Μια χρονιά που ξεκίνησε μέσα από την αβεβαιότητα και τις δυσάρεστες εξελίξεις της πανδημίας, η ομάδα της Mercedes συνεχίζει την κυριαρχία της στη φόρμουλα ένα στέλνοντας το δικό τους ηχηρό μήνυμα πως #weraceasone.
Η Mercedes-AMG Petronas F1 έδειξε από τα δοκιμαστικά του χειμώνα ότι θέλει να συνεχίσει την επιτυχημένη της πορεία στο θεσμό μετά τους έξι συνεχόμενους τίτλους.
Τα δύο μονοθέσια της ομάδας δεν ήταν μόνο τα ταχύτερα του grid αλλά και με την παρουσίαση του πρωτοποριακού συστήματος DAS, οι Lewis Hamilton και Valtteri Bottas, μπορούν να διατηρούν σε καλύτερη κατάσταση τα ελαστικά τους στον αγώνα.

Μετά από έξι συναντήσεις στο φετινό πρωτάθλημα, ο Lewis Hamilton και η Mercedes F1 βρίσκονται στην κορυφή των δυο πρωταθλημάτων κερδίζοντας τους πέντε από τους έξι αγώνες. Ο Valtteri Bottas μπήκε με το δεξί στην σεζόν με την νίκη του στην πρεμιέρα όπου ο Lewis τερμάτισε τέταρτος μετά από επαφή που είχε με τον Alex Albon. Μάλιστα ο Valtteri συμπλήρωσε και τα 50 βάθρα στον θεσμό με οκτώ νίκες, ισοφαρίζοντας τους Denny Hulme και Jacky Ickx. Τα πάντα όμως μπήκαν στην θέση τους στην συνέχεια, με τον έξι φορές παγκόσμιο πρωταθλητή να κερδίζει τέσσερεις από τους πέντε υπόλοιπους αγώνες, με μια δεύτερη θέση στο Silverstone όπου τερμάτισε, κυριολεκτικά, με τρεις τροχούς ύστερα από κλατάρισμα στον τελευταίο γύρο του αγώνα.

Ο Hamilton έχει αγγίξει, πλέον, τις 88 νίκες στην F1, τρεις μόνο μακριά από τον θρυλικό, και πρώην οδηγό της Mercedes, Michael Schumacher ενώ στον τελευταίο αγώνα στην Ισπανία έφτασε τα 155 βάθρα στον θεσμό, ξεπερνώντας το Γερμανό. Μετά το επίτευγμα αυτό, ο Hamilton δήλωσε: «Δεν μπορώ να βρω τις λέξεις, είναι όλο τόσο παράξενα. Όλοι μας οι οδηγοί όταν ήμασταν παιδιά βλέπαμε τον Michael και ονειρευόμασταν τα κατορθώματα του. Όλα αυτά που ζω τώρα είναι τα όνειρα που έκανα σαν παιδί. Ο Michael ήταν ένας καταπληκτικός αθλητής και οδηγός, και είμαι πάντα ταπεινωμένος όταν ακούω το όνομα μου στην ίδια πρόταση με το δικό του, ή με τα ονόματα των εξίσου τεράστιων Ayrton Senna και Juan Manuel Fangio».
Όσον αφορά άλλους αριθμούς, ο Lewis Hamilton παραμένει ως ο απόλυτος «βασιλιάς» των προκριματικών, έχοντας κατακτήσει 92 pole position, 24 περισσότερες από τον Michael Schumacher.
Ο επόμενος αγώνας θα πραγματοποιηθεί στο Βέλγιο, στην θρυλική πίστα Spa-Francorchamps, όπου ο Hamilton θα κυνηγήσει την τέταρτη του νίκη εκεί, ενώ ο Valtteri Bottas θα θέλει να γίνει ο πρώτος Φιλανδός νικητής εκεί μετά από 11 χρόνια. Τελευταίος Φιλανδός νικητής στο Βέλγιο ήταν ο Kimi Raikkonen το 2009.
Δελτίο τύπου CIC (MERCEDES)

