Η Ford παρουσίασε μία ειδική σειρά αγωνιστικών χρωμάτων για τα αγωνιστικά Ford GT της ομάδας Ford Chip Ganassi Racing, εν όψει του φετινού αγώνα των 24 Ωρών του Le Mans που θα πραγματοποιηθεί στη γαλλική πίστα το διήμερο 15-16 Ιουνίου. Τα τέσσερα εργοστασιακά Ford GT θα είναι βαμμένα σε χρώματα αφιερωμένα στις επιτυχίες της Ford στο Le Mans, τόσο των τελευταίων χρόνων όσο και εκείνων της δεκαετίας του ’60.
Ο φετινός 24ωρος αγώνας θα είναι ο τελευταίος για το τρέχον εργοστασιακό πρόγραμμα του Ford GT στο Le Mans σηματοδοτώντας την ολοκλήρωση ενός ακόμα σημαντικού κεφαλαίου για τα εργοστασιακά Ford στον περίφημο αγώνα αντοχής.
«Το 2016, η Ford επέστρεψε στο Le Mans για να τιμήσει την 50ή επέτειο από την απίστευτη νίκη μας το 1966. Και τη γιορτάσαμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, πετυχαίνοντας μία ακόμα νίκη», δήλωσε ο Bill Ford, executive chairman της Ford Motor Company. Τα τέσσερα εργοστασιακά Ford GT θα εμφανιστούν στο περίφημο σιρκουί La Sarthe του Le Mans με τα νέα τους αγωνιστικά χρώματα, καθένα από τα οποία έχει τη δική του σημασία. Μαζί τους θα βρίσκεται και ένα πέμπτο Ford GT, το οποίο συμμετέχει στην κατηγορία GTE Am με την ομάδα Keating Motorsports.

Το Ford GT με το #66 που θα οδηγήσουν ο Γερμανός Stefan Mücke, ο Γάλλος Olivier Pla και ο Αμερικανός Billy Johnson είναι βαμμένο μαύρο και παραπέμπει στο Ford GT40 των Bruce McLaren και Chris Amon που κέρδισε στο Le Mans το 1966.

Το Ford GT40 με το οποίο πήραν τη νίκη στο Le Mans το 1967 οι Dan Gurney και A.J. Foyt τιμάται με τα νέα χρώματα του Ford GT με το #67 που θα οδηγήσουν οι Βρετανοί Andy Priaulx και Harry Tincknell με τον Αμερικανό Jonathan Bomarito.

Tο Ford GT με το #68 είναι ο πιο πρόσφατος νικητής της Ford στο Le Mans, έχοντας πάρει πρώτο την καρό σημαία του τερματισμού στον αγώνα του 2016. Ο Γερμανός Dirk Müller, ο Αμερικανός Joey Hand και ο Γάλλος Sébastien Bourdais θα τρέξουν με τα χρώματα του αυτοκινήτου που κατέκτησε τη νίκη στο Le Mans το 2016.

Το Ford GT με το #69 που θα οδηγήσει ο Νεοζηλανδός Scott Dixon μαζί με τον Αυστραλό Ryan Briscoe και τον Βρετανό Richard Westbrook θα έχει τα ίδια αγωνιστικά χρώματα με το Ford GT40 που είχε ανέβει στη δεύτερη θέση του βάθρου στο ένδοξο Le Mans του 1966, όπου η Ford έγραψε ιστορία κάνοντας το 1-2-3.

Το Ford GT με το #85 συμμετέχει στην κατηγορία GTE Am με την ιδιωτική ομάδα Keating Motorsports, η οποία χρησιμοποιεί τα ίδια γραφικά με τα τέσσερα εργοστασιακά Ford, αλλά στα εντυπωσιακά χρώματα του βασικού χορηγού της Wynn’s. Οι οδηγοί που θα βρίσκονται πίσω από το τιμόνι του Ford GT με το #85 είναι ο Αμερικανός Ben Keating, ο Ολλανδός Jeroen Bleekemolen και ο Βραζιλιάνος Felipe Fraga.

Θεαματικός αγώνας στην Ανάβαση Ανώγυρας με νικητή τον Λούκα Χριστοφόρου!
Ολοκληρώθηκε και ο δεύτερος αγώνας για το Πρωτάθλημα Αναβάσεων by Psaltis Autoparts – ENEOS Lubricants, το Anogyra Hillclimb με νικητή και πάλι τον Λούκα Χριστοφόρου.

Ο αγώνας που διοργανώθηκε από την Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου και την Επιτροπή Πίστας και ασφάλτινων αγώνων είχε 26 συμμετοχές δείχνοντας πως οι οδηγοί και φίλοι του αθλήματος είναι πολλοί και πως η προσπάθεια για την αναβάθμιση των αγώνων συνεχίζεται.

