Editorial

07 Jun, 2020 Ώρα 11:50

Οι εφημερίδες, τα online, το Προεδρικό και η στραβάρα…

Thumbnail

*Γράφει ο Παναγιώτης Τσαγκάρης Twitter: @tsangarisp

Close

Η Έντυπη Δημοσιογραφία αποτελούσε το καλύτερο φυτώριο δημοσιογραφίας. Απ’ εκεί ξεκινήσαμε όλοι οι δημοσιογράφοι της «παλαιάς κοπής».

Η εξέλιξη, η τεχνολογία έφερε και την επανάσταση στα ΜΜΕ. Ασχέτως αν στην Κύπρο δεν το αντιληφθήκαμε, μεγάλοι Οργανισμοί ΜΜΕ στο εξωτερικό αντιλήφθηκαν έγκαιρα το τεράστιο δίλημμα που είχαν μπροστά τους: Είτε επενδύουμε σε νέες τεχνολογίες, στο νέο είδος δημοσιογραφίας είτε επιμένουμε «παραδοσιακά και μόνο έντυπα» και αργοπεθαίνουμε. Επέλεξαν το πρώτο. Με σοβαρά κονδύλια εκατομμυρίων εξέλιξαν και επένδυσαν στην νέα τεχνολογία. Η οποία είναι το Online. Δεν είδαν το Online ως τον ανταγωνιστή τους, αλλά ως ένα επιπλέον βραχίονα επέκτασης του δικού τους ΜΜΕ. Αποτέλεσμα; Αντί να ζημιώνουν, κερδίζουν. Αντί να μειώνουν θέσεις εργασίας, αυξάνουν. Αντί να μειώνεται η αναγνωσιμότητά τους, αυξήθηκε. Όλα αυτά από τις αρχές της δεκαετίας του 2010.

Close

Στην Κύπρο ταμπουρωθήκαμε στα στεγανά μας. Στο καβούκι μας. Όπως κάθε νέο τρομάζει, έτσι και το Online. Τα Έντυπα, φοβήθηκαν τον κανιβαλισμό με αποτέλεσμα να μην επενδύουν αρχικώς στο Online. Αποτέλεσμα να υπάρξει κενό και να εμφανιστούν εταιρείες ΜΜΕ αποκλειστικά για Online. Όταν τα Έντυπα αντιλήφθηκαν πως επρόκειτο για μια αναπόφευκτη «μάχη» άρχισαν να επενδύουν και τα ίδια στα Online. Ωστόσο πάντοτε με επιφύλαξη διότι δεν απέβαλαν από το μυαλό τους την «κακή ιδέα» ότι «το online θα κανιβαλίσει το έντυπο». Αντί δηλαδή να δουν το online ως ευκαιρία, το είδαν ως κατάρα. Κακώς. (Σε αυτή την εξίσωση υπήρξαν και δυο εν μέρει εξαιρέσεις που ήταν το συγκρότημα της SPP Media καθώς και το συγκρότημα ΔΙΑΣ).

Για κάποιο λόγο το «Έντυπο» αποτέλεσε την «Ιερή Αγελάδα» που κανένας δεν έπρεπε (και δεν πρέπει) να αγγίξει. Μια βιομηχανία, η οποία ακόμη και σήμερα δεν δουλεύει «καθαρά». Ακόμη και ως προς το θέμα πώλησης φύλλων, είμαστε η μοναδική χώρα στον Δυτικό κόσμο, όπου δεν υποχρεώνουμε δια Νόμου τα έντυπα να δημοσιοποιούν τις πωλήσεις τους. Ναι, ακόμη και αυτό, το πόσα φύλλα πουλά κάθε εφημερίδα, που θα έπρεπε να ήταν αυτονόητο, κρατείται μυστικό. Δεν θα επεκταθώ για τους λόγους του «μυστικού». Ο καθένας μπορεί να αντιληφθεί τι γίνεται… Θα σας πω μόνο το προφανές: Αν εσύ ως επιχείρηση θέλεις να διαφημίσεις, πώς θα γνωρίζεις πόσοι αναγνώστες θα δουν την διαφήμισή σου, αφού τα νούμερα που θα σου πει ο Οίκος ή ακόμη και ο Διαφημιστής σου δεν ξέρεις αν είναι ορθά; Εσύ πληρώνεις με την εντύπωση ότι διαφημίζεις σε μια εφημερίδα με πωλήσεις 20,000 φύλλων αλλά ουδείς ξέρει αν αυτό το νούμερο ισχύει και αν είναι όντως έτσι! (Και αυτό δεν το διατυπώνω τώρα, επειδή συνεργάζομαι επαγγελματικά με Online ΜΜΕ αλλά το διατύπωσα αρκετές φορές και πριν το 2008 -όταν δηλαδή γινόταν πάρτι με διαφημίσεις- και μάλιστα όταν συνεργαζόμουν με την εφημερίδα «ΑΛΗΘΕΙΑ» προκαλέσαμε και τις άλλες Εφημερίδες για θεσμοθέτηση δημοσιοποίησης των πωλήσεων χωρίς καμία ανταπόκριση από τα υπόλοιπα ΜΜΕ – πλην του ΠΟΛΙΤΗ).

