Moto

24 Oct, 2022 Ώρα 14:12

Με το ένα χέρι στον τίτλο ο Bagnaia ύστερα από τη νίκη του στη Sepang

Thumbnail

Ο Francesco Bagnaia κέρδισε το γκραν πρι της Μαλαισίας στην πίστα της Sepang και έβαλε το ένα χέρι στον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλήματος του MotoGP  για το 2022. Ο αναβάτης της Ducati έχει τώρα ένα προβάδισμα 23 βαθμών έναντι του πρωταθλητή Fabio Quartararo και όλα θα κριθούν στον τελευταίο αγώνα που θα διεξαχθεί στη  Βαλένθια.

Close

 

 

Ένα δυνατό ξεκίνημα και ένα γενναίο φρενάρισμα έφεραν τον Bagnaia από την ένατη μέχρι και τη δεύτερη θέση η οποία μετατράπηκε σε πρωτοπορία όταν ο ο Jorge Martin είχε ατύχημα στον 7ο γύρο. Ωστόσο, πίσω από τον πρωτοπόρο γυρόφερνε ο μελλοντικός του συναθλητής στην ίδια ομάδα Enea Bastianini ο οποίος βρέθηκε και στην πρώτη θέση στα μέσα του αγώνα. Ο Bagnaia αντέδρασε και απλώς κράτησε τον «Beast», όπως ονομάζετε ο Enea, σε απόσταση ασφαλείας. Την ίδια στιγμή ο Quartararo έδωσε τα πάντα στο δεύτερο μισό της κούρσας για να σκαρφαλώσει μέχρι και την τρίτη θέση του βάθρου, κρατώντας μια πολύ μικρή μαθηματική ελπίδα για την κατάκτηση του δεύτερου του τίτλου στον μεγάλο τελικό της Βαλένθια. Αξίζει να σημειωθεί πως υπήρχε έντονη συζήτηση ανάμεσα στις δυο ομάδες κατά πόσον θα δίδονταν οδηγίες στους δυο αναβάτες για να τερματίσει πρώτος ο Bagnaia στην πορεία του για τον τίτλο. Όμως, κάτι τέτοιο δεν έγινε αφού το θέμα λύθηκε μόνο του μέσα στην πίστα. 

 

Close

 

Ο Quartararo έφθασε μέχρι τα 1.7 δευτερόλεπτα τις δυο Ducati αλλά δεν μπόρεσε πλησιάσει περισσότερο σε μια πίστα όπου οι δυο πελώριες ευθείες ευνοούσαν τις φοβερές τελικές ταχύτητες των ιταλικών μηχανών. Με τον τερματισμό αυτό, ο Bagnaia ανοίγει την απόσταση του από τον Quartararo στο πρωτάθλημα των αναβατών του MotoGP κατά 23 βαθμούς, έχοντας πλέον αγγίξει τους 258. Ο Γάλλος πρωταθλητής παραμένει στη δεύτερη θέση με 235 βαθμούς και έχει μια πάρα πολύ μικρή μαθηματική ελπίδα για τίτλο, αλλά μόνο αν καταφέρει να κερδίσει στον τελικό και ο Bagnaia να τερματίσει 15ος και πιο κάτω, δηλαδή να πάρει ένα βαθμό ή λιγότερο, και μόνο αν κερδίσει ο Quartararo και πάρει και τους 25. 

 

 

Με αυτό τον τρόπο ο Bagnaia βάζει το ένα χέρι στον τίτλο για φέτος, και όλα θα κριθούν στον μεγάλο τελικό που θα πραγματοποιηθεί επί Ισπανικού εδάφους την Κυριακή 6 Νοεμβρίου στην πίστα Ricardo Tormo της Βαλένθια. 

 

Αποτελέσματα αγώνα:

 

Βαθμολογία Πρωταθλήματος:

15 Apr, 2024 Ώρα 18:19

MotoGP USA: O Bat-Mav χτύπησε δυνατά!

Thumbnail

O Maverick Viñales έγινε ο πρώτος αναβάτης στην σύγχρονη ιστορία (από το 2002 και μετά στην 4χρονη εποχή) των MotoGP που καταφέρνει να πάρει νίκη με τρεις διαφορετικούς κατασκευαστές στη μεγάλη κατηγορία, καθώς επικράτησε στο Grand Prix της Αμερικής με την Aprilia.

Close

Μετά το απίστευτο ρεκόρ που έκανε το Σάββατο στις Κατατακτήριες Δοκιμές και τη νίκη που πέτυχε με άνεση στον Αγώνα Sprint, o BatMAv με το σήμα του Batman στο κράνος του, ήταν το φαβορί για τη νίκη και στον Αγώνα της Κυριακής.

