Editorial

29 Oct, 2021 Ώρα 19:19

Πόσο προετοιμασμένοι είμαστε οι Κύπριοι για οδήγηση σε κακοκαιρία;

Thumbnail

Καθώς η αλλαγή των εποχών πλησιάζει γρήγορα, έρευνα αποκαλύπτει ότι οι Ευρωπαίοι οδηγοί δεν είναι προετοιμασμένοι για το χειμώνα, όσο νομίζουν.

Close

Στην πραγματικότητα, το 36% των Ευρωπαίων οδηγών δεν αισθάνεται έτοιμο για χειμερινή οδήγηση φέτος και περισσότερο από το ¼ (27%) δηλώνει ότι δεν κατανοεί ή δεν χρησιμοποιεί τα πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας του αυτοκινήτου του, κατά την  χειμερινή οδήγηση, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό της Nissan.

Καθώς στις 31 Οκτωβρίου τα ρολόγια θα γυρίσουν μια ώρα πίσω, σηματοδοτώντας μικρότερες μέρες και με την επιδείνωση του καιρού να είναι προ των πυλών, οι οδηγοί θα βρεθούν να περνούν περισσότερο χρόνο πίσω από το τιμόνι στο σκοτάδι, καθιστώντας τις μετακινήσεις τους πιο δύσκολες.

Close

Για περισσότερους από τους μισούς Ευρωπαίους αυτοκινητιστές αυτές οι προκλήσεις προκαλούν ήδη ανησυχία, καθώς το 55% παραδέχεται ότι αισθάνεται νευρικότητα όταν οδηγεί το χειμώνα και το 45% θα ήθελε να είχε μάθει να οδηγεί σωστά σε αντίξοες καιρικές συνθήκες.

 

Close

 

Οδήγηση στο σκοτάδι ή στην ομίχλη

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, η έντονη χιονόπτωση ή βροχή μπορεί να δυσκολέψει την ορατότητα στον αυτοκινητόδρομο. Λιγότεροι από τους μισούς (49%) των Ευρωπαίων οδηγών αισθάνονται απόλυτα σίγουροι για το πώς να προσαρμόσουν τους προβολείς τους στην κατάσταση του δρόμου, όπως να ανάβουν τα φώτα ομίχλης ή την μεγάλη δέσμη φωτισμού στο σκοτάδι. Η ρύθμιση του ύψους των προβολέων φαίνεται πως καθίσταται και αυτή προβληματική, καθώς μόνο το 59% των οδηγών αισθάνεται άνετα στον χειρισμό τους.

 

 

Οδήγηση σε συνθήκες παγετού, βροχόπτωσης ή χιονιού

Σε αυτή την περίπτωση όλα ξεκινούν πριν την επιβίβαση στο αυτοκίνητο. Η πλειοψηφία των Ευρωπαίων οδηγών δεν λαμβάνει τις σωστές προφυλάξεις, ειδικά σε επισφαλείς καιρικές συνθήκες. Ως απόδειξη αυτού, περισσότεροι από τους μισούς (52%) δεν περιμένουν να ξεθαμπώσει πλήρως το παρμπρίζ πριν ξεκινήσουν το ταξίδι, θέτοντας ενδεχομένως τον εαυτό τους και τους άλλους σε κίνδυνο.

Ακόμα και όταν τα παρμπρίζ έχουν καθαριστεί πλήρως, τα τρία τέταρτα των Ευρωπαίων οδηγών δεν αισθάνονται απόλυτα σίγουροι για το πώς να εξαλείψουν την ολίσθηση σε παγωμένους δρόμους και πάνω από τους μισούς (63%) δεν αισθάνονται απόλυτα σίγουροι για το τι ελαστικά να χρησιμοποιούν όταν βρέχει/χιονίζει, ή για την σωστή απόσταση ακινητοποίησης σε βροχερό καιρό.

