Moto

10 Oct, 2019 Ώρα 14:14

Η συναρπαστική καριέρα του Marc Marquez μέχρι την κατάκτηση του 8ου τίτλου

Thumbnail

Θα μπορούσαμε να τον αποκαλέσουμε και αναβάτη- θαύμα καθώς έχει καταφέρει απίστευτα πράγματα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Τα 8 παγκόσμια πρωταθλήματα για τον Marc Marquez μιλούν από μόνα τους για το επίπεδο του αθλητή. Διαβάστε παρακάτω από πού ξεκίνησε και πού έφτασε...

Close

_

 

Close

Τα πρώτα βήματα (1993-2000)

Στις 17 Φεβρουαρίου 1993, ένας μελλοντικός πρωταθλητής γεννήθηκε στη Lleida της Ισπανίας. Ο Marc έχει ζήσει όλη του τη ζωή στην Cervera, μία μικρή πόλη όπου μένει με τους γονείς και τον αδελφό του Alex. Στην ηλικία των 4 ετών, ο Marc ζήτησε μία μοτοσυκλέτα ως δώρο Χριστουγέννων, και υποστηριζόμενος από βοηθητικές ρόδες βίωσε την πρώτη του εμπειρία σε δύο τροχούς. Μόλις ένα χρόνο αργότερα άρχισε να ασχολείται με το Enduro για παιδιά.

Close
Μέχρι το 2000 συμμετείχε ήδη σε αγώνες Motocross, τερματίζοντας δεύτερος εκείνη τη χρονιά, πριν κατακτήσει το Καταλανικό Πρωτάθλημα τη επόμενη χρονιά.

 

Από το χώμα στην άσφαλτο (2000-2007)

Το 2002, ο Marc τερμάτισε τρίτος στο Conti Cup έχοντας αρχίσει να επικεντρώνεται σε αγώνες δρόμου. Δύο χρόνια αργότερα δοκίμασε μία Honda 125 GP και αμέσως εντυπωσιάστηκε. Τη σεζόν του 2005, ο Marquez ένωσε τις δυνάμεις του με τον Emilio Alzamora, Παγκόσμιο Πρωταθλητή 1999 στην κατηγορία 125κ.εκ. με Honda, κερδίζοντας το Καταλανικό Πρωτάθλημα 125cc όπως και το Catalan Supermotard Championship 85cc. Το 2006 έτρεξε τους πρώτους αγώνες του στο Πρωτάθλημα της Ισπανίας CEV και παρόλο που δεν κατάφερε να πάρει τον τίτλο, οι επιδόσεις του ήταν εντυπωσιακές, ενώ για το 2008 κέρδισε μία πλήρη συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα των 125κ.εκ.

 

Ντεμπούτο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (2008)

Ο Marc έκανε το ντεμπούτο του με την Repsol KTM Team το 2008 και στον έκτο μόλις αγώνα του, το Βρετανικό Grand Prix, πέτυχε το πρώτο ορόσημο της καριέρας του στους αγώνες μοτοσυκλετών, τερματίζοντας 3ος και έγινε ο νεότερος αναβάτης που είχε ανέβει ποτέ σε βάθρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Το 2009, παρέμεινε στην ίδια ομάδα της Repsol με τον αρ. 93 προς τιμήν της χρονολογίας γέννησής του, και κατάφερε να εντυπωσιάσει τους πάντες με το ταλέντο του. Τερματίζοντας στη πρώτη πεντάδα σε όλους σχεδόν τους αγώνες, ο Marquez είχε προσελκύσει το έντονο ενδιαφέρον όλων για την επόμενη χρονιά.

Η πρώτη νίκη σε GP και ο πρώτος Τίτλος Παγκοσμίου Πρωταθλήματος (2010)

Το 2010 ο Marquez προσχώρησε στη ομάδα της Ajo Motorsport οδηγώντας μία Derbi, και ήδη πριν ξεκινήσει η σεζόν είχε σημειώσει ρεκόρ, έχοντας προσαρμοστεί άριστα τόσο με τη νέα μοτοσυκλέτα όσο και με τη νέα ομάδα. Από εκεί και μετά, συνέχισε δυνατά και πήρε την πρώτη νίκη της καριέρας του στο Mugello, ενώ ακολούθησαν αρκετές ακόμα νίκες. Έχοντας διατηρήσει το βαθμολογικό προβάδισμα έναντι του διεκδικητή του τίτλου Nico Terol, ο Marquez ξεκίνησε τον τελευταίο γύρο ως φαβορί του πρωταθλήματος και κατάφερε να πάρει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2010 στα 125κ.εκ., σε ηλικία 17 ετών με 10 νίκες και 12 poles.