Close
Όπως και να έχει, βρισκόμαστε στο σήμερα.

Η ατυχία του χώρου των ΜΜΕ είναι πως ο Πρώτος Πολίτης της χώρας ούτε πιστεύει αλλά ούτε και διαβάζει Online. Παραμένει, ένας παραδοσιακός αναγνώστης του Έντυπου. Αυτό δεν είναι κακό. Το κακό είναι πως ως Πρόεδρος δεν προσπαθεί καν -ως οφείλει- να αντιληφθεί και να κατανοήσει τις αλλαγές που επήλθαν. Το χειρότερο δε, είναι πως και οι συνεργάτες του -που είναι πολύ νεότεροι του- δεν τολμούν καν να του υποδείξουν πως ο χώρος των ΜΜΕ έχει αλλάξει. Και μάλιστα κατά πολύ.

Αποτέλεσμα; Να ανηφορίζουν στο Προεδρικό 4-5 εκδότες και να του αραδιάζουν κάμποσα του τύπου όπως πχ ότι χωρίς το Έντυπο δεν υπάρχει δημοσιογραφία, πως μόνο το Έντυπο παράγει πρωτογενές υλικό, ότι η μόνη σωστή δημοσιογραφία είναι η Έντυπη και αυτή είναι η πηγή ειδήσεων που διοχετεύεται στα Online. Και να του ζητούν βοήθεια και στήριξη διότι «το Έντυπο πεθαίνει». Όλα αυτά τα επιχειρήματα όμως πάσχουν. Και αποτελούν μόνο την μισή αλήθεια (είδε πιο κάτω).

Το Έντυπο όντως βρίσκεται σε δεινή θέση. Αλλά δεν είναι τώρα που βρίσκεται σε δεινή θέση και κυρίως δεν είναι λόγω του covid19 που βρέθηκε σε δεινή θέση. Είπαμε και πιο πάνω πως το Έντυπο παγκοσμίως άρχισε να βρίσκεται σε δεινή θέση από τις αρχές της δεκαετίας του 2010. Η Πανδημία το μόνο που άλλαξε είναι να επιταχύνει αυτή την πτωτική τάση πωλήσεων φύλλων. Και όταν οι αναγνώστες μετατοπίζονται σε άλλου είδους μορφή ενημέρωσης (online) ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ μετατοπίζεται και η διαφήμιση εκεί. Αφού η διαφήμιση γίνεται για τον κόσμο. Είναι λογικό ότι η διαφήμιση θα πάει εκεί που είναι ο κόσμος.

Εδώ σημειώνω πως προσωπικά δεν πιστεύω ότι το Έντυπο θα πεθάνει ή πως δεν πρέπει να στηριχθεί (είδε πιο κάτω). Ενδεχομένως να αλλάξει, να περιοριστεί αλλά δεν θα πεθάνει. Ωστόσο αυτό είναι άλλο θέμα.

Γιατί όμως τα επιχειρήματα των Εκδοτών πάσχουν και αποτελούν την μισή αλήθεια; Διότι, όντως τα Έντυπα διοχετεύουν την πρωτογενή ειδησεογραφία τους στα online. Αλλά σε ποια Online; Στα ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ βεβαίως online και όχι ΣΕ ΟΛΑ.

