Μετά από τρία χρόνια αναμονής η Red Bull Advanced Technologies και ο Adrian Newey παρουσίασαν το RB17, το hypercar που φέρει την σχεδιαστική υπογραφή του Newey.
Κίνηση παίρνει από έναν V10 ατμοσφαιρικό κινητήρα 4.500 κ.εκ που εξέλιξε αποκλειστικά για το RB17 η Cosworth και παράγει 1.000 άλογα, έχοντας όριο περιστροφής τις 15.000 σ.α.λ. Ο κινητήρας συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που είναι ενσωματωμένος στο 6-τάχυτο σειριακό κιβώτιο, απόδοσης 200 ίππων, με το σύνολο να αποδίδει συνδυαστικά 1.200 άλογα.

Το πισωκίνητο αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί μόνο μέσα σε πίστες και είναι ταχύτερο από τα μονοθέσια της Formula 1, όπως δείχνουν οι προσομοιώσεις. Ζυγίζει μόλις 900 κιλά, παράγει 1.700 κιλά κάθετης αεροδυναμικής δύναμης στα 240 χλμ/ώρα, ενώ στα 193 χλμ/ώρα (120 μίλια/ώρα), η κάθετη δύναμη θα είναι ισοδύναμη με το βάρος του αυτοκινήτου. Σε ότι αφορά την τελική του ταχύτητα αυτή ανέρχεται στα 350 χλμ/ώρα.
Η ανάρτηση του είναι pushrods, φυσικά ρυθμιζόμενη, με το σύστημα πέδησης να αποτελείται από carbon-κεραμικούς δίσκους, ενώ φορά carbon ζάντες 18″ και ειδικά ελαστικά που ανέπτυξε η Michelin μόνο για το RB17. Έχει δύο θέσεις, carbon monocoque πλαίσιο και το σώμα του -σύμφωνα με την εταιρία- διαθέτει το πιο προηγμένο πακέτο ground effect που προσφέρθηκε ποτέ σε αυτοκίνητο παραγωγής.

Έχει κλειστή οροφή, εύκαμπτες πλαϊνές ποδιές και φέρει πολλά από τα συστήματα που διαθέτουν τα μονοθέσια της Formula 1, συμπεριλαμβανομένου ενός συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Στο εσωτερικό του υπάρχουν ρυθμιζόμενα καθίσματα, ρυθμιζόμενα πεντάλ, όπως και αποθηκευτικοί χώροι για αγωνιστικές στολές και κράνη.
Η Red Bull προσφέρει εγγύηση 2 ετών/4.000 χιλιομέτρων (όποιο έρθει πρώτο) ενώ ισχυρίζεται ότι το αυτοκίνητο είναι αρκετά ανθεκτικό για να τρέξει έναν 24ωρο αγώνα χωρίς σέρβις. Το κανονικό σέρβις μπορεί να γίνει στα κεντρικά γραφεία της Red Bull, σε τοπικό κέντρο σέρβις ή στην τοποθεσία του πελάτη. Τα μεγάλα σέρβις πραγματοποιούνται κάθε 8.000 χιλιόμετρα και πρέπει να γίνονται στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας.
Συλλογιζόμουν την ιδέα να αναλάβω την πρόκληση να σχεδιάσω το δικό μας hypercar, από την ιδέα μέχρι την παράδοση, για πολλά χρόνια και ήταν ένα υπέροχο έργο και ταξίδι. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο να είναι επιτέλους η μέρα που βγάζουμε τα καλύμματα και βλέπουμε τη γέννηση της RB17.
Το hypercar RB17 αγκαλιάζει όλα όσα πρεσβεύουμε: Αδιαμφισβήτητη δύναμη, ταχύτητα και ομορφιά. Είναι πολύ προσαρμόσιμο στις ικανότητές του και φροντίσαμε να το σχεδιάσουμε ως διθέσιο, ώστε να μπορείτε να απολαύσετε τη συγκίνηση της οδήγησης σε ταχύτητες F1 με έναν φίλο ή συνεργάτη, είπε ο Newey.

