείς! Αν όμως θέλεις να το παίξεις underground και Φ the police και θύρα «τάδε» και ξέρω γω τι άλλο, δυστυχώς δεν μπορούμε να βοηθήσουμε!

See you at the track! Έχεις το!