Και επί τούτου, υποχρεωτικά θα πρέπει να αναφερθώ στις Ιστοσελίδες για τις οποίες είμαι υπεύθυνος ως Δ/ντης Ειδήσεων (Offsite & Brief) και να σημειώσω πως εμάς δεν μας δίνουν τα Έντυπα πρωτογενές υλικό. Παράγουμε δικό μας. Δεν περιοριστήκαμε στην αναδημοσίευση των τηλεγραφημάτων του ΚΥΠΕ, στο οποίο είμαστε συνδρομητές και πληρώνουμε δικαιώματα. Παράγουμε πρωτογενές υλικό, ρεπορτάζ, αναλύσεις, δημοσιεύουμε δικές μας συνεντεύξεις, φιλοξενούμε δηλώσεις και θέσεις αρμοδίων, έχουμε άποψη, φιλοξενούμε απόψεις. Εργοδοτούνται μόνο για αυτές τις δύο Ιστοσελίδες πέραν των 10 δημοσιογράφων με πλήρη απασχόληση. Η δε εταιρεία DigitalTree Media ευρύτερα εργοδοτεί επιπλέον άλλους δημοσιογράφους (με πλήρη απασχόληση) για την κάλυψη των αναγκών των Ιστοσελίδων Kerkida, AvantGarde, Car, MyLife ενώ σύντομα θα ενισχυθεί το δυναμικό της για τις ανάγκες του νέου project για το WebTv. Και για να λειτουργεί μια εταιρεία ΜΜΕ Online επαγγελματικά, πέραν της απασχόλησης δημοσιογράφων απαιτούνται χίλια άλλα δυο πράματα, λογιστήρια, τεχνική υποστήριξη, γραφίστες, γραφεία, εξοπλισμός κτλ κτλ. Το ίδιο θεωρώ ισχύει ή πρέπει να ισχύει αν δεν ισχύει και για άλλες εταιρείες που θέλουν να ονομάζονται ΜΜΕ και που θέλουν να ασχολούνται αμιγώς με την Online ενημέρωση.

Και ακριβώς είναι εδώ που εμφανίζεται το Προεδρικό να είναι στραβό. Αγνοεί όλες αυτές τις παραμέτρους, αγνοεί την δυναμική του κάθε ΜΜΕ, αγνοεί τις επενδύσεις εκατομμυρίων που γίνονται στον χώρο των ψηφιακών ΜΜΕ, αγνοεί τις θέσεις εργασίας στον χώρο των ΜΜΕ και «μυστικά» προσπαθεί να χρηματοδοτήσει άμεσα ή έμμεσα συγκεκριμένο αριθμό Ομίλων ΜΜΕ (τα Έντυπα) εις βάρος μάλιστα άλλων. Διότι προσέξετε: 

Το μείζον εδώ δεν είναι ότι αρπάζουν κάποια ΜΜΕ λεφτά των φορολογουμένων και κάποια όχι, και αυτά που «έκοψαν έξω» φωνάζουν. Όχι. Δεν είναι αυτό. Προσωπικά θεωρώ πως κανονικά δεν θα έπρεπε να δίδεται ούτε και ένα σεντ από τα λεφτά των φορολογουμένων στα ΜΜΕ. Όπως ανακοινώθηκαν μέτρα για όλες τις επιχειρήσεις, τα ίδια μέτρα θα έπρεπε να ισχύουν (και ισχύουν) και για τα ΜΜΕ. Τέλος. 

Το μείζον λοιπόν εδώ είναι άλλο. Και εγείρονται τρία ζητήματα: 

 

Πρώτον. Παραβίαση του ανταγωνισμού. Πώς γίνεται ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας να παραβιάζει τον ανταγωνισμό και μάλιστα να δρα υπέρ συγκεκριμένης ομάδας επιχειρήσεων εις βάρος άλλων επιχειρήσεων του ίδιου τομέα; Αφού χρηματοδοτώντας τα Έντυπα -τα οποία πλέον διαθέτουν και Online και είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους- δεν προβαίνεις σε δυσμενή διάκριση εις βάρος των αμιγών online ΜΜΕ και δεν παρεμβαίνεις στην ελεύθερη αγορά; 

Δεύτερον. Στον χώρο των ΜΜΕ υπάρχουν ΗΔΗ ΠΕΝΤΕ προνόμια των Εντύπων έναντι των άλλων μορφών ΜΜΕ: 1/ Τα έντυπα ενισχύονται με χορηγία από το κράτος με περίπου 70,000ευρώ ανά έτος το καθένα (δεν ισχύει για Τηλεόραση, Ράδιο, Online) 2/ Έχουν μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ αντί 19% πληρώνουν 5% (δεν ισχύει για Τηλεόραση, Ράδιο, Online) 3/ Σε κάθε εκλογική αναμέτρηση το κράτος δημοσιεύει (μόνο στα Έντυπα) έναντι πληρωμής τον εκλογικό κατάλογο 4/ Διατήρηση της (πεπαλαιωμένης) Νομοθεσίας για υποχρεωτική δημοσίευση ΜΟΝΟ σε ΕΝΤΥΠΟ ΜΜΕ γάμους, κηδείες κτλ. 5/ Διατήρηση της (πεπαλαιωμένης) Νομοθεσίας για υποχρεωτική δημοσίευση ΜΟΝΟ σε ΕΝΤΥΠΟ ΜΜΕ δημοσιεύσεις εκποιήσεων, πλειστηριασμών κτλ (και τα πέντε αποτελούν σοβαρά εισοδήματα για ένα ΜΜΕ). 