Η τιμή του ανέρχεται στα 5 εκατ. λίρες Αγγλίας (περί τα 6 εκατ. ευρώ) προ φόρων και η παραγωγή του θα περιοριστεί σε μόλις 50 μονάδες που ήδη όλες έχουν βρει τους ιδιοκτήτες τους. Οι εξαντλητικές δοκιμές του θα διεξαχθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2025, ενώ η έκδοση παραγωγής εκτιμάται ότι θα αποκαλυφθεί στο Grand Prix της Αυστρίας του 2025. Οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται το 2026.
Η έκδοση παραγωγής θα διαφέρει από το πρωτότυπο που παρουσίασε σήμερα η Red Bull, έχοντας μικρότερο μήκος και πλάτος, αλλά και ελαφρώς διαφορετικό σχεδιασμό.

Η εταιρία θα κατασκευάζει 15 κάθε χρόνο, με το αυτοκίνητο να μην μπορεί να κινηθεί σε δημόσιους δρόμους, παρά μόνο μέσα σε πίστες. Ωστόσο το hypercar αναπτύσσεται για να υποστηρίζει τη μετατροπή του για νόμιμη χρήση σε δημόσιους δρόμους σε περίπτωση που οι ιδιοκτήτες τους το θελήσουν.
Οι 50 ιδιοκτήτες θα έχουν πρόσβαση στη φάση ανάπτυξης του RB17. Επιπλέον, θα λάβουν και ειδικές προπονήσεις εντός πίστας. Το ένα από τα 50 αυτοκίνητο θα έχει ως ιδιοκτήτη τον Adrian Newey.
Όπως και άλλοι κατασκευαστές hypercars αποκλειστικά για χρήση εντός πίστας, βλέπε Ferrari και McLaren, η Red Bull σχεδιάζει να φιλοξενεί μια σειρά από ιδιωτικές εκδηλώσεις κάθε χρόνο, ώστε οι πελάτες να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους στην πίστα. Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να αφήσει τους ιδιοκτήτες στον στενό της κύκλο, προσκαλώντας τους σε εκδηλώσεις της Red Bull Racing, σε συνεδρίες προσομοιωτών και σε κοινωνικές εκδηλώσεις εκτός πίστας.

Ανανέωση και αύξηση αυτονομίας για την BMW iX
Η νέα εκδοχή του Sports Activity Vehicle (SAV), που έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για ηλεκτρική οδήγηση, επιβεβαιώνει την ηγετική του θέση στην αγορά. Πιο συγκεκριμένα, η BMW iX περνά σε στάδιο ανανέωσης που του εξασφαλίζει βελτίωση των επιδόσεων, αύξηση της αυτονομίας και ενίσχυση του σπορ χαρακτήρα. Οι νέες ονομασίες των μοντέλων αντικατοπτρίζουν τις ενισχυμένες επιδόσεις της BMW iX. Είναι διαθέσιμα σε παγκόσμια κλίμακα τα μοντέλα BMW iX xDrive45, BMW iX xDrive60 και η BMW iX M70 xDrive.

Η νέα BMW iX διαθέτει πλέον δυναμικότερη σχεδίαση από ποτέ: Το όχημα προσφέρεται για πρώτη φορά με τα πακέτα M Sport και M Sport Pro, που ενισχύουν τη σπορ αίσθηση τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Οι προβολείς έχουν επίσης επανασχεδιαστεί με κάθετα στοιχεία για τα φώτα ημέρας. Ο βασικός εξοπλισμός της νέας BMW iX περιλαμβάνει προσαρμοζόμενους προβολείς LED με λειτουργία φώτων στροφής και νέα φώτα πόλης. Οι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες της νέας BMW iX έχουν σχεδόν ενιαία σχεδίαση, με υψηλότερη αναλογία επιφανειών που είναι βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος. Το πακέτο M Sport, το οποίο διατίθεται πλέον προαιρετικά για το αμιγώς ηλεκτρικό SAV, τονίζει τον δυναμικό του χαρακτήρα με έντονες γραμμές και εντυπωσιακές εισαγωγές αέρα μπροστά.