 

2ος στο Moto2 την πρώτη του χρονιά (2011)

Ο Marquez μετακινήθηκε στη νέα κατηγορία Moto2 για το 2011 έχοντας κατακτήσει τον τίτλο στα 125κ.εκ. με μία επίλεκτη ομάδα από τεχνικούς και μηχανικούς με εμπειρία σε πρωταθλήματα Moto2 και MotoGP. Μετά από ένα περιπετειώδες ξεκίνημα, ο Marquez ανέκαμψε και ρίχτηκε στη μάχη για την κατάκτηση του τίτλου. Ενώ απέμεναν μόλις μερικοί γύροι, είχε καλύψει τη διαφορά των 82 βαθμών από τον πρώτο του πρωταθλήματος Stefan Bradl, αλλά μία πτώση στην 1η ελεύθερη δοκιμή για τον αγώνα της Μαλαισίας τον άφησε εκτός αγωνιστικής πίστας στα δύο τελευταία GP, αναγκάζοντάς τον να παραιτηθεί από τις ελπίδες για πρωτιά. Οι επτά νίκες, τρεις δεύτερες θέσεις και μία τρίτη θέση χάρισαν στον Marc τον τίτλο του Rookie of the Year και τη δεύτερη θέση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Moto2.

Παγκόσμιος Πρωταθλητής Moto2 (2012)

Μετά από μία δύσκολη περίοδο ανάρρωσης εκτός αγωνιστικής περιόδου λόγω τραυματισμών, ο Marquez κατάφερε να ανακτήσει τις δυνάμεις του και να κερδίσει στον πρώτο γύρο της σεζόν. Η καλή του φόρμα συνεχίστηκε και πήρε οκτώ νίκες (σε Κατάρ, Πορτογαλία, Ολλανδία, Γερμανία, Ινδιανάπολη, Τσεχία, Σαν Μαρίνο και Ιαπωνία), δύο δεύτερες θέσεις (Καταλονία και Μ. Βρετανία) και δύο τρίτες θέσεις (Χερέθ και Αραγονία) φιλοδοξώντας να πάρει το πρωτάθλημα. Το προβάδισμα που απέκτησε σε όλη τη διάρκεια της σεζόν του επέτρεψε να διασφαλίσει τον τίτλο στην Αυστραλία, όπου στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής Moto2 για το 2012.

 

Παγκόσμιος Πρωταθλητής MotoGP (2013)

Υπήρχαν τεράστιες προσδοκίες για τον Marquez τη πρώτη του σεζόν στο MotoGP και γρήγορα απέδειξε ότι μπορούσε να αναμετρηθεί με την ελίτ της κατηγορίας. Ο νεαρός Ισπανός κέρδισε το πρώτο του βάθρο στον πρώτο αγώνα. Στο Austin στις 21 Απριλίου 2013, πέτυχε την πρώτη του pole position και κατέγραψε την πρώτη νίκη σε MotoGP μόλις στον δεύτερο αγώνα του και έγινε ο νεότερος αναβάτης όλων των εποχών που κέρδισε σε GP της μεγάλης κατηγορίας, σε ηλικία 20 ετών και 63 ημερών, καταρρίπτοντας το ρεκόρ του Freddie Spencer (20 ετών και 196 ημερών). Ο Marquez συνέχισε να εντυπωσιάζει με τις pole positions και συνεχείς αναμετρήσεις για μία θέση στο βάθρο, έχοντας συχνά απέναντί του τον teammate του Dani Pedrosa και τον Jorge Lorenzo. Στη Γερμανία, κυριάρχησε στον αγώνα και ανέκτησε το προβάδισμά του στο Πρωτάθλημα, συνεχίζοντας το σερί επιτυχιών, κερδίζοντας στη Laguna Seca—και έγινε ο πρώτος rookie που πήρε νίκη εκεί στη μεγάλη κατηγορία μοτοσυκλετών και ο νεότερος αναβάτης που πέτυχε back-to-back αγωνιστικές νίκες στη μεγάλη κατηγορία, σε ηλικία 20 ετών και 154 ημερών, καταρρίπτοντας ένα ακόμα ρεκόρ του Freddie Spencer (21 ετών και 104 ημερών – GP Ν. Αφρικής και Γαλλίας – 1983). Κέρδισε και πάλι στην Ινδιανάπολη, και έγινε ο πρώτος premier-class rookie με τρεις συνεχόμενες νίκες από την εποχή του Kenny Roberts το 1978 (Αυστρία, Γαλλία και Mugello). O Marc κατέκτησε την τέταρτη συνεχόμενη νίκη του στο Brno, και έγινε ο πρώτος αναβάτης από τότε που ο Valentino Rossi το 2008 είχε καταγράψει πάνω από τέσσερις συνεχόμενες νίκες στη μεγάλη κατηγορία GP. Όλα ξεκαθάρισαν στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς με τον Jorge Lorenzo και Marc Marquez να τους χωρίζουν μόλις 13 βαθμοί καθώς παρατάχθηκαν στη σχάρα εκκίνησης την Κυριακή. Οδηγώντας ένα ώριμο αγώνα ώστε να τερματίσει 3ος, ο Marquez διασφάλισε την πρώτη του νίκη στο πρώτο του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP στην ‘παρθενική’ του σεζόν και σηματοδότησε το ξεκίνημα μιας νέας εποχής.