Πέραν των πιο πάνω λοιπόν ο Πρόεδρος Αναστασιάδης αποφασίζει να δώσει κι’ άλλα στα Έντυπα όπως αύξηση της χορηγίας αλλά και καθορισμού συγκεκριμένου ποσοστού διαφήμισης από τους Ημικρατικούς προς τα έντυπα ΜΜΕ αλλά και αύξηση αγορών φύλλων εντύπου σε όλη την Δημόσια Υπηρεσία.

Τρίτον. Πώς είναι δυνατόν να επαγγέλλεσαι την Ψηφιακή Εποχή, αλλά ο Πρόεδρος σου να μην διαβάζει καν ψηφιακά ΜΜΕ αλλά παράλληλα να αρνείται να αναγνωρίσει την συμβολή των ψηφιακών ΜΜΕ και το χειρότερο να χρηματοδοτεί την μη ψηφιακή Δημοσιογραφία εις βάρος της ψηφιακής; Είναι και ολίγον τι οξύμωρο…

Εν κατακλείδι, ουδείς είναι εναντίον της στήριξης του Έντυπου. Αλλά είναι αλλιώς να υπάρχει μια συμβολική στήριξη διότι κανένας μας δεν θέλει να πεθάνει το Έντυπο (και δεν θα πεθάνει είτε με στήριξη είτε όχι) και είναι αλλιώς να στηρίζεις σε βαθμό που υποσκάπτεται ο υγιής ανταγωνισμός αφού στο τέλος της ημέρας και τα ΜΜΕ αποτελούν επιχειρήσεις ιδιωτικής πρωτοβουλίας. 

Υγ.: Από την μια οι Εκδότες ζητούν στήριξη από το κράτος και από την άλλη ήταν οι πρώτοι που έκαναν σφοδρές μειώσεις μισθών και έθεσαν μεγάλο αριθμό δημοσιογράφων στην υποχρεωτική άδεια και πληρώνονται μόνο με το 60% από το κράτος χωρίς καμία συμπλήρωση μισθού από τους Εκδότες τους. Ας τους θέσει όρο ο Νίκος Αναστασιάδης, να μην απολύσουν κανένα και να μην κάνουν καμία μείωση μισθού. Γιατί δεν το κάνει; Αφού «πεθαίνει η δημοσιογραφία». Η δημοσιογραφία θα ζήσει με τους δημοσιογράφους να παίρνουν μισθούς πείνας ή να είναι χωρίς δουλειά;

*O Παναγιώτης Τσαγκάρης είναι Διευθυντής Ειδήσεων στην Digital Tree 

 

01 May, 2025 Ώρα 17:37

Σφίγγει ο κλοιός για τον Κυπριακό Σύνδεσμο Αυτοκινήτου – ως πότε θα κρατάνε δέσμιο το αυτοκινητάθλημα;

Thumbnail

Ακόμη μια αναβολή – στην ουσία ακύρωση – αγώνα ράλι (Λάρνακας) τον οποίο ο Κυπριακός Σύνδεσμος Αυτοκινήτου (ΚΣΑ) είχε ανακοινώσει είναι γεγονός. Και οι αθλητές αναρωτιούνται, μέχρι πότε οι υπεύθυνοι του ΚΣΑ θα επιμένουν σε μια διχαστική πορεία που διαλύει το motorsport στην Κύπρο;

Close

Μετά τον αγώνα ράλι – φιάσκο του ΚΣΑ στην Πάφο με ασφάλιση των αθλητών χωρίς ισχύ, τα ανύπαρκτα μέτρα ασφάλειας και το παρ’ ολίγον σοβαρό ατύχημα σε μια υπερειδική που λίγο έλειψε να θρηνήσουμε θύματα και παρά τις επίμονες προσπάθειες της Ομοσπονδίας και πολλών άλλων εμπλεκομένων στο motorsport, ο ΚΣΑ εξακολουθεί να μπλοκάρει την ανάπτυξη του αθλήματος στην Κύπρο, με μοναδικό πλέον όπλο, την τιμωρία των αθλητών αν τρέχουν σε «μη αναγνωρισμένους» από τον ίδιο αγώνες! Έστω κι αν αυτοί είναι εγκεκριμένοι από το κράτος, τον ΚΟΑ και την μόνη αθλητική αρχή που αναγνωρίζεται από τον ΚΟΑ, την Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου με την οποία ο ΚΣΑ, αρνείται να συνεργαστεί. Ακόμη και τα μέλη του Σωματείου της Πάφου, έστειλαν επιστολή παραίτησης αποχωρώντας από τον ΚΣΑ και πυροβολώντας τον για πλαστή ασφάλιση και άλλα φαιδρά που αμαυρώνουν το άθλημα…

