Classic

24 Mar, 2020 Ώρα 22:25

Το πιο κλασικό αυτοκίνητο στην ιστορία του αυτοκινήτου…

Thumbnail

Ο θρύλος της Jeep γεννήθηκε μέσα στη δίνη του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου, όταν μετά από διαγωνισμό της κυβέρνησης των Η.Π.Α., η Willys-Overland δημιούργησε το Willys MA (πρωτότυπο) και το ΜΒ (μοντέλο παραγωγής), ή όπως έμεινε πιο γνωστό στην ιστορία, το “Jeep”.

Close

Ένα ελαφρύ «σπαρτιάτικο» πολυχρηστικό τετρακίνητο όχημα που η παραγωγή του έφτασε κατά τη διάρκεια του πολέμου τις 650.000 μονάδες, αποτελώντας ένα από τα βασικά «εργαλεία» στη μάχη κατά των δυνάμεων του Άξονα σε όλο τον κόσμο. Το πρώτο μοντέλο για πολιτική χρήση, το CJ-2A (Civilian Jeep) που μπήκε στην παραγωγή το 1945 ακολουθούσε την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία, ενισχύοντας ένα σχεδιαστικό DNA που παραμένει ζωντανό μέχρι σήμερα.

_

Close

 

Το πιο διαχρονικό μοντέλο

Close

Η Jeep αποτελεί τη μοναδική εταιρεία στον κόσμο, η οποία από τη δημιουργία της μέχρι και σήμερα, περισσότερα από 75 χρόνια μετά, διατηρεί αναλλοίωτες τις βασικές γραμμές που διαμορφώνουν την εικόνα μιας μάρκας, αποτελώντας τον απόλυτο ορισμό του διαχρονικού σχεδιασμού στο χώρο του αυτοκινήτου.

Το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης (ΜοΜΑ) χαρακτήρισε το Jeep ως ένα «αριστούργημα του χρηστικού design», ενώ παράλληλα το κοινό αναγνωρίζει άμεσα το σχεδιασμό ενός Jeep, ανεξάρτητα από την περίοδο παραγωγής του, από το 1945 μέχρι και σήμερα.

_

 

Και στυλάτο και με τρομερές δυνατότητες

Εκτός από την κλασσική γρίλια με τα 7 κάθετα ανοίγματα, ο τετράγωνος σχεδιασμός των θόλων, οι γραμμές που ορίζουν τις γυάλινες επιφάνειες και οι ακμές στο αμάξωμα, που ενισχύουν την αίσθηση στιβαρότητας, αποτελούν αναμφισβήτητα αυθεντικά στοιχεία Jeep. Στην πάροδο των χρόνων έχουν προσπαθήσει και άλλοι κατασκευαστές να τα εντάξουν στο σχεδιασμό των SUV μοντέλων τους με στόχο να ενισχύσουν την εικόνα τους.

Το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα και ζωντανό δείγμα αυτής της άρρηκτης σχεδιαστικής γλώσσας της μάρκας είναι το Jeep Wrangler, ένα μοντέλο που σε επίπεδο styling, αλλά και δυνατοτήτων, αποτελεί τον πιστό απόγονο του οχήματος που βοήθησε όσο λίγα στη νίκη των συμμάχων στο 2ο Π.Π. Η κλασσική μάσκα, οι τροχοί στα άκρα του αμαξώματος και βέβαια η μοναδική δυνατότητα του μοντέλου να αφαιρούνται (πόρτες και οροφή) ή να αναδιπλώνονται (παρμπρίζ και οροφή) μέρη του αμαξώματος, δίνουν τη σύγχρονη εκδοχή ενός σχεδιασμού που παραμένει επίκαιρος για περισσότερα από 75 χρόνια.     

Πλέον το Jeep Wrangler είναι ένα μοντέλο που εφοδιάζεται με σύγχρονους κινητήρες βενζίνης (2.0Τ – 272hp) και diesel (2.2T 200hp), αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, πλήρες πακέτο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS) και πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

Πηγή: CarandDriver.gr

14 Feb, 2025 Ώρα 10:53

Η αγωνιστική Jaguar D-Type του 1954, πωλείται όσο μια Bugatti Tourbillon!

Thumbnail

Στα χέρια του Σερ Στέρλινγκ Μος, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στα δοκιμαστικά των 24 ωρών του Le Mans εκείνη τη χρονιά.

Close

Δεν υπάρχουν πολλά κλασικά αγωνιστικά αυτοκίνητα, με τη χάρη και φινέτσα της Jaguar D-Type. Και σίγουρα είναι ακόμα λιγότερα αυτά που έχουν τη δική της αξία μεταπώλησης, μετά από 7 και πλέον δεκαετίες.

 

Close

 

Η συγκεκριμένη δεν πρόκειται να καταρρίψει το ιστορικό ρεκόρ, που κρατάει από το 2016, όταν η D-Type που θριάμβευσε στις 24 Ώρες του Le Mans το 1956, τίναξε στον αέρα το μπλοκ δημοπρασιών με το εκπληκτικό ποσό των 21,78 εκατομμυρίων δολαρίων!

Close

 

 

Όμως, η Broad Arrow Auctions, που θα τη βγάλει στο σφυρί, στις αρχές Μαρτίου, εκτιμά ότι θα πουληθεί μεταξύ 6,5 και 8,5 εκατομμυρίων δολαρίων, όσο δηλαδή κοστίζει μια ολοκαίνουργια Bugatti Tourbillon, μαζί με τα… παρελκόμενα.

 

 

Τι είναι αυτό που κάνει τη συγκεκριμένη D-Typer τόσο ξεχωριστή. Πέραν της άριστης λειτουργικής της κατάστασης, είναι το γεγονός ότι ελάχιστα αυτοκίνητα εκείνης της εποχής έχουν τόσο πλούσια αγωνιστική δράση. Αναμφίβολα η κορυφαία στιγμή της,. Ήταν ο εμβληματικός αγώνας του Le Mans το 1954, όταν με τον θρυλικό Σερ Στέρλινγκ Μος και τον Πίτερ Γουόκερ, σημείωσε τους καλύτερους χρόνους στα δοκιμαστικά.

Δυστυχώς, δεν κατάφερε ποτέ να ολοκληρώσει τον αγώνα, καθώς η Jaguar την απέσυρε, λόγω ξαφνικού προβλήματος στο σύστημα πέδησης.