Τεχνολογία

23 Feb, 2023 Ώρα 17:11

Mercedes-Benz: Το Drive Pilot Level 3 αλλάζει τα πάντα στην αυτόνομη οδήγηση

Thumbnail

Η καινοτομία και η πρωτοπορία είναι δύο έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες με τη Mercedes-Benz. Άλλωστε, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία τις επιβεβαιώνει συνεχώς με κάθε δυνατό τρόπο, μέσα από τις νέες τεχνολογίες ασφάλειας, άνεσης και συνδεσιμότητας που προσφέρει στους οδηγούς. Τελευταία κατά σειρά διάκριση για τη Mercedes-Benz, ήταν η πιστοποίησή της για το Drive Pilot Level 3 στη Νεβάδα των ΗΠΑ, ούσα η μοναδική εταιρεία ανά το παγκόσμιο που το έχει καταφέρει. Μία εξέλιξη που επιτρέπει στην εταιρεία να ξεκινήσει την κυκλοφορία μοντέλων με το νέο σύστημα στη συγκεκριμένη πολιτεία, το 2024. Ανάλογη πιστοποίηση έχει λάβει η Mercedes-Benz και στη Γερμανία, από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Συγκοινωνιών.

Close

Περισσότερη ανεξαρτησία 

Αδιαμφισβήτητα, το Drive Pilot Level 3 της Mercedes-Benz, αλλάζει ριζικά τα όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα σε ό,τι αφορά την αυτόνομη οδήγηση. Αποτελώντας το πιο σύγχρονο αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης, προσφέρει στον οδηγό νέες δυνατότητες, αλλά και περισσότερη ανεξαρτησία, καθώς δεν είναι πλέον απαραίτητο να προσέχει συνεχώς τον δρόμο. Ως εκ τούτου, ο οδηγός μπορεί να ασχοληθεί με άλλα σημαντικά πράγματα, χωρίς να θέτει τους γύρω του, αλλά και τον ίδιο, σε κίνδυνο. Ο Markus Schäfer, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Mercedes-Benz Group AG και Διευθυντής Τεχνολογίας, ανέφερε πως «Ο χρόνος είναι ένα από τα πιο πολύτιμα αγαθά και το να δίνουμε χρόνο πίσω στους πελάτες μας, αποτελεί βασικό στοιχείο της στρατηγικής μας, με στόχο την κατασκευή των πιο επιθυμητών αυτοκινήτων στον κόσμο». Ο κ. Schäfer υπογράμμισε ακόμα πως «Το Drive Pilot της Mercedes-Benz, αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι η πρωτοπορία είναι μέρος του DNA μας».

Κορυφαία ασφάλεια

Έχοντας ως πρώτιστο στόχο την ασφάλεια του οδηγού, αλλά και όσων χρησιμοποιούν καθημερινά το οδικό δίκτυο, το Drive Pilot Level 3 της Mercedes-Benz διαθέτει καινοτόμα συστήματα ασφάλειας, τα οποία ανταποκρίνονται στις υψηλές απαιτήσεις της λειτουργικής αξιοπιστίας. Σημείο αναφοράς του νέου συστήματος, αλλά και απαραίτητο για τα ασφαλή αυτόνομα οχήματα, αποτελεί η χρήση του lidar. Διά μέσου της τεχνολογίας αυτής, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί ακτίνες λέιζερ, προκειμένου να ανιχνεύει αντικείμενα στον περιβάλλοντα χώρο με τρισδιάστατη χαρτογράφηση υψηλής ευκρίνειας, αποφεύγοντας συγκρούσεις και άλλες ανεπιθύμητες καταστάσεις. Παράλληλα, το Drive Pilot Level 3 είναι σε θέση να αναγνωρίζει τα οχήματα έκτακτης ανάγκης, μέσω κάμερας και μικροφώνου που είναι τοποθετημένα στο πίσω μέρος του οχήματος. Επιπρόσθετα, καταγράφει και αναγνωρίζει την κατάσταση του οδοστρώματος, μέσω αισθητήρων πάνω από τους τροχούς. Ουσιώδες στοιχείο του νέου συστήματος, αποτελεί το πρωτοποριακό σύστημα εντοπισμού, το οποίο είναι πολύ πιο ισχυρό από τα συμβατικά συστήματα GPS.