Τώρα, ήρθε μια νέα αναβολή, αυτή του Ράλι της Λάρνακας από ένα δεύτερο σωματείο που αποφάσισε να ακολουθήσει τον ΚΣΑ στον κατήφορο του αθλήματος και να έχει διαγραφεί από την Ομοσπονδία. Δεν βάζουν μυαλό όμως. Παλεύουν δίπλα από τον ΚΣΑ, για μια υπόθεση που είναι ήδη χαμένη για τον τοπικό ASN της FIA, διχάζει τους αθλητές, αλλά και είναι θέμα χρόνου να λυθεί προς όφελος όλων των αθλητών, περιλαμβανομένων και αυτών του σωματείου της Λάρνακας. Δείτε την ανακοίνωση του Σωματείου που αποπροσανατολίζει τους αθλητές μιας και δεν υπάρχουν άδειες διεξαγωγής, αντί να ξεσηκωθεί ενάντια στην κοροϊδία του ΚΣΑ…

Close

 

 

Το αφήγημα του ΚΣΑ και η δήλωση «είμαστε υπεράνω των νόμων του κράτους/ΚΟΑ» πέφτει στο κενό για ακόμη μια φορά. Οι επιστολές κρατικών υπηρεσιών (δείτε τις επιστολές στο πιο κάτω γκαλερί), Υπουργείων, ΚΟΑ, Αστυνομίας και η άρνηση για ασφάλιση από την ασφαλιστική εταιρεία, δεν βαρέσανε καμπανάκι στον ΚΣΑ. Αντίθετα, υπάρχουν ακόμη 4-5 άτομα στον ΚΣΑ, 2-3 στο karting και μεμονωμένα μέλη Δ.Σ. των διαγραφέντων σωματείων ράλι που στηρίζουν αυτή την πορεία στο γκρεμό, διχάζοντας τους αθλητές και δημιουργώντας απλά καθυστέρηση στο πεπρωμένο που είναι να δοθεί η λύση από τον ΚΟΑ και να σταματήσει αυτός ο εκβιασμός των αθλητών («θα σας τιμωρήσω»).

 

Είναι πλέον δεδομένο ότι:

  1. Ο ΚΣΑ το 2023 έχασε την τοπική κρατική αθλητική αναγνώριση αφού έχει διαγραφεί από τα αθλητικά μητρώα του ΚΟΑ. 
  2. Δεν δικαιούται να προκηρύσσει Παγκύπρια Πρωταθλήματα, ούτε ράλι, ούτε καρτ, ούτε τίποτα. Ο ΚΟΑ είναι πέρα για πέρα ξεκάθαρος, δείτε τις συνημμένες επιστολές.
  3. Η διαμάχη επηρεάζει κυρίως τους αγώνες ράλι, ταχύτητας και το νεοεισερχόμενο άθλημα στην Ομοσπονδία, το karting. Οι αθλητές κάνουν υπομονή εδώ και πολλούς μήνες αφού συμμετέχουν σε μια διαμάχη με πρωταγωνιστές μόνο μια χούφτα άτομα που προέρχονται από το χώρο κυρίως του ράλι, και με 2-3 από το χώρο του kart οι οποίοι καταδικάζουν το άθλημα σε προσωρινό ευτυχώς, πισωγύρισμα. 
  4. Δεν προβλέπεται ότι ο ΚΣΑ θα μπορέσει να κάνει τοπικό αγώνα ράλι (όχι παγκύπριο πρωτάθλημα, ούτε καν αγώνα) και δεν πρόκειται να κάνει αγώνα Παγκυπρίου Πρωταθλήματος Kart, γιατί όπως είναι ξεκάθαρο από τον ΚΟΑ, δεν δικαιούται. Παρόλα αυτά συνεχίζει το βιολί του διαλύοντας το χώρο του ράλι και karting με την απειλή της «τιμωρίας» αν οι αθλητές τρέξουν σε «παράνομους» αγώνες. Σημειώστε πως ναι, έχει φτάσει στο σημείο να αναφέρει τους αγώνες που είναι εγκεκριμένοι από τον ΚΟΑ και την Ομοσπονδία (από το κράτος δηλαδή), σαν «παράνομους»! Μέχρι εκεί φθάνει η υπεροψία του ΚΣΑ που τον οδήγησε βέβαια στη γωνία.

