Αυτό το τριήμερο στρέφουμε το βλέμμα προς την Ιταλία καθώς οι ομάδες του MotoGP™ θα κάνουν την καθιερωμένη εμφάνισή τους στον αγώνα Gran Premio d’Italia Oakley που πραγματοποιείται στη μαγευτική πίστα Autodromo Internazionale del Mugello.
Ο συγκεκριμένος αγώνας αποτελεί άλλη μία μεγάλη πρόκληση όχι μόνο για τους αγωνιζόμενους αλλά και για την Michelin, η οποία είναι αποφασισμένη να συνεχίσει την επιτυχημένη της πορεία με τις εξαιρετικές επιδόσεις των ελαστικών της καθώς το πρωτάθλημα κατευθύνεται προς τις πιο σημαντικές πίστες στο ετήσιο ημερολόγιο των αγώνων του MotoGP. Η πίστα Autodromo Internazionale del Mugello αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές και απαιτητικές πίστες και βρίσκεται στην καρδιά της Τοσκάνης, μια από τις ομορφότερες περιοχές της Ιταλίας. Η φορά της πίστας είναι δεξιόστροφη και έχει μήκος 5,245 χλμ. Η επιλογή της γκάμας των ελαστικών για τη συγκεκριμένη πίστα έχει γίνει με βάση τις καταπονήσεις και τις δυνάμεις που δέχονται από τις 9 δεξιές και τις 6 αριστερές στροφές της πίστας, όπου λόγω των ανισόπεδων διαμορφώσεων της επιφάνειας, απαιτεί μερικές πολύ γρήγορες στροφές κι άλλες με χαμηλότερη ταχύτητα και διαθέτει μία από τις πιο γρήγορες ευθείες, όπου οι αναβάτες ξεπερνούν την τελική ταχύτητα των 350χλμ./ώρα.

Αυτά τα χαρακτηριστικά σε συνδυασμό μια ιδιαίτερα γρήγορη και απαιτητική επιφάνεια, αποτελούν το μεγαλύτερο πεδίο εξέτασης για τα σλικ ελαστικά, καθώς έχουν να αντιμετωπίσουν στροφές που είναι δυνατές στα φρένα τόσο κατά την επιβράδυνση, όσο και την επιτάχυνση και έχουν αρνητική κλίση. Η γκάμα των μπροστινών ελαστικών θα είναι διαθέσιμη σε μαλακό, μεσαίο και δύο σκληρά μείγματα γομών, όλα συμμετρικής σχεδίασης σε αντίθεση με τα πίσω που είναι ασύμμετρης και θα φέρουν σκληρότερο μείγμα γόμας στο δεξί τμήμα του πέλματος. Το σκληρό μείγμα γόμας του μπροστινού ελαστικού που προστέθηκε σε αυτή τη γκάμα των ελαστικών στην αρχή της σεζόν, αποτελείται από μία νέα γόμα, ενώ τα πίσω ελαστικά φέρουν νέα μείγματα γόμας τα οποία δοκιμάστηκαν στις χειμερινές δοκιμές και πλέον συμπεριλαμβάνεται στη γκάμα της φετινής χρονιάς.
Η συγκεκριμένη πίστα είναι μια από τις πιο δημοφιλείς και εντυπωσιακές πίστες στο ετήσιο ημερολόγιο των αγώνων του MotoGP™ , ελκύοντας πλήθος κοινού που γεμίζει τις πλαγιές των λόφων και τις κερκίδες της πίστας. Είναι πολύ πιθανό γνα δούμε συνθήκες βροχής συνεπώς θα υπάρχουν διαθέσιμα τα Power Rain ελαστικά με στόχο να τονώσουν την εμπιστοσύνη των οδηγών για να μπορέσουν να πιέσουν τα όριά τους σε περίπτωση βροχής. Θα είναι διαθέσιμα σε μαλακό και μεσαίο μείγμα γόμας και για τους δύο τροχούς, τα δε πίσω ελαστικά θα είναι ασύμμετρης σχεδίασης με σκληρότερο μείγμα γόμα στο δεξί τμήμα του πέλματος για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις των δεξιών στροφών της πίστας.