Στο αγωνιστικό κομμάτι, πρώτος γενικής ήταν ο Λούκας Χριστοφόρου ο οποίος εν αναμονή του νέου του αυτοκινήτου που ετοιμάζει για τον επόμενο αγώνα του Ιουλίου, έτρεξε με το cross car του Semong Bravo γράφοντας χρόνο (άθροισμα των δύο περασμάτων) 3:10.35.
Δεύτερος και δείχνοντας πως οι ικανότητες του είναι πολλές, ο Χρίστος Παναγιώτου (Πικκής) με το Lancer EVO III του έκανε χρόνο 3:13.22 δίνοντας ρεσιτάλ οδήγησης και αν δεν έκανε ένα λάθος στην πρώτη διαδρομή, μπορεί να φλερτάριζε και την πρώτη θέση…

Τρίτος γενικής ήταν ο πατέρας, Αντρέας Χριστοφόρου με το άλλο Semong Bravo Cross Car ο οποίος με χρόνο 3:15.92 και μια… μικρή τούμπα στην δοκιμαστική απέδειξε ότι η ηλικία δεν παίζει κανένα ρόλο!

Τέταρτος γενικής και πρώτoς στην κατηγορία RCE1 και RCE 2wd ήταν ο πάντα μαχητικός Αβράμης Αβραάμ ο οποίος σε αυτή την διαδρομή δεν μπόρεσε να χτυπήσει χρόνους overall, όμως οδήγησε το Nissan Pulsar GTi του δυνατά γράφοντας χρόνο 3:27.03.

Πέμπτος γενικής και δεύτερος στην κατηγορία RCE1 κάνοντας ντεμπούτο στις αναβάσεις ήταν ο «τόπακας» Θεόδωρος Αντωνίου, γνωστός από το πρωτάθλημα Time Attack, ο οποίος έχοντας ίσως το δυνατότερο Honda στον αγώνα έγραψε χρόνο 3.29.28! Ελπίζουμε να τον έχουμε μαζί μας και στη συνέχεια του πρωταθλήματος.

Έκτος γενικής παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε με το τιμόνι του, ήταν ο Φώτος Φωτιάδης με το Lancer Evo III του ο οποίος ήταν και πρώτος στην RCE2. Ο Φώτος σταθεροποιήθηκε στις πρώτες θέσεις γενικής και οι χρόνοι του ήταν καις τα Ανώγυρα πάρα πολύ καλοί. Τελικός χρόνος: 3:29.81.
Έβδομος γενικής και δεύτερος στην RCE2 ήταν ο Λέανδρος Μιχαήλ, με το Νissan Pulsar GTi – R, ένα πολύ δυνατό αυτοκίνητο, γράφοντας χρόνο 3:32.67.
Όγδοος γενικής, πρώτος στην RCS2 και πρώτος στην RCS 2wd με το «αυτοκίνητο κατατεθέν» πλέον στις αναβάσεις ήταν ο Χρίστος Πολυκάρπου με χρόνο 3:35.13, ο οποίος αφού είδε πως η διαδρομή δεν προσφερόταν για χρόνους και βεβαιώνοντας την πρωτιά του στην κατηγορία S, το απόλαυσε δίνοντας θέαμα στους θεατές.
Πολλές φωτογραφίες από τον Γιώργο Παπαγεωργίου τον οποίο ευχαριστούμε πολύ στο πιο κάτω album
Ένατος γενικής και τρίτος στην RCE1 ήταν ο πολύ μαχητικός Γιάννος Καδής με το Honda EG SiR του που έγραψε χρόνο 3:36.34 δείχνοντας πως πλησιάζει τους χρόνους της κατηγορίας Ε1.
Την δεκάδα έκλεισε ο Στέλιος Κυθρεώτης ο οποίος παρά τον ανταγωνισμό που είχε να αντιμετωπίσει στην ανανεωμένη κατηγορία του, ήταν με το Honda Type R EK9 πρώτος στην RCS1 με χρόνο 3:39.12 αλλά και δεύτερος στην κατηγορία RCS 2wd πίσω από τον Πολυκάρπου.
Αν υπήρχε βραβείο «καλύτερου θορύβου», θα πήγαινε σίγουρα στο Hondάκι του Κυθρεώτη μιας και οι στροφές είναι πάντα στο όριο!