_

Συνεχόμενοι Τίτλοι στο MotoGP (2014)

Ο Marc έσπασε το πόδι του κατά τη διάρκεια προπόνησης μετά την πρώτη του δοκιμή στο Sepang το 2014 με αποτέλεσμα να μείνει εκτός της δεύτερης δοκιμής στο Sepang, χάνοντας ακόμα και τη δοκιμή στο Phillip Island. Έφτασε στο Κατάρ για τον πρώτο γύρο έχοντας ανακάμψει πλήρως μόλις τρεις ημέρες νωρίτερα, αλλά πήρε pole position στις χρονομετρημένες δοκιμές και κέρδισε μετά από μία επική μάχη με το Rossi. Στο Austin, ο νεαρός Ισπανός ήρθε πρώτος σε όλα τα session και κέρδισε στον αγώνα. Στην Αργεντινή, επικράτησε σε όλα τα session, πλην της πρώτης ελεύθερης δοκιμής και κέρδισε για μία ακόμα φορά στον αγώνα. Με τρεις συνεχείς νίκες, ο Marc είχε πάρει φόρα. Συνέχισε τις σαρωτικές εμφανίσεις του μέχρι τη μέση της σεζόν, κερδίζοντας στη Γερμανία και στη συνέχεια έκανε το 10 στα 10 με τη νίκη του στην Ινδιανάπολη μετά την καλοκαιρινή διακοπή. Ωστόσο, δεν πέτυχε το 11 στα 11 και στο Brno, ο teammate του Dani πήρε τη νίκη με τον Marc να τερματίζει τέταρτος. Φτάνοντας στην Ιαπωνία με προβάδισμα 75 βαθμών, θα μπορούσε να διασφαλίσει τον τίτλο εάν τερμάτιζε μπροστά από τον Pedrosa και έχασε με διαφορά μέχρι τριών βαθμών από το Rossi και 15 από τον Lorenzo. Η 2η θέση στο Motegi και οι 20 βαθμοί που του απέφερε, του χάρισαν το δεύτερο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στο MotoGP, ενώ έγινε ο πρώτος αναβάτης της Honda που εξασφάλιζε έναν παγκόσμιο τίτλο —ανεξαρτήτως κατηγορίας —στο σιρκουί του Motegi. Επίσης έγινε ο νεότερος αναβάτης όλων των εποχών που κατακτούσε δύο συνεχόμενα Παγκόσμια Πρωταθλήματα στη μεγάλη κατηγορία σε ηλικία 21 ετών και 237 ημερών, καταρρίπτοντας το ρεκόρ του Mike Hailwood, ο οποίος ήταν 23 ετών και 152 ημερών όταν απέσπασε τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο του στα 500κ.εκ. το 1963.