 

Είδαμε μια απονομή «πρωταθλημάτων» 2024 του ΚΣΑ όπου οι πρωταθλητές ράλι δεν πήγαν καν να παραλάβουν το βραβείο τους! Είδαμε δυστυχώς ένα λειψό αγωνιστικά πρωτάθλημα karting το 2024 και μια ανακοίνωση για αγώνες karting 2025 αποφεύγοντας την λέξη «Παγκύπριο», καταδικάζοντας βέβαια τους αθλητές του karting να τρέξουν σε αγώνες του ΚΣΑ και να μην τρέξουν στο Παγκύπριο Πρωτάθλημα της Ομοσπονδίας γιατί τότε «θα τιμωρηθούν». Έτσι, 15 μέρες πριν την μέρα διεξαγωγής του αγώνα οι αθλητές δεν γνωρίζουν σε τι είδους αγώνα θα τρέξουν και με ποια δεδομένα…Σημειώστε ότι η Ομοσπονδία αποφέχθηκε πρόταη του Σωματείου Karting Club Cyprus για διεξαγωγή του Παγκύπριου Πρωταθλήματος karting 2025 από το Σωματείο και την Ομοσπονδία εκδίδοντας αγωνιστικές άδειες από τον ΚΣΑ και έχοντας την προκήρυξη του ΚΣΑ, για το καλό των αθλητών κάτι που αρνήθηκε ο ΚΣΑ!

Είναι τέλος δεδομένο πως πολλές φορές φτάσαμε κοντά σε μια λύση η οποία δεν επιτεύχθηκε, για ένα και σημαντικό λόγο τον οποίο αν κατανοήσουμε όλοι, η διαμάχη λύνεται σε 5 λεπτά: Ότι ο ΚΣΑ δεν είδε ποτέ την Ομοσπονδία ως μια οντότητα σημαντική και ουδέποτε την αντιμετώπισε ως τέτοια. Την θεωρούσε πάντα υποδεέστερη. Λάθος, γιατί η προτεινόμενη λύση περιλάμβανε το γεγονός ότι ο ΚΣΑ είναι ο εκπρόσωπος της FIA / τοπικός ASN στην Κύπρο και ότι δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί για το Cyprus Rally παρά μόνο μέσω του ΚΟΑ και της Ομοσπονδίας. Η Ομοσπονδία, είναι η λύση του ΚΣΑ στο θέμα της χρηματοδότησης για το Cyprus Rally. Δεν το αποδέχεται, καταδικάζοντας και το Cyprus Rally εδώ και μερικά χρόνια αλλά και για το 2025, σε ένα μίζερο αγώνα με ελάχιστες συμμετοχές.

Ποια είναι τα Δεδομένα:

-Κανένας δεν αμφισβητεί ότι ο ΚΣΑ είναι ο εκπρόσωπος της FIA / τοπικός ASN στην Κύπρο.

Close

-Κανένας δεν μπορεί να αγνοήσει το γεγονός ότι ο ΚΣΑ το 2023 έχασε την τοπική αθλητική αναγνώριση αφού έχει διαγραφεί από τα αθλητικά μητρώα του ΚΟΑ. 

-Η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου είναι μια νόμιμη ομοσπονδία - μέλος του ΚΟΑ και δεν πρόκειται ποτέ να παύσει να υφίσταται. Ποτέ.

-Κανένας δεν διαφωνεί ότι αυτή η διαμάχη είναι ενάντια στο αυτοκινητάθλημα, ενάντια και στην Ομοσπονδία αλλά και στον ΚΣΑ. Κυρίως, είναι ενάντια στους αθλητές τους οποίους ωθεί σε διλήμματα που δεν θα έπρεπε να υφίστανται. 

-Η Ομοσπονδία δεν απαρτίζεται μόνο από σωματεία του ράλι. Αυτοκινητάθλημα δεν είναι μόνο το ράλι. Είναι άλλα πολλά σωματεία για αθλήματα όπως το drift, το 4Χ4, το καρτ, το time attack, το dragster κλπ.

