Ειδήσεις

21 Sep, 2022 Ώρα 13:37

Κορυφαία διάκριση για το ηλεκτρικό FIAT 500 στις δοκιμές του Green NCAP

Thumbnail

Με 5 αστέρια και το απόλυτο 10 στα 10 και στις τρεις επιμέρους κατηγορίες αξιολόγησης, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό FIAT 500 διατηρεί την απόλυτη βαθμολογία στις δοκιμές του ανεξάρτητου οργανισμού Green NCAP.

Close

Από το 2019 ο ανεξάρτητος Ευρωπαϊκός οργανισμός Green NCAP προωθεί την εξέλιξη αυτοκινήτων που είναι «καθαρά», διαχειρίζονται με αποδοτικό τρόπο την ενέργεια και έχουν το μικρότερο δυνατό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα. Βασικοί στόχοι του οργανισμού είναι η βελτίωση της ποιότητας του αέρα, η ελαχιστοποίηση των πόρων που απαιτούν τα επιβατικά μέσα μεταφοράς και η μείωση του φαινομένου του θερμοκηπίου.

 

Close

 

Σε αυτό το πλαίσιο, από το 2020 το Green NCAP έχει πραγματοποιήσει την αξιολόγηση δεκάδων μοντέλων αυτοκινήτων, τα οποία χρησιμοποιούν είτε συμβατικά συστήματα με θερμικούς κινητήρες, είτε διαφόρων τύπων υβριδικά συστήματα, είτε αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα κίνησης. Η συνολική βαθμολογία αποτυπώνεται σε μια κλίμακα από 0 έως και 5 αστέρια, ενώ οι τρείς επιμέρους κατηγορίες αξιολόγησης περιλαμβάνουν μετρήσεις σχετικά με το κατά πόσο ένα όχημα επιβαρύνει την ποιότητα του αέρα, κατά πόσο εκλύει αέρια που συμβάλουν στο φαινόμενο της υπερθέρμανσης του πλανήτη, αλλά και κατά πόσο αξιοποιούν με τον πλέον αποδοτικό τρόπο την ενέργεια που χρησιμοποιούν.

Close

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό FIAT 500, χάρη σε ένα συνδυασμό χαρακτηριστικών κατάφερε να αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση με 5 αστέρια, αλλά και το απόλυτο 10 στα 10 και στις τρεις επιμέρους κατηγορίες αξιολόγησης. Εκτός από τις δοκιμές που αφορούν στην έκλυση βλαβερών αερίων που ως ηλεκτρικό αναμενόμενα έλαβε τη μέγιστη βαθμολογία, το 500 κατάφερε να εντυπωσιάσει και με τη συνολικότερη αποδοτικότητα του χάρη στο προηγμένο σύστημα ηλεκτροκίνησης που χρησιμοποιεί, αλλά και το συγκρατημένο βάρος του. Παρά την απόδοση των 118 ίππων και τις πολύ καλές επιδόσεις (0-50χλμ/ώρα σε 3,1δλ., 0-100χλμ./ώρα σε 9δλ., τελική ταχύτητα 150χλμ./ώρα), το 500 διατηρεί και μια εντυπωσιακή αυτονομία που φτάνει τα 320χλμ. σε μικτές συνθήκες στον κύκλο WLTP και έως τα 460χλμ. σε αμιγώς αστικές συνθήκες. Παράλληλα, το ενσωματωμένο σύστημα φόρτισης 85kW έχει τη δυνατότητα το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της FIAT να μπορεί να ανακτήσει ικανή ενέργεια για 50χλμ. με μόλις 5 λεπτά φόρτισης, ενώ σε 35 λεπτά ολοκληρώνεται η διαδικασία φόρτισης 0-80%.

