F1

19 Jul, 2021 Ώρα 11:07

Αποθέωση του Lewis Hamilton από 140.000 θεατές στο Silverstone

Thumbnail

O Charles Leclerc δεν άντεξε στην πίεση του Lewis Hamilton και στον 50 από τους 52 γύρους του αγώνα,έχασε το ρυθμό του και ο Βρετανός τον προσπέρασε σηκώνοντας στο «πόδι» περισσότερους από 140.000 θεατές που περίμεναν πως και πώς αυτή την καρό σημαία.

Close

Αυτός ο αγώνας ήταν γεμάτος εκπλήξεις. Ήταν ταυτόχρονα και ένα «θείο δώρο» του Hamilton προς τους συμπατριώτες του που είχαν κατακλύσει τις κερκίδες αλλά και προς την ομάδα του με την οποία  ανανέωσε πριν από μερικές εβδομάδες ,το συμβόλαιό του για άλλα δύο χρόνια. Μόλις έπεσε η καρό σημαία ο Hamilton πήρε τη σημαία της Μεγάλης Βρετανίας και έκανε το γύρο του θριάμβου.

Close

 

 

Ήταν δύσκολος αυτός ο αγώνας.Ωστόσο ο Βρετανός μόλις τερμάτισε και ενώ ακόμη δεν είχε σταματήσει το μονοθέσιο του απηύθυνε ένα μεγάλο ευχαριστώ προς όλα τα μέλη της ομάδος του. 

ευχαριστώ όλους που με στηρίξατε σ αυτήν την τόσο δύσκολη ημέρα».

 

 

Η Ferrari που ήθελε τη νίκη στο Ηνωμένο Βασίλειο αρκέστηκε στη 2η θέση. Ο Leclerc στις δηλώσεις του είπε ότι η Ferrari βρίσκεται στο σωστό δρόμο.

Ο τρίτος της παρέας V. Bottas ήταν μάλλον απογοητευμένος γιατί έχασε τη 2η θέση. Ωστόσο ως καλός επαγγελματίας είπε ότι κέρδισε η Ομάδα του.

 

Ο αγώνας

Close

Το Βρετανικό Grand Prix ήταν γεμάτο εκπλήξεις. Περισσότεροι από 140.000 Άγγλοι γέμισαν τις κερκίδες με την ελπίδα να δουν τον συμπατριώτη τους να τερματίζει πρώτος. Χωρίς την απειλή του Verstappen ,η Mercedes άλλαξε στρατηγική. Ο αγώνας είχε περισσότερα από 300 χιλιόμετρα και έπρεπε να γίνει σωστή διαχείριση των ελαστικών.

Εκτός των άλλων ο Hamilton τιμωρήθηκε για την επαφή που είχε με τον Verstappen με ποινή 10 δευτερολέπτων. Έτσι όταν μπήκε στα πίτς για αλλαγή ελαστικών έμεινε επιπλέον άλλα δέκα δευτερόλεπτα.  Όταν βγήκε στην πίστα ήταν στη 4η θέση. Γρήγορα πέρασε τον Norris και βρέθηκε στην 3η θέση πίσω από τον ομόσταυλό του V.Bottas. 

Όσο ο Hamilton μείωνε την απόσταση κάνοντας καλύτερους χρόνους η  Ferrari έδινε διαρκώς οδηγίες στον Charles Leclerc ο οποίος ήταν επικεφαλής του αγώνα για να κάνει καλύτερη διαχείριση στα ελαστικά του.

 

Στον 41 από τους 52 γύρους ο Hamilton πέρασε στην 2η θέση και άρχισε να πιέζει για να «μαζέψει» τα 7 δευτερόλεπτα που είχε διαφορά με τον πιλότο της Ferrari. Όταν ο Hamilton μπήκε στα πίτς για να αλλάξει λάστιχα και να εκτίσει την ποινή των 10 δευτερολέπτων έβαλε σκληρή γόμα που τελικά αποδείχθηκε σωστή απόφαση.

 

Πώς έγινε το ατύχημα

Όταν έσβησαν τα πέντε κόκκινα φώτα είχαμε μια εντυπωσιακή εκκίνηση. Ο Hamilton σε αντίθεση με τη χθεσινή του κακή εκκίνηση σήμερα πετάχτηκε μπροστά αλλά δεν κατάφερε να στρίψει πρώτος. Το μονοθέσιο της Red Bull είχε μεγαλύτερη δύναμη και ο Max Verstappen κράτησε την 1η θέση.

Ο Βρετανός επιχείρησε στη μεθεπόμενη στροφή να προσπεράσει και πάλι τον Ολλανδό αλλά ούτε με αυτή την προσπάθεια τα κατάφερε. Πριν συμπληρωθεί  ο πρώτος γύρος έγινε το κακό. Ο Verstappen ήταν στην αριστερή πλευρά της πίστας και ο Hamilton δεξιά λίγο πίσω του.

Ο Ολλανδός επιχείρησε να μπει στη δεξιά στροφή με όση δύναμη είχε..Ο Βρετανός κράτησε τη γραμμή του αλλά ο πίσω δεξιός τροχός του Verstappen ακούμπησε στον μπροστινό τροχό του μονοθέσιου του.

