F1

08 Nov, 2021 Ώρα 09:02

Κυρίαρχος στο Μεξικό ο εντυπωσιακός Max Verstappen

Thumbnail

Στην κατάμεστη πίστα του Autodromo Hermanos Rodríguez στο Μεξικό, ολοκληρώθηκε ο 18ος αγώνας του πρωταθλήματος της Formula 1. Μία πίστα με μεγάλο υψόμετρο (2.285μ.), με αραιό αέρα και συνολικό μήκος 305.534χλμ. (71 γύροι) που απαιτεί ιδιαίτερη στρατηγική από τις ομάδες.

Close

Ο Bottas έχοντας κερδίσει την 19η Pole Position της καριέρας του, εκκινεί πρώτος με τον Lewis Hamilton να βρίσκεται στην 2η θέση και τον Max Verstappen να ακολουθεί στην 3η. 

Το σχέδιο της Mercedes να κρατήσει τις πρώτες δύο θέσεις τινάχθηκε από τα πρώτα μέτρα στον αέρα, καθώς ένα μονοθέσιο της McLaren χτύπησε από πίσω τον Bottas, και ο Max Verstappen κατάφερε να περάσει στην 1η θέση από την πρώτη στροφή της πίστας. Με τον Ολλανδό να προηγείται και συνολικά τέσσερα μονοθέσια να έχουν επαφές, την είσοδο του έκανε από τον πρώτο γύρο το Safety Car μέχρι να καθαριστεί η πίστα.

Close

 

 

Ο Bottas βρίσκεται στην 17η θέση από τον δεύτερο γύρο του αγώνα (κάνοντας και ένα pit stop), με τον Verstappen να μεγαλώνει την απόσταση από τον δεύτερο Hamilton και τον Perez να ακολουθεί από κοντά. Οριστικά εκτός μάχης οι Tsunoda και Schumacher καθώς τα μονοθέσια τους δέχθηκαν σημαντικές ζημιές. 

Ο κόσμος υποστηρίζει σε κάθε πέρασμα του τον συμπατριώτης τους Sergio Perez, ο οποίος γεννήθηκε στην Γκουαδαλαχάρα, πόλη που βρίσκεται περίπου 550 χλμ. από το Μεξικό.

Στους 20 πρώτους γύρους η τριάδα Verstappen – Hamilton- Perez έχει αποκτήσει μεγάλη διαφορά από τους υπόλοιπους αγωνιζόμενους, την ώρα που ο Bottas έχει ανέβει από την 17η στην 12η θέση, όσο σταδιακά οι οδηγοί προχωρούν σε pit stops για αλλαγή ελαστικών.

 

Close

 

Οι μεγάλες μονομαχίες στους γύρους 20 έως 30, είναι ανάμεσα στον Hamilton (2η θέση) και τον Perez (3η θέση) και τον Bottas (12η θέση) με τον Ricciardo (11η θέση).

Στον 30ο γύρο ο Lewis Hamilton πραγματοποιεί pit stop (2.4 δευτ.) τοποθετώντας σκληρά ελαστικά, με τα οποία και πραγματοποίησε τον έως τώρα ταχύτερο γύρο.

Στον 33ο γύρο μπαίνει στα Pit και ο Max Verstappen (2.2 δευτ.) για να ανακτήσει την πρόσφυση του.

Πλέον έστω και για λίγο, προηγείται στον αγώνα ο Perez καταχειροκροτούμενος από τους θεατές. Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που Μεξικάνος οδηγός οδηγεί την κούρσα στον εγχώριο Grand Prix.

Στον 40 γύρο ο Ricciardo μπαίνει στα Pit Stop για τοποθέτηση με μέση γόμα, και ο Bottas επιτέλους καταφέρνει να τον περάσει. Πλέον στην 11η θέση, θα μπορέσει να βοηθήσει βαθμολογικά την ομάδα του.

Οι ατυχίες για τον Bottas δεν έχουν σταματημό, καθώς ένα χρονοβόρο Pit Stop τον έριξε πάλι στην 15η θέση. Φαίνεται πως δεν είναι καλή η μέρα για τον δεύτερο οδηγό της Mercedes, ο οποίος πλέον θα παλέψει για την 10άδα, ώστε να μπορέσει να βοηθήσει βαθμολογικά την ομάδα του. 

Στον 41ο γύρο ο Perez θα μπει με την σειρά του για αλλαγή ελαστικών και πλέον ο Max Verstappen της Red Bull οδηγεί ξανά την κούρσα, με τον Lewis Hamilton της Mercedes να ακολουθεί με διαφορά στα 10 δευτ. 

Ο μεξικανός Perez δίνει τον καλύτερο του εαυτό μπροστά στο κοινό του και πιέζει αρκετά τον Hamilton με κάθε ευκαιρία. Παράλληλα στον 54ο γύρο ο Verstappen πραγματοποιεί τον ταχύτερο γύρο και μεγαλώνει την απόσταση του από τον Hamilton στα 13 δευτ.