Η έναρξη του έκτου γύρου της σεζόν θα γίνει την σήμερα με τα δύο σκέλη των ελεύθερων δοκιμών. Περισσότερες δοκιμές θα διεξαχθούν την επόμενη ημέρα πριν ξεκινήσουν οι κατατακτήριες του απογεύματος που θα καθορίσουν την θέση των αναβατών στη σχάρα της εκκίνησης. Η αλλαγή των φώτων της εκκίνησης για τον αγώνα των 23 γύρων θα πραγματοποιηθεί στις 15:00 το μεσημέρι ώρα Ελλάδος την Κυριακή 2 Ιουνίου.
Πηγή: Zougla.gr

Tο Misano φιλοξενεί το MotoGP™ στον 16ο Γύρο του Πρωταθλήματος
Αυτή είναι η 32η φορά που το Misano φιλοξενεί ένα Grand Prix. Το πρώτο GP πραγματοποιήθηκε εδώ το 1980, και ο Αγώνας του MotoGP™ ήταν πάνω από 40 γύρους στην αριστερόστροφη τότε πίστα των 3,488 χλμ., με νικητή τον Kenny Roberts. Το Misano φιλοξένησε 10 GP μεταξύ 1980 και 1993 πριν από ένα διάλειμμα 13 ετών μετά το ατύχημα του Wayne Rainey το 1993.
Όταν οι Αγώνες MotoGP ™επέστρεψαν στο Misano το 2007, ήταν σε μια σημαντικά αναθεωρημένη πίστα 4.18 χλμ. που πλέον είχε ροή με την φορά του ρολογιού – δηλαδή, δεξιόστροφη.
Έχουν διεξαχθεί Grand Prix στο Misano World Circuit Marco Simoncelli με τέσσερα διαφορετικά ονόματα: Nations GP (1980, 1982, 1984, 1989-90), San Marino GP (1985-87, από το 2007 και μετά), Italian GP (1991, 1993) και Emilia-Romagna GP (2020, 2021 και 2024).
Ο αναβάτης με τις περισσότερες νίκες MotoGP στο Misano από το 2007 είναι ο Marc Marquez με 5.
ΝΙΚΗΤΕΣ MOTOGP ΣΤΟ MISANO ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ GRID
Marc Marquez: 5 (2015, 2017, 2019, 2021/2, 2024/1)
Francesco Bagnaia: 2 (2021/1, 2022)
Franco Morbidelli: 1 (2020/1)
Maverick Viñales: 1 (2020/2)
Jorge Martin: 1 (2023)
Enea Bastianini: 1 (2024/2)
ΝΙΚΗΤΕΣ SPRINT ΣΤΟ MISANO
Jorge Martin: 2 (2023, 2024/1)
Francesco Bagnaia: 1 (2024/2)
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΣΤΟ MISANO ΑΠΟ ΤΟ 2007: ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Νίκες σε GP:
Yamaha: 8
Ducati: 7
Honda: 6
Νίκες σε Sprint:
Ducati: 3

Η τελευταία νίκη της Yamaha στο MotoGP™ στο Misano ήταν από τον Maverick Viñales στο 2020/2. Είναι η πιο επιτυχημένη κατασκευάστρια εδώ με 8 νίκες: τρεις για τον Valentino Rossi (2008, 2009, 2014), τρεις για τον Jorge Lorenzo (2011, 2012, 2013), και από μία για τους Morbidelli (2020/1) και Viñales (2020/2). Ο Viñales πήρε επίσης pole το 2017, 2019, 2020/1 και 2020/2.
Η τελευταία νίκη της Honda ήταν από τον Marc Marquez το 2021. Η νίκη του το 2015 ήταν η πρώτη για την Honda στο Misano από το 2010, μετά από τέσσερις συνεχόμενες νίκες της Yamaha.
Η τελευταία νίκη της Ducati ήταν με τον Bastianini στο 2024/2. Οι αναβάτες της Ducati έχουν κερδίσει τους 4 τελευταίους Αγώνες MotoGP στο Misano. Έχουν πάρει 9 pole positions: τέσσερις με τον Bagnaia (2021/1, 2021/2, 2024/1, 2024/2), δύο με τον Casey Stoner (2007, 2008), και από μία με Jorge Lorenzo (2018), Jack Miller (2022) και Martin (2023).
