Μετά από μια πραγματική έκρηξη πωλήσεων τη δεκαετία του 2000, τα κάμπριο αυτοκίνητα ολοένα και λιγοστεύουν. Πλέον εάν θέλετε να οδηγήσετε ένα αυτοκίνητο με ανοιχτή οροφή, πρέπει να βάλετε βαθιά το χέρι στην τσέπη καθώς οι περισσότερες επιλογές είναι στην premium κατηγορία. Έτσι, είναι ακόμα πιο ευχάριστο το γεγονός ότι η MINI επιμένει και προσφέρει μία ιδιαίτερα αξιόλογη κάμπριο επιλογή. Ιδού το νέο MINI Cooper convertible.
Το MINI Cabrio αποκτά νέο πρόσωπο με ανασχεδιασμένους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, πιο κομψά γραφικά LED και νέες επιλογές ζαντών αλουμινίου.

Η μαλακή οροφή μπορεί να αναδιπλωθεί είτε μερικώς (όπως μια ηλιοροφή) είτε πλήρως σε μόλις 18 δευτερόλεπτα, ακόμη και σε ταχύτητες έως και 3χλμ./ώρα ενώ ζυγίζει 40 κιλά περισσότερο από το hatchback. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει 215 λίτρα χώρου – 5 λίτρα περισσότερα από την έκδοση με τη σκληρή οροφή. Ωστόσο, με την οροφή κατεβασμένη, η χωρητικότητα συρρικνώνεται στα 160 λίτρα, περιορίζοντας τον αποθηκευτικό χώρο.

Το εσωτερικό σηματοδοτεί τη μεγαλύτερη αλλαγή σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, υιοθετώντας τη ρύθμιση υψηλής τεχνολογίας που συναντάμε στην υπόλοιπη γκάμα της MINI. Κεντρικό σημείο είναι η κυκλική οθόνη αφής 9,4 ιντσών OLED infotainment, με μια οθόνη head-up να αναπληρώνει την έλλειψη πίνακα οργάνων.
Η καμπίνα διαθέτει ταπετσαρία από πλεκτό υλικό σε συνδυασμό με δίχρωμο ύφασμα από ανακυκλωμένο πολυεστέρα, ενώ η έκδοση JCW αποκτά μαύρο συνθετικό δέρμα με κόκκινες ραφές. Για τη βελτιστοποίηση της ροής του αέρα στο Cabrio, η Mini έχει προσθέσει έναν ανεμοθώρακα μεταξύ των εμπρός και πίσω καθισμάτων.

Το νέο μοντέλο προσφέρεται σε δύο επιλογές τετρακύλινδρων κινητήριων συνόλων 2,0 λίτρων με υπερτροφοδότηση. Το Cooper C Cabrio αποδίδει 163 ίππους και 250 Nm (ροπής, ενώ το Cooper S Cabrio ανεβάζει την απόδοση στους 204 ίππους και 300 Nm ροπής.
Και στα δύο μοντέλα, η ισχύς στέλνεται στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη – δεν υπάρχει χειροκίνητη επιλογή. Οι επιδόσεις είναι ελαφρώς πιο αργές σε σύγκριση με το hatchback, με το Cooper S Cabrio να ολοκληρώνει το σπριντ 0-100 σε 6,9 δευτερόλεπτα, 0,3 δευτερόλεπτα πιο αργά από το Cooper S hatchback.

Το ανανεωμένο MINI Cabrio θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Οξφόρδης στο Ηνωμένο Βασίλειο, σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, ο οποίος κατασκευαζόταν στην Ολλανδία. Οι παραδόσεις αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές Ιανουαρίου του 2025. Για όσους επιθυμούν περισσότερες επιδόσεις, η MINI επιβεβαίωσε ότι μια έκδοση JCW του Cabrio θα έρθει σύντομα, μαζί με το επερχόμενο hatchback.

