Ειδήσεις

23 Feb, 2023 Ώρα 11:21

H Hyundai ετοιμάζει το δικό της supercar;

Thumbnail

Η δεκαετία που τρέχει ανήκει σίγουρα στους Κορεάτες. Τα τελευταία τρία-τέσσερα χρόνια έχουν δώσει δείγματα γραφής που κανείς δεν θα μπορούσε να υπολογίσει πριν μια δεκαετία.

Close

Τα ηλεκτρικά τους σαρώνουν σε εντυπώσεις και -κυρίως- απόδοση. Και τα σπορ μοντέλα τους της σειράς “Ν” κερδίζουν και τους πιο δύσπιστους. Τι άλλο μένει λοιπόν από το να μπουν και στα χωράφια των ειδικών κατασκευαστών, και να φτιάξουν το δικό τους supercar;

H ιδέα αυτή τριγυρίζει στα στελέχη της εταιρίας εδώ και αρκετό καιρό. Και ο Albert Biermann, o πρώην επικεφαλής του τμήματος “Ν” της εταιρίας (και κύριος υπεύθυνος για την στροφή της Hyundai) είχε αποκαλύψει τον Σεπτέμβριο ότι η ομάδα του εργαζόταν πάνω σε ένα κεντρομήχανο supercar.

Close

Λίγο αργότερα βέβαια είχε πει ότι μάλλον δεν θα προχωρήσει το σχέδιο, όμως όλα δείχνουν ότι τελικά το αυτοκίνητο αυτό βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης.

 

Close

 

Στην έκθεση αυτοκινήτου του Καναδά που έγινε την προηγούμενη εβδομάδα, ο σχεδιαστής της Hyundai, Hak Soo Ha δήλωσε ότι όλα τα ενδεχόμενα για το αυτοκίνητο είναι ανοιχτά. Και άφησε να εννοηθεί ότι ένα supercar από την Hyundai έχει πολλές πιθανότητες να πραγματοποιηθεί.

Όπως είπε ο ίδιος, υπάρχει ένα τέτοιο αυτοκίνητο στα πλάνα, αλλά πρέπει να γίνουν όλες οι μελέτες ώστε να είναι βιώσιμο. Και ακόμα δεν έχει ξεκαθαριστεί πάνω σε ποια πλατφόρμα θα μπει, τι μηχανικά μέρη θα έχει, ποιο είναι το σχέδιο παραγωγής.

Πάντως, σύμφωνα με προηγούμενες δηλώσεις του Biermann, το supercar της Hyundai θα είναι κάτι σαν το NSX για την Honda. O ίδιος είχε δηλώσει επίσης ότι μελετώνται όλες οι πιθανότητες για κινητήρες, από βενζίνη μέχρι υβριδικό αλλά και υδρογόνο.

Η εταιρία έχει δείξει τις προθέσεις της παρουσιάζοντας ένα πολύ ενδιαφέρον πρωτότυπο. Το Vision 74 ενσωματώνει σύστημα υβριδικής διάταξης ηλεκτροκίνησης, δηλαδή έχει συστοιχία μπαταριών 62 kWh και κυψέλες καυσίμου 85 kW.

 

 

Διαθέτει δύο μπουκάλες για την αποθήκευση υδρογόνου βάρους 4,2 κιλών και δύο ηλεκτροκινητήρες στον πίσω άξονα, έναν σε κάθε εκεί τροχό, με τη μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύ να φθάνει στους 680 ίππους.

Ο Biermann είχε δώσει και μία τάξη μεγέθους για το κόστος, πάνω από 150.000 δολάρια, κάτι που αρχικά ήταν ανασταλτικός παράγοντας για την υλοποίησή του.

Όμως το αρχικό σχέδιο προέβλεπε την χρήση αποκλειστικού πλαισίου από carbon, κάτι που ανεβάζει την τιμή, σε αντίθεση με την χρήση μιας άλλης πλατφόρμας που θα χρησιμοποιείται και από άλλο αυτοκίνητο της εταιρίας.

