Την Κυριακή 20 Μαρτίου 2022, η Λέσχη Ιστορικών & Κλασικών Οχημάτων Κύπρου και το Μουσείο Ιστορικών & Κλασικών Οχημάτων Κύπρου διοργάνωσαν τον πρώτο Κλασικό αγώνα ακρίβειας για το Πρωτάθλημα Κλασικών Οχημάτων 2022. Ένα θεσμό που στηρίζει η εταιρεία Ψάλτης Ανταλλακτικά και τα διεθνούς φήμης λιπαντικά ΕΝΕΟS.

Ο αγώνας είχε φιλανθρωπικό χαρακτήρα και όλα τα καθαρά έσοδα θα διατεθούν στον ΠΑΓΚΥΠΡΙΟ ΔΙΑΒΗΤΙΚΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ. Η εκκίνηση και ο τερματισμός της διαδρομής πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Ιστορικού & Κλασικού Αυτοκινήτου στη Λεμεσό.

Την πρώτη θέση πήραν οι Ρόμπερτ και Μαίρη Μπερνς με Austin Mini ενώ δεύτεροι τερμάτισαν οι Λούης Λοΐζου με συνοδηγό τον Ανδρέα Ησαΐας με Mercedes 500 SL. Την τριάδα στο βάθρο συμπλήρωσαν οι Γιώργος Παπαγεωργίου με συνοδηγό τη Λίντα Μουσουλίδη με MGB

Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε τελετή αποκάλυψης του πρώτου ηλιακού αυτοκινήτου στην Κύπρο. Η Κα Ιουστινιανή Σοφοκλέους, χήρα του κ. Νεόφυτου Σοφοκλέους, δώρισε στο Μουσείο το ΝΕΟ1. Πρόκειται για το πρώτο ηλιακό αυτοκίνητο στην Κύπρο, που σχεδίασε και κατασκεύασε ο αείμνηστος σύζυγός της.
Χορηγός του αγώνα καθώς και του Πρωταθλήματος Κλασσικών Αυτοκινήτων 2022 είναι η εταιρία Ψάλτης Ανταλλακτικά και τα λιπαντικά ENEOS.

Η αγωνιστική Jaguar D-Type του 1954, πωλείται όσο μια Bugatti Tourbillon!
Στα χέρια του Σερ Στέρλινγκ Μος, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στα δοκιμαστικά των 24 ωρών του Le Mans εκείνη τη χρονιά.
Δεν υπάρχουν πολλά κλασικά αγωνιστικά αυτοκίνητα, με τη χάρη και φινέτσα της Jaguar D-Type. Και σίγουρα είναι ακόμα λιγότερα αυτά που έχουν τη δική της αξία μεταπώλησης, μετά από 7 και πλέον δεκαετίες.

Η συγκεκριμένη δεν πρόκειται να καταρρίψει το ιστορικό ρεκόρ, που κρατάει από το 2016, όταν η D-Type που θριάμβευσε στις 24 Ώρες του Le Mans το 1956, τίναξε στον αέρα το μπλοκ δημοπρασιών με το εκπληκτικό ποσό των 21,78 εκατομμυρίων δολαρίων!

Όμως, η Broad Arrow Auctions, που θα τη βγάλει στο σφυρί, στις αρχές Μαρτίου, εκτιμά ότι θα πουληθεί μεταξύ 6,5 και 8,5 εκατομμυρίων δολαρίων, όσο δηλαδή κοστίζει μια ολοκαίνουργια Bugatti Tourbillon, μαζί με τα… παρελκόμενα.

Τι είναι αυτό που κάνει τη συγκεκριμένη D-Typer τόσο ξεχωριστή. Πέραν της άριστης λειτουργικής της κατάστασης, είναι το γεγονός ότι ελάχιστα αυτοκίνητα εκείνης της εποχής έχουν τόσο πλούσια αγωνιστική δράση. Αναμφίβολα η κορυφαία στιγμή της,. Ήταν ο εμβληματικός αγώνας του Le Mans το 1954, όταν με τον θρυλικό Σερ Στέρλινγκ Μος και τον Πίτερ Γουόκερ, σημείωσε τους καλύτερους χρόνους στα δοκιμαστικά.
Δυστυχώς, δεν κατάφερε ποτέ να ολοκληρώσει τον αγώνα, καθώς η Jaguar την απέσυρε, λόγω ξαφνικού προβλήματος στο σύστημα πέδησης.
