Editorial

21 Sep, 2020 Ώρα 10:49

Νεκρός μοτοσικλετιστής – Πότε θα μιλήσουμε για την βελτίωση της υποδομής του οδικού δικτύου;

Thumbnail

Του Στέλιου Κυθρεώτη

Close

 

Χθες χάσαμε ακόμη ένα φίλο μοτοσικλετιστή ο οποίος απώλεσε τον έλεγχο της μοτοσικλέτας του και χτύπησε αρχικά στο προστατευτικό κιγκλίδωμα, όπου το κράνος του διαλύθηκε...

Close

Η επίσημη αναφορά μιλά για "ανθρώπινο παράγοντα" και βέβαια "αυξημένη" ταχύτητα. Και εννοείται ότι και τα δύο ισχύουν.

Όμως, κανένας δεν θα αναφέρει πως οι συγκεκριμένες μπαριέρες (crash barriers) είναι ακατάλληλες για επαφή με μοτοσικλετιστή σε πτώση.

Close

 

 

Με δεδομένο το μεγάλο ποσοστό νεκρών μοτοσικλετιστών από πτώση και επαφή με μπαριέρες, κανένας δεν έχει αναφέρει σε σχεδιασμούς για μείωση των θανατηφόρων στην Κύπρο, πέρα από γενικόλογα του στιλ "βελτίωση του οδικού δικτύου" την ανάγκη για τοποθέτηση νέων προσθετικών μερών στις υφιστάμενες μπαριέρες για σημαντική μείωση της πιθανότητας ένας μοτοσικλετιστής να χάσει την ζωή του.

 

barieres

 

Και πάλι, δεν θα ανακαλύψουμε την "τασσινόπιττα". Υπάρχουν πολλά συστήματα στο εξωτερικό όπως το Ecran Motard που φαίνεται στην πρώτη φωτογραφία, αλλά και άλλα όπως το Mototub, το Motorail και το Plasti-rail. Δοκιμασμένα συστήματα τα οποία με βεβαιότητα μπορούν να σώσουν ζωές στην Κύπρο - θα είχαν πιθανότατα σώσει τρεις, μόνο το 2020... - . Η διαφορά της πρώτης από την δεύτερη που εμφανίζει μπαριέρες όπως αυτές που έχουμε στην Κύπρο, είναι εμφανής. Δείτε την διαφορά εδώ.

 

 

Αυτό είναι το συμπέρασμα μελέτης, στα αγγλικά, από εμπειρογνώμονες στο εξωτερικό:

Τhe working width and the dynamic deflection (i.e. deflection of the fence) were measured for each configuration. The results, in terms of the safety performance of the device for motorcyclists, showed that the motorcycle was redirected by the device and that, as the motorcycle and its rider slid along the fence, the aluminium guides protected the rider body parts against the wires. In addition, no part of the fence penetrated the motorcycle or the rider.

Το οποίο μεταφράζεται:

Οι Acceleration Severity Index (ASI), Theoretical Head Impact Velocity (THIV), Post Impact Head Decelerations (PHD), το πλάτος εργασίας και η δυναμική εκτροπή (δηλ. εκτροπή της μπαριέρας) μετρήθηκαν για κάθε διαμόρφωση. Τα αποτελέσματα, από την άποψη της απόδοσης ασφάλειας της πρόσθετης μπαριέρας για μοτοσικλετιστές, έδειξαν ότι η μοτοσικλέτα ανακατευθύνθηκε από τη πρόσθετη μπαριέρα και ότι, καθώς η μοτοσικλέτα και ο αναβάτης της γλίστρησαν κατά μήκος του φράχτη, οι πρόσθετοι οδηγοί αλουμινίου προστάτευαν τα μέρη του αμαξώματος από τα καλώδια. Επιπλέον, κανένα τμήμα του φράχτη δεν διείσδυσε τη μοτοσικλέτα ή τον αναβάτη.

Χρειαζόμαστε νέες προσεγγίσεις γιατί η μέχρι στιγμής ανάλυση των τροχαίων δείχνει ότι τα μέτρα που λαμβάνονται, εκτός από τον παράγοντα της ταχύτητας που χωρίς την χρήση καμερών (που μας πουλάνε σαν χρήσιμη) έχει μειωθεί, σε όλους τους άλλους παράγοντες υπάρχει διαχρονικά μια αποτυχημένη πορεία (κράνος, ζώνη κ.α.). Η Πολιτεία χρειάζεται πίεση από εμάς για να γεμίσουν οι δρόμοι μας με νέες μπαριέρες. Με κράνη (με προδιαγραφές) και ζώνες που θα φοράμε πάντα.

19 Oct, 2020 Ώρα 18:47

Κυκλοφοριακό Λευκωσίας: Υπάρχει λύση;

Thumbnail

H πρωτοβουλία «Ανεκτίμητη Λευκωσία» διοργανώνει την 3η διαδικτυακή συνάντηση με θέμα «Κυκλοφοριακό Λευκωσίας: Υπάρχει λύση;», την Τρίτη 20 Οκτωβρίου στις 18:00. Η πρωτοβουλία, που στόχο έχει να ενισχύσει τις προσπάθειες για να κάνουμε ξανά την πόλη μας πραγματική Πρωτεύουσα, συνεχίζει τις διαδικτυακές συναντήσεις αγγίζοντας ένα από τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά και επηρεάζει την ποιότητα της ζωής μας: Το κυκλοφοριακό πρόβλημα, το οποίο βλέπουμε μέρα με τη μέρα να εντείνεται και να μεγαλώνει.

Close
 

Στόχος της εκδήλωσης είναι να συζητηθούν: το κατά πόσον υπάρχει η πολιτική βούληση για να εφαρμοστεί το σχέδιο αστικής κινητικότητας της Λευκωσίας, να τεθούν οι λύσεις που είναι απαραίτητες πέραν της πεπατημένης, δηλαδή της δημιουργίας νέων λεωφόρων ή της διάνοιξης νέων δρόμων και το πώς χρησιμοποιούμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς, πώς βρίσκουμε έξυπνες λύσεις που να μειώνουν σε συγκεκριμένες ώρες την τροχαία κίνηση. 

Την εισαγωγή στη συζήτηση θα κάνει ο Υπουργός Μεταφορών Γιάννης Καρούσος, ενώ ομιλητέςθα είναι ο δρ. Λούκας Δημητρίου, Επίκουρος Καθηγητής ΠΜΜΠ, Διευθυντής Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Μηχανικής του Πανεπιστημίου Κύπρου, η κα. Εύη Αναγιωτού, Ανώτερη Εκτελεστικός Μηχανικός, Τμήμα Δημοσίων Έργων, Υπεύθυνη Κλάδου Βιώσιμης Κινητικότητας και ο κ. Στέλιος Κυθρεώτης, εμπειρογνώμονας σε θέματα αυτοκινήτου και οδικής ασφάλειας. Τη συζήτηση θα συντονίζει ο Βουλευτής Λευκωσίας, Εκπρόσωπος Τύπου του Δημοκρατικού Συναγερμού  και εμπνευστής της Ανεκτίμητης Λευκωσίας Δημήτρης Δημητρίου.

Η συζήτηση, θα μεταδίδεται ζωντανά από τη σελίδα της «Ανεκτίμητης Λευκωσίας» και Cosmos Wireless στο Facebook, καθώς και μέσω Vouli Tv σε Facebook και YouTube. 

Close