Η Jaguar γιορτάζει 90 χρόνια πρωτοποριακού σχεδιασμού, επιδόσεων και καινοτομίας, , με μια νέα ειδική έκδοση ενός από τα πιο επιτυχημένα οχήματά της, το πολυτελές SUV επιδόσεων F-PACE. Πρόκειται για την έκδοση 90th Anniversary Edition που διαθέτει σωρεία μοναδικών στοιχείων για να τονίσει τον ξεχωριστό χαρακτήρα της.
Πέραν των διακριτικών σημάτων και λογοτύπων, διαθέτει εξωτερικά στοιχεία R-Dynamic και πολλές επιλογές όπως ειδικές ζάντες αλουμινίου, φυμέ τζάμια, πανοραμική οροφή και τεχνολογία 3D Surround Camera. Στο εσωτερικό, τα σπορ καθίσματα με ραφές, η επένδυση οροφής και οι εσωτερικές επενδύσεις από αλουμίνιο παρέχουν ένα σπορ και συνάμα πολυτελές περιβάλλον. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ των εκδόσεων S, SE και HSE με επιλογή κινητήρων - συμπεριλαμβανομένων των mild-hybrid και plug-in Electric Hybrid. Ο τελευταίος προσφέρει έως και 64 χιλιόμετρα (WLTP) αυτονομία οδήγησης μόνο με ρεύμα και δυνατότητα γρήγορης φόρτισης DC που μπορεί να γεμίσει την μπαταρία από 0-80% σε μόλις 30 λεπτά.

Στην κορυφή της γκάμας της F-PACE βρίσκεται η έκδοση SVR 575 Edition με τον ισχυρό υπερτροφοδοτούμενο V8 5,0 λίτρων της Jaguar να προσφέρει εντυπωσιακές επιδόσεις. Η έκδοση SVR 575 Edition, με την αύξηση της ισχύος της κατά 25 ίππους, φθάνει τώρα τους 575 και την καθιστά την πιο ισχυρή F-PACE που έχει υπάρξει ποτέ, προσφέροντας ένα μοναδικό μείγμα επιδόσεων και ενθουσιασμού. Με 700 Nm ροπής, μπορεί να επιταχύνει από στα εκατό χιλιόμετρα από στάση σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα.
Η έκδοση SVR 575 Edition επωφελείται από το μοναδικό αμάξωμα SVR με αεροδυναμικό μπροστινό προφυλακτήρα, το Black Exterior Pack με μαύρο περίγραμμα μάσκας και πτερύγια στο καπό και στον πίσω προφυλακτήρα. Διαθέτει επίσης σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 22 ιντσών με φινίρισμα Diamond Turned και αντίθεση Satin Technical Grey. Στο εσωτερικό, τα καθίσματα από Suedecloth και δέρμα Windsor παρέχουν άνεση ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, ενώ επωνυμία SVR κοσμεί διάφορα σημεία του εσωτερικού.

Πίσω από το F-PACE 90th Anniversary Edition κρύβεται μια ιστορία που καλύπτει εννέα δεκαετίες (1935 έως 2025) ηγετικής θέσης στην αυτοκινητοβιομηχανία. Κατέχει μια αξιοσημείωτη θέση στην κληρονομιά της Jaguar ως το πρώτο SUV της, ανάμεσα σε μια αξιοσημείωτη σειρά μοντέλων και καινοτομιών. Από το 2025, η Jaguar θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική μάρκα πολυτελείας, με μοναδικά εκφραστικά οχήματα που θα ορίζονται από πρωτοποριακές τεχνολογίες και οραματικό σχεδιασμό.

Υπάρχει περίπτωση να πέσουν οι τιμές των αυτοκινήτων;
Η αγορά αυτοκινήτου τα τελευταία χρόνια χαρακτηρίστηκε από απότομη άνοδο τιμών, τόσο στα καινούργια όσο και στα μεταχειρισμένα οχήματα. Μπορούν οι οδηγοί να ελπίζουν σε φθηνότερα αυτοκίνητα σύντομα;
Οι ελλείψεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα (π.χ. μικροτσίπ) και η αυξημένη ζήτηση μετά την πανδημία οδήγησαν σε ράλι τιμών, ιδιαίτερα στα μεταχειρισμένα. Σήμερα, όμως, υπάρχουν ενδείξεις ότι η ανοδική αυτή πορεία φρενάρει.
Σε όλη την Ευρώπη, οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 4,4% μέσα στο 2025 σε σύγκριση με πέρσι, επιβεβαιώνοντας την πρόβλεψη ότι μέσα στο 2025 θα συνεχίσουν πτωτικά. Παρότι αυτή η πτώση είναι μικρή, έχει σημασία διότι σημειώνεται για πρώτη φορά έπειτα από μια παρατεταμένη περίοδο αυξήσεων.
Οι αξίες των μεταχειρισμένων παραμένουν μεν υψηλότερες από τα προ πανδημίας επίπεδα, καθώς η αγορά δεν έχει επανέλθει πλήρως στην πρότερη ισορροπία, όμως η τάση αρχίζει να αλλάζει. Σύμφωνα με αναλυτές, η περιορισμένη διαθεσιμότητα οχημάτων σε σχέση με τη ζήτηση ήταν έως πρόσφατα ο λόγος που οι τιμές κρατήθηκαν ψηλά – πλέον όμως η κατάσταση φαίνεται να μεταβάλλεται σταδιακά.
Σε αντίθεση με την αγορά μεταχειρισμένων – όπου οι τιμές εμφανίζουν πτωτική τάση (ενδεικτικά, -4,4% σε ετήσια βάση τον Ιούνιο του 2025 στην Ελλάδα, έναντι ανόδου +3,3% στα καινούργια) – οι τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων αναμένεται να συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία από το 2026-27 και μετά.
Οι ανατιμήσεις αυτές τροφοδοτούνται από το αυξημένο κόστος παραγωγής (ακριβότερες πρώτες ύλες, ενέργεια, μεταφορές και εργατικό), καθώς και από τις μεγάλες επενδύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών στην ηλεκτροκίνηση και σε νέες τεχνολογίες, που εκτοξεύουν το κόστος εξέλιξης και κατασκευής κάθε νέου μοντέλου.
Ήδη, το κύμα ακρίβειας στην αυτοκινητοβιομηχανία έχει πυροδοτηθεί από συνδυασμό παραγόντων όπως η πανδημία και οι ελλείψεις σε πρώτες ύλες, ο πόλεμος Ρωσίας–Ουκρανίας και η ενεργειακή κρίση, η συμμόρφωση με ολοένα αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων, αλλά και η στροφή των κατασκευαστών προς μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα για υψηλότερα περιθώρια κέρδους.
Ενδεικτικό είναι ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προειδοποιεί πως τα νέα πρότυπα ρύπων Euro 7 θα αυξήσουν το κόστος κατασκευής ανά αυτοκίνητο έως και κατά περίπου 2.000 € (για συμβατικά επιβατικά), γεγονός που τελικά θα μετακυλιστεί σε ακόμη υψηλότερες τιμές για τους αγοραστές. Με βάση όλα τα παραπάνω, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι δεν προβλέπεται αποκλιμάκωση στα νέα αυτοκίνητα στο προσεχές διάστημα – αντίθετα, διαβλέπουν περαιτέρω αυξήσεις…