Το εσωτερικό προσφέρει πλέον περισσότερη πολυτέλεια, συνδεσιμότητα και μεγάλους χώρους ενώ μπορεί τώρα να συνδυαστεί με τα σπορ σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του πακέτου M Sport. Διαθέτει ένα πλήρες πακέτο βασικού και προαιρετικού εξοπλισμού με ότι πιο σύγχρονο έχει να προσφέρει το Γερμανικό εργοστάσιο ενώ βασίζεται στο BMW Operating System 8.5. Δεν προσφέρει μόνο διαισθητικό χειρισμό μέσω της λειτουργίας αφής στην κυρτή οθόνη BMW και φωνητικό έλεγχο μέσω του BMW Intelligent Personal Assistant, αλλά και πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες όπως ροή βίντεο και in-car gaming.

Με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα, όλες οι εκδόσεις της νέας BMW iX προσφέρουν ηλεκτρική τετρακίνηση. Το σύστημα κίνησης προσφέροντας σημαντικά περισσότερη ισχύ. Η νέα BMW iX xDrive45 διαθέτει αυξημένη ισχύ κατά 82 hp, φτάνοντας τους 408 hp. Βελτιωμένα και τα 0-100 που ολοκληρώνεται τώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα. Η η νέα BMW iX xDrive60 προσφέρει αυξημένη ισχύ κατά 21 hp, φτάνοντας τους 544 hp με τα 0-100 να έρχονται σε 4,6 δευτερόλεπτα. Και τα δύο μοντέλα έχουν τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 km/h. Τέλος, η νέα BMW iX M70 xDrive προσφέρει τώρα /659 hp στο My Mode Sport. Η μέγιστη ροπή των 1.100 Nm είναι διαθέσιμη όταν ενεργοποιείται το Launch Control. Επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 3,8 δευτερόλεπτα.
Η νέα τεχνολογία κυψελών αυξάνει κατά περίπου 30% το ενεργειακό περιεχόμενο της μπαταρίας υψηλής τάσης στην BMW iX xDrive45, φτάνοντας συνολικά τώρα στα 94,8 kWh.
Επιπλέον, το αυξημένο ενεργειακό περιεχόμενο της μπαταρίας για τη νέα BMW iX xDrive45, σε συνδυασμό με άλλες βελτιώσεις με γνώμονα την αποδοτικότητα για όλες τις εκδόσεις, έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της αυτονομίας έως και 40%, ανάλογα με το μοντέλο. Με αυτονομία βάσει του προτύπου WLTP που κυμαίνεται από 563 έως 701 χιλιόμετρα, η νέα BMW iX xDrive60 θέτει ένα νέο σημείο αναφοράς σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Οι αυτονομίες των υπόλοιπων μοντέλων κυμαίνονται από 490 έως 602 χιλιόμετρα για την BMW iX xDrive45 και από 521 έως 600 χιλιόμετρα για την BMW iX M70 xDrive. Επομένως, η BMW iX είναι το ηλεκτρικό μοντέλο με τη μεγαλύτερη αυτονομία στο χαρτοφυλάκιο του Ομίλου της BMW και συγχρόνως το πιο σημαντικό EV της εταιρείας για το 2025, πριν την άφιξη της Neue Klasse στο τέλος της χρονιάς.
Η προσαρμοζόμενη ανάκτηση ενέργειας συμβάλλει στην αύξηση της αποδοτικότητας κατά την οδήγηση. Η λειτουργία MAX RANGE μπορεί επίσης να αυξήσει την υπολειπόμενη αυτονομία μέχρι την επόμενη στάση φόρτισης έως και 25%.
