ΟΛΑ ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ στο προπέρσινο –και τελευταίο– Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, όπου η Citroen έκανε την έκπληξη με τη λιλιπούτεια μελέτη Ami One Concept, ένα μοντελάκι μήκους μόλις 2,50 μ. και πλάτους 1,40 μ. που οι περισσότεροι πίστευαν ότι δεν πρόκειται να περάσει σε φάση παραγωγής. Οι Γάλλοι τους διέψευσαν και το ηλεκτρικό μίνι τους κυκλοφορεί ήδη στην πατρίδα του και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία.
Η ενθουσιώδης υποδοχή από πλευράς αγοραστικού κοινού δεν ήταν διόλου τυχαία, αλλά οφείλεται στον καινοτόμο χαρακτήρα του Ami σχεδιαστικά, τεχνολογικά, αλλά και όσον αφορά τον τρόπο κτήσης και χρήσης του.
Φυσικά θα ήταν παράλειψη αν δεν τονίζαμε ότι το διθέσιο Citroen Ami φέρνει την ηλεκτροκίνηση και σε νοικοκυριά με σχετικά χαμηλό εισόδημα, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα ηλεκτρικά οχήματα που απευθύνονται κυρίως στα... ρετιρέ της κοινωνίας.
Σχεδιαστικά πρόκειται για ένα μοντέλο που αποτελεί τον ορισμό του σύγχρονου Lifestyle, με ένα αμάξωμα από μόλις 250 διαφορετικά μέρη, αφού, για παράδειγμα, το μπροστινό και το πίσω μέρος είναι ίδια. Ο σπαρτιάτικος εξοπλισμός περιορίζεται στο σύστημα εξαερισμού και θέρμανσης. Από εκεί και μετά αναλαμβάνει τον ρόλο του πλοηγού και του διασκεδαστή το Smartphone, για το οποίο προβλέπεται μία ειδική στήριξη δίπλα από το τιμόνι, ενώ οι απαιτητικοί μπορούν να παραγγείλουν προαιρετικά ένα ηχείο Bluetooth για καλύτερο ήχο.
Το κλασικό πορτμπαγκάζ λάμπει με την απουσία του, οπότε λειτουργεί ως υποκατάστατο το κάθισμα του συνοδηγού και –αν είναι η θέση του κατειλημμένη– ο χώρος για τα πόδια του, ενώ κάνουν δουλίτσα και οι δικτυωτές θήκες στις πόρτες.
Η μεγάλη ώρα του Citroen Ami έρχεται όμως όταν βάλεις μπροστά τον μικρό ηλεκτροκινητήρα των 8 ίππων και ξεκινήσεις τις διαδρομές σου εντός πόλης. Το στενό αμάξωμα πλάτους μόλις 1,40 μ. και ιδίως η διάμετρος ολικής στροφής των 7,2 μ. δημιουργούν συνθήκες μοναδικής ευελιξίας για ένα μοντέλο, που χωρά σχεδόν παντού (ακόμη και κάθετα). Η ανώτατη ταχύτητα περιορίζεται στα 45 χλμ./ώρα, όμως επαρκεί για την καθημερινότητα σε αστικό περιβάλλον, όπου η συνεχής ανάκτηση ενέργειας από τα συχνά φρεναρίσματα και τις επιβραδύνσεις λειτουργεί υπέρ της αυτονομίας, με αποτέλεσμα να αγγίζει τα 75 χλμ.
Χάρη στις τεχνικές προδιαγραφές του, το Citroen Ami μπορεί να οδηγηθεί –και στην Κύπρο– από την τρυφερή ηλικία των 16 ετών και μόνο με δίπλωμα μοτοποδηλάτου (φυσικά ξέρετε εδώ Κύπρος. Δεν ξέρουμε αν θα ισχύσει ποτέ). Στη χώρα μας αναμένεται γύρω στον Νοέμβριο με τιμές από περίπου 7.900 ευρώ, ενώ οι πωλήσεις του Γάλλου φίλου (ami σημαίνει στα γαλλικά φίλος) θα γίνονται μέσω διαφόρων καναλιών, δηλαδή διαδικτυακά, από αλυσίδες εμπορικών καταστημάτων και φυσικά από το δίκτυο εξουσιοδοτημένων αντιπροσώπων της Citroen.
