F1

05 Jan, 2021 Ώρα 00:01

Συνέχισε να παλεύεις, Michael

Thumbnail

O Michael Schumacher έκλεισε τα 52 του χρόνια και οι διοργανωτές της Formula 1, του σπορ στο οποίο πρωταγωνίστησε για 17 χρόνια, του ετοίμασαν ένα συγκινητικό βίντεο για του ευχηθούν χρόνια πολλά. 

Close

Ο σπουδαίος Γερμανός οδηγός, κάτοχος 7 παγκοσμίων τίτλων και νικητής σε 91 Grand Prix, συνεχίζει να δίνει τον σπουδαιότερο αγώνα της ζωής του, επτά χρόνια μετά το τραγικό ατύχημα στις Γαλλικές Άλπεις κάνοντας σκι.

Ελάχιστοι γνωρίζουν αν ο Schumi βρίσκεται στην οικογενειακή έπαυλη στην Ελβετία ή στη βίλα που αγόρασε σχετικά πρόσφατα η γυναίκα του Corinna στη Μαγιόρκα της Ισπανίας.

Close

 

 

Το μόνο βέβαιο είναι πως εξειδικευμένοι νοσηλευτές και κορυφαίοι γιατροί είναι πάντα στο πλευρό του, δοκιμάζοντας πρωτοποριακές μεθόδους και θεραπείες, προκειμένου να μπορέσουν να βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής του.

Η οικογένεια του Schumacher δεν επιτρέπει να διαρρεύσει το παραμικρό σχετικά με την πορεία της υγείας του. Άπαντες όμως γνωρίζουν πως αδυνατεί να περπατήσει και να μιλήσει. Ο άνθρωπος με τη μεγαλύτερη Πέρασαν 7 χρόνια από το τραγικό ατύχημα στις Γαλλικές Άλπεις.επιρροή στο σπορ, η σημαντική αυτή προσωπικότητα, ο πάμπλουτος αυτός αθλητής, είναι καθηλωμένος σε ένα αναπηρικό καροτσάκι.

Δεν μπορεί να συνομιλήσει με τη σύζυγο και τα παιδιά του, να καμαρώσει τον γιο του Mick στις αγωνιστικές πίστες, να δει την κόρη του Gina-Maria να ιππεύει τα πανέμορφα άλογα που διατηρούν στους στάβλους, να φτιάξει τα αμπέλια που τόσο ονειρευόταν και να δρέψει τους καρπούς των κόπων του.

 

Close

 

Ο Michael Schumacher έχασε σχεδόν τα πάντα εκείνο το πρωινό της 29ης Δεκεμβρίου του 2013 στο χειμερινό θέρετρο του Μεριμπέλ. Κανείς όμως δεν πρόκειται να τον ξεχάσει. Η φήμη του προηγείται και εκατομμύρια φίλοι της F1 σε κάθε γωνιά της γης υποκλίνονται στο τεράστιο ταλέντο αυτού του οδηγού.

Παλιοί και νεότεροι οδηγοί τον σέβονται απεριόριστα και οι tifosi τον λατρεύουν. Αυτός επανάφερε στην κορυφή τη Ferrari και σάρωσε τα πάντα μαζί της, κυριαρχώντας σε κάθε πίστα και προσφέροντας κατά καιρούς επιδείξεις λαμπρότητας, όπως είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ο Stirling Moss για στο Ισπανικό GP του 1996.

Όπως έλεγε και ο ίδιος, τα ρεκόρ είναι για να σπάνε. O Lewis Hamilton έχει γράψει ήδη ιστορία. Ωστόσο, τόσο ισχυρές προσωπικότητες, που κυριαρχούν απόλυτα σε όλους τους τομείς ενός αθλήματος, σπάνια εμφανίζονται. Ο Schumi είναι ένας ζωντανός θρύλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

 

10 Jul, 2025 Ώρα 11:50

Ο πρόεδρος της FIA θέλει επιστροφή των V8 κινητήρων στην Formula 1 από το 2029 και 12η ομάδα

Thumbnail

Με την F1 να αποκλείει την επιστροφή των V10 κινητήρων, ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, επανέλαβε τις δηλώσεις τους πως η Formula 1 θα πρέπει από το 2029 να στραφεί σε πολύ φθηνότερους κινητήρες, προτείνοντας αυτή τη φορά την επιστροφή των V8 κινητήρων, ενώ στάθμισε τις πιθανότητες μιας 12ης ομάδας να ενταχθεί στο grid.

Close

Ο Ben Sulayem προέτρεψε την Formula 1 να στραφεί σε φθηνότερους κινητήρες το συντομότερο δυνατό, πιστεύοντας ότι αυτή η κίνηση θα μπορούσε να συμβεί τη σεζόν του 2029, μόλις τρία χρόνια μετά την εισαγωγή των νέων μονάδων ισχύος του 2026.