Μία χρονιά προκλήσεων (2015)

Το 2015 ήταν η τρίτη χρονιά του Marc στο MotoGP, και αποδείχτηκε πολύ πιο δύσκολη από τις προηγούμενες. Μετά τους πρώτους αγώνες που δεν πήγαν όπως περίμενε, ο Marquez σημείωσε μία θεαματική επίδοση στο ισπανικό GP μειώνοντας τη βαθμολογική διαφορά του με μία επάξια κερδισμένη δεύτερη θέση, αλλά η έλλειψη σταθερότητας τους επόμενους γύρους τον επιφόρτισε με πολλή δουλειά. Ο Marc επισφράγισε ένα τέλειο σαββατοκύριακο στη Γερμανία, σημειώνοντας νέο ρεκόρ καθοδόν για τη νίκη, μετά το ρεκόρ pole-position και κέρδισε για μία ακόμα φορά στην Ινδιανάπολη. Με αυτές τις δύο συνεχόμενες νίκες κατάφερε να μειώσει τη διαφορά του στους 56 βαθμούς πίσω από το Rossi. Οι εγκαταλείψεις του σε Σίλβερστοουν και Αραγονία διέλυσαν τις ελπίδες του για τον τίτλο και από εκεί και μετά ο Marquez εστίασε την προσοχή του στο να πάρει όσο το δυνατόν περισσότερες νίκες το υπόλοιπο της χρονιάς. Ολοκλήρωσε τη σεζόν του 2015 με μία δεύτερη θέση στο GP της Βαλένθια και βρέθηκε στην τρίτη θέση γενικής κατάταξης, αλλά έχοντας αποκομίσει πολλά πολύτιμα μαθήματα.

#GiveMe5 (2016) – 5ος Τίτλος

Ο Marquez ξεκίνησε την προσπάθειά του στην τέταρτη χρονιά του στο MotoGP με διαφορετική νοοτροπία: το μυστικό ήταν η σταθερότητα. Η σεζόν ξεκίνησε καλά με ένα βάθρο και δύο νίκες – συμπερ. του Austin, που γρήγορα έγινε μία από τις αγαπημένες πίστες του Marquez. Ακολούθησαν και άλλοι τερματισμοί στο βάθρο καθώς το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα επέστρεψε στην Ευρώπη, με τον αναβάτη της Repsol Honda Team να μάχεται σταθερά για το βάθρο εκτός από μια ατυχία στο Le Mans. Η νέα φιλοσοφία του Marc έγινε απόλυτα σαφής στο Assen όπου διασφάλισε τη δεύτερη θέση σε συνθήκες δυνατής βροχής πίσω από τον αναβάτη της Honda, Jack Miller. Το καλοκαίρι ήρθε και με αυτό ένα ισχυρό προβάδισμα 48 βαθμών στο πρωτάθλημα έναντι του Lorenzo. Χάρη στη σταθερότητα που επέδειξε το πρώτο μισό της σεζόν, ο Marquez κατάφερε να αυξήσει το βαθμολογικό το πλεονέκτημα έναντι των δύο αναβατών της Yamaha, Rossi και Lorenzo. Η πιθανότητα να διασφαλίσει έναν πέμπτο τίτλο στην εντός έδρας πίστα της Honda στο Motegi ήταν μικρή, αλλά μία ανυπέρβλητη εμφάνιση και λάθη από τους δύο αντιπάλους του οδήγησαν στην πανηγυρική κατάκτηση του τρίτου Παγκόσμιου Τίτλου του MotoGP από τον 23χρονο, μπροστά στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Honda Takahiro Hachigo - ο οποίος τον συνόδευσε στο βάθρο, το Γενικό Διευθυντή της Honda κ. Shinji Aoyama και τον πρόεδρο της HRC κ.Yoshishige Nomura. Σε ηλικία 23 ετών και 242 ημερών έγινε ο νεότερος αναβάτης όλων των εποχών με τρεις τίτλους του παγκοσμίου πρωταθλήματος στη μεγάλη κατηγορία, παίρνοντας το ρεκόρ από τον Mike Hailwood, ο οποίος ήταν 24 ετών και 108 ημερών όταν κέρδισε τον τρίτο συνεχόμενο τίτλο του στα 500κ.εκ. το 1964..