-Η διαμάχη επηρεάζει κυρίως τους αγώνες ράλι και ταχύτητας αλλά επηρεάζει επίσης και αθλητές από όλα τα υπόλοιπα αθλήματα που προανάφερα. Οι οποίοι κάνουν υπομονή εδώ και πολλούς μήνες αφού συμμετέχουν σε μια διαμάχη με πρωταγωνιστές ελάχιστα άτομα που προέρχονται από το χώρο του ράλι και πρόσφατα και από το καρτ. 

 

Με βάση τα πιο πάνω δεδομένα, υπάρχουν δύο μορφές λύσης:

 

Πρώτη λύση

Η λύση, που μπορεί να είναι άμεση, είναι η ακόλουθη:

-Ο ΚΣΑ παραμένει ο εκπρόσωπος της FIA στην Κύπρο (τοπικός ASN). Χωρίς αθλητική αναγνώριση την οποία δεν χρειάζεται και την οποία η Ομοσπονδία πλέον δεν αποδέχεται να λάβει ξανά. Είναι μια στρέβλωση του συστήματος και δεν πρόκειται πλέον να γίνει αποδεχτή. Αθλητική αναγνώριση, για να διοργανώνει το Cyprus Rally, μπορεί ο ΚΣΑ να αποκτήσει μέσω της συνεργασίας του με την Ομοσπονδία χωρίς κανένα πρόβλημα. Μόνο έτσι.

-Η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου θα διοργανώνει όλα τα τοπικά πρωταθλήματα σε ΟΛΑ τα αθλήματα. Ανεξαιρέτως, από το ράλι, το drift κλπ μέχρι το καρτ. Χωρίς ούτε και μια εξαίρεση για κανένα τοπικό αγώνα ή challenge κανενός αθλήματος.

-Σε πλήρη συνεργασία με την Ομοσπονδία, ο ΚΣΑ θα εγκρίνει τυπικά το καλεντάρι των αγώνων των αθλημάτων που υπάγονται στην FIA. Υπάρχει λόγος να μην θέλει να το εγκρίνει ο ΚΣΑ; Να διαφωνεί; Γιατί να διαφωνεί; Δεν θα του πέφτει λόγος άλλωστε σε σωματειακό επίπεδο.

-Ο ΚΣΑ θα διοργανώνει μόνο το Cyprus Rally και μάλιστα σε πλήρη συνεργασία με την Ομοσπονδία, η οποία (σε συνεννόηση με τον ΚΣΑ) θα ζητά και θα λαμβάνει την όποια χορηγία από το κράτος για να βοηθά τον ΚΣΑ με αυτό το κονδύλι να το διοργανώνει. 

-ΕΘΕΑ, Επιτροπή αγώνων, αγωνιστικές άδειες: Όλα αυτά είναι απλά στη λύση τους όταν λυθούν τα πιο πάνω.

Δεύτερη λύση

Η απλοποιημένη δεύτερη λύση είναι: το κράτος, με τον ΚΟΑ και το Υπουργείο Παιδείας, να κινηθεί στην FIA και με την εγγύηση του κράτους να λάβει απευθείας την διεθνή αναγνώριση και να κλείσει οριστικά την διαμάχη μεταξύ ΚΣΑ και Ομοσπονδίας που δεν θα έπρεπε να υφίσταται από την μέρα που ιδρύθηκε η Ομοσπονδία, με ευθύνη του ΚΟΑ. Αυτό σε περίπτωση που δεν βρεθεί τοπικά λύση, θα είναι μονόδρομος πλέον. Και ήδη υπάρχει στο τραπέζι το τελευταίο διάστημα και αποκλειστικός φταίχτης, είναι ο ΚΣΑ και κανένας άλλος.

Αυτά τα πιο πάνω, έχουν προκαλέσει:

  • Την διοργάνωση αγώνων ράλι από τον ΚΣΑ με 9-12 συμμετοχές χωρίς λόγο.
  • Μεγάλο οικονομικό κόστος σε πολλά επίπεδα για αθλητές, σωματεία, Ομοσπονδία και ΚΣΑ.
  • Απώλεια χορηγιών για τους αθλητές.
  • Διατάραξη της πολύχρονης φιλίας μεταξύ αθλητών, κυρίως του ράλι.
  • Την διοργάνωση «φτωχικών» σε συμμετοχές αγώνων Cyprus Rally, ιδιαίτερα από το 2023 μέχρι σήμερα.
  • Απειλές προς αθλητές για ποινές και τιμωρίες αθλητών. Απαράδεκτο! Αυτό είναι το γεγονός που ξεχείλισε το ποτήρι για την πλειονότητα των αθλητών. 
  • Τον ΚΟΑ υπό την πίεση του κράτους και της Βουλής, να λάβει οριστική απόφαση υπέρ της Ομοσπονδίας - μέλους του. Είναι θέμα χρόνου, μέσω της Βουλής, μέσω νομικής οδού, των τμημάτων του κράτους όπως η Αστυνομία, το κράτος (ΚΟΑ – Ομοσπονδία) αλλά και η σύμπνοια των αθλητών, να φέρουν την λύση στο αυτοκινητάθλημα που σίγουρα δεν θα είναι σε καμία περίπτωση ο περιορισμός ή η «ήττα» της Ομοσπονδίας την οποία ο ΚΣΑ φαίνεται ότι θα ήθελε.