Σε χιονισμένο ή βροχερό καιρό  οι αποστάσεις φρεναρίσματος αυξάνονται, επομένως η ταχύτητα πρέπει να ρυθμιστεί. Παρόλα αυτά, τα δύο τρίτα (2/3) των Ευρωπαίων οδηγών δεν τείνουν να ελέγχουν τα φρένα τους για χειμερινή οδήγηση και πάνω από το ένα τρίτο (37%) δεν τείνουν να οδηγούν πιο αργά το χειμώνα. Αυτό, σε συνδυασμό με την έλλειψη ενημέρωσης σχετικά με τον τρόπο προσαρμογής της απόστασης ακινητοποίησης σε συνθήκες παγετού προκαλεί ανησυχία, καθώς το 30% των Ευρωπαίων οδηγών πιστεύει ότι η απόσταση ακινητοποίησης είναι έως και τρεις φορές μεγαλύτερη, σε σύγκριση με τη συνιστώμενη δεκαπλάσια απόσταση.

 

 

Τι γίνεται στο νησί μας;

Είναι πλέον γνωστό ότι στην Κύπρο με την αλλαγή των θερμοκρασιών όπως και με τον ερχομό των βροχών τα ατυχήματα αυξάνονται σε υπερβολικό βαθμό. Μόλις σε μια βδομάδα είχαμε 3 σοβαρά ατυχήματα ευτυχώς χωρίς τραυματίες αλλα και πολλά άλλα με υλικές μόνο ζημιές. Στις δύο από τις πολλές περιπτώσεις είχαμε κλείσιμο αυτοκινητόδρομων και γενική ταλαιπωρία των υπόλοιπων οδηγών στο δίκτυο οδικής κυκλοφορίας. Δεδομένη σε πολλές περιπτώσεις ήταν η μειωμένη ορατότητα λόγω βροχόπτωσης αλλα και ένα άλλο σοβαρό λάθος που κάνουμε οι πλείστοι: Σε ώρες κακοκαιρίας ή αυξημένης κίνησης κανένας δεν διατηρεί τις αποστάσεις ασφαλείας από τα αυτοκίνητα που προπορεύονται. Πόσα ατυχήματα θα μπορούσαν να αποφευχθούν μόνο και μόνο διατηρώντας την απόσταση ασφαλείας;

 

 

Σοβαρότατο πρόβλημα στο νησί μας είναι και τα φθαρμένα ελαστικά. Πόσα αυτοκίνητα κυκλοφορούν με φθαρμένα ελαστικά ή και ακόμη με καινούργια κακής ποιότητας; (είναι πλέον φανερό ότι ο τόπος γέμισε φθηνιάρικα τα οποία είναι φτιαγμένα στα μέτρα άλλης χώρας).

 

 

Πόσα αυτοκίνητα κυκλοφορούν τα οποία είναι σε άσχημη οδηγική κατάσταση; Εκατοντάδες! Ο έλεγχος; Οπτικός. Έχει 4 τροχούς; Πατούν στην άσφαλτο; Το χειρόφρενο και τα φώτα δουλεύουν; Όλα καλά!

Αν το αυτοκίνητο σου δεν σου εμπνέει εμπιστοσύνη τότε μην το οδηγήσεις σε αντίξοες συνθήκες. Ξέρω, πρέπει να πάς δουλειά ή σε υποχρεώσεις. Αλλά για μένα η ζωή έχει περισσότερη αξία από την δουλειά. Δεν θα σου πω για αγορά καινούργιου αυτοκινήτου επειδή τα οικονομικά σου μπορεί να μην είναι καλά! Θα σου πω όμως για τα μέσα μαζικής μεταφοράς(όσα υπάρχουν). Θα σου πώ να δώσεις 240 ευρώ αντί 80 για μεταχειρισμένο ελαστικό. Θα σου πω να πας για σοβαρό έλεγχο του αυτοκινήτου σου.

Το αυτοκίνητο σου και η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι δικό σου πρόβλημα το οποίο πρέπει να λύσεις!