Καλή θα ήταν και η σκέψη για λειτουργία ενός προγράμματος κοινοχρησίας (Carsharing), όπου θα παραλαμβάνεις και θα αφήνεις το αυτοκίνητο σε συγκεκριμένα σημεία στάθμευσης και θα χρεώνεσαι με την ώρα. Όσο μικρό είναι λοιπόν το Citroen Ami, τόσο μεγάλες ανατροπές φιλοδοξεί να προκαλέσει στο τοπίο της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Ταυτόχρονα θα επιδιώξει να προσεγγίσει ένα κοινό που ήταν αποκλεισμένο μέχρι σήμερα από τη συγκεκριμένη τεχνολογία, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για το μέλλον.
Πηγή: Lifo.gr

Η BMW σαρώνει τις διακρίσεις σε θεσμούς βραβείων της γερμανικής αγοράς
Τα μοντέλα της BMW πρωταγωνίστησαν σε δύο σημαντικούς θεσμούς βραβείων της γερμανικής αγοράς. Η BMW iX3, το πρώτο μοντέλο της Neue Klasse, κέρδισε το «Χρυσό Τιμόνι» ως η «Καλύτερη Καινοτομία» του 2025. Μία ακόμα διάκριση «Χρυσό Τιμόνι» που απονέμεται από το γερμανικό περιοδικό Auto Bild και την εφημερίδα Bild am Sonntag απονεμήθηκε στην BMW M5 Touring, το οποίο επικράτησε με άνεση στην «Ανώτερη/Πολυτελή Κατηγορία». Οι αναγνώστες του γερμανικού περιοδικού Auto Zeitung ανέδειξαν επίσης τα μοντέλα της BMW νικητές σε οκτώ κατηγορίες οχημάτων. Στις διακρίσεις περιλαμβάνονται μοντέλα από την BMW Σειρά 1 έως την BMW Σειρά 5, καθώς και από την BMW iX1 έως την BMW X5. Τα οχήματα με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης ήταν εξίσου επιτυχημένα με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, όπως η νέα BMW iX3. Επιπλέον, η BMW διατήρησε τον τίτλο της «Καλύτερης Μάρκας στον Κόσμο». Το βραβείο «Χρυσό Τιμόνι» απονέμεται από το γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτου «Auto Bild» και τη γερμανική εβδομαδιαία εφημερίδα «Bild am Sonntag», του εκδοτικού οίκου Axel Springer SE. Θεωρείται από τα πιο έγκυρα βραβεία της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ενώ απονέμεται από το 1976 και τιμά τα εξαιρετικά νέα οχήματα που κυκλοφορούν στη γερμανική αγορά. Οι υποψηφιότητες για την 49η διοργάνωση περιλάμβαναν 72 νέα μοντέλα από το 2025.
Παράλληλα, το γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτου Auto Zeitung απονέμει τα βραβεία «Auto Trophy» από το 1987, γεγονός που τα καθιστά από τα πλέον έγκυρα βραβεία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το 2025, περίπου 400 μοντέλα/μάρκες διαγωνίστηκαν σε 18 κατηγορίες, αντικατοπτρίζοντας το ευρύ φάσμα μοντέλων της γερμανικής αγοράς. Το διάστημα μεταξύ 10 Σεπτεμβρίου και 21 Οκτωβρίου 2025, συνολικά 9.872 αναγνώστες συμμετείχαν στην ψηφοφορία, υποβάλλοντας τις ψήφους τους online ή ταχυδρομικά. Τελικά, οι αναγνώστες χάρισαν στην BMW και τα μοντέλα της εννέα διακρίσεις «Auto Trophy». Ποτέ στο παρελθόν ένας κατασκευαστής δεν είχε τόσο μεγάλη επιτυχία σε αυτό τον καταξιωμένο θεσμό.
Οι κατηγορίες στις οποίες τα μοντέλα BMW κατέκτησαν την πρώτη θέση:
«Το καλύτερο αυτοκίνητο στην κατηγορία compact και οχημάτων πόλης»: BMW Σειρά 1
«Το καλύτερο αυτοκίνητο στη Μεσαία Κατηγορία»: BMW Σειρά 2 Gran Coup é
«Το καλύτερο αυτοκίνητο στην Ανώτερη/Πολυτελή κατηγορία»: BMW Σειρά 5
«Το καλύτερο SUV μεταξύ 30.000 και 60.000 ευρώ»: BMW X3
«Το καλύτερο SUV άνω των 60.000 ευρώ»: BMW X5
«Το καλύτερο ηλεκτρικό sedan»: BMW i5
«Το καλύτερο ηλεκτρικό SUV κάτω των 50.000 ευρώ»: BMW iX1
«Το καλύτερο ηλεκτρικό SUV άνω των 50.000 ευρώ»: BMW iX3
«Η καλύτερη μάρκα στον κόσμο»: BMW