Close

Ετοιμότητα και προσοχή

Το Drive Pilot, έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί σε αυτοκινητόδρομους με πυκνή κυκλοφορία, με ταχύτητες μικρότερες των 40 μιλίων την ώρα, επιτρέποντας στον οδηγό να απεμπλακεί πλήρως από την οδήγηση. Και επειδή η ασφάλεια είναι μέγιστη προτεραιότητα για τη Mercedes-Benz, το σύστημα διαθέτει εφεδρικούς ενεργοποιητές διεύθυνσης και πέδησης, καθώς και εφεδρικό ηλεκτρικό σύστημα, προκειμένου σε περίπτωση βλάβης, ο οδηγός να έχει τη δυνατότητα πλήρους ανάκτησης του ελέγχου του οχήματος. Εφόσον αυτό δεν καταστεί εφικτό, λόγω αδυναμίας του οδηγού, το σύστημα φρενάρει το όχημα ελεγχόμενα, ενώ παράλληλα ενεργοποιεί τα προειδοποιητικά φώτα κινδύνου. Μόλις το όχημα ακινητοποιηθεί, ενεργοποιείται το σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης της Mercedes-Benz, ενώ οι πόρτες ξεκλειδώνονται για να είναι προσβάσιμο το εσωτερικό του οχήματος.

Στην παρούσα φάση, το Drive Pilot Level 3 είναι διαθέσιμο στα μοντέλα S-Class και EQS, ενώ αναμένεται πως το επόμενο διάστημα, η Mercedes-Benz θα λάβει πιστοποίηση και σε άλλες χώρες, αποδεικνύοντας έτσι περίτρανα την κυριαρχία της στον χώρο της αυτοκίνησης.

Close
20 Dec, 2024 Ώρα 11:31

Η Mercedes-Benz έλαβε έγκριση για αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3

Thumbnail

Η Mercedes-Benz αναβάθμισε το σύστημα υπό όρους αυτόνομης οδήγησης DRIVE PILOT και τώρα έλαβε την απαραίτητη έγκριση από τη γερμανική Ομοσπονδιακή Αρχή Μηχανοκίνητων Μεταφορών.

Close

Πλέον, όλα είναι έτοιμα για την έναρξη των πωλήσεων του συστήματος στις αρχές του 2025 στη Γερμανία. Αυτή η ενημέρωση καθιστά το DRIVE PILOT το ταχύτερο πιστοποιημένο σύστημα για υπό όρους αυτόνομη οδήγηση (SAE-Level 3) σε ένα όχημα παραγωγής.

Είναι προαιρετικά διαθέσιμο σε δύο σειρές σεντάν, την S-Class και την EQS. Τα αυτοκίνητα με DRIVE PILOT, που έχουν ήδη κατασκευαστεί, λαμβάνουν την ενημέρωση δωρεάν – είτε μέσω διαδικτύου (Over-the-Air-Update) είτε κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης στο συνεργείο. Δεν χρειάζεται να γίνει αλλαγή σε κανένα εξάρτημα του οχήματος για την ενημέρωση του λογισμικού.

Close

Με αυτή την πρόσφατη αναβάθμιση, το DRIVE PILOT μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ροή κυκλοφορίας έως 95 χλμ./ ώρα υπό ορισμένες συνθήκες σε ολόκληρο το γερμανικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων (Autobahn) μήκους 13,191 χιλιομέτρων.

Αυτό επιτρέπει στους πελάτες της μάρκας την πιο συχνή και για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα χρήση της λειτουργίας αυτόνομης οδήγησης, αξιοποιώντας καλύτερα τον ελεύθερο χρόνο τους.

Close

 

 

Όταν το DRIVE PILOT είναι ενεργοποιημένο, επιτρέπεται νόμιμα στον οδηγό να απολαμβάνει άλλες δραστηριότητες, όπως να παρακολουθεί τηλεόραση ή ακόμη και να παρακολουθεί μια ταινία μέσω υπηρεσιών όπως η εφαρμογή RIDEVU της Sony, να διαβάζει εφημερίδα (με φυσικό τρόπο ή μέσω του συστήματος MBUX), να εργάζεται ή απλώς να χαλαρώνει ενώ το αυτοκίνητο οδηγεί υπό όρους αυτόνομα.