Όπως και να έχει, η καλή τιμή είναι ένας βασικός στόχος για τους σχεδιαστές και τους μηχανικούς της Hyundai για το δικό τους supercar.

Σε κάθε περίπτωση όμως, αυτό δεν τους εμποδίζει να επιμένουν στο πλάνο και να ετοιμάζουν σιωπηλά την δική τους απάντηση στα supercars. Και αν κρίνουμε από τα όσα έχουν καταφέρει τα τελευταία χρόνια, θα πρόκειται για κάτι πραγματικά ξεχωριστό.

 

Πηγή: newsauto.gr

12 Sep, 2025 Ώρα 13:46

Νέο πακέτο “Aero performance ” για το GR Yaris – Πιο σκληροπυρηνικό και ετοιμοπόλεμο από ποτέ με Rally στοιχεία

Thumbnail

Τον Απρίλιο, η Toyota παρουσίασε μια αναβαθμισμένη έκδοση του GR Yaris στην Ιαπωνία, μαζί με την ανακοίνωση του επερχόμενου πακέτου “Aero Performance”. Το τελευταίο θα κυκλοφορήσει στην ιαπωνική αγορά από την 1η Οκτωβρίου, με την αυτοκινητοβιομηχανία να ανακοινώνει την τοπική τιμολόγησή του (αργότερα θα έρθει και σε άλλες αγορές).

Close

 

Close

 

Το πακέτο Aero Performance περιλαμβάνει στοιχεία σχεδιασμένα για τη βελτίωση της ψύξης και της αεροδυναμικής. Αυτά αναπτύχθηκαν από την Toyota Gazoo Racing και τους επαγγελματίες οδηγούς της κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους στο Super Taikyu Series και στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Ράλι.

Close

Αρχικά είναι το αεριζόμενο καπό το οποίο αντικατοπτρίζει το σχήμα του καπό από ανθρακονήματα του σκληροτράχηλου GRMN Yaris, αλλά είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Το συγκεκριμένο βελτιώνει την ψύξη αποβάλλοντας τη θερμότητα του χώρου του κινητήρα. Μάλιστα συνδυάζεται με ένα splitter που μειώνει την ανύψωση του μπροστινού μέρους και αεραγωγούς στα μπροστινά φτερά.

 

 

Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης ένα επίπεδο προστατευτικό κάλυμμα για το ρεζερβουάρ καυσίμου που βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα κάτω από το όχημα και επιπλέον αγωγούς στο πίσω μέρος για τη μείωση των αεροδυναμικών φορτίων στον προφυλακτήρα. Ωστόσο, η πιο προφανής προσθήκη είναι η μεγάλη, ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή που βοηθά στη βελτίωση της σταθερότητας σε υψηλές ταχύτητες και σε απότομο φρενάρισμα.

 

 

Το GR Yaris είναι ένας πύραυλος τσέπης που τροφοδοτείται από έναν τρικύλινδρο κινητήρα turbo 1,6 λίτρων που αποδίδει 303 ίππους και 400 Nm ροπής. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ ενός εξατάχυτου χειροκίνητου και ενός οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων που στέλνει ισχύ και στις τέσσερις στροφές μέσω του συστήματος GR-Four AWD που προέρχεται από ράλι. Μάλιστα, η έκδοση RZ “High Performance” διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen και σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου BBS.

Οι πωλήσεις του GR Yaris με το πακέτο Aero Performance θα ξεκινήσουν την 1η Οκτωβρίου στην ιαπωνική αγορά και θα κοστίζει περίπου 3.200 ευρώ. Εκτός από την Ιαπωνία, το πακέτο Aero Performance αναμένεται να κυκλοφορήσει και σε άλλες αγορές όπως η Ευρώπη, για όσους θέλουν να ανεβάσουν το GR Yaris τους, ένα ακόμα επίπεδο.