Δεύτερος στην κατηγορία RCS1 και τρίτος στην RCS 2wd ήταν ο Μάριος Κωνσταντινίδης ο οποίος οδήγησε για πρώτη φορά σε αγώνα το νέο του απόκτημα, ένα πολύ δυνατό Honda Civic (πρώην των αδελφών Σπύρου). Ο χρόνος του Κωνσταντινίδη ήταν 3:41.74, πλησιάζοντας αρκετά τον μόνιμο αντίπαλο του στην κατηγορία, Στέλιο Κυθρεώτη.
Πολύ ανεβασμένος ήταν ο Μάριος Σεβαστίδης ο οποίος ακολούθησε με χρόνο 3:47.71 με το εντυπωσιακό αλλά αδικημένο στην κατηγορία του αφού τρέχει με τα τετρακίνητα τέρατα λόγω turbo, Mini Cooper S R53. Ο χρόνος του ήταν 3:47.71.
Τρίτος στην RCS1 ήταν ο παλιός, Νεκτάριος Γεωργίου που λόγω αποχής, έμεινε κάπως πίσω σε χρόνους, όντας όμως πάντα εντυπωσιακός με το θηρίο του το Honda EP3 Type R.
Ακολούθησε ο Μάριος Χριστοδούλου με το Honda Integra DC2 Type R και χρόνο 3:50.31 ο οποίος με νέα σεταρίσματα στον κινητήρα ήθελε να εξοικειωθεί με το αυτοκίνητο του.
Επιστροφή στους αγώνες είχαμε και από τον Γιώργο Λυσάνδρου με το δυνατό του Seat Ibiza GTi ο οποίος με συνοδηγό τον Παύλο Λυσάνδρου είχε χρόνο 3:51.89.
Ο Ευτύχιος Τρύφωνος με το Mitsubishi Evo VIII και συνοδηγό τον Άλεξ Αλεξάνδρου έδωσε το παρόν του γράφοντας χρόνο 3:56.14, ενώ τον ακολούθησε ο αδελφός του Ηλίας Τρύφωνος με συνοδηγό τον Φίλιππο Φιλιππίδη και το Toyota Yaris RS με χρόνο 4:09.72, ο οποίος ήταν και πρώτος στην κατηγορία RCS3.
Δεύτερος στην RCS3 ήταν ο μαχητικός Σκεύος Γερολέμου με την μόνιμη συνοδηγό του Μαίρη Γερολέμου και το γνωστό Suzuki Swift GTi και χρόνο 4:09.99, μόλις μερικά χιλιοστά πίσω από τους Ηλία Τρύφωνος και Φίλιππο Φιλιππίδη!
Ακολούθησε ο πρόεδρος του Time Attack Club Χάρης Περίκκος, η ψυχή των αγώνων, ο οποίος είχε μια αστοχία στο πρώτο πέρασμα με αποτέλεσμα να μείνει πίσω στην συνολική προσπάθεια του γράφοντας χρόνοι 4:33.71.
Τέλος ο Νικόλας Χαραλάμπους ήταν τρίτος στην RCS3 με χρόνο 4:40.53 με το vintage Lada Samara του.
Χορηγός του αγώνα ήταν η εταιρεία ανταλλακτικών Psaltis και τα λιπαντικά ENEOS.
Υποστηρικτές, είναι η Satworks, το Boyz Stuff Show, η Red Bull, η Trust Racing, η SHELL, το School of Automotive engineering και βέβαια η STS Events, η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από τις μεγαλύτερες διοργανώσεις αυτοκινήτου στην Κύπρο.
Χορηγοί επικοινωνίας το car.com.cy το μεγαλύτερο site αυτοκινήτου στην Κύπρο και το onlyracing cy.
Τον αγώνα διοργάνωσε η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου μέσω της Επιτροπής Aσφάλτινων Aγώνων και Πίστας. Συγχαρητήρια αξίζουν στους πρωτεργάτες των αγώνων ανάβασης Χάρη Περίκκο και στην ομάδα του (Μάριος, Eddie, Αργύρης κλπ), στον Ανδρόνικο Κοζάκο που στήνει την ομάδα των marshals και είναι ο Αλυτάρχης του αγώνα.
Ευχαριστίες αξίζουν επίσης σε όλους όσους λιγότερο ή περισσότερο έχουν προσφέρει στο χώρο, όπως ο πρωταθλητής Χρίστος Πολυκάρπου, αλλά και τους φίλους οδηγούς που στηρίζουν την επιτροπή αγώνων και προτείνουν λύσεις στην Ομοσπονδία για την όσο καλύτερη διοργάνωση των αγώνων.
Ευχαριστίες και στον Στέλιο Κυθρεώτη, χρόνια promoter των αγώνων ανάβασης ο οποίος στηρίζει την θεσμό οικονομικά αλλά και όντας αθλητής των αναβάσεων, αλλά και βέβαια στους αφανείς ήρωες όπως τα στελέχη της Ομοσπονδίας που στηρίζουν τον θεσμό και κυρίως στον αντιπρόεδρο Κώστα Γεωργίου που πήρε το πρωτάθλημα σαν προσωπικό στοίχημα και κατάφερε με την καθοδήγηση του να ολοκληρώνονται οι αγώνες με την μεγαλύτερη δυνατή επιτυχία.
Λάθη γίνονται, αλλά έχει σημασία να βελτιωνόμαστε και οι συμμετοχές να αυξάνονται.
Οι προετοιμασίες για τον επόμενο, 3ο αγώνα έχουν ξεκινήσει!