F1 Saudi Arabia: Πασχαλιάτικα Grand Prix υπό το φως των προβολέων
Μετά το Grand Prix στην Ιαπωνία ( 4-6 Απριλίου), το Grand Prix στο Μπαχρέιν (11-13 Απριλίου) σειρά έχει το Grand Prix στη Σαουδική Αραβία (18-20 Απριλίου). Πασχαλιάτικα θα έχουμε αγώνα στη F1 και ευτυχώς που δεν είναι μεσημέρι γιατί τη μάχη θα την κέρδιζε ο οβελίας. Ο αγώνας στη Σαουδική Αραβία θα ξεκινήσει στις 20.00.
Η Τζέντα φτάνει έως το τέλος της στις ακτές της Ερυθράς Θάλασσας. Είναι μια παραθαλάσσια πόλη στη Σαουδική Αραβία και θεωρείται πύλη εισόδου για τους προσκυνητές που κατευθύνονται προς τη Μέκκα, ενώ παράλληλα αποτελεί σημαντικό εμπορικό κέντρο και πολιτιστικό κόμβο. Είναι γνωστή για τη σύγχρονη παραλία της και την ιστορική συνοικία Αλ-Μπαλάντ.

Για πρώτη φορά αγώνας της F1 στη Σαουδική Αραβία έγινε τον Δεκέμβριο του 2021. Οι τρεις επόμενοι αγώνες έγιναν τον Μάρτιο και φέτος θα γίνει τον Απρίλιο και αυτό γιατί τα επίπεδα θερμοκρασίας, ανέμου και υγρασίας είναι παρόμοια με αυτά του καλοκαιριού.
Σήμερα Παρασκευή 18 Απριλίου θα γίνουν τα δύο πρώτα ανεπίσημα δοκιμαστικά. Το Practice 1 θα ξεκινήσει στις 16.30 και το Practice 2 στις 20.00
Το Σάββατο 19 Απριλίου το Practice 3 θα γίνει στις 16.30 και στις 20.00 θα ακολουθήσει το Qualifying για την pole position.
Την Κυριακή 20 Απριλίου ο αγώνας θα ξεκινήσει στις 20.00 υπο το φώς των προβολέων.

Η πίστα έχει μήκος 6.174 μέτρα και είναι μία από τις ταχύτερες της F1. Δεν θα ήταν υπερβολή αν σας λέγαμε ότι το 80% του αγώνα όλοι οι οδηγοί πηγαίνουν με τέρμα γκάζι. Η πίστα είναι τεχνική. ‘Έχει 16 αριστερές και 11 δεξιές στροφές.
Παρόλο που υπάρχουν τρεις ζώνες DRS, οι προσπεράσεις δεν είναι τόσο εύκολες λόγω έλλειψης έντονων σημείων φρεναρίσματος. Η επιφάνεια της πίστας δεν είναι πολύ τραχιά αλλά οι πλευρικές δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά είναι σημαντικές.

Η επιλογή γομών για τους πρώτους τέσσερις αγώνες αυτής της σεζόν ήταν η ίδια με πέρυσι, αλλά για τον πέμπτο γύρο, η Pirelli έχει κάνει ένα βήμα προς το μαλακό άκρο. Έτσι η τριάδα που θα είναι διαθέσιμη στην Τζέντα έχει: Σκληρή γόμα τη C3, μέση γόμα τη C4 και μαλακή γόμα τη C5. Αυτό είναι εναρμονισμένο με το στόχο, που έχουν θέσει η FIA, η F1 και οι ομάδες για να δημιουργήσουν περισσότερες επιλογές στρατηγικής και επομένως πιο συναρπαστικούς και απρόβλεπτους αγώνες. Στις τέσσερις προηγούμενες διοργανώσεις αυτού του Grand Prix, η μια αλλαγή κυριάρχησε, τόσο όσον αφορά στην αποτελεσματικότητα όσο και στην προτίμηση των ομάδων, ακόμη και όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας ανακάτευε λίγο τα πράγματα.