Το νέο ηλεκτρικό 500, αποτελεί το μοναδικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις αμαξώματος (hatchback, cabrio και 3+1), αλλά και δύο επιλογές επιπέδου ισχύος/χωρητικότητας μπαταρίας, που του εξασφαλίζουν αυτονομία έως και 320χλμ. σε μικτές συνθήκες και έως 460χλμ. σε αμιγώς αστική χρήση. Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 500e βρίσκεται ήδη στους εκθεσιακούς χώρους της CiC Automasters με τιμές από 27.900 ευρώ.  

05 Oct, 2022 Ώρα 12:28

Στο σφυρί η Ferrari F2003-GA του Michael Schumacher

Thumbnail

H F2003-GA είναι ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο μονοθέσιο για την Ferrari, καθώς με αυτό ο Michael Schumacher κατέκτησε το 2003 το τέταρτο παγκόσμιο πρωτάθλημα με την ιταλική ομάδα και το έκτο του συνολικά, καταρρίπτοντας το ρεκόρ του Juan Manuel Fangio, που κρατούσε 46 χρόνια.

Close

 

 

Το μονοθέσιο παρουσιάστηκε λίγο πριν από τα μέσα της σεζόν του 2003, καθώς η F2002 θεωρήθηκε αρκετά καλή για να είναι ανταγωνιστική, με την ιταλική εταιρία να έχει την πολυτέλεια να εξελίξει περαιτέρω την F2003-GA.

Το αυτοκίνητο ήταν γρήγορο και ανταγωνιστικό, καθώς κέρδισε 3 από τους 4 πρώτους αγώνες του, αλλά είχε την τάση να χρησιμοποιεί υπερβολικά τα ελαστικά του, κάτι που οδήγησε σε αρκετά προβλήματα στα μέσα της σεζόν, προκαλώντας μια μικρή πτώση στην απόδοση της κατά το ασυνήθιστα ζεστό -εκείνο- ευρωπαϊκό καλοκαίρι. Ως αποτέλεσμα, η Williams και η McLaren μπόρεσαν να δημιουργήσουν μια σταθερή πρόκληση στη Ferrari.

Close

 

 

Αφού οι μηχανικοί της Bridgestone ανακάλυψαν ότι η Michelin χρησιμοποιούσε ελαστικά με αλλαγμένη κατασκευή, με αποτέλεσμα η γαλλική εταιρία να παράσχει αναμορφωμένα ελαστικά προς το τέλος της σεζόν, η Ferrari έγινε και πάλι ανταγωνιστική και κέρδισε τους τελευταίους 3 αγώνες της σεζόν, κρατώντας πίσω της τόσο τη Williams, όσο και τη McLaren στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

 

 

Καρδιά της F2003-GA -η οποία ήταν αφιερωμένη στον Gianni Agnelli, που είχε πεθάνει πρόσφατα- ήταν ο Tipo 052. Αυτός ήταν ένας 3,0-λιτρος (2.997 κ.εκ.) ατμοσφαιρικός V10 κινητήρας, με 90 μοίρες περιεχόμενη γωνία, ο οποίος απέδιδε 845 ίππους στις 18.300 σ.α.λ. Μεταξύ άλλων, διέθετε διπλούς εκκεντροφόρους κεφαλής, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, και ηλεκτρονικό έμμεσο ψεκασμό της Magneti Marelli. Ωστόσο, στις κατατακτήριες, ο κινητήρας φημολογείτο ότι απέδιδε έως, ή μερικές φορές περισσότερο, από 900 ίππους στις 19.000 σ.α.λ.

 

 

Η Ferrari κατασκεύασε έξι F2003-GA το 2003 και το συγκεκριμένο μονοθέσιο είναι αυτό με αριθμό πλαισίου 229. Με αυτό ο Schumacher έτρεξε σε 9 αγώνες όπου πήρε πέντε νίκες και σημείωσε 3 pole positions.

Θα βγει σε δημοπρασία στις 9 του Νοέμβρη στην Ελβετία όπου αναμένεται να πουληθεί σε μια τιμή μεταξύ 7,5 και 10 εκατ. ευρώ.