_

The #Big6 (2017) – 6ος Τίτλος

Η σεζόν του MotoGP για το 2107 δεν ξεκίνησε αίσια για τον Marc Marquez για την υπεράσπιση του τίτλου του, καθώς στους δύο πρώτους αγώνες τερμάτισε εκτός βάθρου – κάτι που είχε να συμβεί από το 2011. Ωστόσο η νίκη στο Austin, η πέμπτη του συνεχόμενη σε αυτή την πίστα, άρχισε να ανατρέπει τα δεδομένα και ο Marquez κέρδισε έδαφος έναντι του Maverick Viñales πριν από μία άτυχη πτώση στο Le Mans και μάχες in Mugello. Σε ένα πρωτάθλημα με μικρές βαθμολογικές διαφορές, το κάθε σαββατοκύριακο ήταν απρόβλεπτο και  Marc έπρεπε να περιμένει μέχρι το Sachsenring για να κατακτήσει τη δεύτερη νίκη της χρονιάς. Η δράση επέστρεψε στο Brno και ο Marquez αντιμετώπισε με υποδειγματική μαεστρία τις αλλεπάλληλες σημαίες που βγήκαν στη πίστα, αυξάνοντας τη διαφορά του στην κορυφή της κατάταξης από τον Viñales στους 14 βαθμούς. Οι επόμενοι γύροι έβαλαν τον Andrea Dovizioso στο παιχνίδι του τίτλου, με τους δύο αναβάτες να οδεύουν προς τους τρεις Ασιατικούς αγώνες με όλα τα ενδεχόμενα στο πρωτάθλημα ανοιχτά. Σε ένα επικό Ιαπωνικό GP υπό δυνατή βροχόπτωση, ο Marquez κατέκτησε το 100ό βάθρο της καριέρας του και έφτασε στον τελευταίο γύρο της χρονιάς στη Βαλένθια στην κορυφή της κατάταξης με προβάδισμα 21 βαθμών. Μία τρίτη θέση ήταν το μόνο που χρειαζόταν για να περάσει τον Mike Hailwood (25 ετών και 107 ημερών) ως ο νεαρότερος αναβάτης με τέσσερα Παγκόσμια Πρωταθλήματα premier class στο παλμαρέ του – κάτι που πέτυχε στη Βαλένθια, στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς.

 

Reaching #Level7 (2018) – 7ος Τίτλος

Μετά από ένα κάθε άλλο παρά ιδανικό ξεκίνημα της υπεράσπισης του τίτλου του το 2018, στη συνέχεια ο Marc Marquez απέδειξε ότι ήταν αναμφίβολα νικητής το 2018 με τρεις συνεχόμενες νίκες σε Austin, Jerez και Le Mans. Αυτό το εντυπωσιακό σερί νικών σύντομα ακολούθησαν πέντε συνεχόμενοι τερματισμοί στο βάθρο, μεταξύ των οποίων και τέσσερις πρώτες θέσεις. Μετά τη νίκη του στον πρώτο αγώνα στην ιστορία του MotoGP στην Ταϊλάνδη, ο Marquez απέκτησε μία άνετη διαφορά 77 βαθμών από τον Andrea Dovizioso που βρισκόταν στη δεύτερη θέση. Και πάλι, ο Marquez είχε την ευκαιρία να κατακτήσει τον πέμπτο τίτλο του στο MotoGP μέσα σε έξι χρόνια, στον εντός έδρας αγώνα της Honda στο Twin Ring Motegi (όπου είχε επίσης διασφαλίσει τον δεύτερο και τρίτο τίτλο του στη μεγάλη κατηγορία, το 2014 και το 2016 αντίστοιχα). Παρά το ότι ξεκίνησε έκτος στη σχάρα εκκίνησης στο Twin Ring Motegi, ο Marquez κατέκτησε μία λαμπρή νίκη, την όγδοη της σεζόν, τον έβδομο παγκόσμιο τίτλο της καριέρας του και το πέμπτο του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στο MotoGP μέσα σε έξι χρόνια, γράφοντας ένα ακόμα κεφάλαιο στη ιστορία του σπορ.