Η ασφάλεια παραμένει η κορυφαία προτεραιότητα για την ανανεωμένη έκδοση του DRIVE PILOT. Για το λόγο αυτό το σύστημα διαθέτει εφεδρικά συστήματα, πράγμα που σημαίνει ότι σημαντικές λειτουργίες, όπως το ηλεκτρικό σύστημα, το σύστημα διεύθυνσης και το σύστημα πέδησης έχουν τοποθετηθεί διπλά.

Εάν χρειαστεί, το σύστημα είναι πάντα σε θέση να μεταφέρει το έργο της οδήγησης στο άτομο που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Εάν ο οδηγός δεν ανακτήσει τον έλεγχο ακόμη και μετά από την όλο και πιο επείγουσα προτροπή που του στέλνει το σύστημα και λήξει ο χρόνος ανάληψης (π.χ. λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας), το σύστημα φρενάρει το όχημα ελεγχόμενα, ενώ παράλληλα ενεργοποιεί τα προειδοποιητικά φώτα κινδύνου.

Χρησιμοποιούνται περισσότεροι από 35 αισθητήρες, όπως κάμερες, ραντάρ, αισθητήρες υπερήχων και LiDAR (λέιζερ-ραντάρ). Οι αισθητήρες λειτουργούν σύμφωνα με διαφορετικές αρχές της φυσικής και έτσι δημιουργούν εφεδρικά συστήματα για την ακριβή ανίχνευση του περιβάλλοντος σε πραγματικό χρόνο.

 

 

Για το επίπεδο SAE-Level 3 και παραπάνω, η χρήση του LiDAR είναι απαραίτητη για τη Mercedes-Benz, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια στην αυτόνομη οδήγηση. Σε συνδυασμό με έναν πολύ λεπτομερή ψηφιακό χάρτη, ένα ειδικό σύστημα εντοπισμού θέσης εξασφαλίζει ότι το DRIVE PILOT γνωρίζει ακριβώς σε ποια λωρίδα του αυτοκινητόδρομου κινείται το όχημα – σε εύρος μερικών εκατοστών.

Η εξέλιξη της Mercedes-Benz συνεχίζεται με στόχο να προσφέρει στους πελάτες ακόμη περισσότερα: υψηλότερες ταχύτητες, μεγαλύτερο χρόνο οδήγησης χωρίς παρέμβαση του οδηγού και ακόμη μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια.

Η οδική κυκλοφορία θα γίνεται όλο και ασφαλέστερη, εφόσον ολοένα και περισσότερα οχήματα αυτόνομης οδήγησης θα κινούνται στους δρόμους.

Αυτήν τη στιγμή, η νόμιμα επιτρεπόμενη μέγιστη ταχύτητα για την υπό όρους αυτόνομη οδήγηση στη Γερμανία είναι 130 χλμ./ ώρα. Η Mercedes-Benz θέλει να επιτύχει αυτό το εύρος ταχύτητας μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.

Η εξέλιξη εξετάζει επίσης πτυχές που δεν συνδέονται άμεσα με την τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης: Η Mercedes-Benz είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που ανέπτυξε ειδικά τιρκουάζ φώτα που υποδεικνύουν εξωτερικά αν το DRIVE PILOT είναι ενεργό.

Αυτό επιτρέπει στους άλλους χρήστες του δρόμου να αναγνωρίζουν ένα όχημα επιπέδου 3 και να αισθάνονται άνετα αν βλέπουν έναν οδηγό που διαβάζει ένα βιβλίο, για παράδειγμα, γεγονός που θα ενισχύσει σημαντικά την αποδοχή της αυτόνομης οδήγησης των οχημάτων από το κοινό.

Αυτό επιτρέπει επίσης στην Τροχαία και στους Αστυνομικούς να αναγνωρίζουν την κατάσταση του συστήματος. Παρόλο που η χρήση τέτοιων “«Automated Driving Marker Lights» (φώτα σήμανσης αυτοματοποιημένης οδήγησης δεν έχει επιτραπεί ακόμη στη Γερμανία, τα σχόλια από τον πρώτο γύρο δοκιμών στις ΗΠΑ είναι θετικά.

Στο τέλος του 2023, οι αρχές της Καλιφόρνια και της Νεβάδα είχαν εγκρίνει αυτά τα «Automated Driving Marker Lights» για δοκιμαστικούς σκοπούς και αντίστοιχα για μεταγενέστερη χρήση τους σε οχήματα παραγωγής.