Σε περίπου 90% ανέρχεται πλέον η συμμετοχή της ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στο δίκτυο των εργοστασίων της Volvo Cars. Tο εργοστάσιο της Volvo Cars στo Ντακίνγκ της Κίνας τροφοδοτείται τώρα κατά 100% με κλιματικά ουδέτερη ηλεκτρική ενέργεια, ακολουθώντας τα βήματα της άλλης μεγάλης μονάδας παραγωγής της εταιρείας, στην Τσενγκντού της Κίνας, η οποία έφθασε στο ίδιο επίτευγμα το προηγούμενο έτος. Με την προσθήκη του εργοστασίου στο Ντακίνγκ, το παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής της Volvo Cars πετυχαίνει πλέον τροφοδοσία με ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές σε ποσοστό 90%. Πρόκειται για σημαντικό βήμα προς την επίτευξη της φιλοδοξίας της Volvo Cars να πετύχει κλιματικά ουδέτερη λειτουργία στην παραγωγή της έως το 2025.
Το εργοστάσιο του Ντακίνγκ στην επαρχία Χεϊλογκγιάγκ θα χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται κατά 83% από βιομάζα και κατά 17% από αιολική ενέργεια. Αυτό εκτιμάται ότι θα μειώσει τις ετήσιες εκπομπές CO2 κατά περίπου 34.000 τόνους. Πιο συγκεκριμένα, τα εργοστάσια παραγωγής ενέργειας που χρησιμοποιούν βιομάζα για την τροφοδοσία των εγκαταστάσεων του Ντακίνγκ εκμεταλλεύονται γεωργικά και δασικά κατάλοιπα με βιώσιμη προέλευση.
Εκτός από το επίτευγμά της στo Ντακίνγκ, η Volvo Cars έχει σημειώσει επίσης περαιτέρω πρόοδο στη μείωση των εκπομπών και στις άλλες μονάδες της στην Κίνα. Τους τελευταίους μήνες βρίσκεται σε στενή επαφή με τους τοπικούς προμηθευτές της, ενθαρρύνοντάς τους να ακολουθήσουν το ίδιο παράδειγμα και να περάσουν στη χρήση 100% κλιματικά ουδέτερης ενέργειας. Προκειμένου η Volvo Cars να πετύχει το στόχο της κλιματικής ουδετερότητας για τις κατασκευαστικές δραστηριότητές της έως το 2025, χρειάζεται πρόσβαση σε κλιματικά ουδέτερη ηλεκτρική ενέργεια και θέρμανση. Ο στόχος της κλιματικής ουδετερότητας για το δίκτυο παραγωγής της Volvo Cars αποτελεί τμήμα του κλιματικού πλάνου της εταιρείας που είναι ένα από τα πιο φιλόδοξα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Επίκεντρο του σχεδίου είναι η φιλοδοξία της Volvo Cars να γίνει μια μάρκα αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030, με την γκάμα της να απαρτίζεται μόνο από αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το σχέδιο, ωστόσο, δεν περιορίζεται στην αντιμετώπιση των εκπομπών «στην εξάτμιση», μέσω της πλήρους εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης. Επεκτείνεται στη μείωση των εκπομπών άνθρακα στις ευρύτερες λειτουργίες της εταιρείας, την αλυσίδα εφοδιασμού, αλλά και διαμέσου της ανακύκλωσης και της επαναχρησιμοποίησης υλικών. Σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο, τα πιο πάνω αλλά και άλλα βήματα στοχεύουν στη μείωση κατά 40% του αποτυπώματος άνθρακα στον κύκλο ζωής κάθε αυτοκινήτου ανάμεσα στο 2018 και το 2025. Έως το 2040, η Volvo Cars σκοπεύει να είναι μία κλιματικά ουδέτερη εταιρεία.