_

The #8ball (2019) – 8ος Τίτλος

Η σεζόν του 2019 στο MotoGP ξεκίνησε σχεδόν ιδανικά με μία δεύτερη θέση και μία νίκη από τους πρώτους δύο αγώνες, αλλά η ατυχία χτύπησε στο Austin, το αγαπημένο Circuit of the Americas του Marquez, που δεν κατάφερε να τερματίσει κάτι που έπληξε το ρεκόρ επιτυχιών του αναβάτη. Στη συνέχεια, ο Marquez τερμάτιζε σταθερά στα δύο πρώτα σκαλιά του βάθρου, στην 1η ή 2η θέση στους επόμενους 12 αγώνες. Όλων τα βλέμματα ήταν στραμμένα στον αναβάτη που υπερασπιζόταν τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή όταν έφτασε στο Sachsenring όπου, ξεπερνώντας το ρεκόρ του Austin, πήρε τη δέκατη συνεχόμενη pole και νίκη στην πίστα. Η απίστευτη σταθερότητα του Marquez το 2019 τον βοήθησε να τερματίσει στους πρώτους 14 γύρους με εκπληκτική συγκομιδή 300 βαθμών  – περισσότερους από όσους είχε συλλέξει το 2016 και 2017 καθοδόν για τον τίτλο . Ο 15ος από τους 19 γύρους, στο Grand Prix της Ταϊλάνδης έβαλε τον Marquez ξανά στο παιχνίδι του τίτλου. Για μία ακόμα φορά, ο Andrea Dovizioso ήταν ο αντίπαλος του Marquez στη διεκδίκηση ενός έκτου τίτλου της premier class με τον αναβάτη της Repsol Honda Team να χρειάζεται μόλις δύο βαθμούς για να βγάλει τον Ιταλό εκτός μάχης. Με τον Dovizioso στη τέταρτη θέση, ξέσπασε μία θρυλική μάχη μεταξύ Marquez και Fabio Quartararo – και ο Marquez πήρε μία συναρπαστική νίκη στην τελευταία στροφή του τελευταίου γύρου. Μετά από εννέα εντυπωσιακές αγωνιστικές νίκες το 2019, ο Marc Marquez πήρε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα 2019 στο MotoGP – ο όγδοος παγκόσμιος τίτλος του και ο έκτος στη μεγάλη κατηγορία.  Αυτό σημαίνει ότι έγινε ο νεότερος αναβάτης με έξι Παγκόσμια Πρωταθλήματα στην premier class και ο νεότερος με οκτώ Παγκόσμια Πρωταθλήματα ανεξαρτήτως κατηγορίας.

 

27 May, 2025 Ώρα 10:47

MotoGP Silverstone: Ο Bezzecchi 1ος, ο Zarco 2ος, απογοήτευση για τον Quartararo

Thumbnail

Ένα Βρετανικό MotoGP γεμάτο ασταμάτητη δράση, ενώ η Aprilia επιστρέφει στις νίκες την κατάλληλη στιγμή!

Close

Όπως λένε, η κατάλληλη στιγμή είναι το παν στον αθλητισμό και για την Aprilia Racing, η νίκη του Marco Bezzecchi στο Tissot Grand Prix του Ηνωμένου Βασιλείου δεν θα μπορούσε να έρθει σε καλύτερη στιγμή. Σε μια Κυριακή γεμάτη δράμα στο Silverstone, όπου οι Marc Marquez (Ducati Lenovo Team), Alex Marquez (BK8 Gresini Racing MotoGP) και Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) έπεσαν και ο Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) υπέστη ένα καταστροφικό τεχνικό πρόβλημα ενώ ήταν πρώτος. Ο Johann Zarco (CASTROL Honda LCR) εξασφάλισε μια φανταστική 2η θέση. Εν τω μεταξύ, ο Marc Marquez, μετά από διακοπή λόγω κόκκινης σημαίας, κατάφερε να επιστρέψει και να κατακτήσει την 3η θέση σε μια μάχη για το βάθρο που κρίθηκε στο νήμα σε μια αξέχαστη αναμέτρηση στο Silverstone.

ΔΡΑΜΑ ΚΑΙ ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΔΡΑΜΑ

Αμέσως με το σβήσιμο των φώτων, ξεκίνησε το δράμα. Από τη μεσαία θέση της πρώτης σειράς, ο Alex Marquez έκανε εξαιρετική εκκίνηση και τέθηκε επικεφαλής, αλλά μόλις πάτησε φρένο στη στροφή 1, το μπροστινό μέρος δίπλωσε χωρίς προειδοποίηση. Αστραπιαία, ο #73 βρέθηκε στο έδαφος και εκτός του Αγώνα – ή τουλάχιστον έτσι νομίζαμε – καθώς ο Marc Marquez πήρε το προβάδισμα μπροστά από τους Quartararo και Bagnaia.