Όλα αυτά τελειώνουν όταν ο ΚΣΑ κατανοήσει ότι δεν έχει να φοβηθεί κάτι από την Ομοσπονδία από την στιγμή που ο ένας (ΚΣΑ) ασχολείται με τους διεθνείς αγώνες μόνο (Cyprus Rally) και αφήνει τα υπόλοιπα τοπικά πρωταθλήματα και την ανάπτυξη του αθλήματος στην Ομοσπονδία.

Είναι καιρός ο ΚΣΑ και τα 5-6 στελέχη, υποστηριχτές και «στηρίγματα» μιας προσπάθειας χωρίς μέλλον, να σεβαστούν τους νόμους του κράτους και του ΚΟΑ και να παραδώσουν το αυτοκινητάθλημα στην Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, όλους δηλαδή τους αγώνες όλων ανεξαιρέτως των αθλημάτων (ράλι καρτ, ταχύτητα κλπ) στην Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου. Όλα, εκτός και μόνο του Cyprus Rally, κρατώντας μόνο τον εποπτικό (και όχι χιτλερικό) ρόλο τους σαν ASN της FIA.

Όλα τα υπόλοιπα μεταξύ ΕΘΕΑ, Επιτροπής Αγώνων, αγωνιστικές άδειες, παρατηρητές και αγωνοδίκες, θα βρεθούν εύκολα στην πορεία.  

Η Ομοσπονδία ΔΕΝ θα κλείσει. Ούτε θα περιοριστεί. Ποτέ. Οι αθλητές εκτός των αγώνων ράλι είναι εκατοντάδες. Και αυτό είναι καλό, για το άθλημα, τον ΚΣΑ και την Ομοσπονδία. Οι πρόσκαιροι αγώνες του ΚΣΑ έχουν ημερομηνία λήξης, όπως και οι 5-6 «πισκαλιστές» που ώθησαν τον ΚΣΑ να κάνει το λάθος να το φτάσει στα άκρα, κατρακυλώντας το άθλημα στον γκρεμό. Ο κλοιός όμως, σφίγγει και ένας – ένας οι πρώην υποστηρικτές, εγκαταλείπουν τον ΚΣΑ.

Καλούμε όλους τους φίλους, συναθλητές, μέλη και φίλους της Ομοσπονδίας και του αυτοκινηταθλήματος γενικότερα που συμφωνούν με την πιο πάνω τοποθέτηση να την υιοθετήσουν προωθώντας την. Να το δηλώσουν για να μπορέσουμε να οδηγήσουμε τα δυο μέρη σε συμφωνία. Η Ομοσπονδία θέλει λύση που να σέβεται την ιστορία της, τους αθλητές της και κυρίως εκείνους που επηρεάζονται άμεσα (ράλι, καρτ). Να σέβεται την οντότητα της και τίποτα περισσότερο. 

Αν το υιοθετήσουμε πολλοί, θα μπορέσουμε να πιέσουμε καλύτερα τον ΚΣΑ να αποδεχθεί τα πιο πάνω που δεν είναι εναντίον του, αλλά υπέρ του.

Το αυτοκινητάθλημα θέλει πλέον να είμαστε μια γροθιά. Για πρώτη φορά μετά από εισήγηση της Ομοσπονδίας και μελών σωματείων, ο Σύνδεσμος Οδηγών Αγώνων θα περιλαμβάνει αθλητές από όλα τα αθλήματα, έχοντας μια δυνατή φωνή και ένα νέο πρόεδρο, τον Κωνσταντίνο Σιώφερο!

Με μια δυνατή Ομοσπονδία που θα προσπαθεί για το καλύτερο για όλους τους αθλητές, όλων των αθλημάτων για καλύτερους διεθνείς και τοπικούς αγώνες, για περισσότερη προβολή, για περισσότερο κοινωνικό έργο.