Τεχνολογία

21 Sep, 2021 Ώρα 19:22

Alfa Romeo: Εμείς πουλάμε αυτοκίνητα. Όχι tablet!

Thumbnail

Η τάση που θέλει τις οθόνες στο εσωτερικό των αυτοκινήτων να γίνονται όλο και πιο πολλές και όλο και πιο μεγάλες φαίνεται πως δεν βρίσκει καθόλου σύμφωνο τον Jean-Philippe Imparato. Το νέο επικεφαλής της Alfa Romeo, που έχει να επιδείξει και μια επιτυχημένη θητεία στην Peugeot.

Close

O Imparato λοιπόν ανέφερε χαρακτηριστικά πως «δεν θα πουλάω iPad με αυτοκίνητο τριγύρω. Θα πουλάω Alfa Romeo», δήλωση που δεν μπορεί παρά να ενθουσιάζει τους φανατικούς οπαδούς της μάρκας. Όπως και το ότι η ιστορική εταιρεία θα συνεχίζει να μιλά στο συναίσθημα. Μεταξύ άλλων και με τον ήχο των νέων μοντέλων της.

Το πως θα επιτευχθεί αυτό είναι ένα καλό ερώτημα, μιας και η Stellantis, στην οποία ανήκει πλέον η Alfa Romeο, έχει δηλώσει πως από το 2027 όλα τα μοντέλα της μάρκας θα είναι ηλεκτρικά.

Close

Ενδιαφέρον είναι και το πως θα αντιμετωπιστεί τελικά και το θέμα με τις οθόνες, μιας και η τάση είναι πολύ ισχυρή και δύσκολα μπορεί να αγνοηθεί από κάποιον κατασκευαστή.

06 May, 2025 Ώρα 10:02

H διαφορά μεταξύ ενεργητικής και παθητικής τετραδιεύθυνσης.

Thumbnail

Σε ποιες περιπτώσεις οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα με τους μπροστά και πότε με την ίδια φορά; Η τετραδιεύθυνση σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να εκτινάξει την οδηγική του συμπεριφορά και αποτελεί μια τεχνολογία που ποτέ δεν έμελλε να είναι προνόμιο μόνο των ακριβών supercars.

Close

Όλα ξεκίνησαν πριν από περίπου τριάντα χρόνια, όταν οι μηχανικοί της Honda κατάφεραν στο Prelude του 1988 να εισαγάγουν σύστημα διεύθυνσης και για τους πίσω τροχούς. Μια τεχνολογία που βελτίωνε σε απίστευτο βαθμό τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, όμως τελικά ποτέ δεν πέρασε στη μαζική γραμμή παραγωγής λόγω… κακού marketing.

Ανά χρονικά διαστήματα εταιρείες εξοπλίζουν μερικά μοντέλα επιδόσεών τους με τετραδιεύθυνση, όπως π.χ. το Renault Megane RS. Όμως, ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενεργητικής και παθητικής τετραδιεύθυνσης;

Close

Παθητική τετραδιεύθυνση: Αποτελεί την πιο απλή περίπτωση στην οποία οι πίσω τροχοί στρίβουν ελάχιστες μοίρες προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς. Με αυτόν τον τρόπο (ακόμα και με τις 2 ή 3 μοίρες κλίσης) μειώνεται σε τεράστιο βαθμό η πιθανότητα υπερστροφής.

Ενεργητική τετραδιεύθυνση: Μια πιο πολύπλοκη διαδικασία, που έχει όμως και θεαματικά αποτελέσματα και μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης. Όταν το όχημα κινείται με μικρή ταχύτητα, τότε οι πίσω τροχοί στρίβουν προς την αντίθετη κατεύθυνση, κάνοντας το όχημα πιο ευέλικτο και ευκολοδήγητο. Όταν η ταχύτητα κίνησης αυξηθεί σε έναν βαθμό, τότε η στρέψη των πίσω τροχών γίνεται προς την όμοια φορά, βοηθώντας το όχημα να πετύχει καλύτερη πρόσφυση και σταθερότητα, ώστε ακόμα και απότομοι ελιγμοί, να γίνουν πιο ασφαλείς.

Close