F1

31 Jan, 2022 Ώρα 08:38

Sebastien Ogier: Έκλεψαν το πρωτάθλημα από τον Hamilton, ας μη φοβόμαστε τις λέξεις

Thumbnail

Ο Lewis Hamilton έχει άλλον έναν σύμμαχο μετά τα γεγονότα στο τελευταίο GP της περασμένης σεζόν της F1, στο Abu Dhabi, καθώς ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής του WRC, Sebastien Ogier εξέφρασε ανοιχτά την πεποίθηση του ότι ο τίτλος κλάπηκε από τα χέρια του Βρετανού.

Close

 

 

Ο 38χρόνος Γάλλος οδηγός μίλησε στην γαλλική εκπομπή Super Moscato Show στο κανάλι RMC, λίγες ημέρες μετά από την ολοκλήρωση του Rally Monte Carlo. Ο Ogier αναφέρθηκε αρχικά για το ενδεχόμενο του να μην τρέξει ο Hamilton τη νέα σεζόν της F1, λέγοντας:

Πιστεύω ότι θα επιστρέψει. Βρίσκεται σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, με την καλύτερη ομάδα αυτή τη στιγμή. Αυτή τη χρονιά θα εμφανιστεί ένα νέο μονοθέσιο, οπότε είναι αλήθεια ότι υπάρχουν και πάλι αρκετά ερωτήματα, αλλά είμαι αρκετά πεπεισμένος ότι θα επιστρέψει. Είναι σίγουρο πως θα ήταν πολύ, πολύ δύσκολο για αυτόν, ένιωθε πραγματικά ότι τον έκλεψαν. Τον έκλεψαν -ας μη φοβόμαστε τις λέξεις- στον τελευταίο αγώνα.

Close

Παρότι τρέφω μεγάλο σεβασμό για τον Max Verstappen, που δεν του έκλεψε εκείνος τον τίτλο, είχε μια σπουδαία σεζόν, αλλά όχι εκείνο το Σαββατοκύριακο (στο Abu Dhabi). Ο Lewis κυριάρχησε, και ήταν πρώτος μέχρι τέλους. Ατυχώς για εκείνον, εμφανίστηκε αυτό το διάσημο αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο καθένας εκ των δύο θα ήταν έτσι κι αλλιώς ένας σπουδαίος πρωταθλητής, αλλά σε αυτόν τον αγώνα συνέβη μια κλοπή. Και είναι δύσκολο για τον Hamilton να το δεχθεί.

Η παραπάνω τοποθέτηση του Ogier έχει ίσως μεγαλύτερη βαρύτητα, καθώς ο Γάλλος έχει ως προσωπικό χορηγό για πολλά χρόνια τη Red Bull.

Close
10 Jul, 2025 Ώρα 11:50

Ο πρόεδρος της FIA θέλει επιστροφή των V8 κινητήρων στην Formula 1 από το 2029 και 12η ομάδα

Thumbnail

Με την F1 να αποκλείει την επιστροφή των V10 κινητήρων, ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, επανέλαβε τις δηλώσεις τους πως η Formula 1 θα πρέπει από το 2029 να στραφεί σε πολύ φθηνότερους κινητήρες, προτείνοντας αυτή τη φορά την επιστροφή των V8 κινητήρων, ενώ στάθμισε τις πιθανότητες μιας 12ης ομάδας να ενταχθεί στο grid.

Close

Ο Ben Sulayem προέτρεψε την Formula 1 να στραφεί σε φθηνότερους κινητήρες το συντομότερο δυνατό, πιστεύοντας ότι αυτή η κίνηση θα μπορούσε να συμβεί τη σεζόν του 2029, μόλις τρία χρόνια μετά την εισαγωγή των νέων μονάδων ισχύος του 2026.

Για εμάς, οι V8 κινητήρες έρχονται. Με τις ομάδες τώρα, είμαι πολύ αισιόδοξος, χαρούμενος γι’ αυτό. Η FOM είναι υποστηρικτική, οι ομάδες συνειδητοποιούν ότι είναι ο σωστός δρόμος.

