Classic

16 Mar, 2020 Ώρα 22:40

Η Fiat διαθέτει και πάλι το γνήσιο κιτ αναβάθμισης της Abarth

Thumbnail

Από τη δεκαετία του ’60 H Abarth, εξελίχθηκε σε μια πραγματική αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευάζοντας τόσο αυτοκίνητα για αγώνες, όσο και σπορ μοντέλα για το δρόμο.

Close

Η συνεργασία της με τη Fiat, αλλά και με άλλους κατασκευαστές επέτρεψε τη ραγδαία ανάπτυξη της εταιρείας, το όνομα της οποίας ξεπέρασε κατά πολύ τα σύνορα της Ιταλίας, αλλά και της Ευρώπης. Παρά αυτή τη μεγάλη εμπορική επιτυχία το πάθος του Carlo Abarth δεν μειώθηκε στο ελάχιστο.

_

Close

 

Αναβίωση του αυθεντικού κιτ

Close

Το αντίθετο, μετά την επιτυχία του κιτ αναβάθμισης για το Fiat 600, από τα 750 στα 850 κ.εκ., ο Abarth εστίασε στο νέο «παιδί» του Τορίνο, το Fiat 500. Σεβόμενος τη φιλοσοφία του μοντέλου για απλότητα και απόλυτη ελευθερία, ο Abarth, θέλησε να δημιουργήσει ένα κιτ που ο κάθε ιδιοκτήτης θα μπορούσε να τοποθετήσει ο ίδιος χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Το καλοκαίρι του 1963 το Fiat-Abarth 595 και αντίστοιχα το κιτ αναβάθμισης του Fiat 500 σε Abarth 595 ήταν έτοιμο, τοποθετημένο σε ένα καλαίσθητο ξύλινο κιβώτιο που περιλάμβανε όλα τα μηχανικά μέρη, αλλά και το πάθος της μάρκας του «Σκορπιού».

Σήμερα η FCA Heritage, ο οργανισμός του Ομίλου Fiat Chrysler Automobiles, που σαν σκοπό έχει τη διατήρηση και προώθηση της ιστορίας των Ιταλικών μαρκών του Ομίλου, προχωρά στην αναβίωση του αυθεντικού κιτ, ώστε όσοι θέλουν να έχουν την ευκαιρία να μετατρέψουν το κλασσικό τους Fiat 500, όπως έκαναν και χιλιάδες κάτοχοι του αυτοκινήτου τις δεκαετίες του 1960 και 1970, σε Abarth 595.

_

 

Τι περιλαμβλανει το κιτ

Το κιτ αυξάνει τον κυβισμό του κινητήρα, διαθέτει μεγαλύτερο καρμπυρατέρ και εκκεντροφόρο υψηλής απόδοσης. Αντίστοιχα αναβαθμισμένο είναι το σύστημα λίπανσης και εντελώς νέο το σύστημα εξαγωγής.  Παράλληλα με την προσπάθεια για την αύξηση της ισχύος το κιτ εστιάζει και στη μείωση του βάρους με τον στροφαλοφόρο και τις μπιέλες να έχουν υποστεί τη σχετική «δίαιτα».

Αναλυτικά το  "Abarth Classiche 595 Conversion Kit" περιλαμβάνει πιστόνια και χιτώνια με αυξημένη στα 73,5χλστ. διάμετρο, σετ ελατηρίων για τις βαλβίδες, νέο κάρτερ, σπορ εκκεντροφόρο, σπορ σύστημα εισαγωγής, καρμπυρατέρ Weber 28 ΙΜΒ 5/250 και πλήρες σύστημα εξαγωγής Record Monza

 

