F1

26 Mar, 2021 Ώρα 18:20

Οι οδηγοί της Alfa Romeo στη Formula 1 τιμούν το ιστορικό λογότυπο «GTA»

Thumbnail

Την ερχόμενη Κυριακή 28 Μαρτίου, ξεκινά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 για το 2021 στο Bahrain International Circuit. Οι οδηγοί της Alfa Romeo θα φέρουν πλέον στις αγωνιστικές τους στολές τα θρυλικά ονόματα GTA –ο Kimi Räikkönen- και GTAm -ο Antonio Giovinazzi-, τιμώντας τα ισχυρότερα μοντέλα παραγωγής στην ιστορία της μάρκας. Το ιστορικό λογότυπο “GTA”, ενσαρκώνει όλη τη φιλοσοφία της Alfa Romeo, ενώ η σύγχρονη εκδοχή του έχει επωφεληθεί και από την τεχνική συνεργασία με την Sauber Engineering.

Close

 

 

Οι αγώνες βρίσκονται βαθιά χαραγμένοι στο DNA της Alfa Romeo. Η Ιταλική μάρκα, εκτός των άλλων έχει κατακτήσει και την πρώτη νίκη στην ιστορία της Formula 1, με τον Nino Farina να κερδίζει στο τιμόνι της Alfa Romeo Gran Premio Tipo 158 “Alfetta” το Grand Prix του Silverstone το 1950. Στο τιμόνι της C41 για το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1, που αποκαλύφθηκε στη Βαρσοβία το Φεβρουάριο, θα βρεθούν οι Kimi Räikkönen και Antonio Giovinazzi, οι οποίοι στις αγωνιστικές τους φόρμες θα φέρουν τα ακρωνύμια GTA και GTAm, τιμώντας τα νέα μοντέλα που αντλούν έμπνευση από τη θρυλική Gran Turismo Alleggerita του 1965.

 

Close

 

H σύγχρονη Giulia GTA, έχει επωφεληθεί από τη συνεργασία της Alfa Romeo με την Sauber Engineering, ιδιαίτερα στα αεροδυναμικά στοιχεία από ανθρακονήματα, όπως είναι ο εμπρός προφυλακτήρας, ο διαχύτης και βεβαίως οι πίσω αεροτομές των GTA και GTAm. Παράλληλα οι δύο οδηγοί συνέβαλαν καθοριστικά στην εξέλιξη των GTA/GTAm συμμετέχοντας σε δοκιμές στο κέντρο εξέλιξης της μάρκας στο Balocco. Οι Räikkönen και Giovinazzi εστίασαν σε λύσεις που αφορούν την αεροδυναμική και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, αναλύοντας σε βάθος τις αλλαγές και τροφοδοτώντας με πολύτιμες πληροφορίες τους μηχανικούς.

 

12 Sep, 2025 Ώρα 12:25

Verstappen: Τα μονοθέσια πρέπει να γίνουν το ίδιο ελαφριά και μικρά με αυτά του 2010

Thumbnail

Ο Max Verstappen υποστήριξε πως τα μονοθέσια της Formula 1 θα πρέπει να έχουν τις ίδιες διαστάσεις και το ίδιο βάρος με εκείνα που χρησιμοποιούνταν στη κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού το 2010, τα οποία διέθεταν ατμοσφαιρικούς V8 κινητήρες και ζύγιζαν 180 κιλά λιγότερο από τα σημερινά.

Close

Αυτό που είναι πιο σημαντικό είναι τα ελαφρύτερα αυτοκίνητα, τα μικρότερα. Αλλά αυτό μπορείς να το κάνεις μόνο αν αλλάξεις τους κανονισμούς για τους κινητήρες. Προς το παρόν, οι κινητήρες είναι εξαιρετικά αποδοτικοί, αλλά είναι επίσης αρκετά μεγάλοι. Αυτό κάνει το αυτοκίνητο μακρύτερο, χρειάζεται περισσότερη ψύξη, οπότε το αυτοκίνητο γίνεται αρκετά μεγάλο.

Νομίζω ότι αν μπορέσουμε να αποκτήσουμε ένα παρόμοιο αυτοκίνητο όπως ήταν στην εποχή του 2010, ή και παλαιότερα. Αυτό θα ήταν ωραίο, γιατί νομίζω ότι θα βοηθήσει τους αγώνες. Αλλά στο τέλος της ημέρας, δεν είμαι εγώ αυτός που αποφασίζει,

Close

είπε ο Ολλανδός που μίλησε και για τον κινητήρα που κατασκευάσει η ομάδα του για την σεζόν του 2026, κινητήρας που οι φήμες τον θέλουν να υστερεί σε απόδοση σε σύγκριση με αυτόν της Mercedes.

Είναι σίγουρα ένα μεγάλο ερωτηματικό, αλλά ειλικρινά νομίζω ότι δεν υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που μπορούν να πουν αυτή τη στιγμή, “ναι, θα είμαστε πραγματικά, πραγματικά καλοί” Δεν έχεις καμία εγγύηση. Ξέρω ότι είναι μεγάλη πρόκληση αυτό που κάνουμε, φέρνοντας και τον δικό μας κινητήρα, αλλά είναι επίσης και μια αρκετά συναρπαστική πρόκληση.

Close

Μας δίνει επίσης την καλύτερη ευκαιρία να είμαστε ανταγωνιστικοί αντί να εξαρτόμαστε από έναν άλλο κατασκευαστή που είναι πρόθυμος να μας δώσει έναν κινητήρα. Οι κανονισμοί είναι τόσο περίπλοκοι που, φυσικά, ο κινητήρας θα είναι εξαιρετικά σημαντικός, αλλά πρέπει επίσης να διασφαλίσεις ότι θα φτιάξεις ένα καλό μονοθέσιο.

Πιστεύω ότι οι πρώτοι αγώνες θα είναι πολύ απαιτητικοί για όλους ώστε να ενσωματώσουν σωστά τα πάντα, από τη μονάδα ισχύος μέχρι το μονοθέσιο και τη γενικότερη συμπεριφορά του. Ελπίζω να μας δώσει μερικούς ενδιαφέροντες αγώνες.