 

01 May, 2025 Ώρα 17:37

Σφίγγει ο κλοιός για τον Κυπριακό Σύνδεσμο Αυτοκινήτου – ως πότε θα κρατάνε δέσμιο το αυτοκινητάθλημα;

Thumbnail

Ακόμη μια αναβολή – στην ουσία ακύρωση – αγώνα ράλι (Λάρνακας) τον οποίο ο Κυπριακός Σύνδεσμος Αυτοκινήτου (ΚΣΑ) είχε ανακοινώσει είναι γεγονός. Και οι αθλητές αναρωτιούνται, μέχρι πότε οι υπεύθυνοι του ΚΣΑ θα επιμένουν σε μια διχαστική πορεία που διαλύει το motorsport στην Κύπρο;

Close

Μετά τον αγώνα ράλι – φιάσκο του ΚΣΑ στην Πάφο με ασφάλιση των αθλητών χωρίς ισχύ, τα ανύπαρκτα μέτρα ασφάλειας και το παρ’ ολίγον σοβαρό ατύχημα σε μια υπερειδική που λίγο έλειψε να θρηνήσουμε θύματα και παρά τις επίμονες προσπάθειες της Ομοσπονδίας και πολλών άλλων εμπλεκομένων στο motorsport, ο ΚΣΑ εξακολουθεί να μπλοκάρει την ανάπτυξη του αθλήματος στην Κύπρο, με μοναδικό πλέον όπλο, την τιμωρία των αθλητών αν τρέχουν σε «μη αναγνωρισμένους» από τον ίδιο αγώνες! Έστω κι αν αυτοί είναι εγκεκριμένοι από το κράτος, τον ΚΟΑ και την μόνη αθλητική αρχή που αναγνωρίζεται από τον ΚΟΑ, την Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου με την οποία ο ΚΣΑ, αρνείται να συνεργαστεί. Ακόμη και τα μέλη του Σωματείου της Πάφου, έστειλαν επιστολή παραίτησης αποχωρώντας από τον ΚΣΑ και πυροβολώντας τον για πλαστή ασφάλιση και άλλα φαιδρά που αμαυρώνουν το άθλημα…

Τώρα, ήρθε μια νέα αναβολή, αυτή του Ράλι της Λάρνακας από ένα δεύτερο σωματείο που αποφάσισε να ακολουθήσει τον ΚΣΑ στον κατήφορο του αθλήματος και να έχει διαγραφεί από την Ομοσπονδία. Δεν βάζουν μυαλό όμως. Παλεύουν δίπλα από τον ΚΣΑ, για μια υπόθεση που είναι ήδη χαμένη για τον τοπικό ASN της FIA, διχάζει τους αθλητές, αλλά και είναι θέμα χρόνου να λυθεί προς όφελος όλων των αθλητών, περιλαμβανομένων και αυτών του σωματείου της Λάρνακας. Δείτε την ανακοίνωση του Σωματείου που αποπροσανατολίζει τους αθλητές μιας και δεν υπάρχουν άδειες διεξαγωγής, αντί να ξεσηκωθεί ενάντια στην κοροϊδία του ΚΣΑ…

Close

 

 

Το αφήγημα του ΚΣΑ και η δήλωση «είμαστε υπεράνω των νόμων του κράτους/ΚΟΑ» πέφτει στο κενό για ακόμη μια φορά. Οι επιστολές κρατικών υπηρεσιών (δείτε τις επιστολές στο πιο κάτω γκαλερί), Υπουργείων, ΚΟΑ, Αστυνομίας και η άρνηση για ασφάλιση από την ασφαλιστική εταιρεία, δεν βαρέσανε καμπανάκι στον ΚΣΑ. Αντίθετα, υπάρχουν ακόμη 4-5 άτομα στον ΚΣΑ, 2-3 στο karting και μεμονωμένα μέλη Δ.Σ. των διαγραφέντων σωματείων ράλι που στηρίζουν αυτή την πορεία στο γκρεμό, διχάζοντας τους αθλητές και δημιουργώντας απλά καθυστέρηση στο πεπρωμένο που είναι να δοθεί η λύση από τον ΚΟΑ και να σταματήσει αυτός ο εκβιασμός των αθλητών («θα σας τιμωρήσω»).

