Classic

13 Jul, 2020 Ώρα 23:02

Η σχεδιαστική εξέλιξη της μάσκας του Golf GTI – Part 2

Thumbnail

Ο Marco Pavone, επικεφαλής εξωτερικού σχεδιασμού της Volkswagen που με την ομάδα του ανέλαβαν την απαιτητική πρόκληση του σχεδιασμού του καινούργιου GTI, όγδοης γενιάς, ξεναγεί τους φίλους του δημοφιλούς μοντέλου στη φιλοσοφία της μάσκας του GTI, από γενιά σε γενιά.

Close

 

Δείτε το πρώτο μέρος εδώ.

Close

Παρακάτω θα διαβάσετε για τα μοντέλα Mk5-Mk8…

 

Close

Golf 5 GTI - Νέα κυψελοειδής σχεδίαση και γνωστές αξίες

«Ο σχεδιασμός της πέμπτης γενιάς του GTI ήταν και πάλι ιδιαίτερος και εμπνευσμένος από το πρώτο GTI», λέει ο Pavone, περιγράφοντας την εξέλιξη. «Το μότο ήταν απλό: η επιστροφή του κλασσικού, κάτι εμφανές από το κόκκινο περίγραμμα της μάσκας, ενώ εντελώς νέο στοιχείο είναι ο κυψελοειδής σχεδιασμός της μάσκας. Ακόμα και σήμερα, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ένα GTI χωρίς αυτόν», ολοκληρώνει.

Οι στρογγυλοί διπλοί προβολείς επέστρεψαν - ομαδοποιημένοι τώρα όμως σε μία ενιαία μονάδα πίσω από σκούρο κρύσταλλο. Όπως και στον πρόγονό του, οι προβολείς ομίχλης βρίσκονται χαμηλά στη μάσκα.

_

 

Golf 6 GTI - Αιχμηρές γραμμές και δυναμικός χαρακτήρας

Η έκτη γενιά του Golf GTI μεταφέρει την παράδοση της αρχικής έκδοσης στο μέλλον. Δύο λεπτές κόκκινες γραμμές διατρέχουν τη μάσκα και συνδέουν τους bi-xenon προβολείς με τα δυναμικά, προσαρμοζόμενα φώτα. Η αεροτομή διαθέτει πλέον εντυπωσιακές εισαγωγές αέρα με αιχμηρά πτερύγια - τρία σε κάθε πλευρά.

Οι κάθετοι προβολείς ομίχλης είναι επίσης τοποθετημένοι χαμηλά. Η αεροτομή ακολουθεί την κεντρική τοποθέτηση του προκατόχου του - αλλά τη διευρύνει, ενώ για πρώτη φορά χρησιμοποιείται και ένα splitter. «Αυτό εξασφαλίζει στο Golf 6 GTI την πιο ισχυρή, σύγχρονη και γωνιώδη εμφάνιση μέχρι τώρα», εξηγεί ο Pavone.

_

 

Golf 7 GTI - Το πιο ισχυρό Golf εισέρχεται σε μια νέα κατηγορία επιδόσεων

«Το πρώτο GTI, στο οποίο μου επιτράπηκε να δημιουργήσω ως σχεδιαστής», λέει ο Pavone. «Για μένα, παραμένει το καλύτερο, με εξαιρετική ποιότητα - κανένα GTI δεν ήταν ποτέ τόσο κομψό». Η συνεχής κόκκινη γραμμή στο GTI της έβδομης γενιάς εισέρχεται με αυτοπεποίθηση στους λεπτούς, full LED προβολείς.

Το καπό συγκλίνει προς τη μάσκα, ενώ αιχμηρές γραμμές τρέχουν από τους προβολείς μέχρι την εμπρός κολώνα. Ένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικό στοιχείο είναι τα φώτα ημέρας με το σχεδιασμό «Wings», που επίσης διαθέτει την κόκκινη γραμμή GTI. Τα φαρδιά μαρσπιέ τονίζουν πως αυτό το πανίσχυρο Golf είναι ιδιαίτερα δυναμικό. Ωστόσο, το εμπρός σπόιλερ, με τη χαρακτηριστική κυψελοειδή σχεδίαση GTI εντυπωσιάζει σε συνδυασμό με τους πιο φαρδιούς προβολείς που εκτείνονται ακόμα πιο πολύ προς τα έξω.

_

 

Golf 8 GTI - Η όγδοη επανεφεύρεση του GTI

Πιο δυναμικό, πιο γνήσιο και πιο αποδοτικό: οι LED matrix προβολείς που είναι στάνταρ αρκούν για να επιβεβαιώσουν σε αυτό το υψηλής τεχνολογίας GTI της όγδοης γενιάς πως «το φως είναι το νέο χρώμιο». «Αυτό το Golf GTI είναι η απεικόνιση της σύγχρονης εποχής και διαθέτει το αδιαμφισβήτητο σχεδιαστικό DNA των προκατόχων του. Ωστόσο, ενσωματώνει αυτά τα χαρακτηριστικά με έναν πιο προοδευτικό και πιο ψηφιακό τρόπο από ποτέ, με μια ιδιαίτερα ισχυρή και δυναμική εικόνα», λέει ο Pavone.

