Classic

09 Feb, 2021 Ώρα 12:42

Η "μελωδία" του κινητήρα μιας V12 Ferrari 250 Testa Rossa

Thumbnail

Ένα μικρό βίντεο είναι ικανό να σε ανατριχιάσει όταν πρόκειται για κάτι ξεχωριστό όπως ο ήχος μιας κλασικής Ferrari. Μια vintage αγωνιστική Ferrari 250 Testa Rossa  έπεσε στα χέρια δοκιμαστών από την Βρετανία οι οποίοι δεν έχασαν την ευκαιρία να χαρίσουν σε όλους εμάς λίγο από την αίσθηση και κυρίως τον ήχο αυτής της μοναδικής Ferrari.

Close

Σε μόλις 43 δευτερόλεπτα κρύβεται το πάθος σχεδόν 40 ετών, όσα δηλαδή ήταν τα χρόνια που βγήκε στην παραγωγή ο απίστευτος V12 κινητήρας της Ferrari. Η κωδική του ονομασία ήταν Colombo με γωνία 60 μοιρών ανάμεσα στους κυλίνδρους, χωρητικότητα 3,2 λίτρων και απόδοση περίπου 300 ίππους. Φυσικά στην πορεία των χρόνων ο συγκεκριμένος κινητήρες άλλαξε πολλές φορές χωρητικότητα και απόδοση, αλλά ποτέ δεν σταμάτησε να προσφέρει μοναδικές επιδόσεις και φυσικά απίστευτο ήχο.

 

Close

 

Συμφωνική ορχήστρα στα αυτιά μας

Close

Ο τελευταίος κινητήρας Colombo ήταν το 1988 όταν τοποθετήθηκε στην Ferrari 412i. Είχε χωρητικότητα 4,9 λίτρα και απόδοση περίπου 350 ίππους, ενώ είχαν αντικατασταθεί τα καρμπιρατέρ με ψεκασμό της Bosch. Ο Colombo κινητήρας τοποθετήθηκε σε περισσότερα από 15 μοντέλα της Ferrari στα 40 χρόνια ζωής του, ανάμεσα στα οποία και το πρώτο μονοθέσιο Formula 1 της εταιρείας, το 125 F1 του 1947.

Είναι χαρακτηριστική η φράση του Herbert von Karajan (διάσημος αυστριακός μαέστρος) ο οποίος είχε πει πως ο ήχος της Ferrari V12 είναι η καλύτερη συμφωνία που έχω ακούσει ποτέ!

Απολαύστε....

 

08 Jan, 2025 Ώρα 08:41

Στο σφυρί μία από τις πιο σπάνιες Corvette όλων των εποχών!

Thumbnail

H 1957 Corvette SS Project XP-64 της Chevrolet, το πνευματικό τέκνο της Zora Arkus-Duntov, θα βγει σε όλο το μπλοκ δημοπρασιών της RM Sotheby’s, στα τέλη Φεβρουαρίου, με εκτιμήσεις να τοποθετούν την αξία του μεταξύ 5 και 7 εκατομμυρίων δολαρίων.

Close

Όχι μόνο γιατί είναι ένα σπάνιο κομμάτι αγωνιστικής ιστορίας, αλλά γιατί είναι επίσης ένα από τα καλύτερα σχέδια της αμερικανικής μάρκας, με την προσωπική σφραγίδα του Zora Arkus-Duntov, ενός επιτυχημένου οδηγού αγώνων αντοχής, που αργότερα διέπρεψε ως σχεδιαστής αγωνιστικών μοντέλων.

 

Close

 

Αρχικά, η General Motors έπαιξε με την ιδέα να τοποθετήσει έναν κινητήρα Chevy σε Jaguar E-Type, αλλά ο Arkus-Duntov είχε μεγαλύτερα σχέδια. Ξεκίνησε να δημιουργήσει ένα ειδικά κατασκευασμένο αγωνιστικό αυτοκίνητο, το οποίο ξεκίνησε τη ζωή του σε μια ήσυχη γωνιά του Chevrolet Engineering Center.

Close

Το αμάξωμα του αγωνιστικού,  κατασκευάστηκε από μαγνήσιο και είχε ως στόχο να είναι όσο το δυνατόν πιο βελτιωμένο και πιο ελαφρύ τα 839 κιλά, επιβεβαιώνουν ότι έγινε καλή δουλειά.

 

 

Η ισχύς προέρχεται από έναν V8 εξοπλισμένο με εκκεντροφόρο υψηλής απόδοσης, κυλινδροκεφαλές αλουμινίου και ψεκασμό καυσίμου, απόδοσης περίπου 300 ίππων. Ο κινητήρας συνδυάστηκε με χειροκίνητο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων.

Το αυτοκίνητο έκανε το ανταγωνιστικό του ντεμπούτο στις 12 Hours of Sebring το 1957. Ενώ το XP-64 αποδείχθηκε αμέσως γρήγορο, αντιμετώπισε προβλήματα αξιοπιστίας κατά τη διάρκεια του αγώνα και το σώμα από μαγνήσιο έκανε την καμπίνα αφόρητα ζεστή.

 

 

Καθώς έπρεπε να αποσυρθεί, η Chevy πιστεύεται ότι είχε σχεδιάσει μια σειρά αναβαθμίσεων για αυτό που θα του επέτρεπαν να είναι ανταγωνιστικό στις 24 Ώρες του Le Mans εκείνης της χρονιάς . Ωστόσο, η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων συμφώνησε να τερματίσει τις υποστηριζόμενες, από το εργοστάσιο, αγωνιστικές προσπάθειες λίγο μετά το Sebring, ολοκληρώνοντας σύντομη την αγωνιστική καριέρα της XP-64.