 

Close

 

Όμως ξεκινώντας ο αγώνας τα πράγματα έδειχναν δύσκολα για τον Ισπανό, καθώς μετά από μια κακή εκκίνηση βρέθηκε μόλις στη 11η θέση, μετά από επαφή με τον Bagnaia (Ducati). Πρώτος είχε στρίψει ο Pedro Acosta (GASGAS/KTM), που έκανε μια εκπληκτική εκκίνηση και εκμεταλλεύτηκε τα λάθη των αντιπάλων του, ενώ οι Jorge Martin (Ducati) και Jack Miller (KTM) ακολουθούσαν. Ο Μarc Marquez (Ducati) μπήκε και αυτός στο παιχνίδι, ενώ μια επαφή του με τον Miller στο 2ο γύρο επέτρεψε στον Bagnaia να περάσει στη δεύτερη θέση.

Close

 

 

Μπροστά ο Martin προσπαθούσε απεγνωσμένα να περάσει τον Acosta, ώστε να εκμεταλλευτεί το μαλακό πίσω ελαστικό που είχε, αλλά για κάθε κίνηση του Martin, ο 19χρονος Acosta είχε την απάντηση.

 

 

Τελικά ο αναβάτης της Prima Pramac κατάφερε να περάσει μπροστά και βλέποντάς το, αμέσως ο Marquez επιτέθηκε γρήγορα και πέρασε τους Bagnaia και Acosta. Φτάνοντας τον Martin, o 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής προσπάθησε να τον περάσει στην τελευταία στροφή του πέμπτου γύρου, ενώ και πιο πίσω, Acosta και Bagnaia μας χάριζαν ωραίες μάχες.

Μάχες και προσπεράσεις ήταν το κύριο χαρακτηριστικό του αγώνα για την κορυφή, μέχρι που στον 11ο γύρο, ο Marquez πέρασε τον Acosta για να ανέβει στην πρώτη θέση. O επτά φορές νικητής στην πίστα της COTA (Circuit Of The America), λίγες στιγμές αργότερα, έχασε τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας του στην 11η στροφή, μετά από πρόβλημα που αντιμετώπισε με το μπροστινό του φρένο και έπεσε από την πρώτη θέση.

 

 

Αυτο άφησε τον Acosta στην πρώτη θέση, που σε ηλικία 19 χρονών και 325 ημερών θα μπορούσε να γίνει ο νεότερος οδηγός της ιστορίας που θα ανέβαινε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στη μεγάλη κατηγορία. Όμως σύντομα άρχισε να νιώθει την πίεση του Viñales, ο οποίος είχε ήδη περάσει τους Bagnaia και Martin και πλέον ήταν πίσω του. Ο αναβάτης της Aprilia πέρασε στην πρώτη θέση στον 13ο γύρο, στην 11η στροφή, ενώ μετά από μερικές μάχες κατάφερε να την κρατήσει και να ανοίξει λίγο τη διαφορά στους τελευταίους γύρους.

Έφτασε μέχρι την καρό σημαία με πάνω από μισό δευτερόλεπτο διαφορά, για να γράψει ιστορία παίρνοντας τη νίκη και είναι μάλιστα ο πρώτος οδηγός φέτος που παίρνει τους 37 βαθμούς των δύο αγώνων του Σαββατοκύριακου, ενώ η απόλυτη κυριαρχία του επισφραγίστηκε και με το ρεκόρ γύρου σε διάρκεια αγώνα, αλλά και με το ρεκόρ συνολικής διάρκειας αγώνα, στο οποίο είναι 5” ταχύτερος από το περσινό ρεκόρ του Alex Rins. Από την πλευρά του ο Acosta πήρε το δεύτερο βάθρο του, μόλις στον τρίτο του αγώνα και έγινε ο νεότερος με δύο συνεχόμενα βάθρα στην ιστορία.

Η μάχη για την τρίτη θέση εκτυλίχθηκε μεταξύ των Ducati των Enea Bastianini  και Jorge Martin, με τον Ιταλό να καταφέρνει να περάσει μπροστά και να συμπληρώσει το βάθρο, αφήνοντας τον Ισπανό τέταρτο. Με αυτή την κίνηση, ο Bastianini πέρασε στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας και μείωσε την διαφορά από τον Martin.

 

 

O Bagnaia έκανε έναν μέτριο αγώνα στην πέμπτη θέση, αντιμετωπίζοντας και πάλι προβλήματα με τη φθορά των ελαστικών του. Πίσω του ο πολύ καλός Fabio Di Giannantonio (Ducati). Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Aleix Espargaro (Aprilia), Marco Bezzecchi (Ducati), Brad Binder (KTM) και Raul Fernandez (Aprilia). H Yamaha και η Honda για άλλη μια φορά αντιμετώπισαν πολλά προβλήματα και έμειναν στην 12η θέση ο Fabio Quartararo (Yamaha) και στην 16η θέση ο Luca Marini (Honda).