Citroën e‑C3: Το ηλεκτρικό που φέρνει επανάσταση στην καθημερινή μετακίνηση
Η Citroën παρουσιάζει την τέταρτη γενιά του best-seller C3, φέρνοντας τώρα την εμπειρία της ηλεκτρικής οδήγησης στην compact κατηγορία. Το Citroën e‑C3 συνδυάζει τις SUV σχεδιαστικές επιρροές με εξαιρετική άνεση, προσιτή τιμή και πρακτικότητα, ιδανικό για αστικά και υπεραστικά ταξίδια. Το μοντέλο αναμένεται στους εκθεσιακούς χώρους της CiC Automasters στις αρχές Ιουλίου με την εταιρεία να δέχεται ήδη προ παραγγελίες.

Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του C3, το νέο μοντέλο στην αμιγώς ηλεκτρική του έκδοση διαθέτει μεγαλύτερο εσωτερικό χάρη στη ψηλότερη οροφή κατά 100 mm, με συνολικό ύψος ~1,57 m. Ξεχωρίζει από τις καθαρές SUV γραμμές με compact διαστάσεις (μήκος 4 μέτρα, πλάτος 1,75 μέτρα και ύψος 1,57 μέτρα) και απόσταση από το έδαφος στα 16,3 εκ.
Η συνολική εικόνα αποκτά ακόμα περισσότερο δυναμισμό χάρη στα “off‑road” σχεδιαστικά στοιχεία όπως skid plates και τροχούς μεγάλου μεγέθους. Παράλληλα, τα ειδικού σχεδιασμού άνετα καθίσματα και η ανάρτηση παρέχουν εξαιρετική άνεση ακόμη και σε ανώμαλα οδοστρώματα για τους πέντε επιβάτες του εσωτερικού ενώ πλέον ο χώρος αποσκευών φθάνει τα 315 λίτρα. Αριθμός που μεγαλώνει αισθητά με την αναδίπλωση των καθισμάτων.

Το e‑C3 βασίζεται στην πλατφόρμα «Smart Car» της Stellantis και ενσωματώνει μονάδα μπαταρίας LFP χωρητικότητας 44 kWh απόδοσης 113 ίππων και 220 Nm ροπής. Φθάνει τα εκατό χιλιόμετρα από στάση σε 11 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να είναι περιορισμένη στα 135 χλμ/ώρα . Με τον ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα προσφέρει
Συνδυασμένη αυτονομία στα 326 χλμ. και 459 σε αστική μετακίνηση με πλήρη φόρτιση. Η φόρτιση από το 20% έως το 80% να διαρκεί 2 ώρες και 50 λεπτά σε wallbox 11 kW, ενώ σε έναν ταχυφορτιστή 100 kW θα χρειαστεί μόλις 26 λεπτά.

Το εσωτερικό διατηρεί τη σύγχρονη σχεδιαστική ταυτότητα της Γαλλικής μάρκας ενώ ξεχωρίζουν τα Advanced Comfort καθίσματα που προσφέρουν χαρακτηριστική άνεση για τέσσερις ενήλικες με τις αποσκευές τους. Παράλληλα, η εργονομία βρίσκεται σε ψηλά επίπεδα με πληθώρα θηκών και χώρων φύλαξης μικροαντικειμένων. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, το νέο Citroen e-C3 διαθέτει 10″ οθόνη με CarPlay/Android Auto, εφαρμογή MyCitroën, αισθητήρες παρκαρίσματος και κάμερα. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει δύο αερόσακους, ABS, υποβοήθηση λωρίδας, αναγνώριση σημάτων.
Το Citroën e‑C3 αναδεικνύεται σε ισχυρό σημείο αναφοράς για όσους θέλουν μικρό, άνετο και οικονομικό EV χωρίς περιττές πολυτέλειες αλλά με διάχυτη τη Γαλλική φινέτσα. Ιδιαίτερα σε αστικό περιβάλλον, προσφέρει επαρκή αυτονομία, ικανοποιητική φόρτιση
