F1

29 Mar, 2021 Ώρα 12:13

Μεγάλος νικητής στο GP του Μπαχρέιν ο Hamilton

Thumbnail

Σε έναν εντυπωσιακό αγώνα, όπου η στρατηγική έπαιξε πολύ μεγάλο ρόλο, η Mercedes αναδείχθηκε νικήτρια στη μάχη με τη Red Bull Racing. Ο Lewis Hamilton άντεξε στην πίεση του Max Verstappen, πανηγυρίζοντας την 96η νίκη της καριέρας του.

Close

Το βάθρο στην πίστα του Sakhir συμπλήρωσε ο Valtteri Bottas, οποίος έκανε και τον ταχύτερο γύρο, με τον Lando Norris να φέρνει τη McLaren στην τέταρτη θέση.

 

Close

 

Οδηγός της ημέρας ήταν ο Sergio Perez, καθώς, αν και εκκίνησε από το pit lane λόγω προβλήματος στον γύρο σχηματισμού κατάφερε να τερματίσει πέμπτος.

Close

Η Ferrari εμφανίστηκε σημαντικά βελτιωμένη σε σχέση με πέρυσι, αλλά όχι τόσο ώστε να ανταγωνιστεί τις δύο κορυφαίες ομάδες του grid. Ο Charles Leclerc πέρασε έκτος την καρό σημαία και ο team-mate του, Carlos Sainz βρέθηκε 8ος, πίσω από τον Daniel Ricciardo (McLaren). Τη βαθμολογούμενη δεκάδα έκλεισαν οι Yuki Tsunoda (AlphaTauri) και Lance Strol (Aston Martin).

Η χρονιά αναμένεται συναρπαστική, με τους Hamilton και Verstappen να συμφωνούν ότι τα μονοθέσια τους είναι ισάξια και θα υπάρξουν μεγάλες μάχες μεταξύ τους στη συνέχεια του πρωταθλήματος.

Στις δηλώσεις, αμέσως μετά το τέλος του Grand Prix του Μπαχρέιν, ο Bottas εμφανίστηκε ενοχλημένος από την στρατηγική της γερμανικής ομάδας, υποστηρίζοντας ότι δεν θέλει να «παίζει» άμυνα, αλλά να είναι πιο επιθετικός και να κυνηγάει νίκες.

Όσον αφορά στους υπόλοιπους, Raikkonen και Giovinazzi έφεραν την Alfa Romeo στην 11η και 12η θέση, ο Fernando Alonso ήταν άτυχος στην επάνοδό του, αφού εγκατέλειψε ενώ έδειχνε ότι έχει πολύ καλό ρυθμό, με τον Mick Schumacher να περιορίζεται στην 16η θέση.

Η κατάταξη στο GP του Μπαχρέιν

 

10 Jul, 2025 Ώρα 11:50

Ο πρόεδρος της FIA θέλει επιστροφή των V8 κινητήρων στην Formula 1 από το 2029 και 12η ομάδα

Thumbnail

Με την F1 να αποκλείει την επιστροφή των V10 κινητήρων, ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, επανέλαβε τις δηλώσεις τους πως η Formula 1 θα πρέπει από το 2029 να στραφεί σε πολύ φθηνότερους κινητήρες, προτείνοντας αυτή τη φορά την επιστροφή των V8 κινητήρων, ενώ στάθμισε τις πιθανότητες μιας 12ης ομάδας να ενταχθεί στο grid.

Close

Ο Ben Sulayem προέτρεψε την Formula 1 να στραφεί σε φθηνότερους κινητήρες το συντομότερο δυνατό, πιστεύοντας ότι αυτή η κίνηση θα μπορούσε να συμβεί τη σεζόν του 2029, μόλις τρία χρόνια μετά την εισαγωγή των νέων μονάδων ισχύος του 2026.

Για εμάς, οι V8 κινητήρες έρχονται. Με τις ομάδες τώρα, είμαι πολύ αισιόδοξος, χαρούμενος γι’ αυτό. Η FOM είναι υποστηρικτική, οι ομάδες συνειδητοποιούν ότι είναι ο σωστός δρόμος.