Το καλύτερο αποτέλεσμα της Aprilia στο MotoGP™ εδώ είναι η 3η θέση του Viñales το 2022 – το μοναδικό τους βάθρο στο Misano.
Η καλύτερη θέση της KTM είναι η 3η θέση του Pol Espargaro στο 2020. Είχε επίσης κατακτήσει τη 2η θέση στις κατατακτήριες το 2019 – η καλύτερη πρόκριση της KTM στο MotoGP εκείνη την εποχή.
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΓΕΓΟΝΟΤΑ
9 αναβάτες στο grid έχουν ανέβει στο βάθρο στο Misano στο MotoGP: Marc Marquez (8), Bagnaia (5), Bastianini (5), Viñales (3), Joan Mir (2), Fabio Quartararo (2), Martin (2), Morbidelli (1), Marco Bezzecchi (1)
5 έχουν πάρει pole: Viñales (4), Bagnaia (4), Marc Marquez (1), Jack Miller (1), Martin (1)
Μόνο ένας αναβάτης έχει βαθμολογηθεί και στους 15 φετινούς Αγώνες Tissot Sprint: Marc Marquez
Ο MARC MARQUEZ ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ ΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ
Πριν το GP του San Marino, ο Marc Marquez έχει διαφορά 182 βαθμών. Θα έχει την ευκαιρία να κατακτήσει τον Τίτλο στο επόμενο Grand Prix στην Ιαπωνία αν πάρει 3 βαθμούς μέσα στο Σαββατοκύριακο στο Misano – δηλαδή, μια 7η θέση στο Sprint είναι αρκετή – ή αν φύγει από το Misano με διαφορά τουλάχιστον 148 βαθμών. Συνεπώς, δεν πρέπει να χάσει πάνω από 34 βαθμούς από τον Alex Marquez στο GP του San Marino.
ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΑΝ…
508: Ο Marc Marquez πηγαίνει στο GP του San Marino με 487 βαθμούς και μπορεί να σπάσει το ρεκόρ των περισσότερων βαθμών σε μια σεζόν, που ανήκει στον Jorge Martin: 508 το 2024 (μετά την εισαγωγή των Αγώνων Sprint το 2023)
96: Αν μια Ducati προκριθεί στις τρεις πρώτες θέσεις, θα είναι το 96ο συνεχόμενο GP όπου Ducati αναβάτης ξεκινά από την πρώτη σειρά – μια πορεία που ξεκίνησε από την Valencia το 2020
82: Η Ducati είναι σε σερί 81 συνεχόμενων βάθρων. Άλλο ένα βάθρο θα ανεβάσει το ρεκόρ της στα 82. Μόνο η Honda έχει περισσότερα συνεχόμενα: 83 από το FIM GP 1993 μέχρι το GP της Imola το 1999
20: Ο rookie Fermin Aldeguer θα είναι 20 ετών και 162 ημερών την Κυριακή και θα γίνει ο δεύτερος νεότερος νικητής στο MotoGP μετά τον Marc Marquez (20 ετών και 63 ημερών στο Austin, 2013), αν κερδίσει την Κυριακή
14: Αν ο Marc Marquez κερδίσει την Κυριακή, θα ισοφαρίσει τον θρύλο του MotoGP Andrea Dovizioso στην 3η θέση με τις περισσότερες νίκες με Ducati στο MotoGP: 14 νίκες. Μπροστά του μόνο οι Francesco Bagnaia (30) και Casey Stoner (23)
7: Επτά αναβάτες στο grid θα μπορούσαν να πάρουν την πρώτη τους νίκη στο MotoGP αυτό το Σαββατοκύριακο: Raul Fernandez, Pedro Acosta, Luca Marini, και οι rookies Ai Ogura, Fermin Aldeguer, Somkiat Chantra, και ο Augusto Fernandez με έκτακτη συμμετοχή wildcard.
1: Οι αναβάτες της KTM και Aprilia θα μπορούσαν να δώσουν στην εργοστασιακή τους ομάδα την πρώτη νίκη στο MotoGP στο Misano