H Mercedes-Benz γιορτάζει τα 30χρονα του Vito στην αγορά
Η Mercedes-Benz γιορτάζει φέτος μία σημαντική επέτειο. Πρόκειται για τα 30 χρόνια από την παρουσίαση του Vito στην παγκόσμια αγορά. Το μεσαίο επαγγελματικό van που έχει χαράξει μια εντυπωσιακή πορεία από το 1995 έως σήμερα, αποτελώντας για χιλιάδες επαγγελματίες έναν αξιόπιστο και ευέλικτο συνεργάτη στην καθημερινή τους εργασία. Από τεχνίτες και εταιρείες έως υπηρεσίες άμεσης ανάγκης, το Vito απέδειξε με συνέπεια ότι μπορεί να ανταποκριθεί σε ένα ευρύ φάσμα απαιτήσεων, παραμένοντας πάντα πιστό στη φιλοσοφία της Mercedes-Benz για ασφάλεια, ποιότητα και τεχνολογική καινοτομία.
Από την πρώτη του γενιά, το Vito ξεχώρισε για την πρακτικότητα και την ικανότητά του να συνδυάζει compact διαστάσεις με εντυπωσιακή ευελιξία. Το ύψος των 1,89 μέτρων και ο έξυπνος σχεδιασμός της καμπίνας το καθιστούσαν ιδανικό για κυκλοφορία σε στενούς δρόμους και πρόσβαση σε πολυώροφα parking, ενώ το ωφέλιμο φορτίο και η άνετη καμπίνα επιβεβαίωναν τον επαγγελματικό του χαρακτήρα. Παράλληλα, ο εξοπλισμός ασφαλείας, με αερόσακο οδηγού, ABS και σύστημα αυτόματης πέδησης, ήταν εξαιρετικά μπροστά από την εποχή του.
Το 2003, η δεύτερη γενιά του Vito έφερε μια ολοκληρωτική ανανέωση. Με νέα πλατφόρμα, μετάβαση σε πίσω κίνηση, αυξημένη ικανότητα φόρτωσης έως 1.295 κιλά και επιλογή τετρακίνησης, το μοντέλο ανέβασε θεαματικά τον πήχη της κατηγορίας. Η γκάμα των κινητήρων επεκτάθηκε, ενώ το Vito E-CELL του 2010 αποτέλεσε σημείο καμπής, καθώς ήταν ένα από τα πρώτα ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά οχήματα παραγωγής, θέτοντας τις βάσεις για τη μελλοντική σειρά eVito.
Η τρίτη γενιά που παρουσιάστηκε το 2014 συνέχισε την έντονη εξέλιξη. Με επιλογή εμπρός, πίσω ή τετρακίνησης, αυξημένες διαστάσεις και αναβαθμισμένο ωφέλιμο φορτίο, το Vito έγινε πιο πρακτικό και οικονομικό από ποτέ. Το 2018 παρουσιάστηκε η έκδοση eVito, η οποία προσέφερε μηδενικές τοπικές εκπομπές CO₂ και έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής για τη χρήση της σε στόλους πόλεων και εταιρειών διανομής. Η ανανέωση του 2020 έφερε εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης, τους νέους diesel OM 654, καθώς και το αυτόματο κιβώτιο 9G-TRONIC.
Το 2024, η Mercedes-Benz προχώρησε σε μια ακόμη σημαντική αναβάθμιση. Το Vito απέκτησε το σύστημα πολυμέσων MBUX, νέα επίπεδα ψηφιακής διασύνδεσης, προηγμένα συστήματα ασφαλείας όπως Active Brake Assist με ανίχνευση διασταυρώσεων και Active Lane Keeping Assist, ενώ ο εξοπλισμός άνεσης αναβαθμίστηκε με στοιχεία όπως η ηλεκτρική πίσω πόρτα EASY-PACK και τα νέα LED Multibeam φώτα. Η γκάμα πλέον περιλαμβάνει και βενζινοκινητήρες με ήπια υβριδική τεχνολογία.
Το Vito κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο της Mercedes-Benz στο Vitoria-Gasteiz στην Ισπανία, την πόλη από την οποία πήρε και το όνομά του.