Close

Στο τέλος του πρώτου γύρου, οι Franco Morbidelli (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) και Aleix Espargaro (Honda HRC Test Team) έπεσαν μαζί στο σικέιν Vale, κάτι που τελικά έφερε την κόκκινη σημαία λόγω διαρροής λαδιών. Πριν το μάθουμε όμως αυτό, ο πρωτοπόρος Marc Marquez είχε πέσει στη στροφή 11! Οι δύο πρώτοι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος MotoGP έπεσαν, αλλά επειδή δεν είχαν συμπληρωθεί τρεις γύροι, όλοι οι αναβάτες είχαν δικαίωμα να εκκινήσουν ξανά σε έναν Αγώνα 19 γύρων. Ήταν μια δεύτερη ευκαιρία για τους αδελφούς Marquez; Ναι. Αλλά θα ξεκινούσαν και οι δύο με τις λιγότερο προετοιμασμένες δεύτερες μοτοσυκλέτες τους.

 

Close

 

Η επανεκκίνηση

Στη δεύτερη εκκίνηση, ο Bagnaia πήρε την πρωτοπορία στη στροφή 1, αλλά στη στροφή 3, ο Quartararo πέρασε μπροστά. Ο Marc Marquez πέρασε τον Alex Marquez, όπως και ο Jack Miller (Prima Pramac Yamaha MotoGP) στην Brooklands.

Ο Quartararo είχε προβάδισμα 1.2 δευτερόλεπτα στο τέλος του 1ου γύρου και στη στροφή 3, ο Miller πέρασε τον Marc Marquez για την 3η θέση. Στην Brooklands, είχαμε το 1-2 για την Yamaha. Ο Αυστραλός πέρασε από την εσωτερική τον Bagnaia και ο Marc Marquez βγήκε εκτός γραμμής στην Copse, πέφτοντας πίσω από τον Zarco.

Το προβάδισμα του Quartararo αυξήθηκε στα 2.4 δευτερόλεπτα, ενώ ο Zarco πέρασε τον Pecco για την 3η θέση. Και ο Marc Marquez πέρασε επίσης. Στη συνέχεια, η Copse “παγίδεψε” και τις δύο εργοστασιακές Ducati. Οι Marquez και Pecco βγήκαν εκτός γραμμής και έπεσαν στην 9η και 10η θέση.

Και τα πράγματα έγιναν χειρότερα για τον Pecco. Στη στροφή Luffield, το μπροστινό μέρος τον πρόδωσε και ο Ιταλός εγκατέλειψε. Ο Bezzecchi ήταν πλέον στην 3η θέση μπροστά από τον Zarco, ο Alex Marquez στην 5η, ενώ ο Quartararo είχε προβάδισμα 3.9 δευτερόλεπτα από τον Miller. Τι Αγώνας!

Σημαντικό σημείο: οι πρώτοι τέσσερις – Quartararo, Miller, Bezzecchi και Zarco – χρησιμοποιούσαν το μαλακό εμπρός ελαστικό της Michelin, μία γόμα που δεν είχε ολοκληρώσει πλήρη απόσταση αγώνα – θα άντεχε;

Στον 6ο γύρο από τους 19, οι Bezzecchi και Zarco πέρασαν τον Miller, που έπεσε από τη 2η στην 4η θέση μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Τι ρυθμό είχε άραγε ο Bezzecchi; Η διαφορά από τον Quartararo ήταν 5.3 δευτερόλεπτα. Σύντομα έπεσε στα 5.0, καθώς ο Bez “έκοβε” δέκατα στον καθαρό αέρα.

 

 

O Marc Marquez ήταν πλέον πίσω από τον Alex Marquez – οι δύο βρίσκονταν στην 6η και 7η θέση, πίσω από τους Morbidelli και Miller. Ο #93 πέρασε τον #73 στη στροφή Vale και στον επόμενο γύρο προσπέρασε και τον Miller. Στον ίδιο γύρο, ο Alex Marquez έκανε λάθος στη στροφή Vale και τον πέρασε ο Mir.

Ο Bezzecchi έκανε τον ταχύτερο γύρο του Αγώνα με 1:59.770 και “ροκάνισε” τη διαφορά από τον Quartararo. Στον 10ο γύρο, η διαφορά έπεσε στα 4.7 δευτερόλεπτα, και στον επόμενο στα 4.4. Ο Marc Marquez ήταν πλέον 4ος, με τρία δευτερόλεπτα να τον χωρίζουν από τον Zarco.