 

Είναι πλέον δεδομένο ότι:

  1. Ο ΚΣΑ το 2023 έχασε την τοπική κρατική αθλητική αναγνώριση αφού έχει διαγραφεί από τα αθλητικά μητρώα του ΚΟΑ. 
  2. Δεν δικαιούται να προκηρύσσει Παγκύπρια Πρωταθλήματα, ούτε ράλι, ούτε καρτ, ούτε τίποτα. Ο ΚΟΑ είναι πέρα για πέρα ξεκάθαρος, δείτε τις συνημμένες επιστολές.
  3. Η διαμάχη επηρεάζει κυρίως τους αγώνες ράλι, ταχύτητας και το νεοεισερχόμενο άθλημα στην Ομοσπονδία, το karting. Οι αθλητές κάνουν υπομονή εδώ και πολλούς μήνες αφού συμμετέχουν σε μια διαμάχη με πρωταγωνιστές μόνο μια χούφτα άτομα που προέρχονται από το χώρο κυρίως του ράλι, και με 2-3 από το χώρο του kart οι οποίοι καταδικάζουν το άθλημα σε προσωρινό ευτυχώς, πισωγύρισμα. 
  4. Δεν προβλέπεται ότι ο ΚΣΑ θα μπορέσει να κάνει τοπικό αγώνα ράλι (όχι παγκύπριο πρωτάθλημα, ούτε καν αγώνα) και δεν πρόκειται να κάνει αγώνα Παγκυπρίου Πρωταθλήματος Kart, γιατί όπως είναι ξεκάθαρο από τον ΚΟΑ, δεν δικαιούται. Παρόλα αυτά συνεχίζει το βιολί του διαλύοντας το χώρο του ράλι και karting με την απειλή της «τιμωρίας» αν οι αθλητές τρέξουν σε «παράνομους» αγώνες. Σημειώστε πως ναι, έχει φτάσει στο σημείο να αναφέρει τους αγώνες που είναι εγκεκριμένοι από τον ΚΟΑ και την Ομοσπονδία (από το κράτος δηλαδή), σαν «παράνομους»! Μέχρι εκεί φθάνει η υπεροψία του ΚΣΑ που τον οδήγησε βέβαια στη γωνία.

 

Είδαμε μια απονομή «πρωταθλημάτων» 2024 του ΚΣΑ όπου οι πρωταθλητές ράλι δεν πήγαν καν να παραλάβουν το βραβείο τους! Είδαμε δυστυχώς ένα λειψό αγωνιστικά πρωτάθλημα karting το 2024 και μια ανακοίνωση για αγώνες karting 2025 αποφεύγοντας την λέξη «Παγκύπριο», καταδικάζοντας βέβαια τους αθλητές του karting να τρέξουν σε αγώνες του ΚΣΑ και να μην τρέξουν στο Παγκύπριο Πρωτάθλημα της Ομοσπονδίας γιατί τότε «θα τιμωρηθούν». Έτσι, 15 μέρες πριν την μέρα διεξαγωγής του αγώνα οι αθλητές δεν γνωρίζουν σε τι είδους αγώνα θα τρέξουν και με ποια δεδομένα…Σημειώστε ότι η Ομοσπονδία αποφέχθηκε πρόταη του Σωματείου Karting Club Cyprus για διεξαγωγή του Παγκύπριου Πρωταθλήματος karting 2025 από το Σωματείο και την Ομοσπονδία εκδίδοντας αγωνιστικές άδειες από τον ΚΣΑ και έχοντας την προκήρυξη του ΚΣΑ, για το καλό των αθλητών κάτι που αρνήθηκε ο ΚΣΑ!