24 Jun, 2025 Ώρα 09:42

H εμβληματική SLK Roadster στο μουσείο της Mercedes-Benz

Thumbnail

Στο λαμπερό παρελθόν της ανατρέχει η Mercedes, εγκαινιάζοντας την ειδική έκθεση “Youngtimer” που θα διεξαχθεί στο μουσείο της στη Στουτγάρδη, φιλοξενώντας συνολικά 10 οχήματα από τις δεκαετίες του 1990 και του 2000. Μία από τις θεματικές ενότητες της έκθεσης είναι η “Easy Life” όπου κυριαρχεί η SLK 230 Kompressor (σειρά R 170) σε απόχρωση “yellowstone”, το επικοινωνιακό χρώμα για την παρουσίαση του μοντέλου στην αγορά την άνοιξη του 1996. Το χρώμα ανέδειξε την κομψή σιλουέτα του roadster, το οποίο σηματοδότησε τη μεταμόρφωση της μάρκας, δίνοντας το έναυσμα για το λανσάρισμα μιας νέας σειράς μοντέλων που θα άλλαζαν τον ρου της ιστορίας.

Close

 

 

Η σειρά R 170 ακροβατούσε μεταξύ coupe και roadster, χάρη στη “vario”, μια ηλεκτροϋδραυλική αναδιπλούμενη μεταλλική οροφή που εκείνη την περίοδο αποτέλεσε ένα τεχνολογικό θαύμα. Με το πάτημα ενός κουμπιού, αναδιπλωνόταν ομαλά στο πορτμπαγκάζ, μετατρέποντας την  SLK 230 Kompressor σε ένα roadster ανοιχτής οροφής. Το εν λόγω σύστημα ανέδειξε τη Mercedes σε πρωτοπόρο και καθιέρωσε ένα νέο πρότυπο στην απόλαυση της οδήγησης κάθε εποχή του χρόνου.

 

Close

 

Η SLK 230 Kompressor ήταν το κορυφαίο σε επίπεδο πωλήσεων μοντέλο της σειράς. Ο 4κύλινδρος κινητήρας της, με μηχανικό υπερσυμπιεστή απέδιδε 193 ίππους, ανεβάζοντας σημαντικά το πήχη στην κατηγορία των compact σπορ αυτοκινήτων, ενώ παρείχε μεγάλη ισχύ από χαμηλές στροφές, παραμένοντας ταυτόχρονα εκλεπτυσμένος και αποδοτικός. Η πρώτη παρουσία υπερσυμπιεστή σε μοντέλο της Mercedes εντοπίζεται τη δεκαετία του 1920 στη  Mercedes-Benz S-Series (W06), αλλά η επιστροφή της τεχνολογίας τη δεκαετία του 1990 συνοδεύτηκε από σημαντικές βελτιώσεις που χάριζαν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και περισσότερη ροπή. 

 

 

Η SLK ξεχώριζε και με τον διαχρονικό σπορ σχεδιασμό της, έχοντας καθαρές γραμμές, κοντή και κομψή σιλουέτα, και ένα έντονο, μακρύ καπό. Έμφαση στη διαχρονικότητα δόθηκε και κατά τη σχεδίαση του εξωτερικού, με την απουσία περιττών στοιχείων. Μεγάλα αναλογικά όργανα, προσεκτικά τοποθετημένα χειριστήρια και premium υλικά χαρίζουν στην SLK μια ξεχωριστή εμφάνιση που δείχνει μοντέρνα μέχρι και σήμερα, σχεδόν 30 χρονιά μετά την πρεμιέρα της σειράς R 170.

Τα πρωτότυπα SLK παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στις εκθέσεις αυτοκινήτου του Τορίνο και του Παρισιού το 1994, αντανακλώντας το πνεύμα της εποχής. Το μοντέλο παραγωγής κυκλοφόρησε το 1996 και γρήγορα απέκτησε χιλιάδες οπαδούς που θέλησαν να το εντάξουν στο γκαράζ τους. Αποτέλεσε σύμβολο για τη μάρκα, ενώ μέχρι το 2004 είχαν παραχθεί πάνω από 310.000 μονάδες.

Οι επισκέπτες στο Μουσείο της μάρκας θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν καλύτερα τα μοντέλα όπως και την εποχή κατά την οποία αυτά κυκλοφόρησαν μέσω ορισμένων διαδραστικών σημείων, συμπεριλαμβανομένων χώρων δημιουργίας εικόνων με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης και retro gaming.