Για εμάς, οι V8 κινητήρες έρχονται. Με τις ομάδες τώρα, είμαι πολύ αισιόδοξος, χαρούμενος γι’ αυτό. Η FOM είναι υποστηρικτική, οι ομάδες συνειδητοποιούν ότι είναι ο σωστός δρόμος.

Close

Πρέπει να το κάνουμε σύντομα. Χρειάζονται τρία χρόνια, οπότε ελπίζουμε ότι μέχρι το 2029 θα έχουμε κάτι εκεί, αλλά το καύσιμο είναι επίσης πολύ ακριβό και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με αυτό. Τα κιβώτια ταχυτήτων είναι πολύ ακριβά.

Ο τρέχων κινητήρας δεν έχεις ιδέα πόσο περίπλοκος είναι, και είναι δαπανηρός. Η έρευνα και ανάπτυξη φτάνει τα 200 εκατομμύρια δολάρια, και ο κινητήρας κοστίζει περίπου 1,8 έως 2,1 εκατομμύρια δολάρια, οπότε αν επιλέξουμε έναν V8 κινητήρα.

Close

Τα σχόλια του Ben Sulayem αντικατοπτρίζουν σε μεγάλο βαθμό αυτά που έκανε ο ίδιος και άλλοι αξιωματούχοι της FIA νωρίτερα αυτή τη σεζόν, όταν οι εκκλήσεις του προέδρου για φθηνότερους κινητήρες οδήγησαν σε συνάντηση με τους διάφορους τρέχοντες και μελλοντικούς κατασκευαστές μονάδων ισχύος στο Μπαχρέιν. Το κύριο συμπέρασμα από τη συνάντηση αυτή ήταν ότι η F1 πρέπει να διατηρήσει μια μορφή ηλεκτροκίνησης καθώς και βιώσιμα καύσιμα στους μελλοντικούς κανονισμούς κινητήρων της.

Δεν έχουν υπάρξει επίσημες συζητήσεις για μελλοντικές μονάδες ισχύος από τη συνάντηση στο Μπαχρέιν, με οποιαδήποτε απόφαση να απαιτεί την υποστήριξη της FIA και του κατόχου εμπορικών δικαιωμάτων FOM, καθώς και μια ενισχυμένη πλειοψηφία μεταξύ των κατασκευαστών.

Ο Ben Sulayem εξέφρασε νωρίτερα την επιθυμία του για V10 κινητήρες, αλλά οι V8 κινητήρες με μια πιο μετριοπαθή και φθηνότερη μορφή υβριδικού συστήματος πιθανότατα θα είχε περισσότερο νόημα, καθώς σχετίζονται περισσότερο με τα συμβατικά αυτοκίνητα και είναι ελαφρύτεροι από τους V10, κάτι που θα ανταποκρινόταν στα αιτήματα για περαιτέρω μείωση του ελάχιστου βάρους των μονοθεσίων της F1.

Πολλοί από τους κατασκευαστές παράγουν V8 κινητήρες στα αυτοκίνητά τους, επομένως εμπορικά είναι σωστό. Πόσο κοστίζει; Ο στόχος είναι πάνω από 50% [φθηνότερα] σε όλα.

Ο Ben Sulayem αναφέρθηκε επίσης σε μια πιθανή 12η ομάδα στο grid. Μετά από μια παρατεταμένη προσπάθεια να εξασφαλίσει μια αμερικάνικη εργοστασιακή ομάδα, με την Cadillac να μπαίνει στο πρωτάθλημα από το 2026, στρέφει το βλέμμα του σε μια συμμετοχή από την Κίνα.

Ωστόσο, δεν υπάρχει τέτοια προσφορά αυτή τη στιγμή και ο Ben Sulayem αναγνώρισε ότι κάθε ενδιαφερόμενο μέρος θα πρέπει να περάσει από τις ίδιες αυστηρές διαδικασίες της FIA και της FOM για να διασφαλιστεί ότι είναι βιώσιμο και προσθέτει αξία στο πρωτάθλημα.

Θα έρθει η ώρα που θα νιώσουμε ότι είναι σωστό να εκδηλώσουμε ενδιαφέρον. Δεν είμαστε εδώ για να αναστατώσουμε άλλες ομάδες. Δεν θα είναι απλώς να πάμε και να το κάνουμε για να το κάνουμε. Πρέπει να αξίζει τον κόπο για εμάς. Η ομάδα πρέπει να προσθέσει αξία στη διατήρηση της επιχείρησης της Formula 1.