Close

Πρέπει να το κάνουμε σύντομα. Χρειάζονται τρία χρόνια, οπότε ελπίζουμε ότι μέχρι το 2029 θα έχουμε κάτι εκεί, αλλά το καύσιμο είναι επίσης πολύ ακριβό και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με αυτό. Τα κιβώτια ταχυτήτων είναι πολύ ακριβά.

Ο τρέχων κινητήρας δεν έχεις ιδέα πόσο περίπλοκος είναι, και είναι δαπανηρός. Η έρευνα και ανάπτυξη φτάνει τα 200 εκατομμύρια δολάρια, και ο κινητήρας κοστίζει περίπου 1,8 έως 2,1 εκατομμύρια δολάρια, οπότε αν επιλέξουμε έναν V8 κινητήρα.

Close

Τα σχόλια του Ben Sulayem αντικατοπτρίζουν σε μεγάλο βαθμό αυτά που έκανε ο ίδιος και άλλοι αξιωματούχοι της FIA νωρίτερα αυτή τη σεζόν, όταν οι εκκλήσεις του προέδρου για φθηνότερους κινητήρες οδήγησαν σε συνάντηση με τους διάφορους τρέχοντες και μελλοντικούς κατασκευαστές μονάδων ισχύος στο Μπαχρέιν. Το κύριο συμπέρασμα από τη συνάντηση αυτή ήταν ότι η F1 πρέπει να διατηρήσει μια μορφή ηλεκτροκίνησης καθώς και βιώσιμα καύσιμα στους μελλοντικούς κανονισμούς κινητήρων της.

Δεν έχουν υπάρξει επίσημες συζητήσεις για μελλοντικές μονάδες ισχύος από τη συνάντηση στο Μπαχρέιν, με οποιαδήποτε απόφαση να απαιτεί την υποστήριξη της FIA και του κατόχου εμπορικών δικαιωμάτων FOM, καθώς και μια ενισχυμένη πλειοψηφία μεταξύ των κατασκευαστών.

Ο Ben Sulayem εξέφρασε νωρίτερα την επιθυμία του για V10 κινητήρες, αλλά οι V8 κινητήρες με μια πιο μετριοπαθή και φθηνότερη μορφή υβριδικού συστήματος πιθανότατα θα είχε περισσότερο νόημα, καθώς σχετίζονται περισσότερο με τα συμβατικά αυτοκίνητα και είναι ελαφρύτεροι από τους V10, κάτι που θα ανταποκρινόταν στα αιτήματα για περαιτέρω μείωση του ελάχιστου βάρους των μονοθεσίων της F1.

Πολλοί από τους κατασκευαστές παράγουν V8 κινητήρες στα αυτοκίνητά τους, επομένως εμπορικά είναι σωστό. Πόσο κοστίζει; Ο στόχος είναι πάνω από 50% [φθηνότερα] σε όλα.

Ο Ben Sulayem αναφέρθηκε επίσης σε μια πιθανή 12η ομάδα στο grid. Μετά από μια παρατεταμένη προσπάθεια να εξασφαλίσει μια αμερικάνικη εργοστασιακή ομάδα, με την Cadillac να μπαίνει στο πρωτάθλημα από το 2026, στρέφει το βλέμμα του σε μια συμμετοχή από την Κίνα.

Ωστόσο, δεν υπάρχει τέτοια προσφορά αυτή τη στιγμή και ο Ben Sulayem αναγνώρισε ότι κάθε ενδιαφερόμενο μέρος θα πρέπει να περάσει από τις ίδιες αυστηρές διαδικασίες της FIA και της FOM για να διασφαλιστεί ότι είναι βιώσιμο και προσθέτει αξία στο πρωτάθλημα.

Θα έρθει η ώρα που θα νιώσουμε ότι είναι σωστό να εκδηλώσουμε ενδιαφέρον. Δεν είμαστε εδώ για να αναστατώσουμε άλλες ομάδες. Δεν θα είναι απλώς να πάμε και να το κάνουμε για να το κάνουμε. Πρέπει να αξίζει τον κόπο για εμάς. Η ομάδα πρέπει να προσθέσει αξία στη διατήρηση της επιχείρησης της Formula 1.