Μια συγκινητική ιστορία εξελίχθηκε στο πρόσφατο Boyz Stuff Show και την Έκθεση Κλασικού & Σπορ Αυτοκινήτου που διοργανώθηκε στη Λευκωσία. Ο διοργανωτής της έκθεσης και γνωστός συλλέκτης κλασικών Fiat, Στέλιος Κυθρεώτης, σκέφτηκε να εκθέσει στο κομμάτι των κλασικών αυτοκινήτων ένα παλιό Fiat το οποίο είχε αγοράσει πριν αρκετά χρόνια αλλά ακόμη δεν το έβαλε στη διαδικασία αναπαλαίωσης. Έτσι το μετέφεραν στην έκθεση και το τοποθέτησαν σε φάση barn find,δηλαδή όπως το βρίσκει κάποιος στην αποθήκη, μετά από χρόνια… σκονισμένο και έτοιμο για να δεχθεί την αγάπη που του αρμόζει…
Πρόκειται για ένα Fiat 1100 103, μοντέλο του 1956 με το πολύ σπάνιο original αριθμό κυπριακής εγγραφής (νούμερο)… W1! Ναι, καλά διαβάζετε, W1!
Την πρώτη μέρα λοιπόν της έκθεσης το Fiat προκάλεσε μεγάλο ενδιαφέρον στους χιλιάδες επισκέπτες με αποτέλεσμα το διαδίκτυο να κατακλυστεί μεταξύ άλλων και με τη φωτογραφία του σκονισμένου Fiat. Κάποιος ενημέρωσε τον γιο του παλιού ιδιοκτήτη και όλα τα μετέπειτα έγιναν γρήγορα. Ο γιος ενημέρωσε τον πατέρα του και την επόμενη μέρα, όλη η οικογένεια, ο παλιός ιδιοκτήτης με την σύζυγο του και τους δύο του γιους, επισκέφθηκαν την έκθεση για να δουν το αγαπημένο τους αυτοκίνητο!
Τότε ο υπεύθυνος της έκθεσης των κλασικών, Πάμπος Θεοχαρίδης, ενημέρωσε αμέσως τηλεφωνικά τον νυν ιδιοκτήτη, Στέλιο Κυθρεώτη, ότι ο παλιός ιδιοκτήτης ήταν εκεί στην έκθεση και θέλει να τον γνωρίσει!
Έτσι κι έγινε. Ο αξιαγάπητος κύριος, η σύζυγος του, αλλά και τα παιδιά του, αφηγήθηκαν στον Στέλιο διάφορες ιστορίες. Ότι και τα δύο παιδιά με αυτό το αυτοκίνητο έμαθαν να οδηγούν, ότι πολλές φορές του πρόσθεταν στην πινακίδα (W1) ένα C, κάνοντας το WC1…
Η σημαντικότερη όμως ιστορία, είναι πως το αυτοκίνητο αυτό ήταν το όχημα το οποίο χρησιμοποίησε το ζευγάρι στον γάμο τους! Ήταν το αυτοκίνητο με το οποίο ο τότε νιόπαντρος λεβέντης πήρε την νύφη και έφυγε από την Εκκλησία αμέσως μετά το μυστήριο…
Συγκινητική στιγμή εκεί στην έκθεση, όταν το ζευγάρι αγκαλιάστηκε μπροστά στο σκονισμένο αυτοκίνητο του γάμου τους αρχές της δεκαετίας του ’60 και τα μάτια των παρευρισκόμενων δάκρυσαν…
Ο Στέλιος, υποσχέθηκε ότι θα κάνει τα αδύνατα δυνατά να αναπαλαιώσει το αυτοκίνητο το συντομότερο δυνατό και εφόσον το κάνει, να πάει βόλτα τους τότε νεόνυμφους και τα παιδιά τους, που είχαν τόσες μνήμες σε εκείνο το αυτοκίνητο…
Τα κλασικά αυτοκίνητα έχουν την δική τους ιστορία. Είναι μέρος του πολιτισμού μας, της ζωής μας. Όπως το μικρό παλιό αυτό Φιατάκι το οποίο για κάποιους μπορεί να φαντάζει ένα παλιό άχρηστο αυτοκίνητο… για τους λάτρεις όμως των κλασικών και της ιστορίας του αυτοκινήτου, το Fiat 1100 είναι ένας θησαυρός που σε κάποια φάση, θα κυκλοφορήσει ξανά στους δρόμους κι ας κατασκευάστηκε πριν 65 περίπου χρόνια…
Πωλείται το σημαντικότερο F1 μονοθέσιο στην ιστορία της Mercedes – Εκτιμάται στα 50 εκατ. ευρώ
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν λίγους σχεδιαστικούς περιορισμούς στα πρώτα χρόνια της Formula 1, πολύ πριν οι αυστηροί κανονισμοί οριστικοποιηθούν. Η Mercedes-Benz εκμεταλλεύτηκε αυτή την ευκαιρία στα μέσα της δεκαετίας του 1950 και δημιούργησε την W 196 R, ένα ανοικτό αγωνιστικό. Ονομάστηκε Stromlinienwagen, και η RM Sotheby’s πουλάει ένα τέτοιο αγωνιστικό, το οποίο συνοδεύει μεγάλη ιστορία.
Το αυτοκίνητο έκανε το αγωνιστικό του ντεμπούτο στο Grand Prix του Μπουένος Άιρες τον Ιανουάριο του 1955, με τον Juan Manuel Fangio να πιλοτάρει το σασί Νο 9 και να πετυχαίνει τη νίκη. Το αυτοκίνητο θα ολοκληρώσει την αγωνιστική του καριέρα με άλλη μια νίκη με τον Sir Stirling Moss στο τιμόνι, κερδίζοντας τον ταχύτερο γύρο στο ιταλικό Grand Prix του 1955.
Η Mercedes διατήρησε αρχικά και τα 10 εναπομείναντα μοντέλα W 196 και τα διατήρησε σε λειτουργική κατάσταση. Ωστόσο, τελικά δώρισε τέσσερα από τα αυτοκίνητα αυτά, συμπεριλαμβανομένου του Νο 9. Το αυτοκίνητο βρήκε νέα στέγη στο Ίδρυμα Indianapolis Motor Speedway, όπου βρίσκεται από τότε, έχοντας υποστεί δύο αναβαθμίσεις κατά τη διάρκεια της ζωής του.
Σύμφωνα με τον οίκο RM Sotheby’s, αυτό είναι το μοναδικό Stromlinienwagen που προσφέρθηκε ποτέ προς πώληση σε ιδιώτη και είναι ένα από τα τέσσερα γνωστά W 196 R που είχαν το βελτιωμένο αμάξωμα στο τέλος της σεζόν F1 του 1955. Η RM προσδιορίζει την αξία του σε «πάνω από 55.000.000 δολάρια».
Η δημοπρασία έρχεται μόλις δύο χρόνια μετά την πώληση μιας Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe -μια από τις μόλις δύο που υπάρχουν- για το ιλιγγιώδες ποσό των 143 εκατομμυρίων δολαρίων, καθιστώντας την το ακριβότερο όχημα στον πλανήτη. Ενώ αυτή η W 196 R δεν είναι τόσο σπάνια, η ιστορία της στον χώρο των αγώνων είναι απαράμιλλη.