Close

Πρέπει να το κάνουμε σύντομα. Χρειάζονται τρία χρόνια, οπότε ελπίζουμε ότι μέχρι το 2029 θα έχουμε κάτι εκεί, αλλά το καύσιμο είναι επίσης πολύ ακριβό και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με αυτό. Τα κιβώτια ταχυτήτων είναι πολύ ακριβά.

Ο τρέχων κινητήρας δεν έχεις ιδέα πόσο περίπλοκος είναι, και είναι δαπανηρός. Η έρευνα και ανάπτυξη φτάνει τα 200 εκατομμύρια δολάρια, και ο κινητήρας κοστίζει περίπου 1,8 έως 2,1 εκατομμύρια δολάρια, οπότε αν επιλέξουμε έναν V8 κινητήρα.

Close

Τα σχόλια του Ben Sulayem αντικατοπτρίζουν σε μεγάλο βαθμό αυτά που έκανε ο ίδιος και άλλοι αξιωματούχοι της FIA νωρίτερα αυτή τη σεζόν, όταν οι εκκλήσεις του προέδρου για φθηνότερους κινητήρες οδήγησαν σε συνάντηση με τους διάφορους τρέχοντες και μελλοντικούς κατασκευαστές μονάδων ισχύος στο Μπαχρέιν. Το κύριο συμπέρασμα από τη συνάντηση αυτή ήταν ότι η F1 πρέπει να διατηρήσει μια μορφή ηλεκτροκίνησης καθώς και βιώσιμα καύσιμα στους μελλοντικούς κανονισμούς κινητήρων της.

Δεν έχουν υπάρξει επίσημες συζητήσεις για μελλοντικές μονάδες ισχύος από τη συνάντηση στο Μπαχρέιν, με οποιαδήποτε απόφαση να απαιτεί την υποστήριξη της FIA και του κατόχου εμπορικών δικαιωμάτων FOM, καθώς και μια ενισχυμένη πλειοψηφία μεταξύ των κατασκευαστών.

Ο Ben Sulayem εξέφρασε νωρίτερα την επιθυμία του για V10 κινητήρες, αλλά οι V8 κινητήρες με μια πιο μετριοπαθή και φθηνότερη μορφή υβριδικού συστήματος πιθανότατα θα είχε περισσότερο νόημα, καθώς σχετίζονται περισσότερο με τα συμβατικά αυτοκίνητα και είναι ελαφρύτεροι από τους V10, κάτι που θα ανταποκρινόταν στα αιτήματα για περαιτέρω μείωση του ελάχιστου βάρους των μονοθεσίων της F1.

Πολλοί από τους κατασκευαστές παράγουν V8 κινητήρες στα αυτοκίνητά τους, επομένως εμπορικά είναι σωστό. Πόσο κοστίζει; Ο στόχος είναι πάνω από 50% [φθηνότερα] σε όλα.

Ο Ben Sulayem αναφέρθηκε επίσης σε μια πιθανή 12η ομάδα στο grid. Μετά από μια παρατεταμένη προσπάθεια να εξασφαλίσει μια αμερικάνικη εργοστασιακή ομάδα, με την Cadillac να μπαίνει στο πρωτάθλημα από το 2026, στρέφει το βλέμμα του σε μια συμμετοχή από την Κίνα.

Ωστόσο, δεν υπάρχει τέτοια προσφορά αυτή τη στιγμή και ο Ben Sulayem αναγνώρισε ότι κάθε ενδιαφερόμενο μέρος θα πρέπει να περάσει από τις ίδιες αυστηρές διαδικασίες της FIA και της FOM για να διασφαλιστεί ότι είναι βιώσιμο και προσθέτει αξία στο πρωτάθλημα.

Θα έρθει η ώρα που θα νιώσουμε ότι είναι σωστό να εκδηλώσουμε ενδιαφέρον. Δεν είμαστε εδώ για να αναστατώσουμε άλλες ομάδες. Δεν θα είναι απλώς να πάμε και να το κάνουμε για να το κάνουμε. Πρέπει να αξίζει τον κόπο για εμάς. Η ομάδα πρέπει να προσθέσει αξία στη διατήρηση της επιχείρησης της Formula 1.