Είναι τέλος δεδομένο πως πολλές φορές φτάσαμε κοντά σε μια λύση η οποία δεν επιτεύχθηκε, για ένα και σημαντικό λόγο τον οποίο αν κατανοήσουμε όλοι, η διαμάχη λύνεται σε 5 λεπτά: Ότι ο ΚΣΑ δεν είδε ποτέ την Ομοσπονδία ως μια οντότητα σημαντική και ουδέποτε την αντιμετώπισε ως τέτοια. Την θεωρούσε πάντα υποδεέστερη. Λάθος, γιατί η προτεινόμενη λύση περιλάμβανε το γεγονός ότι ο ΚΣΑ είναι ο εκπρόσωπος της FIA / τοπικός ASN στην Κύπρο και ότι δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί για το Cyprus Rally παρά μόνο μέσω του ΚΟΑ και της Ομοσπονδίας. Η Ομοσπονδία, είναι η λύση του ΚΣΑ στο θέμα της χρηματοδότησης για το Cyprus Rally. Δεν το αποδέχεται, καταδικάζοντας και το Cyprus Rally εδώ και μερικά χρόνια αλλά και για το 2025, σε ένα μίζερο αγώνα με ελάχιστες συμμετοχές.

Ποια είναι τα Δεδομένα:

-Κανένας δεν αμφισβητεί ότι ο ΚΣΑ είναι ο εκπρόσωπος της FIA / τοπικός ASN στην Κύπρο.

Close

-Κανένας δεν μπορεί να αγνοήσει το γεγονός ότι ο ΚΣΑ το 2023 έχασε την τοπική αθλητική αναγνώριση αφού έχει διαγραφεί από τα αθλητικά μητρώα του ΚΟΑ. 

-Η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου είναι μια νόμιμη ομοσπονδία - μέλος του ΚΟΑ και δεν πρόκειται ποτέ να παύσει να υφίσταται. Ποτέ.

-Κανένας δεν διαφωνεί ότι αυτή η διαμάχη είναι ενάντια στο αυτοκινητάθλημα, ενάντια και στην Ομοσπονδία αλλά και στον ΚΣΑ. Κυρίως, είναι ενάντια στους αθλητές τους οποίους ωθεί σε διλήμματα που δεν θα έπρεπε να υφίστανται. 

-Η Ομοσπονδία δεν απαρτίζεται μόνο από σωματεία του ράλι. Αυτοκινητάθλημα δεν είναι μόνο το ράλι. Είναι άλλα πολλά σωματεία για αθλήματα όπως το drift, το 4Χ4, το καρτ, το time attack, το dragster κλπ.

-Η διαμάχη επηρεάζει κυρίως τους αγώνες ράλι και ταχύτητας αλλά επηρεάζει επίσης και αθλητές από όλα τα υπόλοιπα αθλήματα που προανάφερα. Οι οποίοι κάνουν υπομονή εδώ και πολλούς μήνες αφού συμμετέχουν σε μια διαμάχη με πρωταγωνιστές ελάχιστα άτομα που προέρχονται από το χώρο του ράλι και πρόσφατα και από το καρτ. 

 

Με βάση τα πιο πάνω δεδομένα, υπάρχουν δύο μορφές λύσης:

 

Πρώτη λύση

Η λύση, που μπορεί να είναι άμεση, είναι η ακόλουθη:

-Ο ΚΣΑ παραμένει ο εκπρόσωπος της FIA στην Κύπρο (τοπικός ASN). Χωρίς αθλητική αναγνώριση την οποία δεν χρειάζεται και την οποία η Ομοσπονδία πλέον δεν αποδέχεται να λάβει ξανά. Είναι μια στρέβλωση του συστήματος και δεν πρόκειται πλέον να γίνει αποδεχτή. Αθλητική αναγνώριση, για να διοργανώνει το Cyprus Rally, μπορεί ο ΚΣΑ να αποκτήσει μέσω της συνεργασίας του με την Ομοσπονδία χωρίς κανένα πρόβλημα. Μόνο έτσι.