 

 

Ο Verstappen βγήκε με πολλά χιλιόμετρα και έπεσε πάνω στα προστατευτικά λάστιχα καταστρέφοντας το μονοθέσιό του. Ο Βρετανός έχασε και αυτός το ρυθμό του και τον προσπέρασε ο  Charles Leclerc. Αμέσως βγήκε και η κόκκινη σημαία.  

Ο αγώνας διακόπηκε και σωστά έγινε έτσι γιατί έπρεπε να καθαρίσουν την πίστα. Αν δεν έμπαιναν τα μονοθέσια στα πίτς θα έπρεπε να κάνουν τουλάχιστον 15 γύρους χωρίς να έχουν αγώνα.

O Ολλανδός ευτυχώς δεν τραυματίσθηκε. Ήταν απλά λίγο ζαλισμένος. Μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο για τις πρώτες βοήθειες. Τον κράτησαν προληπτικά για μισή ώρα και με έγκριση του γιατρού της Red Bull επέστρεψε στο στρατηγείο της ομάδας του για να παρακολουθήσει  τον αγώνα. Είναι καλά και θα τρέξει κανονικά στον επόμενο αγώνα.

 

 

Αρκετή ώρα μετά ο αγώνας ξεκίνησε και πάλι με πρώτη τη Ferrari και πίσω την Mercedes. Τότε οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν ότι η ποινή του Hamilton είναι 10 δευτερόλεπτα. Μετά το τέλος του αγώνα ο Hamilton ρωτήθηκε αν συμφωνεί με την απόφαση των αγωνοδικών.

Ο Βρετανός απάντησε: « Σημασία δεν έχει αν συμφωνώ η όχι. Σημασία είναι ότι έμεινα 10 δευτερόλεπτα και κέρδισα τον αγώνα».

Μετά απο τον αγώνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έκλεισε η "ψαλίδα" της βαθμολογίας.Ο Verstappen έχει 185 βαθμούς και ο Hamilton 177 βαθμούς.

 

 

 

Πηγή: Zougla.gr

12 Sep, 2025 Ώρα 12:25

Verstappen: Τα μονοθέσια πρέπει να γίνουν το ίδιο ελαφριά και μικρά με αυτά του 2010

Thumbnail

Ο Max Verstappen υποστήριξε πως τα μονοθέσια της Formula 1 θα πρέπει να έχουν τις ίδιες διαστάσεις και το ίδιο βάρος με εκείνα που χρησιμοποιούνταν στη κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού το 2010, τα οποία διέθεταν ατμοσφαιρικούς V8 κινητήρες και ζύγιζαν 180 κιλά λιγότερο από τα σημερινά.

Close

Αυτό που είναι πιο σημαντικό είναι τα ελαφρύτερα αυτοκίνητα, τα μικρότερα. Αλλά αυτό μπορείς να το κάνεις μόνο αν αλλάξεις τους κανονισμούς για τους κινητήρες. Προς το παρόν, οι κινητήρες είναι εξαιρετικά αποδοτικοί, αλλά είναι επίσης αρκετά μεγάλοι. Αυτό κάνει το αυτοκίνητο μακρύτερο, χρειάζεται περισσότερη ψύξη, οπότε το αυτοκίνητο γίνεται αρκετά μεγάλο.

Νομίζω ότι αν μπορέσουμε να αποκτήσουμε ένα παρόμοιο αυτοκίνητο όπως ήταν στην εποχή του 2010, ή και παλαιότερα. Αυτό θα ήταν ωραίο, γιατί νομίζω ότι θα βοηθήσει τους αγώνες. Αλλά στο τέλος της ημέρας, δεν είμαι εγώ αυτός που αποφασίζει,

Close

είπε ο Ολλανδός που μίλησε και για τον κινητήρα που κατασκευάσει η ομάδα του για την σεζόν του 2026, κινητήρας που οι φήμες τον θέλουν να υστερεί σε απόδοση σε σύγκριση με αυτόν της Mercedes.

Είναι σίγουρα ένα μεγάλο ερωτηματικό, αλλά ειλικρινά νομίζω ότι δεν υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που μπορούν να πουν αυτή τη στιγμή, “ναι, θα είμαστε πραγματικά, πραγματικά καλοί” Δεν έχεις καμία εγγύηση. Ξέρω ότι είναι μεγάλη πρόκληση αυτό που κάνουμε, φέρνοντας και τον δικό μας κινητήρα, αλλά είναι επίσης και μια αρκετά συναρπαστική πρόκληση.

Close

Μας δίνει επίσης την καλύτερη ευκαιρία να είμαστε ανταγωνιστικοί αντί να εξαρτόμαστε από έναν άλλο κατασκευαστή που είναι πρόθυμος να μας δώσει έναν κινητήρα. Οι κανονισμοί είναι τόσο περίπλοκοι που, φυσικά, ο κινητήρας θα είναι εξαιρετικά σημαντικός, αλλά πρέπει επίσης να διασφαλίσεις ότι θα φτιάξεις ένα καλό μονοθέσιο.

Πιστεύω ότι οι πρώτοι αγώνες θα είναι πολύ απαιτητικοί για όλους ώστε να ενσωματώσουν σωστά τα πάντα, από τη μονάδα ισχύος μέχρι το μονοθέσιο και τη γενικότερη συμπεριφορά του. Ελπίζω να μας δώσει μερικούς ενδιαφέροντες αγώνες.