Πλέον η σημαντικότερη μάχη είναι για τον Perez που απειλεί συνεχώς τον Lewis, θέλοντας περισσότερο από ποτέ να του κλέψει την δεύτερη θέση. Ο αγώνας συνεχίζεται χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις, και όλα δείχνουν πως το ατύχημα στην ευθεία της εκκίνησης, έκκρινε τον νικητή.

Εντυπωσιακή και η προσπάθεια του Gasly της AlphaTauri, ο οποίος  βρίσκεται στην 4η θέση έχοντας απόσταση ασφαλείας από τους υπόλοιπους. Δέκα γύρους πριν από το φινάλε, η διαφορά Hamilton – Perez πέφτει κάτω από το ένα δευτερόλεπτο με το κοινό να ωθεί τον Μεξικανό να προσπαθήσει την προσπέραση.

Τελικά ο Verstappen τερμάτισε πρώτος, πραγματοποιώντας την 8η φετινή του νίκη και 19η στην καριέρα του, αυξάνοντας την βαθμολογική του διαφορά από τον δεύτερο Hamilton. 

 

Πηγή: Zougla.gr

04 Dec, 2025 Ώρα 08:31

Επισημοποιήθηκαν οι συνθέσεις των 11 ομάδων της F1 για το 2026

Thumbnail

Με την ανακοίνωση των ενδεκάδων των Red Bull και Racing Bulls, το grid του 2026 έχει επιτέλους ολοκληρωθεί. Ποιες ομάδες έχουν αλλάξει, λοιπόν, και ποιες ομάδες παραμένουν με τους τρέχοντες οδηγούς τους ενόψει μιας σεζόν όπου υπάρχει μια πολύ μεγάλη ανατροπή στους κανονισμούς; 

Close

McLaren: Lando Norris και Oscar Piastri

Η McLaren έχει αμετάβλητο δίδυμο οδηγών, καθώς παραμένει με τους Norris και Piastri για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά. Ο Norris θα μπει στην έβδομη σεζόν του, έχοντας οδηγήσει μόνο για τη McLaren από τότε που εντάχθηκε στο grid της F1. Το 2025 έγινε ο πιο έμπειρος οδηγός της McLaren, ξεπερνώντας τον αριθμό των 150 αγώνων του Ντέιβιντ Κούλθαρντ με την ομάδα. Όσο για τον Piastri, προκάλεσε τον Norris καθ’ όλη τη διάρκεια του 2025 και αναμένεται να το κάνει ξανά το 2026, με την ομάδα να επιλέγει να αφήσει τους οδηγούς της να αγωνιστούν και να μην έχει έναν σαφή οδηγό Νο.1 και Νο.2.

Mercedes: George Russell και Kimi Antonelli

Η Mercedes περίμενε αρκετά για να επιβεβαιώσει τους οδηγούς της για το 2026, αφού φέρεται να είχε συνομιλίες με τον Max Verstappen. Αλλά επέλεξε να παραμείνει με το μακροχρόνιο “πιστόλι” της Mercedes, Russell, και τον εκπληκτικό Rookie, Antonelli.

Close

Red Bull: Max Verstappen και Isack Hadjar

Η Red Bull επέλεξε να αλλάξει την σύνθεση της για το 2026. Ο Ολλανδός παραμένει, αλλά θα έχει παρέα τον Hadjar, ο οποίος μετακομίζει από την Racing Bulls. Ο Hadjar εντυπωσίασε στην πρώτη του σεζόν, με αποκορύφωμα τερματισμό στο βάθρο στο Ζάντβορτ. Ο Verstappen θα μπει στην 11η σεζόν του με την ομάδα, έχοντας προαχθεί από την τότε Toro Rosso το 2016. Ο Hadjar είναι ο έβδομος teammate του στην Red Bull, με τον προηγούμενο οδηγό Tsunoda να γίνεται ο αναπληρωματικός οδηγός της ομάδας.

Ferrari: Charles Leclerc και Lewis Hamilton

Το δίδυμο των all-star οδηγών της Ferrari συνεχίζεται και το 2026, με τους Leclerc και Hamilton να παρατάσσονται για άλλη μια φορά με τις διάσημες κόκκινες φόρμες της Scuderia. Ελπίζουν ότι οι νέοι κανονισμοί θα δουν μια βελτίωση στην τύχη της ομάδας, η οποία μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν έχει καταγράψει ούτε μία νίκη το 2025. Η πρώτη σεζόν του Hamilton με την ομάδα ήταν δύσκολη και ανυπομονεί να γυρίσει σελίδα σε μια σεζόν που δεν έχει ακόμη αποφέρει ούτε ένα βάθρο σε Grand Prix. Όσο για τον Leclerc, μετά τις νίκες πέρυσι στο Μονακό και τη Μόντσα, ο Μονεγάσκος οδηγός φαινόταν επίσης απογοητευμένος κατά καιρούς στην έβδομη σεζόν του με τη Ferrari.