Αμέσως κάτω από το καπό, υπάρχει η κόκκινη γραμμή των GTI και ενώ ο προφυλακτήρας του προκάτοχου του χωριζόταν από πτερύγια, ο κυψελοειδής σχεδιασμός είναι πλέον εντελώς ανοιχτός. Αριστερά και δεξιά υπάρχουν τα νέα φτερά GTI, τα οποία ενσωματώνουν χαρισματικά τα προαιρετικά LED φώτα ομίχλης σε σχήμα Χ και συνθέτουν μια εντελώς νέα εικόνα.

_

 

Σύντομα στους δρόμους το GTi 8ης γενιάς

Σε λίγο καιρό το Golf GTI όγδοης γενιάς θα κοσμεί τους δρόμους. Ένα είναι σίγουρο: πρόκειται για ένα τόσο ξεχωριστό, τόσο σύγχρονο μα και τόσο γνήσιο GTI. Θα ενθουσιάσει σίγουρα κάθε φίλο της δυναμικής οδήγησης!

_

24 Jun, 2025 Ώρα 09:42

H εμβληματική SLK Roadster στο μουσείο της Mercedes-Benz

Thumbnail

Στο λαμπερό παρελθόν της ανατρέχει η Mercedes, εγκαινιάζοντας την ειδική έκθεση “Youngtimer” που θα διεξαχθεί στο μουσείο της στη Στουτγάρδη, φιλοξενώντας συνολικά 10 οχήματα από τις δεκαετίες του 1990 και του 2000. Μία από τις θεματικές ενότητες της έκθεσης είναι η “Easy Life” όπου κυριαρχεί η SLK 230 Kompressor (σειρά R 170) σε απόχρωση “yellowstone”, το επικοινωνιακό χρώμα για την παρουσίαση του μοντέλου στην αγορά την άνοιξη του 1996. Το χρώμα ανέδειξε την κομψή σιλουέτα του roadster, το οποίο σηματοδότησε τη μεταμόρφωση της μάρκας, δίνοντας το έναυσμα για το λανσάρισμα μιας νέας σειράς μοντέλων που θα άλλαζαν τον ρου της ιστορίας.

Close

 

 

Η σειρά R 170 ακροβατούσε μεταξύ coupe και roadster, χάρη στη “vario”, μια ηλεκτροϋδραυλική αναδιπλούμενη μεταλλική οροφή που εκείνη την περίοδο αποτέλεσε ένα τεχνολογικό θαύμα. Με το πάτημα ενός κουμπιού, αναδιπλωνόταν ομαλά στο πορτμπαγκάζ, μετατρέποντας την  SLK 230 Kompressor σε ένα roadster ανοιχτής οροφής. Το εν λόγω σύστημα ανέδειξε τη Mercedes σε πρωτοπόρο και καθιέρωσε ένα νέο πρότυπο στην απόλαυση της οδήγησης κάθε εποχή του χρόνου.

 

Close

 

Η SLK 230 Kompressor ήταν το κορυφαίο σε επίπεδο πωλήσεων μοντέλο της σειράς. Ο 4κύλινδρος κινητήρας της, με μηχανικό υπερσυμπιεστή απέδιδε 193 ίππους, ανεβάζοντας σημαντικά το πήχη στην κατηγορία των compact σπορ αυτοκινήτων, ενώ παρείχε μεγάλη ισχύ από χαμηλές στροφές, παραμένοντας ταυτόχρονα εκλεπτυσμένος και αποδοτικός. Η πρώτη παρουσία υπερσυμπιεστή σε μοντέλο της Mercedes εντοπίζεται τη δεκαετία του 1920 στη  Mercedes-Benz S-Series (W06), αλλά η επιστροφή της τεχνολογίας τη δεκαετία του 1990 συνοδεύτηκε από σημαντικές βελτιώσεις που χάριζαν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και περισσότερη ροπή. 

 

 

Η SLK ξεχώριζε και με τον διαχρονικό σπορ σχεδιασμό της, έχοντας καθαρές γραμμές, κοντή και κομψή σιλουέτα, και ένα έντονο, μακρύ καπό. Έμφαση στη διαχρονικότητα δόθηκε και κατά τη σχεδίαση του εξωτερικού, με την απουσία περιττών στοιχείων. Μεγάλα αναλογικά όργανα, προσεκτικά τοποθετημένα χειριστήρια και premium υλικά χαρίζουν στην SLK μια ξεχωριστή εμφάνιση που δείχνει μοντέρνα μέχρι και σήμερα, σχεδόν 30 χρονιά μετά την πρεμιέρα της σειράς R 170.

Τα πρωτότυπα SLK παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στις εκθέσεις αυτοκινήτου του Τορίνο και του Παρισιού το 1994, αντανακλώντας το πνεύμα της εποχής. Το μοντέλο παραγωγής κυκλοφόρησε το 1996 και γρήγορα απέκτησε χιλιάδες οπαδούς που θέλησαν να το εντάξουν στο γκαράζ τους. Αποτέλεσε σύμβολο για τη μάρκα, ενώ μέχρι το 2004 είχαν παραχθεί πάνω από 310.000 μονάδες.

Οι επισκέπτες στο Μουσείο της μάρκας θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν καλύτερα τα μοντέλα όπως και την εποχή κατά την οποία αυτά κυκλοφόρησαν μέσω ορισμένων διαδραστικών σημείων, συμπεριλαμβανομένων χώρων δημιουργίας εικόνων με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης και retro gaming.