Η τεράστια αναστάτωση που έχουν προκαλέσει στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία οι διάφορες κρίσεις που εμφανίστηκαν τα τελευταία χρόνια, φαίνεται ότι θα αλλάξουν δραστικά το τοπίο και τον τρόπο που αγοράζουμε αυτοκίνητα.
Η πανδημία, οι ελλείψεις σε ημιαγωγούς και πρόσφατα η εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία έχουν δημιουργήσει μία ασφυκτική κατάσταση, στην οποία οι καταναλωτές καλούνται να περιμένουν αρκετούς μήνες μέχρι να παραλάβουν το αυτοκίνητό τους.
Όπως υποστηρίζουν ειδικοί αναλυτές της αγοράς, οι καταναλωτές θα πρέπει να συνηθίσουν ότι θα μεσολαβεί μεγάλο χρονικό διάστημα μεταξύ της παραγγελίας και της παραλαβής του οχήματος. Αυτό θα συνεχιστεί ακόμα και όταν όλη αυτή η αναστάτωση που επικρατεί σε όλο τον πλανήτη πάρει ένα τέλος.
Οι κατασκευαστές έχουν αλλάξει την πρακτική τους μειώνοντας τα αποθέματα στις αντιπροσωπείες και αναγκάζοντας τους πελάτες να παραγγέλνουν τα αυτοκίνητα και μετά να περιμένουν την παραγωγή και την παράδοσή τους.
Και αυτό θα εξακολουθήσει να γίνεται στο μέλλον, καθώς συμφέρει και τις εταιρίες. Όπως λένε οι ειδικοί, αυτή είναι μια πρακτική που έχει κάνει τόσο επιτυχημένες εταιρίες όπως η Apple και η Tesla. Μπορεί να πουλάνε λιγότερα προϊόντα αλλά έχουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.
Η πρακτική αυτή είναι γνωστή σε άλλες μεγάλες βιομηχανικές δραστηριότητες, δεν ίσχυε όμως για την αυτοκινητοβιομηχανία. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον ένα εξάμηνο ανεκτέλεστων παραγγελιών ανά πάσα στιγμή.
Το πιο σημαντικό είναι να υπάρχει ροή παραγγελιών, κάτι που εξασφαλίζει την σίγουρη πώληση. Το πότε θα παραδοθεί δεν θα πρέπει να έχει κάποια ιδιαίτερη σημασία. Με βάση αυτή την πρακτική, επωφελούνται και οι αντιπροσωπείες. Με μικρότερα αποθέματα δεν χρειάζονται μεγάλους εκθεσιακούς χώρους και παράλληλα μειώνουν το κόστος μεταφοράς.
Η αλλαγή αυτή είναι αρκετά μεγάλη για τα δεδομένα της βιομηχανίας αυτοκινήτου και τα ήθη που επικρατούν ανάμεσα στους καταναλωτές. Η μέχρι τώρα λογική ήταν η εξυπηρέτηση του πελάτη όσο πιο άμεσα γινόταν. Όμως τώρα όλο αυτό αντιστρέφεται, κάτι που σίγουρα θα φέρει μεγάλες αντιδράσεις και γκρίνια από την πλευρά των αγοραστών.
Όμως τα νέα δεδομένα είναι αυτά και η έννοια του “ετοιμοπαράδοτου” στο αυτοκίνητο θα είναι και αυτή σύντομα -όπως και πολλά άλλα- μία παλιά ευχάριστη ανάμνηση.
Πηγή: Newsauto