Η ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ ΤΟΥ QUARTARARO

Ξαφνικά, ο Quartararo σήκωσε το χέρι του. Τι συνέβη; Φαίνεται ότι ένα τεχνικό πρόβλημα κόλλησε τον μηχανισμό της συσκευής ύψους της πίσω ανάρτησης και, παρά τις προσπάθειες να το απενεργοποιήσει, η YZR-M1 δεν ανταποκρινόταν. Καρδιοχτύπι για τον Quartararo και την Yamaha. Η επιστροφή στο ψηλότερο σκαλί της νίκης χάθηκε τόσο σκληρά.

Όμως, το φινάλε-σοκ του Quartararo ήταν όφελος για την Aprilia: ο Bezzecchi πήρε το προβάδισμα στο πιάτο.

 

 

Η μάχη μέχρι την καρώ σημαία

Ο Ιταλός είχε προβάδισμα 2.9 δευτερολέπτων από τον Zarco, που είχε με τη σειρά του διαφορά δύο δευτερολέπτων από τον Marc Marquez. Αλλά η 3η θέση μόνο σίγουρη δεν ήταν. Miller, Morbidelli, Marquez και Pedro Acosta (Red Bull KTM Factory Racing) διεκδικούσαν το βάθρο με πέντε γύρους να απομένουν.

Στη μάχη του βάθρου, οι Miller και Alex Marquez μας χάρισαν μονομαχία, ενώ ο Morbidelli προσπαθούσε να μείνει κοντά στον Marc Marquez που είχε ξεφύγει οκτώ δέκατα από τους διώκτες του. Μπροστά, ο Bezzecchi είχε διαφορά τεσσάρων δευτερολέπτων και ο Zarco κρατούσε τον Marquez πάνω από ένα δευτερόλεπτο πίσω του.

 

 

Τελευταίος γύρος στο Silverstone. Ο Bezzecchi ήταν 4.6 δευτερόλεπτα μπροστά, αλλά η προσοχή στράφηκε στη μάχη για το βάθρο. Στη στροφή 3, ο Morbidelli πέρασε τον Marquez αλλά ο τελευταίος απάντησε αμέσως. Ο Morbidelli επανήλθε στην Copse, αλλά ο Marquez είχε την τελευταία λέξη: μια εξαιρετική έξοδος από τη στροφή 14 του έδωσε γραμμή για την εσωτερική στην Stowe – αλλά δεν τελείωσε εκεί. Ο Morbidelli βούτηξε εσωτερικά στην Vale, αλλά βγήκε ανοιχτά και ο Marquez επανήλθε και, κυριολεκτικά, πήρε την 3η θέση για λίγο, καθώς ο Alex Marquez τερμάτισε ακριβώς πίσω από τον αδερφό του και τον Morbidelli σε αυτήν τη φανταστική μάχη.

 

 

Μπροστά όμως, απόλυτη χαρά για τον Bezzecchi και την Aprilia. Η πρώτη του νίκη με τα χρώματα του Noale ήταν γεγονός και μετά το ηρωικό του αποτέλεσμα στην Γαλλία, ο Zarco πήρε άλλη μία φανταστική 2η θέση.

 

 

Ο Acosta έδειξε εξαιρετικό ρυθμό στο δεύτερο μισό του Αγώνα και τερμάτισε 6ος μπροστά από τον Miller, ενώ ο Luca Marini (Honda HRC Castrol) πέτυχε το καλύτερο αποτέλεσμα για την Honda στην 8η θέση – το οποίο όμως ακυρώθηκε λόγω ποινής 16 δευτερολέπτων για πίεση ελαστικού. Έτσι, οι Fermin Aldeguer (BK8 Gresini Racing MotoGP), Fabio Di Giannantonio (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) και Mir συμπλήρωσαν τη δεκάδα, με τους Maverick Viñales (Red Bull KTM Tech3), Raul Fernandez (Trackhouse MotoGP Team), Alex Rins (Monster Energy Yamaha MotoGP), Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) και τον τιμωρημένο Marini να παίρνουν τους τελευταίους βαθμούς.

 

 

Επόμενος Σταθμός: ARAGON

Τι Κυριακή ήταν αυτή! Δράμα στο φουλ και μια πρώτη νίκη για την Aprilia το 2025 στο Silverstone, έδωσαν ρέστα. Επόμενος σταθμός η MotorLand Aragon για να το ξαναζήσουμε. Τι μας επιφυλάσσει η Ισπανία; Κανείς δεν ξέρει. Κι αυτή είναι η μαγεία αυτού του σπορ.