Ειδήσεις

06 Dec, 2022 Ώρα 10:26

Η Ελβετία θα απαγορεύσει τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων λόγω της ενεργειακής κρίσης

Thumbnail

Η κυβέρνηση της Ελβετίας σχεδιάζει ακραία μέτρα προκειμένου να αντιμετωπίσει την ενεργειακή κρίση και να μειώσει τη κατανάλωση ηλεκτρικής ρεύματος στο πλαίσιο εξοικονόμησης ηλεκτρικής ενέργειας για αποφευχθούν ενδεχόμενες διακοπές ρεύματος, μέτρα που πλήττουν καίρια τις επιχειρήσεις αλλά και τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς τίθενται δρακόντειοι περιορισμοί στην κυκλοφορία τους.

Close

Προς το παρόν, το διάταγμα του Ομοσπονδιακού Συμβουλίου της Ελβετίας βρίσκεται σε εντατική διαβούλευση έως τις 12 Δεκεμβρίου, αλλά η ιδέα είναι να καθοριστεί ένα νομικό πλαίσιο για τους περιορισμούς που πρέπει να τεθούν σε περίπτωση εξάντλησης του δικτύου. Σε αυτό αναφέρεται:

Στο επίπεδο 3 η ιδιωτική χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι υποχρεωτικά αποκλειστική για αναγκαίες μετακινήσεις όπως επαγγελματική χρήση, ψώνια στο σούπερ μάρκετ, επίσκεψη σε γιατρούς, επίσκεψη σε θρησκευτικά ιδρύματα για συγκεκριμένες δραστηριότητες, μετακίνηση για παρουσία σε δίκες.

Close

Πέραν αυτού, θα τεθεί αυστηρότερο όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους από τα 110 χλμ/ώρα στα 100 χλμ/ώρα, ενώ σε περίπτωση επικείμενης έλλειψης ηλεκτρικής ενέργειας, οι αρχές θα απευθύνουν πρώτα επείγουσες εκκλήσεις για μείωση της κατανάλωσης σε όλους τους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας. Το Ομοσπονδιακό Συμβούλιο μπορεί ταυτόχρονα να επιβάλει αρχικούς περιορισμούς και απαγορεύσεις χρήσης.

Αυτοί θα γίνονται αυστηρότεροι ανά επίπεδο, (π.χ. απαγορεύσεις φωτισμού αντικειμένων) σε πιο περιοριστικά μέτρα (π.χ. κλείσιμο εγκαταστάσεων) παρεμβάσεις που στοχεύουν περισσότερο στη συγκεκριμένη περίπτωση, ανάλογα με την κατάσταση εφοδιασμού, τις καιρικές συνθήκες και τις συνέπειες στην οικονομία.

Close

Τα διάφορα επίπεδα έχουν καθοριστεί σε συνεργασία με τους οικονομικούς κύκλους και τα 26 καντόνια της χώρας, προκειμένου να περιοριστεί όσο το δυνατόν περισσότερο η οικονομική ζημιά και η στρέβλωση του ανταγωνισμού. Στο επίπεδο 3 και 4 τα μέτρα είναι πραγματικά ακραία.

Η Ελβετία παράγει ηλεκτρικό ρεύμα κυρίως μέσω υδροηλεκτρικών εργοστασίων, ωστόσο, κατά τους χειμερινούς μήνες είναι αναγκασμένη να εισάγει ενέργεια από την Γερμανία και την Γαλλία ώστε να καλύψει τις ανάγκες της. Εάν και εφόσον, οι δύο εταίροι της χώρας βρεθούν σε ενεργειακό αδιέξοδο, τότε αυτό θα έχει συνέπειες και για το δίκτυο της Ελβετίας.

Σε περίπτωση που το σενάριο περί περιορισμού της μετακίνησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων υλοποιηθεί, τότε η Ελβετία θα καταστεί η πρώτη χώρα διεθνώς που θα έχει προβεί σε τέτοιο ακραίο μέτρο. Ωστόσο άγνωστο παραμένει το πως οι ελβετικές αρχές θα μπορέσουν να ελέγξουν τις κινήσεις των ιδιοκτητών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς, η απαγόρευση κίνησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρόκειται να επηρεάσει περίπου 110.000 ιδιοκτήτες, αποτελώντας πέρα από κάθε αμφιβολία ένα ισχυρό πλήγμα στην προσπάθεια μεταστροφής από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στα ηλεκτρικά.

12 Sep, 2025 Ώρα 13:46

Νέο πακέτο “Aero performance ” για το GR Yaris – Πιο σκληροπυρηνικό και ετοιμοπόλεμο από ποτέ με Rally στοιχεία

Thumbnail

Τον Απρίλιο, η Toyota παρουσίασε μια αναβαθμισμένη έκδοση του GR Yaris στην Ιαπωνία, μαζί με την ανακοίνωση του επερχόμενου πακέτου “Aero Performance”. Το τελευταίο θα κυκλοφορήσει στην ιαπωνική αγορά από την 1η Οκτωβρίου, με την αυτοκινητοβιομηχανία να ανακοινώνει την τοπική τιμολόγησή του (αργότερα θα έρθει και σε άλλες αγορές).

Close

 

Close

 

Το πακέτο Aero Performance περιλαμβάνει στοιχεία σχεδιασμένα για τη βελτίωση της ψύξης και της αεροδυναμικής. Αυτά αναπτύχθηκαν από την Toyota Gazoo Racing και τους επαγγελματίες οδηγούς της κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους στο Super Taikyu Series και στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Ράλι.

Close

Αρχικά είναι το αεριζόμενο καπό το οποίο αντικατοπτρίζει το σχήμα του καπό από ανθρακονήματα του σκληροτράχηλου GRMN Yaris, αλλά είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Το συγκεκριμένο βελτιώνει την ψύξη αποβάλλοντας τη θερμότητα του χώρου του κινητήρα. Μάλιστα συνδυάζεται με ένα splitter που μειώνει την ανύψωση του μπροστινού μέρους και αεραγωγούς στα μπροστινά φτερά.

 

 

Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης ένα επίπεδο προστατευτικό κάλυμμα για το ρεζερβουάρ καυσίμου που βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα κάτω από το όχημα και επιπλέον αγωγούς στο πίσω μέρος για τη μείωση των αεροδυναμικών φορτίων στον προφυλακτήρα. Ωστόσο, η πιο προφανής προσθήκη είναι η μεγάλη, ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή που βοηθά στη βελτίωση της σταθερότητας σε υψηλές ταχύτητες και σε απότομο φρενάρισμα.

 

 

Το GR Yaris είναι ένας πύραυλος τσέπης που τροφοδοτείται από έναν τρικύλινδρο κινητήρα turbo 1,6 λίτρων που αποδίδει 303 ίππους και 400 Nm ροπής. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ ενός εξατάχυτου χειροκίνητου και ενός οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων που στέλνει ισχύ και στις τέσσερις στροφές μέσω του συστήματος GR-Four AWD που προέρχεται από ράλι. Μάλιστα, η έκδοση RZ “High Performance” διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen και σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου BBS.

Οι πωλήσεις του GR Yaris με το πακέτο Aero Performance θα ξεκινήσουν την 1η Οκτωβρίου στην ιαπωνική αγορά και θα κοστίζει περίπου 3.200 ευρώ. Εκτός από την Ιαπωνία, το πακέτο Aero Performance αναμένεται να κυκλοφορήσει και σε άλλες αγορές όπως η Ευρώπη, για όσους θέλουν να ανεβάσουν το GR Yaris τους, ένα ακόμα επίπεδο.