-Η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου θα διοργανώνει όλα τα τοπικά πρωταθλήματα σε ΟΛΑ τα αθλήματα. Ανεξαιρέτως, από το ράλι, το drift κλπ μέχρι το καρτ. Χωρίς ούτε και μια εξαίρεση για κανένα τοπικό αγώνα ή challenge κανενός αθλήματος.

-Σε πλήρη συνεργασία με την Ομοσπονδία, ο ΚΣΑ θα εγκρίνει τυπικά το καλεντάρι των αγώνων των αθλημάτων που υπάγονται στην FIA. Υπάρχει λόγος να μην θέλει να το εγκρίνει ο ΚΣΑ; Να διαφωνεί; Γιατί να διαφωνεί; Δεν θα του πέφτει λόγος άλλωστε σε σωματειακό επίπεδο.

-Ο ΚΣΑ θα διοργανώνει μόνο το Cyprus Rally και μάλιστα σε πλήρη συνεργασία με την Ομοσπονδία, η οποία (σε συνεννόηση με τον ΚΣΑ) θα ζητά και θα λαμβάνει την όποια χορηγία από το κράτος για να βοηθά τον ΚΣΑ με αυτό το κονδύλι να το διοργανώνει. 

-ΕΘΕΑ, Επιτροπή αγώνων, αγωνιστικές άδειες: Όλα αυτά είναι απλά στη λύση τους όταν λυθούν τα πιο πάνω.

Δεύτερη λύση

Η απλοποιημένη δεύτερη λύση είναι: το κράτος, με τον ΚΟΑ και το Υπουργείο Παιδείας, να κινηθεί στην FIA και με την εγγύηση του κράτους να λάβει απευθείας την διεθνή αναγνώριση και να κλείσει οριστικά την διαμάχη μεταξύ ΚΣΑ και Ομοσπονδίας που δεν θα έπρεπε να υφίσταται από την μέρα που ιδρύθηκε η Ομοσπονδία, με ευθύνη του ΚΟΑ. Αυτό σε περίπτωση που δεν βρεθεί τοπικά λύση, θα είναι μονόδρομος πλέον. Και ήδη υπάρχει στο τραπέζι το τελευταίο διάστημα και αποκλειστικός φταίχτης, είναι ο ΚΣΑ και κανένας άλλος.

Αυτά τα πιο πάνω, έχουν προκαλέσει:

  • Την διοργάνωση αγώνων ράλι από τον ΚΣΑ με 9-12 συμμετοχές χωρίς λόγο.
  • Μεγάλο οικονομικό κόστος σε πολλά επίπεδα για αθλητές, σωματεία, Ομοσπονδία και ΚΣΑ.
  • Απώλεια χορηγιών για τους αθλητές.
  • Διατάραξη της πολύχρονης φιλίας μεταξύ αθλητών, κυρίως του ράλι.
  • Την διοργάνωση «φτωχικών» σε συμμετοχές αγώνων Cyprus Rally, ιδιαίτερα από το 2023 μέχρι σήμερα.
  • Απειλές προς αθλητές για ποινές και τιμωρίες αθλητών. Απαράδεκτο! Αυτό είναι το γεγονός που ξεχείλισε το ποτήρι για την πλειονότητα των αθλητών. 
  • Τον ΚΟΑ υπό την πίεση του κράτους και της Βουλής, να λάβει οριστική απόφαση υπέρ της Ομοσπονδίας - μέλους του. Είναι θέμα χρόνου, μέσω της Βουλής, μέσω νομικής οδού, των τμημάτων του κράτους όπως η Αστυνομία, το κράτος (ΚΟΑ – Ομοσπονδία) αλλά και η σύμπνοια των αθλητών, να φέρουν την λύση στο αυτοκινητάθλημα που σίγουρα δεν θα είναι σε καμία περίπτωση ο περιορισμός ή η «ήττα» της Ομοσπονδίας την οποία ο ΚΣΑ φαίνεται ότι θα ήθελε.