Close

Williams: Alex Albon και Carlos Sainz

Η Williams είναι μια ακόμη ομάδα που θα διατηρήσει την υπάρχουσα σύνθεση της για το 2026, με τους Άλμπον και Σάινθ να έχουν κατακτήσει την πέμπτη θέση για την ομάδα στο Πρωτάθλημα Ομάδων το 2025. Ο Sainz κατέκτησε δύο βάθρα στην πρώτη του σεζόν με την ομάδα, ενώ ο Albon διέπρεψε στο πρώτο μισό της σεζόν.

Racing Bulls: Liam Lawson και Arvid Lindblad

Οι Racing Bulls έχουν μια αναγκαστική αλλαγή στην ομάδα τους το 2026, με τον Lawson να παραμένει στην ομάδα, αλλά να τον συνοδεύει ο rookie Lindblad μετά την αποχώρηση του Hadjar για την Red Bull. Ο Lindblad κάνει το βήμα από την F2, στην οποία και λίγες μέρες πριν στέφθηκε πρωταθλητής.

Aston Martin: Fernando Alonso και Lance Stroll

Οι Alonso και ο Stroll παραμένουν ως οδηγοί της Aston Martin για το 2026. Αυτή θα είναι η 23η σεζόν του Αλόνσο στην F1, με τον Ισπανό να πρόκειται να διευρύνει πολλά από τα δικά του ρεκόρ καθώς επιδιώκει το πρώτο του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με την Aston Martin, σε ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε εν μέρει από τον Άντριαν Νιούεϊ. Η Aston Martin είχε μια δύσκολη σεζόν του 2025, χωρίς να έχει κατακτήσει βάθρα. Επέλεξαν να σταματήσουν την ανάπτυξη του αυτοκινήτου πολύ νωρίς, γεγονός που οδήγησε σε μεγάλες ελπίδες ότι ο Αλόνσο και ο Στρολ θα έχουν καλύτερα σύνολα το 2026.

Haas: Esteban Ocon και Ollie Bearman

Η αμερικανική ομάδα παρέμεινε στην ίδια σύνθεση για δεύτερη συνεχόμενη σεζόν, με τον Ocon να συνεργάζεται με τον Bearman στην Haas. Ο Bearman είχε μια εντυπωσιακή πρώτη σεζόν για την ομάδα, τερματίζοντας τακτικά στους βαθμούς, ειδικά στο τελευταίο μέρος της σεζόν, όταν η ομάδα ολοκλήρωσε την τελευταία μεγάλη αναβάθμιση.

Audi: Nico Hulkenberg και Gabriel Bortoleto

Μια άλλη ομάδα που επιμένει στην ομάδα των οδηγών της είναι η Kick Sauber, η οποία θα γίνει Audi του χρόνου. Η εμπειρία του Χούλκενμπεργκ συνδυάστηκε καλά με τον ενθουσιασμό του Rokkie Bortoleto το 2025, καθώς η Kick Sauber κατέγραψε μερικά καλά αποτελέσματα. Το πιο αξιομνημόνευτο ήταν ο Χούλκενμπεργκ που τελικά κατέκτησε το πρώτο του βάθρο στη F1, με τον Γερμανό να κατακτά την τρίτη θέση στο Σίλβερστοουν και να ανεβαίνει στο βάθρο για πρώτη φορά μετά από 238 προσπάθειες.

Alpine: Pierre Gasly και Franco Colapinto

Η Alpine άλλαξε οδηγό μετά από μερικούς αγώνες το 2025, με τον Jack Doohan να δίνει τη θέση του στον Colapinto. Ο Αργεντινός οδηγός συνεργάστηκε με τον Gasly για το υπόλοιπο της σεζόν και η ομάδα επέλεξε να διατηρήσει αυτή την ομάδα και για την επόμενη χρονιά. Ο Gasly υπέγραψε νωρίς – ο Colapinto έπρεπε να περιμένει μέχρι τους τελευταίους αγώνες για να μάθει το μέλλον του. Είναι ο μόνος νυν οδηγός που δεν βαθμολογήθηκε το 2025, σε μια δύσκολη σεζόν για την ομάδα με ένα μη ανταγωνιστικό αυτοκίνητο.

Cadillac: Valtteri Bottas και Sergio Perez

Όχι ένας αλλά δύο βετεράνοι του αθλήματος θα επιστρέψουν στο grid το 2026, καθώς ο Valtteri Bottas ετοιμάζεται να συνεργαστεί με τον Sergio Perez στην Cadillac. Και οι δύο έχουν δεύτερες ευκαιρίες αφού έχασαν τις θέσεις τους στην Kick Sauber και την Red Bull αντίστοιχα στο τέλος του 2024. Μπροστά τους θα βρεθεί η δουλειά να μετατρέψουν τις νεοφερμένες Cadillac – οι οποίες γίνονται η 11η ομάδα της F1 – σε σοβαρούς ανταγωνιστές.