Όλα αυτά τελειώνουν όταν ο ΚΣΑ κατανοήσει ότι δεν έχει να φοβηθεί κάτι από την Ομοσπονδία από την στιγμή που ο ένας (ΚΣΑ) ασχολείται με τους διεθνείς αγώνες μόνο (Cyprus Rally) και αφήνει τα υπόλοιπα τοπικά πρωταθλήματα και την ανάπτυξη του αθλήματος στην Ομοσπονδία.

Είναι καιρός ο ΚΣΑ και τα 5-6 στελέχη, υποστηριχτές και «στηρίγματα» μιας προσπάθειας χωρίς μέλλον, να σεβαστούν τους νόμους του κράτους και του ΚΟΑ και να παραδώσουν το αυτοκινητάθλημα στην Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, όλους δηλαδή τους αγώνες όλων ανεξαιρέτως των αθλημάτων (ράλι καρτ, ταχύτητα κλπ) στην Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου. Όλα, εκτός και μόνο του Cyprus Rally, κρατώντας μόνο τον εποπτικό (και όχι χιτλερικό) ρόλο τους σαν ASN της FIA.

Όλα τα υπόλοιπα μεταξύ ΕΘΕΑ, Επιτροπής Αγώνων, αγωνιστικές άδειες, παρατηρητές και αγωνοδίκες, θα βρεθούν εύκολα στην πορεία.  

Η Ομοσπονδία ΔΕΝ θα κλείσει. Ούτε θα περιοριστεί. Ποτέ. Οι αθλητές εκτός των αγώνων ράλι είναι εκατοντάδες. Και αυτό είναι καλό, για το άθλημα, τον ΚΣΑ και την Ομοσπονδία. Οι πρόσκαιροι αγώνες του ΚΣΑ έχουν ημερομηνία λήξης, όπως και οι 5-6 «πισκαλιστές» που ώθησαν τον ΚΣΑ να κάνει το λάθος να το φτάσει στα άκρα, κατρακυλώντας το άθλημα στον γκρεμό. Ο κλοιός όμως, σφίγγει και ένας – ένας οι πρώην υποστηρικτές, εγκαταλείπουν τον ΚΣΑ.

Καλούμε όλους τους φίλους, συναθλητές, μέλη και φίλους της Ομοσπονδίας και του αυτοκινηταθλήματος γενικότερα που συμφωνούν με την πιο πάνω τοποθέτηση να την υιοθετήσουν προωθώντας την. Να το δηλώσουν για να μπορέσουμε να οδηγήσουμε τα δυο μέρη σε συμφωνία. Η Ομοσπονδία θέλει λύση που να σέβεται την ιστορία της, τους αθλητές της και κυρίως εκείνους που επηρεάζονται άμεσα (ράλι, καρτ). Να σέβεται την οντότητα της και τίποτα περισσότερο. 

Αν το υιοθετήσουμε πολλοί, θα μπορέσουμε να πιέσουμε καλύτερα τον ΚΣΑ να αποδεχθεί τα πιο πάνω που δεν είναι εναντίον του, αλλά υπέρ του.

Το αυτοκινητάθλημα θέλει πλέον να είμαστε μια γροθιά. Για πρώτη φορά μετά από εισήγηση της Ομοσπονδίας και μελών σωματείων, ο Σύνδεσμος Οδηγών Αγώνων θα περιλαμβάνει αθλητές από όλα τα αθλήματα, έχοντας μια δυνατή φωνή και ένα νέο πρόεδρο, τον Κωνσταντίνο Σιώφερο!

Με μια δυνατή Ομοσπονδία που θα προσπαθεί για το καλύτερο για όλους τους αθλητές, όλων των αθλημάτων για καλύτερους διεθνείς και τοπικούς αγώνες, για περισσότερη προβολή, για περισσότερο κοινωνικό έργο.